10 jarige zoon en youtube

22-01-2019 08:51 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Hier het zoveelste schermtijd topic.
Mijn zoon is verslaafd aan die stomme youtube filmpjes. Soort van funniest videos waar je proberen moet niet te lachen.
En videos waar je naar fortnite gamers zit te kijken.
Ik merk dat ik eigenlijk een beetje een regel voor mezelf zoek.
Hij is de laatste tijd erg boos en negatief. Vooral naar zijn jongere zusjes. Eigenlijk heb ik het idee dat youtube hier toe bij draagt maar ik weet dat als ik het ga beperken, het hier ook niet echt gezelliger wordt.
Wie struggelt hier ook mee en hoe lossen jullie dit op?
Nu laat ik hem ongeveer een uurtje per dag op de ipad doen wat hij wil en daarnaast kunnen ze savonds nog gewoon tv kijken als ze dat willen.
Ik heb nog twee kleinere kinderen en ik wil niet dat die dat soort domme zooi zien.

Kan iemand mij vertellen dat wij het ok doen.

Ik wil de sfeer in huis graag verbeteren maar weet niet hoe.
Juist loslaten of juist niet?

Alvast bedankt voor t meedenken
Alle reacties Link kopieren
valalis50 schreef:
22-01-2019 10:06
Mijn zoon heeft een voetbal en veel vriendjes.
Ik weet het ook niet. Ik zit er zelf mee in mijn maag.
Meer laten kijken levert meer rust op maar vind ik slecht voor hem.
Het aanpassen levert strijd op.
Onbeperkt laten kijken wil ik niet. Ze zullen dan nl niet stoppen totdat ik zeg dat het moet. En ik vind dat ik het mijzelf dan veel te makkelijk maak. Dat vind ik geen opvoeden. Ze hoeven echt niet alleen maar leerzame dingen te kijken, dat dan weer niet.
Ik ga het er maar eens met hem over hebben. Het zijn nl twee dingen, het kijkgedrag en de negativiteit hier in huis.
Als hij voetbalt en veel vriendjes heeft, snap ik het probleem niet. Een uurtje op de ipad is echt niks. Zijn gedrag kan ook gewoon te maken hebben met zijn leeftijd. Try not to laugh video's en Fortnitestreamers zijn nogal onschuldig hoor. En hij kijkt 's avonds tv? wat is er dan op tv voor die leeftijd? Hier kijken mijn kinderen geen tv meer. Af en toe wel eens zoiets als Widm of Expeditie Robinson, maar verder vrijwel niets. Wel series en films op netflix, en verder veel youtube.
...
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
22-01-2019 10:00
Je kunt van de vreemdste dingen iets leren. Het is echt niet zo dat mijn kinderen alleen maar hoorcolleges kijken. Ook van onzinfilmpjes kun je heel veel leren. Bijvoorbeeld Engels. Of dat het een slecht idee is om met een slee van de trap af te gaan.
Onbeperkt: zij beslissen zelf hoeveel ze willen kijken. Ik beperk het niet. Ze gaan vanzelf iets anders doen, bijvoorbeeld omdat ze dat willen, moeten of gewoon een leuk idee vinden. Op deze manier leren ze om ook keuzes maken vanuit een intrinsieke motivatie.
Hier ook. Ze mogen het zelf weten. Zolang ze sporten, buitenshuis dingen doen en goede punten halen vind ik het prima.
...
Alle reacties Link kopieren
Als je de restricted mode aan zet dan zie je dat soort filmpjes niet hoor.
Hier is bijna de hele klas ge-on-fortnite. Is voor vanaf 12. veel jongens konden over niets andrrs meer praten en een hele groep ouders heeft tegelijk besloten om het weg te nemen.
Werkte goed
Alle reacties Link kopieren
valalis50 schreef:
22-01-2019 20:23
Als je de restricted mode aan zet dan zie je dat soort filmpjes niet hoor.
Hier is bijna de hele klas ge-on-fortnite. Is voor vanaf 12. veel jongens konden over niets andrrs meer praten en een hele groep ouders heeft tegelijk besloten om het weg te nemen.
Werkte goed
Haha wat sneu. Laat die jongens lekker Fortnite spelen. Is dé hype van dit moment..waait ook wel weer over. Denk dat dat spel door bijna alle jongens, van alle leeftijden gespeeld wordt. Geen bloed, geen grove taal. Wees blij dat er zoiets als Fortnite bestaat. Eindelijk een leuk spel voor jongere kinderen zodat ze niet meer steeds zeuren om GTA.
...
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
22-01-2019 20:29
Haha wat sneu. Laat die jongens lekker Fortnite spelen. Is dé hype van dit moment..waait ook wel weer over. Denk dat dat spel door bijna alle jongens, van alle leeftijden gespeeld wordt. Geen bloed, geen grove taal. Wees blij dat er zoiets als Fortnite bestaat. Eindelijk een leuk spel voor jongere kinderen zodat ze niet meer steeds zeuren om GTA.
Eens! Hier speelt zoon online ook met vakantievriendjes die aan de andere kant van Nederland wonen en hij anders dus nooit zou spreken. Dus ook voor de sociale contacten vind ik het een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven