***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
he esan wat leuk dat jullie voor een derde kindje gaan, zal voor je duimen!

Muis; spannende avond dus voor jullie? Houd je ons op de hoogte hier?

Layla dus toch de vijfde ziekte? Jekkie! Heb je inmiddels al iets van de verloskundige gehoord?

Framboos wat fijn dat je inmiddels een redelijk ritme hebt zo met 2 kleintjes! Enne wij hebben samen precies hetzelfde schoonmaakgeheim! Idd elke dag een beetje bijhouden.

Ik kon net mooi iets eerder van mijn werk weg. Moest eigelijk tot 21.30 maar had nog wat overuren staat en aangezien het toch rustig was ben ik om 19.30 weggegaan, Was een meevaller want zo kon ik Luna nog ff zien
Oh muis wat schrikken zeg dat hugo kopje onder ging. Zou er zelf ook wel de schrik van te pakken krijgen hoor !!

Leen ; fijn dat je eerder naar huis kon gaan en Luna nog eens ff kon zien.
Muis, wat een schrik he.

Wij zijn nu al een aantal keren naar het zwembad geweest en Finn gaat elke keer kopje onder (omdat hij valt, niet omdat hij voorheeft koppie onder te gaan). De eerste keer schrok ik, nu til ik hem op, zet hem weer op zijn pootjes en wacht tot hij weer valt. Hij is er zelf heel relaxed onder zolang wij niet schrikken. Ik hoop dat hij ooit leert zelf zijn pootjes weer onder zijn lichaam te zetten, maar ben bang dat dat nog wel ff duurt.

Iig snugger idee eerst het water te laten weglopen.

Witchke, jeetje alweer een keelontsteking. Ik heb eigenlijk ook het idee dat dat samen met verkoudheid de meest voorkomende kinderziekte is. Succes ermee en beterschap voor Xander.

Leen, lekker een paar uur eerder weg, helemaal als je daardoor Luna nog even ziet.

Ga ff film afkijken. Man is nog aan het werk en we moeten morgen nog vroeger op, want man moet weer naar NL (en UK en weer NL).
[quote]Witchke55 schreef op 08 juli 2008 @ 20:28:

Oh muis wat schrikken zeg dat hugo kopje onder ging. Zou er zelf ook wel de schrik van te pakken krijgen hoor !!

vrees dat ik een ontaarde moeder ben.... tommy is ook wel eens of misschien wel vaker? onderuit gegleden in bad...Hup oppakken en doorgaan. Ik heb er niet echt bij stilgestaan, was er immers bij.

schouderklopje van framboos voor dropneusje!!

Wat vond je man van de mokken?

Witch die arme xander!! heb je AB?

Leen,ojee, gaf ik zomaar ook jouw schoonmaakgeheim prijs!!
Het is maar een ontsteking aan een kant van de keel hoor. En hij hoeft geen AB. Gewoon een beetje junifen (pijnstiller) en iets voor zijn neus uit te spoelen.
quote:Witchke55 schreef op 08 juli 2008 @ 20:41:

Het is maar een ontsteking aan een kant van de keel hoor. En hij hoeft geen AB. Gewoon een beetje junifen (pijnstiller) en iets voor zijn neus uit te spoelen.

ow gelukkig maar! hopelijk wordt het niet erger dan dat.

beterschap!
Hier ook zo'n ontaarde moeder hoor, Ole gaat ook weleens kopje onder in bad, maar als ik er idd bij ben (wat ik uiteraard altijd ben), kan er toch weinig mis gaan!

Witchke, bah een keelontsteking, wel fijn dat het niet zo'n heel erge is! Heeft hij hoge koorts?

Jee Layla, dus toch 5e ziekte! Wat zei de vk?

Ik ben dus een verschikkelijke schoonmaker, hier dan ook echt geen geheim.. ik doe maar wat, tussendoor of 's avonds. Het is hier dan ook soms echt een huishouden van Jan Steen! Ik heb dan ook altijd veel respect voor mensen met kinderen wiens huis tiptop in orde is! Respect!!!
Ohja, Droppie, fijn dat je eerste werkdag zo goed is gegaan! Toch super dat je zo onmisbaar bent!!!
Hoi meiden, de vk heeft nog teruggebeld vanmiddag en ze heeft me gerustgesteld, dat ik nu al te ver in mijn zwangerschap ben om nog nadelige gevolgen te krijgen en dat zou alleen kunnen als ik het ook nog zelf zou krijgen etc. Dus ik ben nu toch gerustgesteld, ga maar niet meer te veel op internet surfen.

Muis, dat was schrikken, maar dat kan iedereen gebeuren hoor, je bent er toch bij gebleven? Daar gaat het om, zo zie je maar weer dat er binnen 1 seconde iets kan gebeuren waardoor je kind onder water komt. Ik zou er niet aan moeten denken dat je op dat moment net niet in de badkamer bent. Spannende dag morgen, ik duim voor jullie dat het droomhuis doorgaat!

Dropneus, gefeliciteerd met je man, fijn dat je zo'n lekkere omzet hebt op je werk,dat geeft een gerust gevoel lijkt me.

Ik heb vandaag samen met mijn cheffin een mega offerte de deur uit gedaan, ben er de hele week mee bezig geweest, prijzen calculeren, knip-en plakwerk etc. Ik vond het echt een kloteklus, maar als het doorgaat gaat het om echt veel omzet, dus hoop maar dat het niet voor niks is geweest. Ze gaat overigens wel voorstellen dat ik opslag krijg, want dat had ik wel verdiend vond ze. Wel fijn, ik was eigenlijk al van plan om zelf naar de grote baas te stappen, geeft een goed gevoel dat zij het nu gaat voorstellen. Hopelijk is het een beetje de moeite waard, met een 2e op komst kunnen we wel extra centjes gebruiken iedere maand.

Witch, ik hoop dat de baan doorgaat, dan hebben jullie ook weer wat extra inkomsten. Beterschap voor Xander, heeft hij AB gekregen? Dat hielp bij Zahra heel snel. Wat spannend dat je de antipsychotica mag afbouwen, ik hoop dat het goed gaat.

Esan, wat leuk dat jullie voor een 3e kindje gaan! Ik zou er ook best 3 willen, maar vind mezelf te oud worden en bovendien hebben we niet genoeg ruimte hier in huis. Ik weet ook niet of ik het wel trek icm mijn baan. Ik denk dat ik 2 wel genoeg vindt.

Luna, fijn dat je iets eerder naar huis kon, kon je Luna nog lekker zelf naar bed brengen. Ik vind het ook altijd zo ongezellig om laat thuis te komen, vind het bedritueel altijd wel gezellig, lekker knus nog een laatste fles en kroelen met mijn meisje.

Framboos, ik vind het toch knap dat je nog de energie hebt om die huishoudelijke klusjes nog te doen tussendoor hoor, het ligt ws aan mijn zwangerschap maar op de dagen dat ik vrij ben doe ik echt geen uur per dag huishoudelijk werk, 's middags ga ik als Zahra slaapt ook lekker een uurtje of wat slapen. Ik doe echt alleen het hoognodige en van het weekend zag ik het even helemaal niet zitten en had dus een jankbui. Gelukkig snapte man wel wat ik bedoelde en hij heeft beloofd om me wat meer te helpen. Hij ging gelijk de berging opruimen en onze fietsen repareren. Hij heeft beloofd om het komende weekend te helpen opruimen en schoonmaken, wat ook echt moèt, want zijn broer komt volgende week over uit Turkije. Helaas wilde zijn moeder niet mee, dit weekend trouwt zijn nichtje en ze had het te druk met alle voorbereidingen om ook mee te gaan. Aan de ene kant snap ik het wel, ze is niet 1 van de jongsten en voor haar is het een heel gedoe, ze moet o.a. naar de ambassade om een visum aan te vragen, wat een hele dag in beslag neemt, maar ik vind het vooral voor man erg jammer. Hij had zich er echt op verheugd om zijn moeder NL te laten zien, en bovendien is het ook al ruim 8 maanden geleden dat ze Zahra voor het laatst gezien heeft.

Zahra slaapt trouwens ook best veel hoor, 'savonds van half 8 tot een uur of 7 's morgens, soms 8 uur, overdag ook nog wel 3,5 uur bij elkaar. ('s morgens en 's middags). Ik vind het wel prima, ze zal het wel gewoon nodig hebben. Soms wordt ze naar een uurtje al wakker en dan is ze helemaal sjacherijnig, dus dan leg ik haar lekker terug en dan valt ze na wat gemopper zo weer in slaap om een uurtje later vrolijk kletsend wakker te worden. Ik hou het er zo lang mogelijk in hoor, vind het zelf ook wel lekker om even wat te rusten als het nog kan. Sommige mensen vinden 1 slaapje fijner omdat ze dan makkelijker de deur uit kunnen, maar dat boeit me eerlijk gezegd niet zo. De dingen die ik moet doen lukken zo ook wel en in het weekend kan man ook thuisblijven bij haar als ik iets langer wegmoet.

Mich, wat leuk dat je man zelf de kaartjes ontwerpt, hier zijn we niet zo creatief helaas, ik heb voor Zahra het kaartje via www.geboortepost.nl ontworpen en dat vond ik al heel crea voor mijn doen. Voor de volgende ga ik dat ook weer doen, is me prima bevallen. Ik vind jullie gekozen naam overigens heel mooi, die stond vorige keer ook op mijn lijstje, helaas vond man hem niet mooi, maar dat komt omdat hij niet aan NL namen gewend is.
wat een reacties op mijn werkdag....

Mijn man vond de mokken erg leuk, dus het was me meteen vergeven dat ik hem niet meteen feliciteerde toen ik wakker werd. En ik heb vanavond pannenkoeken gebakken omdat hij daar zin in had, dus weer wat puntjes gescoord.

Beterschap voro Xander!

Fleur heeft pas 1 huilbui gehad vanavond en toen heb ik er meteen twee 120mg zetpilletjes ingeduwd. Sindsdien is het stil.

Ik heb altijd maar een beetje water in het bad zitten. Fleur vindt dat prima en zo gaat ze ook nooit koppie onder en kan ze op haar buik liggen en zitten en op haar rug spartelen.
Layla: Fijn dat je weer gerust gesteld bent. Ik meende me wel te herinneren dat je vooral in het begin van je zwangerschap risico's loopt. Ik heb als kleine uk rode hond gehad terwijl mijn moeder zwanger was (ze kreeg toen een miskraam, maar weet niet zeker of het daardoor kwam)
Hey Layla

Fijn dat je nu gerust bent gesteld hoor !! Het zal een last zijn die van je schouders wegvalt !
leuk dat man de mokken leuk vond, dropneus, hij moest ook eens iets anders inden

En noah is ook weleens onderuit gegaan in bad, heb nu zo'n badstoeltje e laat dan eerst het water leeglopen.

Layla ik probeer idd ook te rusten slapen als noah slaapt. We hebben een schoonmaakster en verder doe ik wassen en af en toe een stofzuiger erdoorheen als het echt niet meer kan. En fijn dat je Zahra terug in bed kan stoppen. Als Noah eenmaal denkt dat hij geslapen heeft, of dat nou een uurtje of korter of langer is, dan is het echt een drama om m weer in bed te leggen, ook al is ie heel moe. Irritant, zo'n karaktermanneke soms.

Witch: ik duim voor je dat je de baan krijgt. En succes met afbouwen. Ik vind het erg spannend. Ben continu bezig of wat ik voel nou "normaal" is.

Hier vandaag een dwars mannetje. Veel huilen en hangen. Zat toch te denken om morgen even naar de huisarts te gaan. Zag m vandaag een paar keer aan een oortje frummelen.

Ga nu lekker naar mijn bedje, ben echt op nu.

Slaap lekker iedereen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
DN, heeft Noah ook koorts? Ha vertelde me laatst dat het geen oorontsteking kan zijn zonder koorts!

Layla, gelukkig is de ziekte niet besmettelijk voor de baby!

Kaj had vlk voor de geboorte van Ole de waterpokken. Was erg blij dat het over was toen Ole werd geboren. anders had Kaj in quarantaine gemoeten!
wow, slaapt iedereen uit?
Nee hoor, ik was al om 6 uur wakker.
Ha nee, was het maar waar, hier ook om 6 uur al op!
"Gelukkig", ik was ook al om 5.30 op, moest man naar het vliegveld brengen. Ik vind mezelf toch echt zielig als ik al bij de creche ben voordat die open is. Gelukkig was dat vandaag maar een paar seconde, maar toch.

Muis, veel succes vandaag. Ik hoop dat het wat wordt, ik zou dit huis ook echt zo willen kopen (nog steeds jammer dat ons huis in NL te klein voor jullie is en te ver van werk van A.; volgens mij zou je het wel leuk vinden).

Layla, hoe gaat het met Zahra?

Ik vrees dat Finn de waterpokken gaat krijgen. Ik werd er vanmorgen op de creche op gewezen. Meerdere kinderen hebben het al. Maar het schijnt alleen maar goed te zijn als vooral jongetjes dit op vroege leeftijd krijgen. Ben benieuwd.
Waarom is dat goed? Van die waterpokken?

Als ze het heel jong krijgen kunnen ze het toch juist nog een keer krijgen?

Kaj vindt het steeds lastiger om onze aandacht met Ole te delen. Zeker nu Ole steeds ouder wordt. Ole wil natuurijk met alles meedoen wat Kaj doet en probeert dan van alles van hem af te pakken en dat vindt kaj niet leuk natuurlijk. Probeer ik ze te stimuleren om samen te spelen. Maarja Ole is toch de kleinste, dus vaak krijgt Ole dan tovh een soort van "voorrang". Als Kaj iets van Ole afpakt reageer ik daar toch anders op als Ole dit bij Kaj doe bijvoorbeeld. Of Ole sloopt bijvoorbeeld het huis wat Kaj net gebouwd heeft of de treinbaan. Eerst vond hij dat wel grappig, maar nu is de lol er wel af.

Vanmorgen wareb we bijvoorbeeld met de duplo aan het spelen (zo mag Kaj al niet meer beneden met de lego spelen vanwege de kleine onderdelen). Kaj en Ole hadden allebei een handje poppetjes, maar Ole wilde telkens met Kaj zijn poppetjes spelen vond Kaj natuurlijk niet leuk en werd telkens boos, ik opmerkingen als samen spelen, samen delen, etc.) als je alleen wilt spelen moet je maar op je kamer gaan spelen.

Zostraks zei Kaj, mama waarom speel je nooit meer met mij?

Zo sneu, mijn hart brak gewoon! Ja toen Ole er nog niet was speelde ik natuurlik veel meer met Kaj, zo speelden we bijvoorbeeld heel veel bordspelletjes, nu is dat haast niet te doen met Ole erbij. En ook de speeltuin in is anders, wat de helft van de tijd loop ik achter Ole aan.

Tja moeilijk hoor. Ik ga Ole straks naar bed brengen... even onverdeelde aandacht voor Kaj.
Fachat, dat lijkt me idd moeilijk, zo tijd verdelen.

Misschien kan je ergens een vast moment van de dag als Kaj tijd maken. Misschien als Ole al slaapt ('s avonds voor het slapengaan van Kaj ofzo)?

Ik kan me wel voorstellen dat het voor Kaj moeilijk is, hij mag niet al zijn speelgoed gebruiken en het speelgoed wat hij heeft wordt ingepikt.

Wat ik begreep krijg je waterpokken meestal maar een keer hoor. Het ligt er een beetje aan hoe ziek je wordt, maar tussen 1 en 8 is een normale leeftijd.

Ik weet niet waarom het vooral voor jongetjes goed zou zijn zoiets vroeg te krijgen. Maar goed, eerst maar eens afwachten of hij het krijgt of niet. Dan maar eens kijken of hij van de creche moet of niet.

Ben wel blij dat mijn ouders volgende week weer komen, ik moet naar London en het is wel fijn dat Finn full time oppas heeft (mocht hij ziek worden).
Arme Xander! Wat is hij aan het kwakkelen op kno-gebied!

Fachat, is het een idee om in elk geval elk weekend wat alleen (jij of je man) met Kaj te doen? Ik kan me ook wel voorstellen dat het best moeilijk voor hem is namelijk.

Muis: Puk gaat in het zwembad altijd onder water (dat is een oefening) en in het badje glibbert hij ook regelmatig onderuit omdat hij te wild aan het spelen is. Ik trek hem direct boven water en reageer dan rustig, dus hij raakt ook niet in paniek. Je bent dus geen ontaarde moeder!

Swiss: jeetje, je man alweer weg???

Nu even aan het werk.
Volgens mij kun je de waterpokken alleen nog een keer krijgen als je de eerste keer jonger dan een jaar was.

Zie je al vlekjes verschijnen? Bij Puk op de creche heeft het eens geheersd, maar hij kreeg het toen niet.
Nee ik zie nog niks (ben nu natuurlijk op kantoor, dus ik weet pas vanavond meer). Maar ik geloof dat de halve creche al ziek is. En Finn is alweer een paar weken verkouden dus misschien verminderde weerstand. Ach ik zie het wel. Hoop alleen dat hij niet teveel jeuk krijgt, dat lijkt me wel heel zielig.

Mijn man is minstens twee dagen in de week, meestal 3 dagen in het buitenland. Vandaag is echt erg, eerst Zürich - Amsterdam voor een afspraak, dan Amsterdam - London voor een afspraak, dan morgen London - Rotterdam voor afspraak in R'dam en in Utrecht en morgenavond Amsterdam - Zürich. Pff, klinkt erg vermoeiend.

Ik doe het zelf beter, mijn baas laat iemand de vluchten boeken met BA, zodat we vanaf Heathrow nr 5 (nieuwe terminal) vliegen, daar hebben ze een mega nieuwe shoppingmall. Grapjas!
goedemorgen, nee hoor, hier ook al om 7 uur op, maar eerst lekker ontbeten, toen noah naar kdv gebracht en toen pampers in de stad gehaald, zijn in de aanbieding met een gratis bumba dvd. Lekker zo met een vriendinnetje naar breda, ff shoppen en lunchen. Ik heb lekker vakantie deze week. Voel me bijna schuldig dat noah dAN TOCH NAAR HET KDV MOET, MAAR ik vind het ook even erg lekker zo. Ben niet naar huisarts geweest. Noah was vanmorgen prima en had ook goed geslapen. Dus oortjes zullen wel mee valen. Wist trouwens niet dat je altijd koorts had bj een oorontsteking.

Volgens mij kun je de waterpokken alleen meer dan 1x krijgen als je het voor het 1e jaar hebt gehad. vind het juist zielig als ze zo jong zijn. Dan kun je ze nog niks uitleggen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Dat is niet zielig Draakjenoah. Het is ook belangrijk dat je soms wat tijd neemt voor jezelf als dat mogelijk is. Dat is toch fijn? Hij vind het toch ook leuk op het kdv?

Swiss: pfff...word al moe als ik dat schema lees.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven