40 jaar en zwanger

23-09-2009 15:42 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

weet sinds vandaag dat ik zwanger ben op een natuurlijke manier.

zal nu ongeveer 4 weken zo zijn

ik hoor dolgelukkig hier mee te wezen ene kant ben ik ook heel blij

maar ben bang aangezien ik 40 ben .

en daaardoor meer kans heb op een miskraam .

toen ik 38 was heb ik een zwangerschap moeten beeindigen was inmiddels 5,5 maand zwanger .

ik ben 5 jaar getrouwd en heb al 2 kids van 12 en 14 jaar oud .

zijn er meer vrouwen die ook op latere leeftijd zwanger zijn geworden . zou graag jullie ervaringen delen

veel liefs
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf vorig jaar onze derde gekregen en was toen 39. Je kansen zijn vergroot op een miskraam maar de kans dat het blijft zitten is groter dan dat het misgaat hoor. Glas is half vol om het zo maar te zeggen,....en niet half leeg.
Kijk eens hier of hier
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Gefeliciteerd Iisenka!

Ik ben ook net zwanger (1e keer) en ben nu zo'n 6 weken. Ben 12 jaar jonger dan jij, maar ook verschrikkelijk onzeker.

Ik wens je alle geluk van de wereld en heel veel gezondheid!
Gefeliciteerd! Ik heb zelf mijn 2 kinderen gekregen toen ik 38 en 40 was. In mijn geval twee keer snel zwanger, twee probleemloze zwangerschappen, en twee prachtige kinderen. Ik heb uiteindelijk zelfs geen vruchtwaterpunctie laten doen omdat de resultaten van mijn dubbeltest beide keren zo gunstig waren (dat is een kansberekening voor m.n. het risico op Down-syndroom).

Het is een feit dat je een hoger risico hebt dat er iets misgaat, maar het risico blijft op jouw leeftijd toch nog altijd redelijk klein. Stel het je zo voor: als je 100 baby's zou krijgen, zou er 1 tussen zitten waar het niet goed mee is. Ja, je kunt natuurlijk net die ene treffen, maar met de andere 99 is dus niks mis. Dat is nog te overzien, toch?

Ik wens je een mooie zwangerschap en een prachtig kind.
mahna mahna tuduuuudududu
Gefeliciteerd! Ik ben nu 39 (en een half ) en zwanger van de 4e. Bij mijn oudste 2 was ik nog een jonkie, mijn 3e is geboren toen ik 36 was. Ik was die zwangerschap wel bang, omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad. Gelukkig is het goed gegaan en hebben we een prachtig, gezond kind gekregen.

Deze zwangerschap heb ik er wel rekening mee gehouden dat het mis zou kunnen gaan, maar zo langzamerhand heb ik er wel vertrouwen in. Ben nu 6 maanden.

Zeker die eerste 3 maanden vond ik het spannend. Na zo'n mk. ben je toch niet meer zo onbevangen zwanger...

Ik hoop voor je dat je toch lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap! Het is wel heel speciaal om het allenmaal nog een keer mee te maken! Ook voor je oudsten, die beleven het heel anders dan wanneer ze peuter/ kleuter zijn!
bedankt voor de lieve reacties

doet me goed emotioneel ben ik op dit moment best zwak

mijn leven is op dit moment erg ingewikkeld run een eigen bedrijf en die draait op dit moment niet zoals het zou moeten gaan . komt allemaal door de crissis . nog geen 4 maand geleden werd ik verliefd op een andere man en begon ontzettend te twijfelen aan mijn relatie en kan dit zo moelijk uit mijn hoofd krijgen mijn man heeft nooit hier wat van gemerkt

je voelt je ook ontzettend schuldig maar weet dat ik voor mijn gezin moet kiezen .

ik weet wel dat ik alles wel ga laten testen indien mogelijk

ga morgen naar de huisarts toe en dingen bespreken en zien hoe het nu verder moet .

liefs lisenka

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven