3 kinderen op de achterbank, past dat?

18-03-2008 12:10 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 kinderen en twijfelen over een derde. Het zijn vooral praktische bezwaren die ons doen twijfelen. 1 van die praktische bezwaren is het vervoer in de auto. Passen er twee kinderstoelen en een maxi-cosi op de achterbank? ( en in de toekomst drie kinderstoelen) Hoe doen andere ouders met 3 kinderen dit? De middelste plek heeft volgens mij alleen een buikgordel dus daar kan je dan toch geen stoeltje bevestigen?

Groetjes Rainbow
Hangt er vanaf wat voor auto. Sommige auto's hebben 3 stoelen als achterband, dan lukt het prima. Ik zou het gewoon eens passen in je auto la je de maxi-cosi nog hebt.

Man had dezelfde twijfels door praktische bezwaren. Uiteindelijk is hij pas toen ik zwanger was gaan passen of het lukte. En het past op de achterbank van man. Bij mij niet, maar dan gaat cosi voor in. Gaat de airbag uit.
Ik wilde gewoon dolgraag een derde kind en heb nooit stilgestaan over of ze wel of niet op de achterbank zouden passen. Maar ze passen hoor, zelfs nu ze groter zijn. Waar ik nu wel tegenaan loop is dat vele vakanties voor 4 personen zijn en dat er toch wel dingen afvallen omdat ze veels te duur worden als we dan met 5 komen...
Als je derde geboren is, is je oudste vast al wel zo groot dat ie op een zitverhoger mag. Dat mag vanaf 15 kg

En daar heb je alleen een heupgordel voor nodig.
Let ook even op je inzittendenverzekering, volgens mij gaat die voor normaal vervoer tot en met 4 personen! (incl. bestuurder)

Stel áls er wat gebeurt....en jullie zitten met 5 personen in een auto....

Ik heb ook zo'n idee dat mensen hier totaal niet aan denken om zowieso een inzittendenverzekering af te sluiten, danwel op te letten tot en met hoeveel personen deze verzekering dekt.

Succes!
Onze buren hebben een Ford Focus station en hun drie kids (van zes, vier en bijna 2 jaar oud) passen met gemak op de achterbank. Misschien eens goed naar informeren bij een autodealer (of desnoods uitproberen).
....dat probeer je toch gewoon even met je neefje of de kids van de buren...

Gelukkig was dit voor mijn ouders geen bezwaar, ook al hadden zij een 2CV, anders was ik er niet geweest!
Hier hadden we hetzelfde probleem. 2 kids op een zitverhoger MET rugleuning en een maxicosi achterin pasten echt maar net. Het probleem is dan dat je ook voor 3 stoeltjes goed bij de gordels moet kunnen komen om ze op slot en los te krijgen. Dit bleek echt heel erg lastig in een Peugeot 307 SW en dat is toch echt geen kleine auto! Ook paste de 3 stoeltjes echt heel lastig naast elkaar, als je de deur dicht sloeg schoven ze alle 3 een stuk opzij. Wij gingen voor deze auto kijken toen we graag een derde wilde wilde en dat deden we bij de dealer met 3 stoeltjes die we hadden meegenomen. Dit bleek dus niet echt een oplossing. Onze oudste mag op een zitverhoger alleen maar hij valt ook nog in de categorie met rugleuning en dat is en blijft toch het veiligst. We hebben nu voor de mazda 5 gekozen, heel handig want er zitten echta stoelen in de achterbank hierin zit straks iedereen toch nog ruim want ik ben inmiddels 7 weken zwanger van de derde.

In mijn eigen auto (peugeot 206) zit in het midden wel een 3 puntsgordel. Ik rijd eigenlijk altijd alleen in deze auto (wel met kids) en kan de airbag uitzetten. Hierin gat de maxicosi dus gewoon op de voorstoel.
Grotere auto is ook een optie natuurlijk, of een bakfiets? Hoe heeft mijn oma dat toch gedaan met 7 kinderen....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Onze drie kinderen pasten zowel op de achterbank van mijn Fiat Tipo als op die van de 5 persoons Citroën Xsara Picasso van hun vader. De problemen begonnen eigenlijk pas toen ik onverwacht al 3 maanden zwanger bleek van de vierde en de lease-Citroën nog lang niet aan vervanging toe was. Nou ja, problemen...we hadden gelukkig twee auto's en dat bleek op vakantie eigenlijk ook wel voordelen te hebben

Inmiddels hebben we nog maar een auto: een Opel Zafira met twee achterbanken.
Dus of jullie een derde kind erbij nemen hangt ervan af of dat in de auto past? hahah...
mijn moeder had vroeger een mini en daar gingen we met zijn drieeen op de achter bank hoor ! het past !!
Denk niet dat de TO haar beslissing alleen laat afhangen van de auto maar het is wel iets waar je over moet nadenken als er nog een kind bijkomt.

Je denkt toch ook na over waar je de wieg kan zetten en waar je nog een kledingkast kan zetten?

Onze Volvo 440 is vorig jaar overleden en toen we naar een nieuwe auto op zoek gingen stond "ruimte voor meer kinderen" hoog op m'n lijstje.

De Dodge Caravan is een heerlijke familie auto. De Grand Caravan is nog een beetje groter maar moeilijk te parkeren in Europa.
Gezien Yoyo's reactie ben ik niet de enige die dit een giller van een topic vindt. Maar goed, ik ben dan ook kindvrij en snap er sowieso al niks van natuurlijk. Maar ik dacht toch altijd dat er wat diepere gevoelens bij kwamen kijken als je besloot te gaan voor een kind.

Wist ik veel dat de ruimte op de achterbank de doorslag zou geven.
Jij verwoordt precies wat ik denk Evidenza.

Alsof dát het belangrijkste is. Dan ruil je je auto toch in voor een wat oudere maar wel grotere auto???? dan speel je qua prijs ook quite. Ik zie het probleem niet.
668, the neighbour of the Beast
Heel veel auto's hebben tegenwoordig achterin 3

3-puntsgordels dus daar hoef je je volgens mij niet druk om te maken.
Yamuna, met z'n 3'en op de achterbank van een mini dat zal vroeger prima gepast hebben maar nu absoluut niet meer mogelijk aangezien je kinderen verplicht in een autostoeltje moet vervoeren.
Wat veel reacties al. Bedankt! Drie kinderen op de achterbank moet als ik het zo lees waarschijnlijk wel passen, ook met een buikgordel bij de middelste zitplek.

En natuurlijk spelen er veel belangrijkere gevoelens mee bij het kiezen voor een derde kindje alleen zijn wij zo'n stel die overal van te voren goed over na willen denken. Het lijkt me verschrikkelijk als het kindje er is en we dan tegen dingen aan lopen (zoals niet met z'n allen in 1 auto op pad kunnen) waar we van balen. Liever dit van te voren weten en er dan bewust voor kiezen dan het maar laten gebeuren en later toch een beetje spijt hebben van het hebben van drie kinderen.

Dus ook andere dingen die je tegenkomt als je drie kinderen hebt in plaats van twee (zoals die vakanties, en inzittendenverzekering) wil ik graag van andere horen.
En 3 2-puntsgordels is leuk als je zonder zitje mag zitten, maar met de huidige regegeving duurt dat wel errug lang.
Ja, je zal achteraf toch maar spijt hebben van je kind omdat hij niet op de achterbank past...
[quote]rainbow77 schreef op 18 maart 2008 @ 16:22:

Liever dit van te voren weten en er dan bewust voor kiezen dan het maar laten gebeuren en later toch een beetje spijt hebben van het hebben van drie kinderen.

dus als er praktische probleempjes zijn dan krijg je spijt van de derde?????

Sorry hoor, maar ik neem aan dat jullie een derde kindje willen, omdat jullie graag een groot gezin willen en niet omdat het "handig" is!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Tja, je kan natuurlijk ook problemen creeëren ja...

Als dit nou echt iets is waar je je druk om maakt, dan is het misschien ook nog een idee om jullie huidige auto in te ruilen voor een auto die wél die mogelijkheid biedt? En hoe denk je eigenlijk dat al die duizenden gezinnen met drie (of meer!) kinderen dit doen? Of hebben zij gewoon niet zo praktisch nagedacht.....?!
quote:LittlePhoenixxx schreef op 18 maart 2008 @ 14:14:

Denk niet dat de TO haar beslissing alleen laat afhangen van de auto maar het is wel iets waar je over moet nadenken als er nog een kind bijkomt.

Je denkt toch ook na over waar je de wieg kan zetten en waar je nog een kledingkast kan zetten?

Onze Volvo 440 is vorig jaar overleden en toen we naar een nieuwe auto op zoek gingen stond "ruimte voor meer kinderen" hoog op m'n lijstje.

De Dodge Caravan is een heerlijke familie auto. De Grand Caravan is nog een beetje groter maar moeilijk te parkeren in Europa.Wij zijn gewoon begonnen met 1 kind aan het voeteneind en 1 in een bedje aan de zijkant van het bed aan mijn kant. En dat was supergezellig en we waren (en zijn) nog superblij met ze. En ook met nummer 3, maar toen hadden we het beter.
Het staat er misschien een beetje zwaar maar waar het op neer komt is dat we ons afvragen wat je tegenkomt met drie kinderen. En een van de dingen die bij ons opkwam was of er wel drie autostoelen op de achterbank passen.

En als we alle praktische dingen weten en het brengt ons niet aan het twijfelen dan is dat ook duidelijk. (Maar Celeone heeft wel gelijk, er zijn natuurlijk al duizenden gezinnenmet drie of meer kinderen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven