Abortus ja of nee?

31-07-2009 21:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een tijd lees ik hier mee en al regelmatig heb ik in onderwerpen over ongeplande/ongewenste zwangerschappen het onderwerp abortus voorbij zien komen.

Nu vroeg ik mij af wat de mening over abortus op het forum zo'n beetje is.

Zelf ben ik in principe tegen abortus, maar voor keuzevrijheid van zwangere vrouwen. Ik snap dat mensen soms geen andere optie zien dan een abortus plegen. Ik vind ook dat er vaak erg makkelijk wordt geroepen dat een kind alleen liefde nodig heeft en dat het dan allemaal wel goed komt. Vaak is dit wel zo, maar in sommige situaties lijk liefde alleen mij niet voldoende.

Als je informatie zoekt over abortussen kom je de meest nare afbeeldingen tegen. Als ik dat zie vraag ik me wel af hoe iemand een abortus kan laten uitvoeren. Het spreekwoordelijke klompje cellen is in mijn ogen dan ook iets te makkelijk. In mijn ogen is er onvoldoende bekend over een embryo, qua gevoel etc.

Nou ja wat wil ik met dit topic? Ik ben benieuwd wat de mening van de forummers is inzake abortus. Dus kom maar op

Abortus Ja of Nee

Totaal aantal stemmen: 88

Nooit, abortus is moord (7%)
Nee, ik zou het niet kunnen (27%)
Ja, moet kunnen (55%)
Ja, zouden meer mensen moeten doen/gedaan moeten hebben (11%)
quote:Rollergirl schreef op 31 juli 2009 @ 22:29:

[...]

wat heeft god nou weer met kinderen te maken?!? Laten we god er nou eens buiten laten, het is al ingewikkeld genoeg allemaal.
roosies, ik snap je zin echt niet!
quote:roosies schreef op 31 juli 2009 @ 23:12:

Hoeslaken,

Heb je wel eens naar de afbeeldingen gezocht naar de gebeurtenissen waarvan de gevolgen iemand de keus geeft om een abortus te laten plegen?Misschien ligt het aan mij, maar ik snap deze zin niet helemaal..
Ik ook niet.

Ik denk of aan een verkrachting, of aan een ernstige ziekte bij een kind. Maar misschien zit ik er naast.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
nou, ik lees het morgen allemaal wel weer. Welterusten!
Ik heb gekozen voor "abortus moet kunnen".

Ik was altijd ontzettend tegen abortus. Heel erg anti... mijn mening was (zoals sommige anderen hier ook hebben): Als je seks kunt hebben moet je ook maar de gevolgen dragen.

Tot het me zelf overkwam. Ik had net een relatie met een jongen, waarschijnlijk is er iets misgegaan met het condoom en ik bleek zwanger te zijn.

Het was op dat moment een verschrikkelijk gevoel. Ik had lang nog niet alles op orde, woonde nog niet op mezelf, zat niet helemaal lekker in mijn vel, en wist niet of ik wel mijn hele leven aan deze jongen vast wilde zitten.

Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgezet. Ik raakte alleen al in paniek als ik er aan dacht dat het kindje geboren zou moeten worden. Een vreselijke gedachte vond ik dat op dat moment.

Ik heb toen dan ook een afspraak gemaakt bij een abortuskliniek en heb een abortus laten doen. Het klinkt misschien heel hard, maar ik was na afloop heel erg opgelucht dat ik acht maanden later niet hoefte te bevallen.

Dit houdt echter niet in dat ik nu geheel pro abortus ben. Ik stond er toevallig voor de volle 100% achter en ik heb er ook nooit spijt van gehad... maaaar... ik zal nooit iemand adviseren om een abortus te ondergaan. Ik zal echter ook altijd iemand steunen die wel een abortus nodig vindt. Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf zou moeten bepalen... ongeacht wat de rest van de wereld daarvan vindt.

Is dit een beetje wat je bedoeling was om te weten te komen?
Ik was altijd anti-abortus.

Maar als ik van die junks en psychiatrische patiënten zie, en die kinderen op de detox, dan denk ik vaak wat voor toekomst hebben deze kinderen. Vaak bedoelen ouders het niet eens slecht maar kunnen ze de kinderen niet opvoeden. Gebruiken of drugs of andere medicijnen die het vruchtje al kunnen schaden tijdens zwangerschap. Veelal hebben zij al meerdere abortussen in verleden gehad. In deze gevallen ben ik blij met abortus.

Zo zijn er meerdere gevallen denkbaar waar abortus beter zal zijn dan dat de ouders het opvoeden maar hierdoor heb ik mijn mening bijgesteld.
quote:roosies schreef op 31 juli 2009 @ 23:12:

Hoeslaken,

Heb je wel eens naar de afbeeldingen gezocht naar de gebeurtenissen waarvan de gevolgen iemand de keus geeft om een abortus te laten plegen?N.a.v. jouw bericht gedaan. Had ik nopg nooit gedaan. Gadver wat eng. Wist niet dat een vruchtje van 7 weken al zo compleet was. Wat een horror afbeeldingen.
molie ik bedoelde inderdaad bv verkrachting, eerwraak kortom alles wat gruwelijk is waardoor je de keus maakt om een kindje niet ter wereld te laten komen
Ik vind het zelf soms typisch dat mensen echt erg anti abortus kunnen zijn, totdat het zichzelf betreft. En dus dan pas de ruimte krijgen in hun denken om te beseffen dat het wel eens voor meer vrouwen zo zou kunnen gelden.

Anti totdat het jezelf overkomt vind ik nogal vreemd. Daarom zou ik willen pleiten voor keuze vrijheid om wel of geen kind op de wereld te zetten en dat anderen hun bescheiden sterk veroordelende mening gewoon een beetje voor zich willen houden.Immers, je weet nooit honderd procent zeker wat je doet/voelt als het jezelf overkomt.
Ja! Zou er geen enkel probleem mee hebben.

En vind 't verder bezopen dat anti-abortustypes hun wil liefst zouden opdringen aan andere vrouwen. Abortusvoorstanders dwingen hen toch ook niet tot abortus? Ieder z'n eigen keus!
Ok roosies, snap ik nog steeds je zin niet helemaal, met die afbeeldingen. Heb er al vijf keer overheen gekeken, dacht dat het gister ad rose lag. Maar ik snap het nog niet!
dekbedovertrek zei: Als je informatie zoekt over abortussen kom je de meest nare afbeeldingen tegen. Als ik dat zie vraag ik me wel af hoe iemand een abortus kan laten uitvoeren.

Dus ik vroeg me af of die afbeeldingen erger zijn dan de gedachte/afbeeldingen van een verkrachting etc. Want als je aan die 'afbeeldingen' denkt kan ik me goed voorstellen waarom iemand een abortus kan laten uitvoeren.

(lag niet aan de rose, mijn vingers communiceerde niet meer met mijn hersenen denk ik ;) )
Ik heb ook eens heel ernstige afbeeldingen gezien. Echt. Het betrof een verwijdering van de blinde darm. Zo makkelijk om te zeggen 'het is maar een blinde darm'. Daar denken mensen veel te lichtzinnig over! Ik zou het niet kunnen, het is tenslotte een geschenk van God.

En Fleurtje is echt een kutwijf, pff!
Wacht ff, voor de helderheid: Het topic van Lime was dus NIET echt???? Heb ik die onthulling weer gemist?
Ah roosie, ik snap m!
quote:roosies schreef op 01 augustus 2009 @ 09:40:

dekbedovertrek zei: Als je informatie zoekt over abortussen kom je de meest nare afbeeldingen tegen. Als ik dat zie vraag ik me wel af hoe iemand een abortus kan laten uitvoeren.

Dus ik vroeg me af of die afbeeldingen erger zijn dan de gedachte/afbeeldingen van een verkrachting etc. Want als je aan die 'afbeeldingen' denkt kan ik me goed voorstellen waarom iemand een abortus kan laten uitvoeren.

(lag niet aan de rose, mijn vingers communiceerde niet meer met mijn hersenen denk ik ;) )

Ben ik helemaal met je eens hoor. Ik snap dat mensen in bepaalde situaties voor een abortus kiezen, alleen zou ik het zelf niet zo snel kunnen. Bij een verkrachting is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.

Ik vind verder dat het goed is dat er keuzevrijheid is, maar in sommige situaties wordt er naar mijn mening wat makkelijk over de optie abortus gedacht.
quote:elninjoo schreef op 01 augustus 2009 @ 09:36:

Ja! Zou er geen enkel probleem mee hebben.

En vind 't verder bezopen dat anti-abortustypes hun wil liefst zouden opdringen aan andere vrouwen. Abortusvoorstanders dwingen hen toch ook niet tot abortus? Ieder z'n eigen keus!Met je laatste stukje heb je een goed punt elninjoo. Ik vind ook niet dat iemand zijn keuze aan een ander moet opdringen. Keuzevrijheid is een groot goed in Nederland.
quote:Yraatje schreef op 31 juli 2009 @ 23:34:

Ik heb gekozen voor "abortus moet kunnen".

Ik was altijd ontzettend tegen abortus. Heel erg anti... mijn mening was (zoals sommige anderen hier ook hebben): Als je seks kunt hebben moet je ook maar de gevolgen dragen.

Tot het me zelf overkwam. Ik had net een relatie met een jongen, waarschijnlijk is er iets misgegaan met het condoom en ik bleek zwanger te zijn.

Het was op dat moment een verschrikkelijk gevoel. Ik had lang nog niet alles op orde, woonde nog niet op mezelf, zat niet helemaal lekker in mijn vel, en wist niet of ik wel mijn hele leven aan deze jongen vast wilde zitten.

Ik heb alle voors en tegens tegen elkaar afgezet. Ik raakte alleen al in paniek als ik er aan dacht dat het kindje geboren zou moeten worden. Een vreselijke gedachte vond ik dat op dat moment.

Ik heb toen dan ook een afspraak gemaakt bij een abortuskliniek en heb een abortus laten doen. Het klinkt misschien heel hard, maar ik was na afloop heel erg opgelucht dat ik acht maanden later niet hoefte te bevallen.

Dit houdt echter niet in dat ik nu geheel pro abortus ben. Ik stond er toevallig voor de volle 100% achter en ik heb er ook nooit spijt van gehad... maaaar... ik zal nooit iemand adviseren om een abortus te ondergaan. Ik zal echter ook altijd iemand steunen die wel een abortus nodig vindt. Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf zou moeten bepalen... ongeacht wat de rest van de wereld daarvan vindt.

Is dit een beetje wat je bedoeling was om te weten te komen?Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! En dit was inderdaad wat ik een beetje in gedachten had bij dit topic. Mensen die hun mening/ervaringen delen en daar kan dan over gesproken of eventueel gediscussierd worden.
quote:dekbedovertrekmetstippen schreef op 01 augustus 2009 @ 14:20:

[...]

Ben ik helemaal met je eens hoor. Ik snap dat mensen in bepaalde situaties voor een abortus kiezen, alleen zou ik het zelf niet zo snel kunnen. Bij een verkrachting is dat weer een heel ander verhaal natuurlijk.

Ik vind verder dat het goed is dat er keuzevrijheid is, maar in sommige situaties wordt er naar mijn mening wat makkelijk over de optie abortus gedacht.Dan begrijp ik echt niet met welk doel je dit topic start. En ik ga er vanuit dat degene die voor die keuze staan of stonden er niet makkelijk over hebben gedacht. Een volwassen vrouw die door onbeschermd vrijen ongewenst zwanger word had inderdaad beter moeten weten, maar het kan je overkomen, zelfs met anticonceptie. En wat betreft minderjarigen, tja in deze tijd waarin meisjes al eerder seksueel actief zijn vind ik dat er best gratis anticeonceptie mag worden verstrekt. Condooms zijn al duur, de pil word in veel gevallen niet vergoed en als je 14-15 bent dan is je zakgeld of bijbaantje ook geen vetpot.
Yraatje sorry maar ik vind het echt niet getuigen van nuchter nadenken over de dingen.,

Altijd heel erg tegen abortus totdat het je zelf overkomt.

Zo ken ik ook mensen die heel erg anti homo's waren tot hun zoon een vriend kreeg.

Mijn schoonouders hadden heel erg veel kritiek op een vriend van mijn zwager die een dame uit een donker afrikaans land meenam, maar nu we zelf een nigeraanse schoonzus hebben "is deze heel anders".

Het zal best begrijpelijk zijn maar ik vind het naar.

Je mening bijstellen omdat het je zefl overkomt!

Als iedereen nou wat toleranter was naar elkaar toe zonder dat het eerst je zelf moest betreffen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven