zw postnatale depressie

maandag 22 juli 2013 om 03:18

maandag 22 juli 2013 om 08:10
Los van wat het UWV ervan vindt: Als je met een reis naar een warm land NL op dit moment bedoelt, en je reis dus een autorit van maximaal 2 uur zou zijn, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Als je reis naar een warm land o.a. een vlucht betekent, dan begrijp ik niet hoe een dergelijke reis met een baby van die leeftijd in de categorie ontspannend zou werken... Dat betekent alleen maar meer stress, voor je kind en dus voor jou. En sowieso al voor jezelf, omdat je vanalles moet gaan meeslepen en organiseren etc....
maandag 22 juli 2013 om 09:03
Ik zou het niet doen als ik jou was. Heb je echt zin in zo'n expeditie? Toen ik mijn ppd had vond ik het al een opgaaf om boodschappen te gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat het maken van een (verre) reis met een kleine baby ontspannend kan zijn als je midden in een depressie zit. Kun je niet gewoon lekker een huisje aan de kust zoeken in NL? Dan ben je er toch even uit, maar haal je je baby ook niet helemaal uit zijn ritme.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!
Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

maandag 22 juli 2013 om 16:01
Beste samira831@hotmail.com,
Ik begrijp dat je in de Ziektewet zit en dat het je goed zal doen als je er een week tussenuit kunt.
Geef uiterlijk twee weken voor je vertrek je vakantieadres door.
De melding kun je doorgeven via UWV Telefoon Werknemers 0900-9294 of via het wijzigingsformulier.
Actuele informatie over het melden van je vakantie vind je hier.
Ik wens je van harte beterschap.
Met vriendelijke groet,
Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Ik begrijp dat je in de Ziektewet zit en dat het je goed zal doen als je er een week tussenuit kunt.
De melding kun je doorgeven via UWV Telefoon Werknemers 0900-9294 of via het wijzigingsformulier.
Met vriendelijke groet,
Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare

dinsdag 23 juli 2013 om 02:30
quote:uwv_webcare schreef op 22 juli 2013 @ 16:01:
Met vriendelijke groet,
Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcareooooowkeeeej
Met vriendelijke groet,
Mariël
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcareooooowkeeeej
dinsdag 23 juli 2013 om 03:50
quote:samira831@hotmail.com schreef op 22 juli 2013 @ 13:38:
suzanne suus ik was al jaren depressief en slikte hiervoor medicatie, en na mijn bevalling weer maar dit heeft met zwangerschap te maken zeiden ze.
onderuit is tussenuit sorry
Mijn reactie is offtopic bijna
Het héét geen postnatale depressie, want dan zou je kind het hebben ( naam verwijst naar de periode na de geboorte en dan zou je kind dus ziek zijn), het heet een postpartum depressie omdat het verwijst na periode na de bevalling.
Nogmaals offtopic
Op vakantie willen in je ziekteperiode moet je overleggen met de bedrijfsarts
En och, de 1 gaat stressloos op reis, de ander vindt het een drama. Ik hoop dat je dat kunt inschatten voor jezelf
suzanne suus ik was al jaren depressief en slikte hiervoor medicatie, en na mijn bevalling weer maar dit heeft met zwangerschap te maken zeiden ze.
onderuit is tussenuit sorry
Het héét geen postnatale depressie, want dan zou je kind het hebben ( naam verwijst naar de periode na de geboorte en dan zou je kind dus ziek zijn), het heet een postpartum depressie omdat het verwijst na periode na de bevalling.
Nogmaals offtopic
En och, de 1 gaat stressloos op reis, de ander vindt het een drama. Ik hoop dat je dat kunt inschatten voor jezelf
Je bent zelf een theepot
dinsdag 23 juli 2013 om 11:19
quote:samira831@hotmail.com schreef op 23 juli 2013 @ 02:17:
Uwv_webcare, hartelijk dank voor je reactie.
Ik zal het vooraf doorgeven want heb op de site gelezen dat je een soort van inlichtingenplicht hebt.
Mijn vraag is mag ik dan wel gewoon gaan, want ben bang dat ik dadelijk ga boeken en niet weg mag.
Ja, je mag gewoon op vakantie, zolang het je gezondheid of je re-integratie niet tegenwerkt. Je hebt hiervoor geen toestemming nodig van UWV, maar je bent alleen verplicht om het van tevoren door te geven.
Ik wens je alvast een fijne vakantie.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Uwv_webcare, hartelijk dank voor je reactie.
Ik zal het vooraf doorgeven want heb op de site gelezen dat je een soort van inlichtingenplicht hebt.
Mijn vraag is mag ik dan wel gewoon gaan, want ben bang dat ik dadelijk ga boeken en niet weg mag.
Ja, je mag gewoon op vakantie, zolang het je gezondheid of je re-integratie niet tegenwerkt. Je hebt hiervoor geen toestemming nodig van UWV, maar je bent alleen verplicht om het van tevoren door te geven.
Ik wens je alvast een fijne vakantie.
Met vriendelijke groet,
Robert
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
dinsdag 23 juli 2013 om 11:24
quote:SuzanneSuus schreef op 23 juli 2013 @ 03:50:
[...]
Nogmaals offtopic
Wat een gezeik over dat postnatale depressie verkeerd zou zijn. Dat is niet zo, het is gewoon een synoniem. Het kan beide.
http://www.encyclo.nl/begrip/postnatale%20depressie
TO veel sterkte, ik weet waar je in zit, het komt echt goed.
[...]
Nogmaals offtopic
Wat een gezeik over dat postnatale depressie verkeerd zou zijn. Dat is niet zo, het is gewoon een synoniem. Het kan beide.
http://www.encyclo.nl/begrip/postnatale%20depressie
TO veel sterkte, ik weet waar je in zit, het komt echt goed.
dinsdag 23 juli 2013 om 21:05
Wat grappig dat uwv hier reageert! Natuurlijk reageert iedereen anders op vakantie. Maar los daarvan een symptoom van depressief zijn is toch wel dat je geen grote ondernemingen wilt doen. Ik vond boodschappen doen inderdaad al een Onderneming! Waarom zou je te ziek zijn om te werken maar niet om op vakantie te gaan? Snap het niet helemaal. Heb ook met een doelgroep gewerkt waar nogal wat mensen depressief waren, die moesten er ook niet aan denken. Maar goed als jij jezelf in de spiegel kan aankijken en het UWV gelooft het is er weinig aan de hand! Je hebt blijkbaar geen toestemming nodig dus lekker gaan!

donderdag 25 juli 2013 om 16:37
Tantejos, jij weet niet wat mijn klachten zijn en kunt daar ook niet over oordelen. Ik ben onder behandeling bij de psychiater en dien elke dag mijn medicatie in te nemen.
Het is niet de bedoeling dat ik mij tegenover jou ga verantwoorden.
Dat jij geen boodschappen kon doen, dat kan!
UWV gelooft het?????? waar heb jij t nou over. Ik ben ziek en niet voor piet met een korte achternaam onder behandeling en ga geen medicatie inslikken voor de lol.
Het is niet de bedoeling dat ik mij tegenover jou ga verantwoorden.
Dat jij geen boodschappen kon doen, dat kan!
UWV gelooft het?????? waar heb jij t nou over. Ik ben ziek en niet voor piet met een korte achternaam onder behandeling en ga geen medicatie inslikken voor de lol.