Als kinderloos stel kinderen over de vloer krijgen

13-04-2021 10:34 252 berichten
Mijn vriend en ik hebben geen kinderen. En die gaan er ook niet komen, want we hebben absoluut geen kinderwens. We zijn begin/halverwege de 30, net als de meeste van onze vrienden. Veel van hen hebben inmiddels kinderen in de peuter- en kleuterleeftijd.

Ik vind het erg gezellig om ze over de vloer te hebben, maar onze woning is natuurlijk onwijs saai voor kleine kinderen. Wat zouden we kunnen doen om het voor hun wat leuker te maken? Ik wil niet onze woning omtoveren tot een kinderparadijs, maar wat voor kleine dingen zou ik wel kunnen doen? Ik dacht misschien een iig een grote bak/krat vol met allerlei verschillend speelgoed erin. Hebben jullie nog andere ideeën?
(ps badverf is ook heel leuk - je bent het nog dagen aan het wegschrobben uit je bad)
Wissewis schreef:
14-04-2021 19:29
Ik kan nu éénmaal niet 24u op 24 controle houden in mijn moestuin.

Ik heb nog een leven, moet werken en ben niet altijd thuis.

Als de buurjongen dan de tuin inglipt ondanks een hek en een poortje ... dan is het toch écht aan de ouders om hem uit mijn tuin te vissen.
Ik ga niet 24u op 24 als een waakhond in mijn tuin staan.

The same met als er ergens een stuk hout of een zaag zou liggen.
Ik heb bewust geen kinderen en ben geen babysit.


En tuurlijk zal ik inwendig vloeken en 't jammer vinden als er iets gebeurt.
Maar blijf gewoon uit mijn tuin / hou je kind uit mijn tuin als ik er niet bij ben, dan kan je niks voor hebben.
Ben dit wel met je eens. Mijn kinderen leer ik dan ook dat ze nooit maar dan ook nooit zonder dat ze binnen worden gevraagd zomaar iemands tuin in mogen. Dat is toch heel normaal? Je gaat toch niet in de tuin van ander zonder dat je uitgenodigd bent. Zou ik zelf ook mega irritant vinden als anderen dat bij mij zouden doen!

Daarbij TO vinger verf zou ik echt niet doen hoor. Dat is idd een wreed advies.
Potloden of krijtjes en een vel stickers is meer dan voldoende.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven