Zwemmerseczeem/ringworm
zaterdag 13 september 2014 om 10:00
zaterdag 13 september 2014 om 10:10
Heb je dus een schimmelinfectie aan je voeten? Hier helpt droog houden het beste. Dus zoveel mogelijk op blote voeten lopen, voeten föhnen na het douchen en katoenen sokken dragen als je wel schoenen aanmoet. Smeren met miconazol zou moeten helpen (smeren na het föhnen, drie keer per dag) en nog 5 dagen doorgaan met smeren als er geen verschijnselen meer zijn. Dat laatste vergeten huisartsen nogal eens te vermelden.
zaterdag 13 september 2014 om 10:13
Ik heb het aan m'n voeten ja. En als reactie daar op uitslag op m'n handen en ik vermoed ook twee plekjes ringworm. Klinkt verschrikkelijk vies en het is behoorlijk irritant. Ik ben heel schoon op mezelf, maar het lijkt niet te helpen. Of ik heb geen geduld.... Smeer nu ruim anderhalve week miconazol.
zaterdag 13 september 2014 om 10:27
Ringworm is heel hardnekkig, anderhalve week vind ik nog niet zo lang Er staat minstens 2 tot 6 weken voor. Belangrijk is om niet alleen de aangedane plek in te smeren maar ook de rand erbuiten langs. Overigens is ringworm iets anders dan voetschimmel (tinea pedis), de aangedane plekken zien er ook anders uit (ringworm droog, schilferig, voetschimmel nat, schilferend, blaasjes). Was je kleding, naast je gewone wasmiddel, met een scheutje azijn. Schimmels gaan nl. niet dood van zeep.
zaterdag 13 september 2014 om 12:46
zondag 14 september 2014 om 17:08
Ik heb ook geregeld last van ringworm,op mijn buik en bovenbenen.Heel erg vervelend. Jeukt erg en ziet er niet uit.Dat van die azijn wist ik niet.Er schijnt ook een soort dieet te bestaan maar dat zal wel iets voor de lange termijn zijn.I k blijf dus ook maar smeren.....
c'est le ton qui fait la musique