Afgrijselijke kindernamen The Sequel!
donderdag 4 mei 2017 om 09:42
quote:Stormborn schreef op 02 mei 2017 @ 23:08:
Ik zag van de week Nine op een geboortebord staan. Hoe spreek he dat uit? Nienuh, najn? Zouden die mensen doorhebben dat ze hun dochtertje 'negen' hebben genoemd? Vragen, vragen..
Ik ken ook een Nine. Achternaam begint ook nog eens met 'Nie'. Ik vind het overigens wel een leuke naam, maar toen ik het geboortekaartje kreeg wist ik ook even niet of het op z'n Engels of Nederlands uitgesproken wordt.
Overigens ken ik wel een jochie dat S.ky S.even heet. Ouders waren, denk ik, in de zevende hemel? Geluk bij een ongeluk dat hij geen Seventh Heaven heet, dan...
Ik zag van de week Nine op een geboortebord staan. Hoe spreek he dat uit? Nienuh, najn? Zouden die mensen doorhebben dat ze hun dochtertje 'negen' hebben genoemd? Vragen, vragen..
Ik ken ook een Nine. Achternaam begint ook nog eens met 'Nie'. Ik vind het overigens wel een leuke naam, maar toen ik het geboortekaartje kreeg wist ik ook even niet of het op z'n Engels of Nederlands uitgesproken wordt.
Overigens ken ik wel een jochie dat S.ky S.even heet. Ouders waren, denk ik, in de zevende hemel? Geluk bij een ongeluk dat hij geen Seventh Heaven heet, dan...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 4 mei 2017 om 12:30

maandag 8 mei 2017 om 23:03
Ik vind Melle en Tjibbe juist leuk! En Jenna ook, maar dan wel gewoon op z'n nederlands. Vind Nine ook niet gek, is toch bijna hetzelfde als Nina? En wat is er mis met Gerda? Niet mijn smaak, maar is toch een hele gewone naam? Ik snap al die buitenlandse namen niet en ik vind het al helemaal raar dat namen eerst op z'n engels worden uitgesproken, zoals bijv. David, terwijl we hier in NL zijn. En dat mensen de meest gekke (buitenlandse) namen wel goed uitspreken en dan de nederlandse namen van mijn kinderen verkeerd uitspreken of spellen.
maandag 8 mei 2017 om 23:07
quote:Maechtje schreef op 04 mei 2017 @ 09:42:
[...]
Overigens ken ik wel een jochie dat S.ky S.even heet. Ouders waren, denk ik, in de zevende hemel? Geluk bij een ongeluk dat hij geen Seventh Heaven heet, dan...Skye hoor ik vaker maar dan voor een meisje, vind het helemaal niks. Je noemt je kind dus gewoon 'lucht zeven' .
[...]
Overigens ken ik wel een jochie dat S.ky S.even heet. Ouders waren, denk ik, in de zevende hemel? Geluk bij een ongeluk dat hij geen Seventh Heaven heet, dan...Skye hoor ik vaker maar dan voor een meisje, vind het helemaal niks. Je noemt je kind dus gewoon 'lucht zeven' .
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.

dinsdag 9 mei 2017 om 11:13
dinsdag 9 mei 2017 om 11:23
quote:queenfan25 schreef op 20 april 2017 @ 18:32:
In een tijdschrift van 2015 : d'Yquem uitspraak die -kem
Genoemd naar de wijn.
Ik ken ook een enorme wijnliefhebber die zijn dochters namen van appellations heeft gegeven. Margaux (Margot dus) en ehhh die andere ben ik vergeten. Valt qua gekke naam wel mee als je het vergelijkt met d'Yquem.
In een tijdschrift van 2015 : d'Yquem uitspraak die -kem
Genoemd naar de wijn.
Ik ken ook een enorme wijnliefhebber die zijn dochters namen van appellations heeft gegeven. Margaux (Margot dus) en ehhh die andere ben ik vergeten. Valt qua gekke naam wel mee als je het vergelijkt met d'Yquem.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 9 mei 2017 om 11:42
quote:makreel schreef op 09 mei 2017 @ 11:23: [...]
Genoemd naar de wijn.
Ik ken ook een enorme wijnliefhebber die zijn dochters namen van appellations heeft gegeven. Margaux (Margot dus) en ehhh die andere ben ik vergeten. Valt qua gekke naam wel mee als je het vergelijkt met d'Yquem.Ik zag in de index Afgrijselijke kindernamen en daaronder makreel. M'n zus vertelde een keer, dat er bij haar iemand op het werk heel hard begon te lachen. Op een formulier had iemand ingevuld, dat de zoon Makreel heette. Ja, dat waren mensen uit een van de vissersdorpjes rond het IJsselmeer. Haring bleek ook een voornaam te kunnen zijn.
Genoemd naar de wijn.
Ik ken ook een enorme wijnliefhebber die zijn dochters namen van appellations heeft gegeven. Margaux (Margot dus) en ehhh die andere ben ik vergeten. Valt qua gekke naam wel mee als je het vergelijkt met d'Yquem.Ik zag in de index Afgrijselijke kindernamen en daaronder makreel. M'n zus vertelde een keer, dat er bij haar iemand op het werk heel hard begon te lachen. Op een formulier had iemand ingevuld, dat de zoon Makreel heette. Ja, dat waren mensen uit een van de vissersdorpjes rond het IJsselmeer. Haring bleek ook een voornaam te kunnen zijn.
dinsdag 9 mei 2017 om 11:52
Wauw. Gewoon wauw. Wat een pareltjes zitten er tussen. Mijn kinderen hebben gewone gangbare namen maar we korten ze wat apart af, (is zo gegroeid) en soms moet ik wel eens duidelijk maken dat het niet zijn naam is. Dus ik hoop dat "beer" ergens gewoon Berend heet, en Margaux gewoon Margot.
D'Yquem. Daar heb ik geen woorden voor. Ik weet gewoon niet wat ik daarmee moet. Is dat Afrikaans misschien?
D'Yquem. Daar heb ik geen woorden voor. Ik weet gewoon niet wat ik daarmee moet. Is dat Afrikaans misschien?
dinsdag 9 mei 2017 om 12:23
quote:makreel schreef op 09 mei 2017 @ 11:23:
[...]
Genoemd naar de wijn.
Bordeaux?
Shiraz?
Merlot?
Chardonnay? (Die ken ik trouwens echt wel eentje, volgens mij)
Pinot Grigio?
Cabernet & Sauvignon is leuk voor een tweeling!
[...]
Genoemd naar de wijn.
Bordeaux?
Shiraz?
Merlot?
Pinot Grigio?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
dinsdag 9 mei 2017 om 13:10
quote:syvon schreef op 09 mei 2017 @ 11:13:
[...]
ROLANDELA?!
Wow. Af en toe kom ik hier even kijken of ik al een nieuwe naam kan toevoegen aan mijn WTF top 10:
1. Fluwelio
2. Rolandela!
Oceane is trouwens in Frankrijk een hele gewone naam. Oceana weet ik dan weer niet.Haha Fluwelio staat ook nog steeds in mij WTF top 10, vlak boven Frankdiamant.
[...]
ROLANDELA?!
Wow. Af en toe kom ik hier even kijken of ik al een nieuwe naam kan toevoegen aan mijn WTF top 10:
1. Fluwelio
2. Rolandela!
Oceane is trouwens in Frankrijk een hele gewone naam. Oceana weet ik dan weer niet.Haha Fluwelio staat ook nog steeds in mij WTF top 10, vlak boven Frankdiamant.
dinsdag 9 mei 2017 om 13:16
quote:Maechtje schreef op 09 mei 2017 @ 12:23:
[...]
Bordeaux?
Shiraz?
Merlot?
Pinot Grigio?
Dat zijn toch geen appellations!
OK, maar je kind Makreel noemen, dat gaat wel ver.
Ik vind het een hele eer, maar doe toch maar niet.
[...]
Bordeaux?
Shiraz?
Merlot?
Pinot Grigio?
Dat zijn toch geen appellations!
OK, maar je kind Makreel noemen, dat gaat wel ver.
Ik vind het een hele eer, maar doe toch maar niet.
Wat eten we vanavond?