Afgrijselijke kindernamen trilogie!!

01-06-2017 23:22 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilla deel 3 inmiddels :

Kijken of we dit deel ook vol kunnen gooien, want afschuwelijker dan de afgelopen 2 edities kan niet....
toch? :|

Hier gaan we gezellig verder!



over de puntjes tussen de namen:

Op deze manier krijg je geen treffers op Google (waarbij je dan op een forum wat opmerkingen over je naam tegenkomt).
:whistle:
rouge__ wijzigde dit bericht op 01-11-2017 21:29
35.17% gewijzigd
Relax we're all crazy, it's not a competition
Huup.....de naam zelf vind ik echt wel leuk maar de spelling wel heel wonderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ooit hoorde ik het verhaal dat ouders hun kind Usnavi hadden genoemd. Waarom die naam? Dat hadden ze op een boot zien staan en vonden ze wel mooi:
U.S. navi
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
12-11-2017 15:34
Ik vind 'm leuk! Stukken beter dan Kyano die door zijn kleuterklasgenootjes steevast Piano werd genoemd. :)
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lilalila123321 schreef:
12-11-2017 21:17
Ooit hoorde ik het verhaal dat ouders hun kind Usnavi hadden genoemd. Waarom die naam? Dat hadden ze op een boot zien staan en vonden ze wel mooi:
U.S. navi
O Gut, dit heb ik ook ooit gehoord!!
Alle reacties Link kopieren
Lilalila123321 schreef:
12-11-2017 21:17
Ooit hoorde ik het verhaal dat ouders hun kind Usnavi hadden genoemd. Waarom die naam? Dat hadden ze op een boot zien staan en vonden ze wel mooi:
U.S. navi
Volgens het Meertens Instituut is die naam in Nederland nooit gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
13-11-2017 20:08
Volgens het Meertens Instituut is die naam in Nederland nooit gegeven.
Google levert geen concreet bewijs op maar wel vage hints richting Cuba en Brazilië (waar het, aldus Reddit, met diezelfde reden wel vaker als achternaam voorkomt).

Bewijs heb ik ook niet, maar ik heb wel ooit gehoord van een Amerikaanse tienermoeder die haar zoon Meconium had genoemd, want dat vond ze zo'n mooi woord.

Verder kwam ik het volgende tegen:

Ook leuk: hippie ouders in de jaren 70 die hun dochters Love-Child Ermengarde en Little Sweetmeat noemden.

Of als je de namen van opa en oma gaat combineren (John en Veronica): Vejohnica.

En in Egypte woont blijkbaar een kind dat Facebook heet, en in Amerika woont een Hashtag.

Een of andere Amerikaanse realityster heeft zijn zoon Bogart Che Peyote genoemd.

Obamanique komt blijkbaar zowel in de VS als in Kenia meerdere keren voor.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Usnavy is volgens mij gewoon een broodje aap.
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste dochter (4) was er van overtuigd dat er bij haar op zwemles een ‘finding dino’ zat.
De les daarna wees ze hem aan tijdens het omkleden. Het jochie bleek Valentino te heten 😂
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-11-2017 20:37
Usnavy is volgens mij gewoon een broodje aap.
Het zou kunnen dat die naam wel voorkomt in China of Japan, of ander Aziatisch land. Daar is men er van overtuigd dat de kinderen meer kans maken op een goede toekomst met een westerse naam. En als je dan nooit Engels geleerd hebt, en je ziet iets wat erg buitenlands klinkt, tja dan gebruik je dat maar.
Ook helemaal niet vreemd daar om iemand tegen te komen die zijn naam verwesterd heeft en besloten heeft om verder als Brad Pitt of Sylvester Stallone door het leven te gaan,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
JessicaDay schreef:
13-11-2017 20:57
Mijn jongste dochter (4) was er van overtuigd dat er bij haar op zwemles een ‘finding dino’ zat.
De les daarna wees ze hem aan tijdens het omkleden. Het jochie bleek Valentino te heten 😂
:rofl: :applause:
Alle reacties Link kopieren
Boquiabierto schreef:
06-11-2017 14:33
Dijmphna
Wat is daar gek aan?
Hier in het zuiden hoor je die naam wel vaker, hoewel, niet meer bij kinderen, en over het algemeen is er Dimphie van gemaakt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Jhenna.
Hoewel het natuurlijk wel beter is dan Djenna.
Maar waarom die H?
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanochtend de "raarste babynamen" lijst van OvN https://www.oudersvannu.nl/nieuws/raars ... men-2017/

Na een vakantie in Portugal een paar weken geleden viel vooral de volgende naam op: Bemvindo (jongen) = Welkom (in het Portugees)

1 Chukwukadibie (jongen)
2 Berlusconi (jongen)
3 Naja (meisje)
4 Homayoon (jongen)
5 Man (meisje)
6 Ortega (jongen)
7 Pup (meisje)
8 Simba (jongen)
9 Qinoa (meisje)
10 Fyra (meisje)
11 Oeways (jongen)
12 Servet (jongen)
13 Lasso (jongen)
14 Wijn (jongen)
15 Geurtje (meisje)
16 Hoi (meisje)
17 Goudberg (jongen)
18 Ghëarmiangelijanno (jongen)
19 Qut (meisje)
20 Toefail (jongen)

Jongens: Dieder, Rijkaart-Noevann, Djek, Haider, Faap, En, Bemvindo, Bellend, Chimbuiko, Fuzz, Elizaberthus, Djavano-Remco, Edrielsel, Folios, Persie, Jup, Lubbertje, Lord-Seven-Angel, Ksawier, Roeg, Ruig en Roog, Soheil, Papa-Kofi, Kokoete, Okay, Obbo en Libeamlak.

Meisjes: Paris-London, Favor, Favour, Uranus, Zizzi, Zahara, Toet, Wiet, Vogue, IJssel, Trui, Chinouk, Cleopatra, North, Zon, Ha, Jo, Blossom, Maple, Aloe, Blizz en Flow, Pep, Soz en Soda.
Alle reacties Link kopieren
Cleopatra vind ik stiekem heel mooi :flirting:
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
14-11-2017 17:24
Wat is daar gek aan?
Hier in het zuiden hoor je die naam wel vaker, hoewel, niet meer bij kinderen, en over het algemeen is er Dimphie van gemaakt
Meestal wordt het volgens mij ook als Dymphna geschreven.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Zouden En en Ha broer en zus zijn? :uh?: verwekt in een hotel...

En homayoon :?: zo sprak mijn neefje vroeger de naam van de film uit, Home alone
Alle reacties Link kopieren
Finding Dino :rofl:


Die lijst ook weer.. Is Toefail het broertje van Digentley? Sommige namen zijn volgens mij vooral gek in het Nederlands maar gegeven door ouders die de taal waarschijnlijk niet zo goed machtig zijn en niet door hebben dat de normale naam in hun land hier raar klinkt. Naja is een normale Afrikaanse naam bijvoorbeeld, Man heb ik weleens bij een Aziatische man gehoord. Bij Simba kan ik me voorstellen dat dat elders ook een gewone naam is, net als de uit Afrika afkomstige Abou die ik hier weleens ontmoet heb. Maar ja wel handig daar even rekening mee te houden als je emigreert, ik heb mijn kinderen ook bewust geen voor Nederlanders onuitspreekbare naam uit mijn land gegeven.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
(N)Simba betekend eerstgeborene. Ik ken meerdere Afrikanen die (N)Simba als 2de naam hebben :)
Ik bedoel dat er twee versies zijn van die naam Nsimba en Simba. Bij Nsimba ligt de klank hard op de S en de N is bijna onhoorbaar.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
15-11-2017 11:20
(N)Simba betekend eerstgeborene. Ik ken meerdere Afrikanen die (N)Simba als 2de naam hebben :)
En Kofi wordt gegeven aan jongens die op vrijdag geboren zijn.
Ortega is van de Snorkels!

Trui vind ik bijvoorbeeld best leuk, maar ik hou van ouderwetse namen. Qut voor een meisje is gewoon zielig als je in Nederland woont en dan maakt me de afkomst niet meer uit.
gemini2009 schreef:
14-11-2017 23:09
Jhenna.
Hoewel het natuurlijk wel beter is dan Djenna.
Maar waarom die H?
Ik vermoed uitspraak...... Jenna of Djenna
snowy2 schreef:
15-11-2017 12:50
En Kofi wordt gegeven aan jongens die op vrijdag geboren zijn.

Oh echt dat wist ik niet :)
Alle reacties Link kopieren
stukje op omroep Brabant. Iemand die de dag van de Hollandse namen in wil stellen, en die zou dan vandaag moeten zijn.
Ze heeft een oppaskind van 5 dat man heet (het is een meisje dus ik vraag me af of ouders iets ergens hebben gehoord over genderneutraal.

Las daar ook dat het kindje van Wesley Sneijder en Yolanthe Cabau van Kasbergen Xess Xava heet. Zal hier vast al genoemd zijn, maar ik bedacht me net dat dat kind nooit de initialen van haar voornaam kan gebruiken zonder dat anderen denken dat ze alles ondertekent met 2 kusjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
15-11-2017 13:19
stukje op omroep Brabant. Iemand die de dag van de Hollandse namen in wil stellen, en die zou dan vandaag moeten zijn.
Ze heeft een oppaskind van 5 dat man heet (het is een meisje dus ik vraag me af of ouders iets ergens hebben gehoord over genderneutraal.

Las daar ook dat het kindje van Wesley Sneijder en Yolanthe Cabau van Kasbergen Xess Xava heet. Zal hier vast al genoemd zijn, maar ik bedacht me net dat dat kind nooit de initialen van haar voornaam kan gebruiken zonder dat anderen denken dat ze alles ondertekent met 2 kusjes
Xess Xava is een jongetje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven