Gezondheid alle pijlers

Operatie partner

18-11-2025 11:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai iedereen,

Vandaag rond 12.00 uur wordt mijn partner geopereerd vanwege een tumor aan zijn darmen. Ik heb rond 10.00 uur gedag gezegd in het ziekenhuis ivm dat zijn darmen nog schoongespoeld moest worden. De operatie duurt ongeveer 4 uur.

Ik zorg wel dat ik bezig blijf om niet te piekeren. De was opruimen een andere was erin gedaan. En nu boodschappen doen. Vanmiddag kom een vriendin bij mij.

Ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil, misschien een beetje steun. Ik voel de spanning in mijn hoofd en lijf en ben emotioneel.
Ach wat naar. Ik zou inderdaad proberen je gedachten te verzetten. Narcose is tegenwoordig erg veilig. Maar ik kan me voorstellen dat alles er omheen voor veel stress zorgt. Ik hoop voor je dat de tijd snel gaat en het herstel van je partner voorspoedig.
Dat is ook heel spannend natuurlijk! Fijn dat er een vriendin komt, dan heb je hopelijk iets meer afleiding.
Sterkte in ieder geval!
Wat ontzettend spannend.
Veel sterkte. Hopelijk verloopt de operatie goed.
Snap dat je het spannend vindt! Ik ben zelf niet lang geleden geopereerd. Duurde geen 4 uur, maar 3 uur. Niets gemerkt van de narcose! Die 3 uur zijn voor mij gewoon 'verdwenen'. Het is echt veilig tegenwoordig. De artsen kunnen tegenwoordig met alle technieken meer dan ooit. Maar ik snap je spanning; mijn vriend vond het ook veel spannender dan ik zelf :-) Hij moest immers ook die 3 uur wachten tot het klaar was en gebeld werd dat de operatie was geslaagd.
Gaat goedkomen!
Ik begrijp je helemaal. Het is ook spannend. Maar idd afleiding helpt. En daarom schrijft ik ook dit berichtje. En een dikke knuffel 🥰
:hug:
.
Dank jullie wel, voor de lieve woorden.

Partner was er heel rustig onder, maar inderdaad degene die wacht op een telefoon van de chirurg maakt iedere minuut mee. Ik heb net boodschappen gedaan, en buitenlucht doet ook goed. Voor nu ga ik even een uur liggen, omdat ik zelf ook tegen dingen aanloop kost alles mij zoveel energie.
Gats, wat naar en spannend. Fijn dat je niet de hele tijd alleen bent.
Sterkte beiden, ik stuur ook een dikke knuffel :hug: :redrose:
Oh, wat ontzettend naar en spannend! Kan me voorstellen dat je zelf ook van slag bent. Het enigste wat bij mij zou helpen is afleiding zoeken, het liefst met iemand anders.
Heel veel sterkte en ik duim voor een goede uitslag! :rose:
O wat naar, helaas een paar keer in hetzelfde schuitje gezeten.

Goed dat je afleiding zoekt, dat is het enige dat helpt. Sterkte voor nu en een voorspoedig herstel gewenst! :hug:
Wat naar zeg!! Niet alleen vandaag, maar het zal vast de afgelopen tijd niet makkelijk zijn geweest. Ik hoop op een vlot herstel en dat ze je lekker snel na 16 uur bellen dat alles goed is verlopen.
Wat een lieve reacties, dank jullie wel.

Klopt! Voorafgaand onderzoeken en scans, het wachten op uitslagen. En mijn partner was net na 5 jaar controle lymfeklieren schoon verklaard, hij had dat net afgesloten.

En voor degene die dit ook heeft meegemaakt of er nog mee te maken heeft :hug:
Sterkte met wachten Marcha. Mijn partner is ook net geopereerd en ik was ook behoorlijk zenuwachtig.
Fijn dat je gezelschap krijgt :hug:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Poeh wat spannend. Sterkte!

Wat mij altijd helpt om me af te leiden is iets bakken of koken. Bijvoorbeeld een appeltaart (lekker veel handelingen) of soep ofzo. Misschien helpt het jou ook om de tijd te doden.
Hoop dat je inmiddels goed nieuws hebt gehad :)
Lieve Marcha,ik wil jullie beiden ontzettend veel sterkte wensen met alles. Dat is erg heftig en ik snap volkomen dat je emotioneel bent. Ik zal voor jullie duimen. :rose: Fijn dat je vriendin vanmiddag is geweest! Afleiding is altijd fijn.

Mijn zus had gisteren een darmonderzoek. Er is een tumor bij de einddarm ontdekt. Ze had bloed in haar ontlasting en kon niet naar het toilet. Iedereen is natuurlijk in shock. Ik ben zelf op dit moment ook emotioneel. Het triggert ook enorme angsten bij mij (heb zelf autisme en ADHD). We hopen allemaal dat de tumor goedaardig is of,en mocht het kanker zijn,dat er geen uitzaaiingen zijn. Ze is pas 49. Vandaag heeft ze een CT-scan gehad en morgen moet zij naar de oncoloog. Wel hoorde ik net op whatsapp dat haar bloedwaarden goed zijn. Dus we hopen zo erg het beste.

Als het niet de bedoeling is om mijn verhaal hier neer te zetten dan hoor ik het graag en haal het weg. Ik wilde alleen van me afschrijven.

Hoe is de operatie gegaan Marcha? Ligt je partner nog op de uitslaapkamer?
Je pense donc je suis
Madame Bijoux, voel je ajb vrij om ook jouw verhaal en emoties te delen. Als jou dat opluchting geeft, vind ik dat fijn voor jou. Ik begrijp je schrik volkomen, en dat wachten op uitslagen dat is zo niet te doen. Het komt bij jou dubbel zo hard binnen ivm autisme en ADHD? Ik loop ook tegen dingen aan, dus ik begrijp je woorden! Ik wens je veel sterkte :hug: :hug:

Ik ben gebeld door de chirurg, de tumor is verwijderd en ze vond dat mijn man het goed had gedaan. Ik was toch wel angstig of ze toch nog iets zouden vinden wat ze niet op scan zouden zien, hoe gek kan ik mezelf maken! Hij is nog op de uitslaapkamer en zodra hij naar de gewone kamer wordt gebracht dan word ik gebeld. Ik zei nog, Wil u zeggen dat ik van hem hou, ze moest lachen en zei, Dat ga ik doen. Inmiddels heeft mijn partner mij gebeld vanuit de uitslaapkamer, ik kan jullie niet vertellen hoe blij ik was om zijn stem te horen. Voor nu heel dankbaar.
Er staat een herstel van ongeveer 6 weken en natraject.

Joppie Hoe gaat het inmiddels met je partner, en ook met jou?

Lieve iedereen, dank jullie wel voor de steun en tips en lieve woorden. :hug:

En voel je vooral vrij om van je af te schrijven als je in dezelfde situatie zit of zat.
Wat een opluchting dat de operatie verder goed is verlopen! Volgen er ook nog vervolgonderzoeken of is het nu vnl een kwestie van herstellen?
Fijn dat je je man ook al heb kunnen spreken. Ik wil hem een goed en vlot herstel wensen en ook voor jou nog veel sterkte. Ook al is de operatie goed verlopen, zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten en heeft toch veel impact.
Ook veel sterkte voor Madame Bijoux, ik hoop dat je zus er op tijd bij was en er geen uitzaaiingen zijn! Die onzekerheid is ook zo vreselijk. Wat is het toch een rotziekte hè! :|
Ik ben zelf heel zenuwachtig voor morgen. Mijn man krijgt de uitslag van een CT scan van z’n longen omdat er 2 plekjes ontdekt zijn vorig jaar. Die zijn hoogstwaarschijnlijk asymptotisch (dit is dan ook een controle CT-scan voor de 2e keer) Je kunt dit niet echt met jullie verhalen vergelijken want dat is nog veel heftiger maar ik ben toch ontzettend bang dat ze gegroeid zijn en het dus toch slecht is.
Wat fijn dat de operatie goed verlopen is, TO! :hug:
Marcha,bedankt voor je lieve woorden! Het is zeker spannend,net als ook voor jullie. Morgen weten we meer. Door mijn ass en ADHD zijn mijn emoties anders geregeld. Ik was behoorlijk van slag. Maar voor iedereen is het rot nieuws. Dus we doen ons best om positief te blijven. Fijn dat de operatie van je man goed is gegaan! Ik kan me best voorstellen dat je bang bent dat er nog meer naar boven komt dan op de scan. En het is fijn dat jij zijn stem hebt kunnen horen! Jij ook verder veel sterkte!

Pumpkinlover,bedankt voor je lieve woorden! Ja,het wachten is zenuwslopend. Dus we duimen en bidden.
Je pense donc je suis
Fijn dat de operatie goed is gegaan Marcha :hug: Werkt best wel gek hè dat je dan opeens extra beseft hoeveel je van iemand houdt.
Mijn man gaat de goede kant op. Hij had een rug operatie met wat tegenslag maar het lijkt de goede kant op te gaan.

MadameBijoux en Pumkinlover jullie ook veel sterkte :hug:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Pumpkin lover, bang is bang, angst is angst in welke situatie ook, dus terecht dat je dat voelt. Ik wens jou en je man heel veel sterkte en hoop dat je wat kunt slapen. Als je behoefte hebt om het hier te vertellen, kan dat.

Madame Bijoux, en je mag behoorlijk van slag zijn, daar ben je mens voor. Dat gevoel mag er zijn, de zorgen om je zus is zo terecht. Morgen krijgt ze dus de uitslag van de scan? Heel veel sterkte. En als je er iets over kwijt wil, kan dat altijd.

Joppie, Het is bijna traumatiserend als je dat meemaakt. Als partner zijnde beleef je ook heel het proces. Maar wat fijn dat het nu beter gaat. Klopt wat je zegt, zo vanzelfsprekend en ineens weer het besef, wat hou ik toch van hem.

Ik ben vanavond naar het ziekenhuis gegaan en het was goed, het was fijn om partner te zien. Het is herstellen en onder controle behandeling blijven.

Nogmaals, aan iedereen jullie lieve berichten hebben mij echt goed gedaan!

:hug:
Och Marsha, ik lees nu pas je topic.
De operatie is achter de rug dus. En goed gegaan. Wat ontzettend fijn!!!
He, wat een spanning vandaag zal je gehad hebben...

Mag je partner snel naar huis? En komt er nog een verder traject, of is het na het herstel van de operatie klaar?

Pas goed op jezelf. :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven