Als een tweede niet lukt........

07-12-2008 13:36 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook ik kreeg 5 december een leuk cadeautje van de sint......ik werd wéér ongesteld.

Ondertussen zijn we al sinds oktober '07 "bezig" voor een tweede. We hebben al een dochter van 3.

Soms begin ik de hoop een beetje te verliezen...... Veel vriendinnen om me heen worden zwanger, een ongepland van de tweede. Ik vind t allemaal heel erg leuk voor ze, en toch ben ik ook jaloers op ze. Ik wil ook zo graag.......
Kan dus soms met jaloezie lezen over degenen die proberen zwanger te worden, van wie de man er ook voor wil gaan, etc.

Ik heb echt geen hoop meer, denk dat het even verdrietig is als jullie probleem.
Julus voor jou een hele hele dikke . Manlief heeft een blauwe maandag getwijfeld of ie nog wel een tweede wilde. Ik ben zelf enigkind, en wilde er zelf absoluut geen één (ge ge, kan je op twee manieren lezen zie ik...). Ik mag ook niet "klagen", ik heb er een en die is gezond. Is jouw vriend echt zo resoluut? En het kind dat je al hebt, is dat zijn kind?

@randy: septembermama! Ik weet nog wie je bent hoor! Alles goed? Enne heeft randybaby ehhhh....... randypeuter al een broertje of zusje

@kik en cola:

Fijn om te lezen dat er nog meer lotgenoten mét succesverhalen zijn! Geeft de burger moed
Hoi meiden,

Gisteren maar weer een kruidvat ovulatietesten gekocht.

Hopelijk gaat het deze maand lukken, en ga ik voor een echt wonder in 2009. Want het was gewoon niet mijn jaar.

Gebruiken jullie nog ovutesten of andere hulpmiddelen?

Groetjes Ana moeder van 3 jarig meisje
hallo,

Ik heb een zoontje van net 6 jaar en zijn al 2,5 jaar bezig voor een tweede en heb al 3 miskramen gehad, zijn al in het ziekenhuis geweest maar die willen het nog even zo aan zien omdat ze geen reden kunnen bedenken waarom het niet zou lukken, heb al een paar onderzoeken gehad.

Je word er echt moedeloos omdat het echt lijkt of iedereen om je heen wel zwanger raakt behalve jezelf, maar ik blijf hopen op een goede afloop.

IEDEREEN HEEL VEEL GELUK VOOR 2009
Wij hebben 1 kind dankzij de mmm. We hadden graag nog een tweede gewild maar ondertussen ben ik er te oud voor (vind ik zelf). Het is nu eenmaal zo.

Maar misschien is het toch raadzaam om eens naar de huisarts te gaan? Een spermatest is zo gedaan en daarna kun je wel weer verder zien.
Even uppen!

zijn er al dames die ondertussen al goed nieuws te melden hebben?

Voor iedereen een gezond en gelukkig en "succesvol" 2009!
Wees blij met wat je hebt...........
lipizzan, houd toch eens op met al die loze reacties! Ik heb een aantal dingen van je gelezen waar erg veel commentaar op komt. Op het topic waar ik zelf met een aantal meiden schrijf over het uitblijven van een zwangerschap heb je ook even een bommetje gedropt. Een aantal meiden heeft een reactie gegeven. Ze werden erg boos en verdrietig door de manier waarop je dingen verwoord had en nodigden je uit voor een discussie maar je bent niet meer terug geweest. Denk toch eens na voordat je wat schrijft en gebruik wat meer tact. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen schrijven:

"Probeer blij te zijn met wat je hebt." Dat komt heel anders over dan zoals jij het zegt.

Op ons topic gooi je even neer dat jij ook nooit hulp hebt gezocht en dat een ander dat ook niet hoeft te doen. Terwijl sommige meiden op ons topic helemaal niet (meer) in het ziekenhuis lopen. Dat geeft niks en daar is veel respect voor op het topic maar die meiden hebben ook respect voor anderen die er voor kiezen om wel in de molen te stappen.

Als je niet meer weet waar je allemaal geschreven hebt kun je op het vergrootglas onder je naam klikken. Wees niet verbaasd om te zien dat je op sommige topics genegeerd wordt....

Ik hoop echt dat je mijn advies ter harte neemt en wat meer gaat nadenken voor je iets opschrijft. Een discussie oproepen of uitlokken is prima maar het gaat om de manier waarop je dat doet.
Sorry dames, dat ik hier zo binnen val maar op het topic waar ik altijd schrijf is Lipizzan ook binnen komen vallen. Omdat ze sinds die ene keer niet terug is geweest grijp ik nu hier even mijn kans om haar te zeggen hoe ik er over denk, in de hoop dat ze het hier nog wel leest.

Iedereen heel erg veel succes met zwanger worden in 2009!
kaetje, ik sluit me helemaal aan bij je.

lipizzan, ieder zijn eigen verdriet, dus hou je commentaar a.u.b voor je. Een verlangen naar een eerste, tweede, derde, vierde, vijfde, zesde kindje kan heel intens zijn en iederen gaat daar anders mee om. Dus dring jouw manier niet op aan een ander.

Snico en de andere meiden, ik duim voor jullie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven