Gezondheid alle pijlers

Zou t gebroken kunnen zijn???( middenhandsbeentje)

24-09-2012 14:14 18 berichten
Een jaar of 2 terug heb ik spontaan mijn middevoetsbeentje gebroken. Had ineens pijn, week op rond gelopen, toch bleek het gebroken te zijn.

Nu voelde mijn pols, dacht ik, al een weekje wat beurs aan. Met drukken ontdekte ik dat de pijn zit in een middenhandsbeentje, helemaal onder bij de pols.

Deze hand is licht gezwollen, ik kan mijn pols niet helemaal naar voor of naar achter doen, als ik mijn ringvinger heen en weer doe voel ik pijn. Die pijn is echter niet heel erg, meer een beetje een beurs gevoel.

Iemand ooit zijn middenhandsbeentje gebroken zonder dat het echt verschrikkelijk pijnlijk was?!

Zou ik al naar de dokter moeten rennen, of nog ff aankijken? Heb niks geks gedaan, dus dan zou t een spontane breuk moeten zijn...

Heb nu maar zo'n stevig voorgevormd verband van Hansaplast eromheen, wat behoorlijk goed immobiliseert. Weken gips komt nu echt heeeel slecht uit
Ja, ik heb weleens mijn middenhandsbeentje gebroken zonder echt veel pijn. De pijn kwam pas na een week of 2 na de val. Het was mijn rechterhand en ik kan toen mijn pen niet meer vasthouden bijvoorbeeld. Ik voelde wel wat, maar echt pijn? Nee. Is gewoon weer genezen, zonder gips verband of wat dan ook.

Ik had de pijn wel op een andere plek dan jij beschrijft, veel meer in de hand zeg maar dan bij de pols.

Bel de assistente van de dokter en overleg gewoon even wat verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je de hand geblesseerd?
Oh wacht je hebt er helemaal niets mee gedaan.

Tjsa je kunt altijd even bellen als je er veel last van hebt en je veel zorgen maakt.
Zou kunnen.
quote:borderwalk schreef op 24 september 2012 @ 14:33:

Oh wacht je hebt er helemaal niets mee gedaan.

Tjsa je kunt altijd even bellen als je er veel last van hebt en je veel zorgen maakt.Jezus, een nieuwe ava! Hier moet ik aan wennen!
Was het een beetje zat om voor man te worden aangezien.
quote:borderwalk schreef op 24 september 2012 @ 14:54:

Was het een beetje zat om voor man te worden aangezien.Ik snap het
Ik zit echt compleet niet te wachten op gips. Komt, zeker op dit moment super slecht uit.

Maar t kan dus dat het bebroken is en gewoon wat ' beurs' aanvoelt en je niet omvalt van de pijn?
Dat je niet schreeuwend op de grond ligt kan idd prima, maar de kans dat er iets gebroken is in je hand terwijl je je geen enkel incident kan herinneren is natuurlijk wel klein.
Kan ook ontsteking of vorm van slijtage zijn misschien?!
quote:amarisa schreef op 24 september 2012 @ 15:12:

Ik zit echt compleet niet te wachten op gips. Komt, zeker op dit moment super slecht uit.

Maar t kan dus dat het bebroken is en gewoon wat ' beurs' aanvoelt en je niet omvalt van de pijn?

Ja dat kan, aantal jaar geleden ben ik van de fiets gereden, net voor het weekend, geen zin en tijd om even naar de dokter te gaan.

Vorig jaar van de trap gevallen, enkelbanden gescheurd, foto s gemaakt, en een oude breuk ontdekt, voet was wel wat gevoelig na de aanrijding, maar heb nooit kunnen vermoeden dat er een bot kapot was.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Als je nu, voor de 2e keer spontaan iets breekt zonder echte aanleiding, is er wel reden voor verder onderzoek.

Het is niet normaal dat je botten breken zonder aanleiding.

Ik zou overleggen met de HA voor een foto en daarbij vermelden van de eerdere spontane breuk
de kans dat je een middenhandsbeentje spontaan breekt is echt minimaal. in je voet kan dat wel gebeuren door overbelasting (zogenaamde stress fractuur). zolang je je niet iets kan herinneren van een val, stoten oid zou ik er niet van uitgaan.dat je iets gebruiken hebt.
In je voet komt dit voor (marsfractuur), in je hand eigenlijk niet. Lijkt me stug. Maar misschien is er dan dus wel wat anders aan de hand...
Dank voor alle reacties.

Enige wat ik heb gedaan is heel hard staan krabben op oud behang dat er af moet. Verder kan ik me niets herinneren. Heb mijn hand op de plek volgens mij wel eens hard gestoten, maar dat is al langer terug...

Ik heb een bandage gekocht die erg stevig is. Kijk het nog een paar daagjes aan.

Ik zou , als ik die voet niet had gehad, niet eens aan een breuk denken, maar de pijn is zo vergelijkbaar, wel minder. Als ik druk op mijn hand, is er echt maar 1 plekje pijnlijk, net boven de pols ter hoogte van de ringvinger. Mss kan een ontsteking idd ook...
Ja, kan .

Je hoeft niet altijd ergens echt last van te hebben, sommige breuken voel je eigenlijk nauwelijks.

Zelf heb ik ook weleens een klein breukje gehad bij mijn pols, ook niet echt wat van gevoeld.. maar ook beetje beursgevoel erin, en dat bleef maar aan houden dus foto's laten maken en bleek wel gebroken.

Anders als ik jou was, toch even foto's laten maken. Je hebt kans als je dat niet doet, en ermee rond blijft lopen dat het verkeerd aangroeid, dan moet het opnieuw gebroken worden en in het gips gezet worden ( is overigens, niet bij alle breuken zo hoor! ) maar dan word je helemaal niet vrolijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Tja: het kan maar het kan ook niet, wij kunnen hier helaas geen diagnose stellen ;)

Als je twijfelt, even laten checken. Zoals hierboven gezegd: als het verkeerd aangroeit ben je verder van huis en gips komt nu eenmaal nooit uit (toch?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven