38 weken zwanger...en nog geen naam!

10-10-2009 14:46 27 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben zwanger van de tweede en bij mn eerste zwangerschap heeft het tot 35 weken geduurd voordat mijn man en ik "eruit" waren. We zijn allebei heel erg blij met de naam die we voor ons dochtertje hebben.

Dit keer ben ik echt bijna wanhopig doordat ik en mn man een totaal andere smaak in namen hebben en daarbij vind ik dat hij er ook bar weinig zn best doet.

Dit keer ben ik de enige die in de namenboekjes/op internet zit te zoeken en inmiddels zijn er een naam of 7 die ik graag zou willen geven aan ons kindje. Hij vindt ze alle 7 helemaal niks en heeft zelf een of twee namen bedacht (die ik dan weer niet mooi vind).

Inmiddels word ik enorm zenuwachtig omdat er nog geen naam is, niet eens een "mogelijke" en lijkt het hem niet zo heel veel te kunnen schelen. Hij blijft maar zeggen dat "we er vast nog wel een bedenken die we allebei mooi vinden".

Deels komt mijn stress door de zwangerschapshormonen en voel dat ik op het punt sta om enorm onredelijk te worden en te eisen dat we een van mijn 7 namen nemen, maar ik wil ook weer niet dat er een naam komt die hij niet mooi vindt.

We hebben een paar namen die we allebei "wel ok" vinden, maar ik wil eigenlijk gewoon een naam die ik heel erg mooi vind en niet een compromis.

Mn eerste is wel pas bij 42 weken geboren met een inleiding, dus ik hoop nog een paar weken te hebben en ergens denk ik ook dat de laconieke houding van mn man daar vandaan komt.

Iemand ideeen over hoe dit aan te pakken? Wie heeft dit ook gehad?
Alle reacties Link kopieren
vriendin van me kreeg een baby, ze hadden geen naam en kindje heeft 2 dagen in het ziekenhuis baby jansen geheten. Hoezo kansloos? dat begrijp ik niet, na 2 dagen kreeg ze een prachtige naam die echt bij haar past. Onze eerste had al een tijdje een naam, bij de tweede hadden we een rijtje en hebben we gekozen toen ze er was.
Alle reacties Link kopieren
Spreek af dat jullie allebei een top 10 maken van namen die jullie leuk vinden en dan kijken of er iets bij zit wat jullie allebei leuk vinden? Of iets wat heel erg op elkaar lijkt?

succes iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven