Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

16-05-2019 22:53 2910 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Dreamer schreef:
17-07-2019 11:52
Ik zette net een kolibrievlindertje op de foto. :yes: Zo blij. Geen idee of het echt scherp is, dat is lastig te zien op de telefoon.
Ik ben jaloers! Ik heb er nog nooit een gezien.
Ik wil vanmiddag even op vlinderjacht.
Dreamer schreef:
17-07-2019 11:52
Ik zette net een kolibrievlindertje op de foto. :yes: Zo blij. Geen idee of het echt scherp is, dat is lastig te zien op de telefoon.
Wat goed! Zitten die ook hier in NL? Ik zie ze vaak op vakantie in Frankrijk en Spanje. Supermooie vlindertjes!
Suzy, sterkte alvast met de punctie morgen :hug:
Net contact opgenomen met de Gemeente betreffende mijn tuinafval. Zij halen dat Niet op. Ik moet het zelf oplossen door het steeds in de Gft container te doen. Ik had ook gemeld dat mijn spver met hun had gebeld hier over. Naam genoemd, en de persoon van gemeente weet van niks.
Nu heb ik mij aangemeld bij een organisatie die werkt met vrijwilligers. He kan een hulpvraag plaatsen, maar ook jezelf aanmelden als vrijwilliger. Ik heb gevraagd of iemand mij kan helpen met het afval en mijn tuin bij zou willen houden. Ik hoop zo dat het lukt en anders ga ik sowieso zaterdag wat in de Gft container doen.
Bij de organisatie ook vermeld dat ik het niet zelf kan ivm chronische pijnklachten

Maar ik heb er een hard hoofd in dat ik er überhaupt wat van weer hoor.
Heb gierende pijn in mijn rug.
Doro75 schreef:
17-07-2019 11:55
Wat goed! Zitten die ook hier in NL? Ik zie ze vaak op vakantie in Frankrijk en Spanje. Supermooie vlindertjes!
Ja, best veel ook. Alleen niet in mijn omgeving helaas.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:53
Ik ben jaloers! Ik heb er nog nooit een gezien.
Ik wil vanmiddag even op vlinderjacht.
Ik had m alleen nog maar in Tsjechië gezien, terwijl ze in Groningen ook rondvliegen. Deze was wel veel kleiner dan die in Tsjechië
Later is nu
Gefeliciteerd Kwebbeltje!
Dreamer schreef:
17-07-2019 11:52
Ik zette net een kolibrievlindertje op de foto. :yes: Zo blij. Geen idee of het echt scherp is, dat is lastig te zien op de telefoon.
Die wil ik zo graag een keer tegenkomen!
Ik was al trots op de ontdekking van mijn citroenvlinder, dat is eigenlijk een mot soort.

Ik had vandaag een gesprek met mijn jobcoach. Ik word gewoon depri van zulke gesprekken. Het is altijd hetzelfde. Zometeen de tuin in.
Alle reacties Link kopieren
Lastig Nartjie.
Ik loop daar op m'n werk wel tegenaan, dat anderen beloven dat wij wel even afval ophalen, terwijl we dat niet doen. In principe niet mogen ook.

Doro, een collega heeft er heel vaak 1 in z'n tuin. Die woont ook vlakbij een natuurgebied
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten trouwens sowieso veel vlinders. In het eerste half uur hier, zag ik op 1m2 wel 5 verschillende!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nartjie, ik ga voor je duimen dat het lukt zo'n vrijwilliger die je tuin bijhoudt.

Terug uit het ziekenhuis.
In overleg besloten met alle medicatie te stoppen. Eerst wilde de arts er niet aan, hoewel hij schrok hoe slecht ze eruit zag..
Ze moest de kuur eigenlijk afmaken
Toen ik vroeg wat daar dan de mëerwaarde van was, als je steeds moet overgeven bij de wond, zei hij, Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. We stoppen.
Dochter barstte gelijk in tranen uit van blijdschap en opluchting.

Hopelijk gaat ze nu eens opknappen.

Inmiddels ben ik bezig te proberen mijn werkdag van deze week ook nog ( deels) vrij te krijgen
Ik hoop dat het lukt
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh nu ga ik mijn ogen ook open houden. Het zijn zulke mooie vlinders! We hebben niet zo heel veel vlinders hier. Ik probeer wel zo veel mogelijk vlinder-vriendelijke planten te planten in de tuin, maar tot nu toe mag het helaas niet baten.

Ik wist niet dat een citroen-vlinder een mot was. Wel een mooie mot dan! :-)

Lientje, fijn dat je dochter zo opgelucht is. Hopelijk knapt ze snel op.

Nartjie, wat gek dat de afvoer van het afval zo slecht is geregeld. Dat is juist één van de lastigste dingen van het onderhouden van een tuin vind ik. Hopelijk vind je een vrijwilliger.

Yellow :hug: Vervelend dan zo’n gesprek. Hopelijk maakt de zon weer wat goed.

Ik ben weer thuis! Onverwacht vroeg. Er kon wat geschoven worden in de planning, waardoor een lange wachttijd tussen de onderzoeken in wegviel. Daar kwamen ze zelf mee. Ze denken echt mee daar. Ik hoop er nooit voor behandeling terecht te komen natuurlijk, maar andere ziekenhuizen zouden er wat van kunnen leren. Volgende week uitslag.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
17-07-2019 11:22
Hopen dat de punctie wat verlichting geeft Suzy.
Hoe oud word je dochter?
11, ze is de middelste
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
17-07-2019 12:57
Lastig Nartjie.
Ik loop daar op m'n werk wel tegenaan, dat anderen beloven dat wij wel even afval ophalen, terwijl we dat niet doen. In principe niet mogen ook.

Doro, een collega heeft er heel vaak 1 in z'n tuin. Die woont ook vlakbij een natuurgebied
Tenzij je een tante bij de Md hebt :mrgreen:
Nee, hoor. Heel soms voor noodgevallen regelt ze wel eens wat.
Ik heb een stuk tuin dat wel bij mijn tuin hoort maar dat niet binnen het hek zit. Daar gooi ik altijd mijn snoeihout neer. Composteert vanzelf wel weer. Alleen binnenkort red ik dat niet vrees ik. Moet flink meer weghalen ivm tuinhuisje dat geplaatst wordt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hier in Noord-Groningen bij mijn vriend vooral veel koolwitjes (en zwaluwen :mrgreen: HAP!)

Hebben jullie die monsters van de processierups wel eens gezien? Dat zijn echt geen mooie vlinders. Brrr.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik had parende icarusblauwtjes vanmiddag. Ik kon erbij zitten, maar ik had beter niet kunnen gaan.

Ik ben echt zo kwaad op mezelf en mijn lijf nu.
YellowLemon schreef:
17-07-2019 12:55
Gefeliciteerd Kwebbeltje!



Die wil ik zo graag een keer tegenkomen!
Ik was al trots op de ontdekking van mijn citroenvlinder, dat is eigenlijk een mot soort.

Ik had vandaag een gesprek met mijn jobcoach. Ik word gewoon depri van zulke gesprekken. Het is altijd hetzelfde. Zometeen de tuin in.
Nu ga ik je toch even corrigeren, Yellow. Een ciroenvlinder is een dagvlinder en geen mot.
cesium24 schreef:
17-07-2019 15:19
Nu ga ik je toch even corrigeren, Yellow. Een ciroenvlinder is een dagvlinder en geen mot.
Ik noemde de verkeerde vlinder, ik bedoelde een muntvlinder. :$
Ik heb ze af en toe in de tuin, maar heb ook wel mijn tuin vol bloemen. Sterker nog, vanmiddag ging er 1 op mijn schouder zitten. Ik was stomverbaasd dus maakte een selfie. Bleef alsnog zitten :-D pas nadat ik teveel bewoog naar zn zin, vloog ie weer weg. Apart hè??!
YellowLemon schreef:
17-07-2019 16:32
Ik noemde de verkeerde vlinder, ik bedoelde een muntvlinder. :$
Ah, ik dacht ook al.

Zal de muntvlinder eens opzoeken.
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-07-2019 16:41
Ik heb ze af en toe in de tuin, maar heb ook wel mijn tuin vol bloemen. Sterker nog, vanmiddag ging er 1 op mijn schouder zitten. Ik was stomverbaasd dus maakte een selfie. Bleef alsnog zitten :-D pas nadat ik teveel bewoog naar zn zin, vloog ie weer weg. Apart hè??!
:flirting:
Vergeetmenietje1980 schreef:
17-07-2019 16:41
Ik heb ze af en toe in de tuin, maar heb ook wel mijn tuin vol bloemen. Sterker nog, vanmiddag ging er 1 op mijn schouder zitten. Ik was stomverbaasd dus maakte een selfie. Bleef alsnog zitten :-D pas nadat ik teveel bewoog naar zn zin, vloog ie weer weg. Apart hè??!
Dat doen ze hier niet. Ik ga meestal in sluipmodus om ze op de foto te krijgen.

De muntvlinder kwam net weer langs toen ik in mijn zwembadje zat. En meneer krekel is speciaal uit Frankrijk over gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg nu al 3 dagen op rij koppijn aan het einde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
Ze knapt nu al wat op! :cheer2:
Is er nog lang niet uiteraard maar je ziet haar veranderen. Kijkt anders uit haar ogen, praat wat meer En, jawel, źe heeft haar mobiel weer in haar handen.
Dat is de afgelopen dagen weinig tot niet gebeurd :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
17-07-2019 19:28
Ze knapt nu al wat op! :cheer2:
Is er nog lang niet uiteraard maar je ziet haar veranderen. Kijkt anders uit haar ogen, praat wat meer En, jawel, źe heeft haar mobiel weer in haar handen.
Dat is de afgelopen dagen weinig tot niet gebeurd :proud:
Wat fijn! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn lientje.

Hier helemaal brak en pijn na Mn gesloopte nacht. En moet zo ook nog weg, op visite bij vrienden.
"After all this time?" "Always."
Fijn Lientje! Wat een opluchting.

Ik heb ook een krekel in de tuin. Vlinders zie ik nauwelijks, ondanks mijn grote vlinderstruik. Hommels en bijen heb ik dan wel en 's avonds vliegen de vleermuizen over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven