Gezondheid alle pijlers

zwangerschap voelen in littekens/zwakke plek?

03-11-2010 18:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben één van die dames die graag zwanger wil worden en in de laatste weken van haar cyclus dus oplettender is op "misschien-zwanger" tekens. Sla daar niet in door overigens ;). Wat me wel is opgevallen daardoor is naar mijn idee best apart, dus ik ben benieuwd of er anderen zijn die dit herkennen.

Ik heb een dochtertje en een tijdje geleden een miskraam gehad. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter had ik erg veel last van mijn nek, vanwege een aanrijding. Kon maar deels werken, haast niet bewegen et cetera. Na de zwangerschap ging dit al snel veel beter. Tijdens de laatste zwangerschap voelde ik opeens de botbreuk die ik een paar maanden daarvoor had gehad weer veel erger: het tintelde en het been dat ik gebroken heb gehad werd zwakker, alsof de spieren niet mee wilden werken af en toe. Nu voel ik dat weer in mn been, maar weet nog niet of ik zwanger ben.

Zijn er anderen die dit herkennen?

Groet,

Midzomernacht
Mijn oma heeft 14 kinderen gebaart en elke keer had ze iets anders.

Van extreme zenuwpijn tot pijn in haar litteken waar ze haar nier uit hebben gehaald.

Kan zeer zeker.

Ikzelf heb van geen enkel litteken/probleem last gehad (behalve de 1e keer. Borsten die er bijna afvielen, zoveel pijn deden ze)
Mjah, ik vind het dan weer niet erg dat dat gevoel me tot pp heden bespaard is gebleven...

Dank voor je reactie. Je ziet altijd een rij zwangerschapsymptomen voorbij komen bij iedereen... maar dit hoor ik nooit... dus vroeg me toch af of dit logisch/mogelijk was...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik herken dit totaal niet en snap ook niet waarom en waardoor je dit soort dingen voelt,kan een huisarts je hier geen uitleg over geven?
Op zich zijn de dingen die je noemt vanuit zwangerschap volgens mij wel verklaarbaar. Je banden verweken, waardoor het wat meer op spieren aankomt. En als je daar nog wat kracht mist, terwijl ze wel de verminderde steun van de banden op moeten vangen, dan is het niet zo gek dat je dat voelt.

Maar ik kan me tegelijkertijd ook voorstellen dat als je je focust op je lichaam en op eventuele veranderingen met betrekking tot een eventuele zwangerschap, er dingen opvallen die je bij een normale focus volledig ontgaan waren. Ik weet niet of jij je zo nadrukkelijk focust hoor, maar dat is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden. Er verandert nu eenmaal veel tijdens een zwangerschap. Tenzij je er echt last van hebt, zou ik het gewoon ter kennisgeving aannemen en terzijde leggen.
Een kleine update: inmiddels een paar testjes met een (erg zwak) positief resultaat voorbij zien komen, dus er is of was een zwangerschap... of het goed blijft gaan durf ik nog niet te zeggen, zou eigenlijk vandaag ongesteld moeten worden dus de tijd moet dat uitwijzen. Maar het klopt dus wel wat Qwertuu zegt: de zwakke spieren zijn gevoeliger door de hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven