Antibiotica en de pil

29-01-2009 09:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb nu zelf een vraag. Momenteel heb ik een antibioticakuur, en ik slik de pil. Ik weet dat de pil minder goed werkt nu, en dat is eerlijk gezegd niet echt een probleem Ik ben begonnen met de antibiotica in de eerste week van mijn strip en volgens de bijsluiter is er dan nu nog 3 weken een risco op zwangerschap. Maar hoe weet ik of ik wel of niet zwanger ben straks. Ik stop straks een week en dan? Testen is nog te vroeg. Of wordt ik, eventueel niet ongesteld? Iemand die me hier iets meer over kan vertellen? Nogmaals, een kindje is welkom, zou namelijk na deze strip stoppen.

Liefs, Lissy
Ik zeg; mooi moment om nú te stoppen met de pil.
Waarom stop je niet gewoon nu al met de pil ? Kun je die mooi vervangen door foliumzuur.
Dat zijn snelle reacties! Als ik nu stop los ik inderdaad wat onduidelijkheid op, maar mijn vriend zit in mijn stopweek een week in het buitenland. Dus vandaag dat ik nu liever doorslik.
O, en foliumzuur slik ik al, maar bedankt voor de tip!
De pil slikken en zwanger worden is niet goed. Dus ik zou of condooms gebruiken bijv. of stoppen met de pil.
Mijn idee, antibiotica en zwanger heeft ook niet de voorkeur. Zou dus deze maand condooms gebruiken en daarna 'voor het echie' gaan
NEEE doe heel erg voorzichtig! En probeer echt deze maand nog niet zwanger te worden! Gebruik een condoom!

Ik was al een tijdje gestopt met de pil maar kreeg 2 weken geleden ook antibiotica! Hier stond zelfs in de bijsluiter dat je als je zwanger word je kinderen kunt krijgen met aangeboren afwijkingen!!! Voor mij dus reden genoeg om toch maar weer even een maandje veilig te vrijen! eventueel vast stoppen met de pil kan natuurlijk wel! Kan je iig vast ontpillen!!
Dank voor jullie bezorgde reactie. Die waardeer ik zeker! Ik heb inmiddels begrepen dat de kans op een zwangerschap heel klein is, maar wel aanwezig. Ik weet dat er kinderen zijn geboren uit het gebruik van antibiotica en de pil en dat dat gezonde kinderen zijn, net als zwanger worden tijdens het gebruik van de pil. Natuurlijk is het een risico, dat besef ik! Maar mijn vraag blijft staan. Als je gewoon zwanger bent, wordt je niet ongesteld. Maar hoe zit dat als je de pil slikt? Wat zijn dan de symptomen? Waar moet je op letten?

Is er iemand die daar antwoord op kan geven? Alvast bedankt!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven