Gezondheid alle pijlers

Zwelling onder oksel

08-06-2014 16:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een goedkoop scheermesje gebruikt om mij mee te scheren en toen had ik de dag er op last van kleine wondjes onder mijn oksels. Nu is het ongeveer een week geleden en ik merk dat ik onder mijn linker oksel een soort zwelling heb, een bobbeltje, als ik er op druk doet het een beetje pijn. Onder mijn rechter oksel had ik dat ook maar dat is nu verdwenen.

Aangezien ik al een ontzettende neuroot ben zit ik me dus de hele tijd druk te maken over een mogelijke tumor. De huisarts is er pas dinsdag weer en in de tussentijd weet ik gewoon dat ik enorm ga piekeren hierover.

Dus, wat kan het waarschijnlijk zijn? Ontstoken haarzakjes? Lymfeklier?
Hoe kunnen wij dat nou toch weten ? Serieus ?
Ja, weet ik veel, het kan toch dat meerdere mensen dit weleens gehad hebben?
Vast wel. En bij de een was het een tumor en bij de ander ene ontstoken haarzakje. Wat het bij jou is kan niemand hier weten. Wachten tot dinsdag dus.
Ik heb zoiets ook weleens, vorige week nog toevallig. Ik voel net en nu is het weg. Ik denk altijd dat dat een opgezet kliertje is of iets dergelijks.

Niet al te druk maken.
je bent maar net zo gek als dat je jezelf maakt, toch?

als je dinsdag bij je HA terecht kan, vergeet dan niet behalve die oksel, dit probleem voor te leggen

je weet hoe het gekomen is en nog maak je jezelf gek, zoek een goede psych!
Ik zie vaker dit soort vragen en vind ze niet thuishoren op een forum. Je schuift wel erg makkelijk je angst af op anderen door hier naar meningen te vragen zodat JIJ gerustgesteld de dagen doorkomt. Vind ik niet kunnen en je huisarts is er niet voor niets.
Adem in adem uit.

Veel kan er niet veranderen tussen nu en dinsdag. Dus probeer leuke dingem te doen en ga als je je echt zorgen maakt dinsdag naar de huisarts.

Ik kan niet door mijn scherm kijken en een diagnose stellen. Wel kan ik een stukje achtergrond vertellen. Maar mocht je je echt zorgen maken ga maar een arts, overleeg desnoods even telefonisch met de hap.

Wondjes kunnen gaan ontsteken.

Je oksel heeft veel lymfeklieren, deze kunnen reageren op een ontsteking. Zelf heb ik zo ooit door een wondje een enorme bult gehad, deze verween binnen enkele dagen.

De ontsteking zelf kan ook een zwelling veroorzaken (andere kenmerken zijn roodheid, pijn, warmte).

Lymfeklieren reageren soms ook op tumoren (door verranderde activiteit in t lichaam) en zijn voor sommige tumoren de eerste plek waar uitzaaingen heengaan (vandaar ook dat er vaak klieren worden verwijderd om te controleren of deze schoon zijn)).

Bultjes kunnen natuurlijk ook andere dingen zijn (vetophoping bijvoorbeeld).

Bedenk dat een ontsteking vele malen vaker voorkomt dan een tumor of een vetbultje.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Lisbeth__Salander schreef op 08 juni 2014 @ 16:38:

Hoe kunnen wij dat nou toch weten ? Serieus ?Even in de glazen bol kijken Lisbeth
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zelf heb ik het ook weleens gehad. Bij mij was het een abces. De huisarts zei daarover dat het óf vanzelf zou openknappen óf hij het zou moeten openmaken.

Het tweede was het geval, er kwam enorm veel pus uit. Daarna was het weg en is nooit meer teruggekomen.
Talgkliertje misschien, heb ik weleens gehoord. Dat kan je uitknijpen maar ik zou overmorgen gewoon even naar de huisarts. En laat je niet gekmaken door jezelf.
Ik weet dat je hier geen diagnoses mag stellen maar volgens mij is dit een gebroken enkel.
Ik heb dat ook vaak, zijn verstopte talgkliertjes. Vooral als je deo gebruikt. Ik gebruik nu een roller is nu minder
Ik heb het ook wel eens gehad en het bleek de vinkentering te zijn. Vet balen wel
Ik heb het echt ook wel eens gehad. Het was inderdaad een ontstoken haarzakje. De huisarts heeft het opengesneden. Maar helaas werkte de verdoving niet, doordat het ontstoken was..... Auw....

Gewoon dinsdag even een afspraak maken bij de huisarts. Die ziet snel genoeg of het bij jou ook een haarzakje is.
Ik denk niet dat je van het gebruik van een goedkoop scheermesje een tumor kan krijgen.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:Evelyn82, 27 seconden geleden

Ik denk niet dat je van het gebruik van een goedkoop scheermesje een tumor kan krijgen.Niet?!
quote:SpringDing schreef op zondag 08 juni 2014 18:38 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">Evelyn82, 27 seconden geleden

Ik denk niet dat je van het gebruik van een goedkoop scheermesje een tumor kan krijgen.</div></blockquote>Niet?! Alleen tumoren die ineens van je rechter naar je linker oksel springen:p
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik heb even een vriend van me gebeld die huisarts in opleiding is maar die zei dat het meestal of een ontstoken haarzakje is of inderdaad lymfeklier en ik me niet druk moet maken. Dus dinsdag ga ik wel langs maar ben al wat geruster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven