Gezondheid alle pijlers

Zwemmerseczeem/ringworm

13-09-2014 10:00 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring hiermee? Hoe kom ik er het snelst vanaf naast miconazol? Van de huisarts moet ik gewoon nog even doorsmeren, maar het lijkt zich te verspreiden. Omdat ik zwanger ben mag ik bepaalde middeltjes ook niet. Het is om gek van te worden.
Heb je dus een schimmelinfectie aan je voeten? Hier helpt droog houden het beste. Dus zoveel mogelijk op blote voeten lopen, voeten föhnen na het douchen en katoenen sokken dragen als je wel schoenen aanmoet. Smeren met miconazol zou moeten helpen (smeren na het föhnen, drie keer per dag) en nog 5 dagen doorgaan met smeren als er geen verschijnselen meer zijn. Dat laatste vergeten huisartsen nogal eens te vermelden.
Ik heb het aan m'n voeten ja. En als reactie daar op uitslag op m'n handen en ik vermoed ook twee plekjes ringworm. Klinkt verschrikkelijk vies en het is behoorlijk irritant. Ik ben heel schoon op mezelf, maar het lijkt niet te helpen. Of ik heb geen geduld.... Smeer nu ruim anderhalve week miconazol.
Bij mijn dochter duurde het ruim vier weken. Op de open plekken smeerden we betadine en op alle schimmelplekken 2x daags miconazol. Stug door blijven smeren dus en je voeten zo droog mogelijk houden.
Ringworm is wat anders dan zwemmerseczeem, ga gewoon terug naar de HA anders om even zeker weten wat het is.
Ringworm is heel hardnekkig, anderhalve week vind ik nog niet zo lang Er staat minstens 2 tot 6 weken voor. Belangrijk is om niet alleen de aangedane plek in te smeren maar ook de rand erbuiten langs. Overigens is ringworm iets anders dan voetschimmel (tinea pedis), de aangedane plekken zien er ook anders uit (ringworm droog, schilferig, voetschimmel nat, schilferend, blaasjes). Was je kleding, naast je gewone wasmiddel, met een scheutje azijn. Schimmels gaan nl. niet dood van zeep.
Woon je aan de grens?

Canesten spray halen in duitsland.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik weet dat het verschillend is. Maar het is wel heel toevallig dat het tegelijkertijd komt. Ik blijf nog even doorsmeren, gebruik nu ook schimmeldodendpoeder.

Pelikaan gewone natuurazijn of schoonmaakazijn? Ik zit al met m'n voeten in een badje natuurazijn.

Ik woon in de randstad apatura!
Ik heb ook geregeld last van ringworm,op mijn buik en bovenbenen.Heel erg vervelend. Jeukt erg en ziet er niet uit.Dat van die azijn wist ik niet.Er schijnt ook een soort dieet te bestaan maar dat zal wel iets voor de lange termijn zijn.I k blijf dus ook maar smeren.....
c'est le ton qui fait la musique
Smeren smeren. Ook nadat de plekken zijn verdwenen nog een paar weken doorsmeren. Want de schimmel is nog niet weg als na 2-3 weken bijv er niets meer aan de huid te zien is.
Je bent zelf een theepot
Elke dag met je voeten in de natuurazijn. Gewoon die goedkope 1,5l kost 55 cent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven