2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
een van de meiden is uitgekletst. duurde even maar ze heeft haar verhaal gedaan aan kermit de kikker en viel toen in slaap.
oh nog een vraagje voor de fv mama's. Klopt het dat je zo weinig poepluiers hebt? Mini heeft zaterdag 1 poepluier geproduceerd en daarna niet weer. Met bv had ze bijna bij elke voeding een poepluier. Weet dat bv lichter verteerbaar is, maar is dit niet wat weinig?
quote:Teddy82 schreef op 30 maart 2009 @ 18:24:

een van de meiden is uitgekletst. duurde even maar ze heeft haar verhaal gedaan aan kermit de kikker en viel toen in slaap.
Teddy, het zou kunnen dat je kleine meid moet wennen aan de flesvoeding en dat je ze daarom weinig poept. Heb je het idee dat ze buikpijn heeft of juist niet? Ik zou het nog even aankijken hoor en anders even met het CB bellen.

Rossia is dit nu voor het eerst dat je overtijd bent? Lijkt me toch gek hoor, heb je uberhaupt hoop, of helemaal niet?

OGG wij hebben 1100 euro betaald voor onze reportage, de fotograaf was de hele dag aanwezig en heeft heel goed geluisterd naar wat wij wilden. Bij de prijs inbegrepen zat ook het boek, is echt super mooi, een uitvergroting van een foto die wij wilde en 2 kleine boekjes voor onze ouders. Erg leuk om die weg te geven, vonden onze ouders echt super. Wij hebben geen digitale foto's van de fotograaf. Hij werkte toen alleen nog analoog, maar vind het ook niet erg. Ik zou niet teveel bezuinigen op de foto's, je kan ze nooit meer overdoen. Wij hebben wel op andere zaken flink geld kunnen besparen waardoor we goed binnen budget bleven.

Vera, poetsen gelukt? Is je meisje nu nog zo vrolijk?

Jobje. nog veel kopen dus. Wat heerlijk nog maar zo kort werken, lekker hoor! Gaat echt snel de tijd.

Hier gaat het wel redelijk, vannacht goed kunnen werken. Heb niet het idee dat ik iets niet goed gedaan heb. Nu maar hopen dat ze dit ook vinden. Morgen is laatste dag van proeftijd. Ik hoop gewoon zo dat ik mag blijven! Vannacht weer werken.

x Floortje
floortje volgens mij heeft ze zelf nergens last van. Ze is de vrolijkheid zelve.

En tuurlijk mag je blijven. Je doet het toch hartstikke goed? Misschien wat verbeterpuntjes, maar das toch altijd in het begin.

Je moet wennen aan het nieuwe beleid en de gang van zaken. Niet teveel zorgen maken hoor!
Jobje, wat heerlijk! Nog maar 4 weekjes werken. Het lijkt zo ver weg, juni, maar het kan natuurlijk ook eind mei worden. En lekker genieten van het laatste tripje met z'n tweetjes. Hebben wij toen ook gedaan, was erg leuk.

Teddy, grappig dat de ontwikkeling van babies zo synchroon loopt. Ons meisje grijpt sinds kort ook naar vanalles en houdt spuugdoekjes vast. Ook probeert ze ze op te eten, maar haar vader heeft haar net verteld dat ze daar niet voor zijn. Verder maakt ze ook steeds meer geluidjes, ook hele hoge.. tegen haar nijntje-popje... schattig he?

Ik dacht dat flesgevoede babies juist elke dag een poepluier moesten hebben, maar weet het niet zeker. Bij borstgevoede babies kan het meer per dag zijn of maar 1 per week had ik begrepen.

Floortje, je verwacht toch niet dat ze je morgen vertellen dat je niet door je proeftijd heen gekomen bent? Zou wel erg gemeen zijn. Ik denk ook niet dat dat het geval is. Een beetje kritiek is echt niet erg. Gewoon doorgaan!

Onze meid heeft net voor de derde keer in haar leven het badwater geel laten kleuren. Heerlijk!! Ze zal wel gedacht hebben: lekker ontspannen in de tummytub... Ik vrees met grote vreze voor haar eerste zwemles.
Meiden, kan vandaag niet posten! Wens jullie een fijne dag en klets jullie vanavond weer bij.

PS: nog niet ongesteld...
Oh Rossia!!! Wat spannend zeg!!!
jeetje rossia ga je het nou toch spannend maken?
wow Rossia, spannend!!! Zou het kunnen dat je door de prikken enzo wat over tijd bent??

Hier weer een uitgeruste en goedgehumeurde MissC. Mensen, wat had ik een offday gister zeg, niet normaal! Maar na een paar uurtjes lekker even alleen thuis met tv aan, pizza en Ben en Jerry's ijs ging het al veel beter

Heb alleen ontzettend pijn bovenin mijn rug, voel het met diep ademhalen, draaien en niezen. Slik nu paracetamol, als het morgenochtend niet over is, ga ik even bij de ha langs.

Floortje, maak je niet te druk hoor! t Gaat hartstikke goed en ga jezelf nou niet forceren, verbeterpuntjes horen erbij!

Teddy, wat heerlijk zo'n kleine kletskous!

Bleh Vera, wat leer jij je dochter nou.. plassen in het badwater

Meiden, reageer straks even op de rest.. *zwaai*!!!
mmmmmm ben en jerry's!!! lekker zeg. Vervelend die pijn in je rug. verstandig om er even mee langs de huisarts te gaan. Misschien zit er wel iets knel. Fijn dat je je weer wat vrolijker voelt. Heb speciaal voor jou weer het zonnetje besteld vandaag.

Morgen 20 weken echo..vind je het spannend? Dan ben je alweer op de helft. vind het zo snel gaan.

floortje hoe is het gegaan vannacht?

Mimpje ben je lekker aan het genieten? hoe is het met de kraamtranen? Heb je trouwens een leuke kraamhulp? En hoe bevalt het mimpjeman als papa?

Mamadeb hoe was je eerste werkdag? Viel het een beetje mee?

meiden zal ik hills uit de tabel halen? We zien haar voorlopig niet meer verschijnen hier denk ik...

vera wat grappig dat onze mini's zo gelijk opgaan. hahaha en lekker plassen in bad. Pure ontspanning. Is hier nog niet gebeurd. Ach en iedereen heeft wel eens in het zwembad geplast vroeger toch?

ik ben best zenuwachtig voor vanmiddag. Ben bang dat het ontzettend zeer doet. weet ook niet wat ik kan verwachten. Teddyman gaat gelukkig mee. Schoonmoeder past op mini.

ik ga nog een uurtje schoonmaken...
Missc, gelukkig voel je je weer wat lekkerder in je vel vandaag. Zo'n offday mag best een keertje. En dan Ben en Jerry's ijs en een pizza, lekker zeg.

Volgens mij heb ik eerder zwangeren onder ons horen praten over pijn tussen de schouderbladen. Is dat het? Misschien toch even langs de ha als het aanhoudt.

Teddy, kan me voorstellen dat je opkijkt tegen vanmiddag. Hoe laat moet je? Sterkte alvast!

Tja.. ik denk niet dat we nog wat van Hills gaan horen. En anders staat ze er snel weer in toch?

Enne.... onze kleine heeft niet geplast in het badwater (misschien ook wel), maar gepoept!! Als ze een tijdje in die emmer zit kijkt ze ineens heel geconcentreerd en dan komt de explosie: ineens is het badwater geel. Vandaar mijn zorgen over het zwembad !

Vannacht zoals gewoonlijk weer doorgeslapen. Ik weet niet beter. Na het voeden was ze weer lekker aan het lachen en nu ligt ze nog in diepe slaap. Straks is haar vrolijke wakker-uurtje, ik verheug me er nu al op!
He meiden,

Even snel, want ben weer druk .

Teddy, vandaag naar het ziekenhuis? Volgens mij kan het weinige poepen ook door de prikjes komen. Daar verdenk ik uk ook van nl. Maar wees voorbereid, het komt er dan in 1x uit!

Vera, geel badwater . Zo, lekker schoon gewassen!

Missc, beterschap :puke:

Jobje, vakantie klinkt goed.

Mamadeb, hoe was je eerste werkdag?

Rossia, nog niet ongesteld dus...... ?????? Of durf je niet eens te hopen?

Floor, tuurlijk mag je blijven na je proeftijd!

Gisteravond lekker op de bank gepit, daarna een heerlijke nacht gemaakt dus een kleine inhaalslag heb ik al gemaakt! Verder alles zijn gangetje. Alleen moet uk soms zo enorm krijsen als we hem in bed leggen. Ik weet niet waar we dan goed aan doen. Hij krijst zich zo overstuur dat hij dan helemaal niet meer in slaap kan komen. Als ik hem eruit haal dan is het goed. Ik blijf wel met hem op zijn kamer en als het snikken wat rustiger is geworden dan leg ik hem weer weg, begint het weer van voor af aan . Als hij gewoon huilt dan ga ik er niet naartoe en dan valt hij ook vanzelf wel in slaap, maar dat krijsen. Ik weet het niet hoor....... Soms denk ik wel dat hij weet dat we dan toch wel komen, maar hij krijst echt zooooo hard dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om hem te laten liggen. Gisteravond wel geprobeerd maar dan zet hij de volumeknop gewoon nog iets hoger. Iemand tips? Het rare is dat het niet altijd zo is, soms lacht hij lief draait zijn hoofd om kletst nog wat en valt in slaap. Ik kan het niet linken aan iets. Moeilijk hoor. Misschien dat zijn lichaam zo druk is geweest met rollen etc dat hij de rust niet kan vinden. Ik weet het niet....
Joehoe, waar is iedereen ?
ellein jouw uk is natuurlijk al wat ouder dan de mijne maar dat krijsen hebben we hier ook. meestal valt ze zonder problemen of met een beetje jengelen in slaap, maar soms zet ze het zo op een krijsen dat de babyfoon 5 rode lampjes uitslaat. Dan ga ik ook heen hoor. Ik haal haar niet uit bed, maar troost haar door haar te aaien en zachtjes toe te spreken. Dan wordt ze rustig. Vaak ga ik dan nog even naast haar zitten of wat rommelen op haar kamertjes met kleertjes enzo. Of ik zet de droger of de wasmachine aan. Werkt perfect. Waarschijnlijk vind ze het monotone geluid fijn.

vera om 3 uur mag/moet ik heen.

ach natuurlijk de poep is ook geel, was het alweer vergeten na 3 poeploze dagen. hahahaha. Oh en hier ook een standaard doorslaper hoor. Heerlijk. Soms is het rond 6 uur, maar meestal rond 7 uur dat ze wakker wordt.

Volgens mij is mini helemaal een lentekindje. Ze is zo vrolijk en net ben ik even met haar in de tuin geweest. gewoon beetje plantjes kijken en dan lacht ze en brabbelt ze er vrolijk op los.

Ik word ook helemaal blij van dit weer. En van de aardbeien die weer in de winkels liggen. jammie!!
Ola, toch nog even een momentje...

Floor, spannende dag vandaag. Laatste dag van je proeftijd. Fijn om te lezen dat je eergister al weer wel lekker hebt gewerkt. Ik vertrouw er dan ook echt op dat het helemaal goed komt. Positief blijven hoor!

Vera. bestaan er voor jouw mini ook waterdichte luiers voor als je gaat zwemmen. Anders wordt het een vrolijke bedoeling als ik het zo lees !

Missc, wat klink je positief en weer zonnig! Zo'n avondje op de bank met pizza, ben en jerry's doen dus wonderen. Morgen 20 weken echo. Vindt je het spannend worden nu?

Teddy, voor jou staat ook een spannende middag te wachten. Ik hoop dat het meevalt en zelf aangeven dat je mooie hechtingen wilt hoor!!

Ellein, heerlijk liggen bijtanken dus. Geeft je vast weer nieuwe energie en kracht! Ik heb geen tips voor je, maar wel een Zit hij niet in een sprongetjes of heeft hij misschien last van de worteltjes? Of is het alleen voor het nachtslapen?

Hier nog steeds iets. Ik had al gelezen dat de prikken het kunnen vertragen. Ik durf nergens op te hopen hoor! Mijn baarmoeder staat al drie dagen op ontploffen en mijn tepels kan ik niet aanraken, dus weet niet zo goed wat ik moet denken, dus denk nog maar even niets...
met iets bedoel ik niets.... cross Ellein en Teddy
misschien toch een bijwerking van de prikken rossia, maar het zou toch wel gaaf zijn als je misschien toch zwanger bent!!!

maar we denken nog even niets....
Ellein, wat moeilijk lijkt me dat als uk zo ligt te krijsen. Ik zou me er heel machteloos door voelen en weet eerlijk gezegd ook niet goed wat je zou moeten doen. Maar wat Teddy zegt klinkt wel goed, misschien het proberen waard.

Missc, vervelend van die rugpijn. Misschien gewoon van de stress van het weekend. Maar als je het over een paar dagen nog hebt zou het toch van de zwangerschap kunnen komen. Ik heb ook best vaak rugpijn, vooral bij lopen en staan en 'raar' zitten. Ik ben nu al 2 keer bij de fysio geweest. Maar hopelijk is het bij jou snel over. Als het aanhoudt zou ik eerder naar de fysio gaan en niet naar de dokter, want die kan daar toch niet veel mee.

Rossia, toch wel spannend. Je weet dat het door de spuiten kan komen, maar ja, het kan natuurlijk ook iets anders zijn : )

Heb je al op andere topics gekeken of andere vrouwen ook uitstel van de menstruatie hadden?

Floortje, proeftijd doorgekomen?

Teddy, wat leuk dat brabbelen en naar de plantjes kijken. Zo grappig dat een plantje bekijken voor zo'n ukje al genoeg vermaak is. Daar kunnen wij nog wat van leren.
Inderdaad, vind de 20w echo heel spannend, ben er best wel een beetje nerveus over.. speelde gister op m'n emo-dag ook een beetje mee.

Vera, zal het eens opzoeken, die pijn tussen de schouderbladen.. t zit daar namelijk wel ja!

Teddy, t is inderdaad heerlijk buiten! Net even buiten zitten lunchen.. ik verheug me al op het weekend!! Succes straks in het zkh.

Kan me voorstellen dat je Hills uit de tabel haalt, heb daar geen problemen mee, als ze weer wil meeschrijven kan ze zo weer terug!

Bep, wat fijn dat alles zo lekker gaat!! Blijf vooral genieten.

Jobje, wat een lekker vooruitzicht, een paar dagen naar de kust straks! Hopelijk heb je dan ook dit weer!

Mamadeb, hoe is/zijn je eerste werkdag(en) gegaan? Viel het mee??

Mimpje, nog lekker aan het genieten? En nog steeds zo'n last van kraamtranen? Nou, laat maar lekker stromen hoor!!

Rossia, ben heel benieuwd hoe dit verloopt!

Joehoe Ellein, hier zijn we! Jij toch ook aan het werk vandaag?

Hai Michigan, OGG, Maki, Angel, Ann en Gorgi!! Hopelijk ook alles goed met jullie!? Ziggie, voor jou een dikke
Hey Jobje, cross! Maar t voelt niet als rugpijn van stress of een blokkade van spieren, t zit nl. vrij hoog tussen mijn schouderbladen. Maar goed, ik kijk het nog even aan..
Oh ja, daar had ik ook nog niet op gereageerd. Van mij mag Hills ook uit de tabel. Jammer dat we niets meer van haar horen, maar misschien komt ze later weer terug en dan zetten we haar er zo weer in.

Teddy, hoe laat moet je vanmiddag?

Jobje, *zwaai* hard aan het werk vandaag? Ben je al behoorlijk aan het aftellen of niet? Alle bijwerkingen van een zwangerschap of de hormonen lijken zo op elkaar. Er is dus geen touw aan vast te knopen. Ik wacht het nog heel even af.

Missc, gaat misscman ook gezellig met je mee morgen? Ik zou het ook reuze spannend vinden hoor. Je hoort dan ook echt of alles goed is enzo.
rossia ik moet om 15 uur, dus ga zo mini uit bed halen en bij mijn schoonmoeder brengen, dan door naar het ziekenhuis.

Wish me luck!
Good luck!!!
hoi meiden

even heel snel want ik voel me heeeel erg klote.

Het was dus geen goed nieuws vandaag. Niet omdat ik niet goed genoeg ben, maar omdat ik nog teveel moet groeien en hun daar mede door de fusie ed nu geen tijd en aandacht voor hebben. De groei zit er op zich wel in, maar ze verwachten na 1 maand al dat je op volle kracht werkt, alsof je er al jaren werkt.

Kut kut kut (sorry) maar ik vind dit zo oneerlijk! Dan moeten ze niet iemand aannemen met weinig ziekenhuis ervaring! Ze willen je laten groeien zeggen ze, maar dan wel op turbospeed en als je dat niet doet dan jammer. Terwijl ik dus echt niets fout gedaan heb. Ik snap er echt helemaal niets meer van! Heb ik ook gezegd hoor, ik ben ernstig teleurgesteld in hun.

Zucht en nu??? Ziekenhuis hier in de buurt heeft vacature, zucht bah geen zin om weer opnieuw te beginnen maar ik zal wel moeten.

x Floortje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven