3de kind, ervaring

24-10-2024 23:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goededag lieve mama's,

Ik twijfel enorm om voor een derde kind te gaan. Ik heb twee zonen van 9 en 4 jaar.. mijn partner wilt erg graag een derde kind erbij maar heb eigenlijk altijd gezegd dat ik dit niet wilde. Heb bij beide een depressie gehad waardoor ik eigenlijk niet wilde.. mijn partner vind dit enorm moeilijk, want wilt heel graag nog een kind erbij.. nu zit ik echt ineens in een enorme twijfel. Ik heb de pil niet goed geslikt, een zwangerschap kans is klein maar is er wel. Maar merk dat ik hier toch opgewonden van raak. :-$

Nu is mijn vraag eigenlijk. Wie twijfelde ook, heeft het toch gedaan en heb je "spijt"? Is het echt hectischer dan met wee kids? Ben benieuwd naar jullie ervaring :high5:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfelde, gevoelsmatig wilde ik wel, verstandelijk niet. heb het niet gedaan en ben daar heel, heel blij mee. Je vraagstelling neigt al naar “ja” en dat is helemaal prima natuurlijk, maar je OP lijkt een beetje door te schemeren dat je graag van twijfelaars wil horen dat het de beste beslissing ooit was, dus dan vermoed ik dat je er zelf al een beetje uit bent :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 kinderen en zou geen van drieën willen missen. Op je vraag of 3 kinderen echt hectischer is dan 2 zou ik ja antwoorden. Ik vind 3 kinderen echt wel een stuk drukker en intensiever dan 3 kinderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
24-10-2024 23:21
Ik twijfelde, gevoelsmatig wilde ik wel, verstandelijk niet. heb het niet gedaan en ben daar heel, heel blij mee. Je vraagstelling neigt al naar “ja” en dat is helemaal prima natuurlijk, maar je OP lijkt een beetje door te schemeren dat je graag van twijfelaars wil horen dat het de beste beslissing ooit was, dus dan vermoed ik dat je er zelf al een beetje uit bent :)
Nou ja ben eigenlijk heel blij dat ik uit de luiers ben.. alle kinderen naar school gaan en ze steeds zelfstandiger worden.. maar toch ergens van binnen kriebelt t wel. Maar niet genoeg nog door alle twijfels :cencored:
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij vriendinnen met een 3e zie ik dat het echt heel pittig is. En écht de tropenjaren zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moederke013 schreef:
24-10-2024 23:27
Nou ja ben eigenlijk heel blij dat ik uit de luiers ben.. alle kinderen naar school gaan en ze steeds zelfstandiger worden.. maar toch ergens van binnen kriebelt t wel. Maar niet genoeg nog door alle twijfels :cencored:

Okay, dat geeft een ander beeld; het is ook heerlijk, meer vrijheid als ouders. Dat je boodschappen kunt doen een half uurtje, zonder kinderen, zalig vond ik dat, maar dus zo persoonlijk 🙂
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben er 3, wel met minder leeftijdsverschil dan bij jou (2 jaar ertussen telkens) en de oudste is 7. Dat zal in de omgang met elkaar vast ook anders zijn.
Vooropgesteld dat ik geen van 3 zou kunnen missen, vind ik het wel heel hectisch. Met 2 was zoveel rustiger, maar ook gemoedelijker. Merk dat nu meteen ook als er 1 niet thuis is (maakt niet eens uit welke) dat er een stuk minder ruzie is.
En je hebt gewoon veel minder qualitytime per kind. En voor jezelf :lol:

Ik heb geen spijt van de derde maar vind het gevoelsmatig wel drukker dan van 1 naar 2 kinderen (terwijl je er in hoeveelheid evenveel bijgekregen hebt)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet nog dat mijn broer zei, toen zijn vrouw zwanger was: 2 of 3 maakt niet zoveel uit. Nou, dat heeft hij nog vaak moeten horen :-D. Maar ze hebben geen spijt, ze zijn gek op hun derde kind. Maar het is zeker wel hectischer. Zeker als je zo uitkijkt naar de basisschool fase. Ik heb er zelf 2 en vond het heerlijk toen ze allebei op de basisschool zaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het met 3 een stuk hectischer dan met 2. Overal is 2 net wat makkelijker, op vakantie, in het zwembad, in de dierentuin, brengen/halen naar zwemles. Als er één kind niet is voelt het ZO rustig en kalm. Maar toch zou ik opnieuw de keuze maken voor een derde. Een beter antwoord dan: 'omdat ik het ook heel gezellig vind' ga je niet van me krijgen, dus het helpt waarschijnlijk niet echt in je keuze. Het blijft toch een gevoelsding denk ik..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven