Afgrijselijke kindernamen The Sequel!

30-08-2016 22:13 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer 3000 posts achter de rug met de meest afschuwelijke kindernamen ter wereld.

We vinden er vast nóg 3000 toch?

Hier gaan we gezellig verder!
668, the neighbour of the Beast
quote:Mietrot schreef op 09 januari 2017 @ 18:22:

[...]

Als je in een Engelstalig land woont ... je doet maar.

Maar in Nederland of België vind ik het niets.

Geen idee ook hoe ik 't moet uitspreken.Bij dit meisje als Ejo-win. Geen idee wat de officiële uitspraak is.
Mss eowyn zoals die uit de lord of the rings?

Sorry, mosterd
quote:Marels schreef op 09 januari 2017 @ 22:20:

[...]

Ik heb dat met veel namen, dat ik ze práchtig vind, maar te excentriek of te etnisch voor mijn niet-bestaande koter.

Heb dat dus ook met bepaalde Keltische en Hebreeuwse namen, die ik helemaal geweldig vind, maar ik nooooooooit aan mijn kind zou geven. Seamus bijvoorbeeld. Of Kieran, Eowyn idd, wat ook gewoon Keltisch is, Deirdre, om maar een paar Keltische namen te noemen dus.

Hebreeuwse namen heb ik er zo ook een heleboel. Zo heb ik een meisje gekend met de naam Sioban. Spreek uit als Sjifon. Ook een (mooie) Ierse naam maar voor de gemiddelde Nederlander onuitspeekbaar.
In de schoolgids Christijan.

Waarom die j???
quote:emmylou schreef op 09 januari 2017 @ 15:59:

Uit het NRC

P.ex,

Fl.etcher

El.se El.sema

Me.nasse (jongen)

V.esper

V.ester

En Faas (vaas), Boet (schuurtje), Tijl (Teil), Taco (eten), Kick (trap) en andere zelfstandig naamwoorden (ook al is het een oude naam) vind ik raar.Ik vind Vesper echt een hele mooie naam. Is ook gewoon een hele gangbare Scandinavische naam.
Tyson.

Alsin, de achternaam van Mike Tyson.
quote:Krulliebollie73 schreef op 10 januari 2017 @ 14:21:

[...]

Ik vind Vesper echt een hele mooie naam. Is ook gewoon een hele gangbare Scandinavische naam.Ik vind het ook mooi! Alleen in mijn hoofd is het een meisjesnaam (komt door een James Bond film) en laat ik nou net een babyjongetje kennen die Vesper heet.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Siobhan vind ik ook mooi inderdaad.
In het dorp is G.uze geboren...

Vind het niks. Doe dan gewoon Guus of Guusje
Tralalalala
Keet voor een meisje. Doe dan Kate.
quote:ekeim schreef op 10 januari 2017 @ 16:38:

Keet voor een meisje. Doe dan Kate.In de film Wiplala wordt de rol van Nella Della gespeeld door Kee Ketelaar. Smaken verschillen, maar dat vind ik echt heel slecht. Echt zo'n Amsterdamse hipper-dan-hip grachtengordelnaam.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik moet dan aan Keetje Tippel denken.
quote:Krulliebollie73 schreef op 10 januari 2017 @ 14:21:

[...]

Ik vind Vesper echt een hele mooie naam. Is ook gewoon een hele gangbare Scandinavische naam.Vesper is toch niet Scandinavisch?
Hier kwam een Luqa (Luca?) langs.
quote:EHR schreef op 10 januari 2017 @ 20:35:

Hier kwam een Luqa (Luca?) langs.Luca Prachtige associatie met een lief pasgeboren ventje in mijn omgeving.
Op m'n fb verscheen: shenaya

Keet voor een meisje. Doe dan Kate.Keet! Juist zó leuk! Als ik nog dochter krijg...
Ik vind net een mailtje in mijn mailbox met de meest unieke namen van 2016.....

https://wijalamama.nl/dit ... =EDM&utm_campaign=zwanger

Keet voor een meisje. Doe dan Kate.Eens. Alhoewel 'Kate' in Nederland ook gewoon als 'Keet' uitgesproken wordt en het dus al minder mooi klinkt. Maar goed, bij 'Keet' denk ik aan een bouwkeet en 'Kate' vind ik gewoonweg prachtig.
quote:Maechtje schreef op 09 januari 2017 @ 15:11:

[...]

Ik ken ook wel een Frenske, maar dat is een hond...

Hier in de buurt is een tijdje terug wel een Koeëb geboren (een Limburgse variatie op Jacob). Om te beginnen spreekt niemand dat buiten Limburg goed uit (laat staan in het buitenland). Daarnaast is het vreselijk ouderwets.

Als bijnaam, oké, maar noem je kind dan gewoon Jacob of zo.Hoe spreek je dat uit?
quote:lotus77 schreef op 09 januari 2017 @ 21:18:

[...]

Oh ja van die "toch maar lekker op zijn Hollands" mensen ken ik ook veel. Ik ken een Joo-wie (Joey, maar dan met de Hollandse J à la Jeroen), een Mauw-reen (Maureen maar dan dus niet "Moorien" zoals het in het Engels is) en ook een Neikel (Nigel maar dan niet als Naaidjzul uitgesproken). Ouders beginnen altijd te blazen als mensen het "fout" oplezen ("Ik zoek Djowie?" "Het is Joowie!")

Oh vreselijk ja! Hoewel Maureen op z'n Nederlands best gangbaar is (Maureen du Toit).

Ik ken ook een Jowie (Joowie dus). Heel lelijk.
quote:anky schreef op 10 januari 2017 @ 20:25:

[...]

Vesper is toch niet Scandinavisch?Nee niet speciaal Scandinavisch denk ik. Als ik mij goed heug is het Latijn voor avond/begin van de avond/ aanvang van avond.
Tseard...
quote:Aurora_Australis schreef op 11 januari 2017 @ 09:59:

[...]

Nee niet speciaal Scandinavisch denk ik. Als ik mij goed heug is het Latijn voor avond/begin van de avond/ aanvang van avond.Kan kloppen want het is ook het avondgebed in kloosters. Wikipedia: "De vespers (of het avondgebed) behoren tot de getijden in de Rooms-katholieke en Oosters-orthodoxe Kerk en worden gebeden om 17-18 uur. Het woord komt uit het Latijn, van vespera dat avond betekent."
quote:Marels schreef op 10 januari 2017 @ 16:02:

Siobhan vind ik ook mooi inderdaad.

Alleen als het goed uitgesproken wordt, dus niet voor een 100% Nederlands meisje.

Geldt ook voor Aife en Hermione.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven