***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wat vervelend dat je nu moet wachten framboos, kan me voorstellen dat je de muren oploopt. Zelf heb ik ook bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschap, was toen ik op reis was ... dus het hoeft niet persé te betekenen, dat er iets mis is. Dat je al geen buikpijn hebt, dat mag hopelijk toch een teken zijn dat alles nog ok is daarbinnen.

Mich : vervelend dat Lars niet meer wil tukken s middags, hopelijk is het maar een fase.
Lieve Framboos, hoe naar het ook is, ik denk dat een vk je ook weinig meer kan vertellen dat het nog alle kanten op kan gaan. Het kan misgaan maar het kan ook gewoon goed gaan. In dit stadium van je zwangerschap is er op een echo ook nog niks te zien, dus dat geeft alleen nog maar meer stress. Hoeveel weken zou je nu zijn, 5 toch? Misschien van de week nog een keer bellen en dan zeggen dat je niet weet hoe ver je bent, dan krijg je een termijn echo, anders kan het zijn dat je pas bij 12 weken een echo krijgt. In ieder geval hoop ik net als iedereen dat alles goed gaat, je bent een supermoeder voor Tommy en we gunnen je allemaal een broertje of zusje voor hem!

Icke, ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Ik vroeg me net als Esan af of Ruben wel een flesje drinkt als hij die van iemand anders krijgt, ik geef Zahra zelf bijna nooit een fles, laat het altijd door mijn man doen (en natuurlijk door de oppas en de leidsters op het kdv) want dan associeert ze mij met de borst ipv met de fles.

Mich, balen dat Lars niet meer wil slapen ´s middags, lijkt me net zo lekker voor je om even bij te komen.

Spitsmuisje, wat naar dat Steijntje nu verkouden is, is Hugo weer helemaal de oude? hopelijk is het snel weer over. Ik ben ook wel erg benieuwd naar jouw lerenrok outfit, kun je niet een fotootje op de msn plaatsen?

Lara, als ik je verhaal zo lees zou ik ook niet gaan hoor! 4 dagen is best lang om de 1e keer alleen weg te gaan. Ik moet 20 en 21 november voor mijn werk 2 dagen naar Kopenhagen voor mijn werk en gelukkig is mijn man dan gewoon vrij om voor Zahra te zorgen, maar ik zie er toch best wel tegenop. Ik ben nog nooit 1 nachtje zonder haar geweest en dan ook nog vliegen, brrrrr.

Ik begin gelukkig weer een beetje op te knappen. Met de bv gaat het nog niet lekker, ze heeft vandaag 2 x een nog 100cc kv gedronken nadat ze de borst had gedronken. Hopelijk verbetert het van de week, morgen breng ik ze gewoon naar de oppas zodat ik nog een dagje lekker bij kan komen. Ze vindt het drinken uit een flesje gewoon leuker volgens mij. Ze krijgt nu ook steeds meer een eigen willetje, als ze iets niet leuk vindt zet ze gelijk een keel op hihi. En ze wordt zich steeds meer bewust van alles, de katten vindt ze nu bijv. heel interessant en daar kijkt ze nu steeds naar en ze reageert bijv. ook echt op haar naam, leuk is dat.
Haaa Layla! Hier ook twee knulletjes die de poezen heel interessant vinden (worden ze nog door iemand leuk gevonden) en ze beginnen te reageren op hun naam! Is het niet schattig? Ik smelt elke keer en krijg echt een beetje weke knietjes.

Arme Steijn, hij is echt helemaal niet lekker! Hij is om 18:15 al gaan slapen en ik hoop voor hem (en mij!!) dat hij de nacht een beetje lekker doorkomt. Hij hoest, proest, snottert dat het een lieve lust is en is zo hangerig als wat. Arme Hugo, want hij schiet er echt een beetje bij in, aangezien al mijn aandacht richting Steijntje is gegaan vandaag. Aangezien Steijn toch vroeg naar bed ging, heb ik Huug op schoot getrokken voor wat onverdeelde aandacht. Ik dacht echt dat hij daar hardstikke blij van zou worden, maar hij knikkerde gewoon in slaap!!! Nou ja!

Ga even douchen, aangezien ik onder de bruine bonenspuug zit.
Layla: wat slim om Zahra je man en het kdv met de fles en jou met bv te laten associeren!

Spitsmuis: he bah, die arme kleine Steijn... Heeft hij ook koorts? Hoe laat gaan ze normaal naar bed? Sterkte ermee, ik hoop dat hij een goede nacht maakt en morgen weer zijn gezellige rustige Steijntje is!

Hier is het 19:30 bedtijd, maar na een dagje creche wordt het ook wel eens een half uurtje eerder.

De nieuwe oppas is langsgeweest. Leek me een erg aardig en net meisje en ze was ook heel lief voor Max. Ze werkt dus op een kdv en het is handig dat we haar gewoon incidenteel kunnen bellen als er niemand (lees: ouders of schoonouders) kan. Ik ben echt blij dat we haar nu achter de hand hebben!

Micha: is het misschien niet iets voor jou? Kan je een keer met je vriend uit eten. We hebben het er woensdag wel even over.
Lara. hoe kom je aan haar? Wij zijn ook op zoek naar een vaste oppas voor avonden dat we niet kunnen!
Goh, Framboos, wat een trut van een assistente. Je belt toch niet voor niets.... Sterkte!

Iedereen een goede nacht gehad zo te lezen. Behalve Icke, ik hoop dat je snel een beetje bij kunt tanken.

Lara, wat een dilemma Rome. Ik weet ook niet wat ik zou doen. Alhoewel, ik denk dat ik hem zou meenemen. 2 nachtjes tot daar aan toe maar langer...

Kaj reageert ook leuk op onze kat (poes Mini is nu al 4,5 maand zoek dus ik heb de hoop opgegeven). Hij schatert het uit als hij hen ziet en vind vooral zijn staart leuk. Hij rukt aan zijn snorharen, oren, staart en vel en die goedzak van een kat vind het allemaal best...

Fijn zeg zo'n oppas, ik ben ook wel benieuwd hoe je aan haar komt!
Jeetje Framboos, wat vervelend dat je nu niet al meer weet! Vertelde die 'fijne' assistente ook tot wanneer je moest wachten?

Lara wat fijn zo'n oppas en dan ook nog iemand die op een kdv werkt! Wij hebben ook een oppas die een paar huizen verderop woont, zij heeft een paar keer op Kaj gepast. Een hartstikke leuke meid,maar ze is pas 17 en heeft geen ervaring met baby's en eerlijk gezegd durf ik het dan niet aan om haar al op Ole te laten passen,of stel ik me nu aan?

Onze poes heeft het niet zo op kinderen, veel te druk, ze blijft liever uit de buurt! Ole vindt de hond van zijn gastouder wel reuze-interessant!

Dropneusje, gefeliciteerd met de halve verjaardag van Fleur!

Die arme Ole kreeg vandaag een speelgoedpistool vol op zijn neus. Kaj had hem door de kamer gegooid en natuurlijk belandt hij precies op Ole. Zielig hoor hij heeft nu een blauw / rood neusje!
Een vriendin van me werkt in het management van een creche. Zij kan zelf weinig en de chrecheleidsters alleen bij anderen dan de klanten. Ideaal dus!!

Tsja, een meisje van 17 zou ik ook even wennen vinden als ze geen ervaring heeft. Misschien een idee om haar een paar keer een dagje te laten meelopen?

Die arme Ole! Laat de kinderbescherming het maar niet horen .

Framboosje: hanging in there?
Goedemorgen! Ik ben ook eens de eerste. (maar heb desondanks niks te vertellen)

Icke: hoe was je nacht? En bij jou Micha?
Hier ook een vroege vogel. Ik wilde Zahra vandaag naar de oppas brengen zodat ik nog ff een dagje rustig aan kon doen, maar nu belde ze net op dat ze migraine heeft. Ach, dan toch nog lekker een extra dagje samen.
He, wat vervelend Layla. Ik hoop dat Zahra je een beetje rust gunt vandaag zodat je wat kunt bijkomen!
Ze ligt nu alweer op bed, dus dat is wel lekker. Overigens dacht ik vanmorgen bij het voeden dat ze weer niet genoeg bv gedronken had, omdat ze maar aan 1 borst had gedronken en de andere niet wilde, maar ze had gewoon genoeg dus ik hoefde geen flesje te maken. Ze drinkt ineens veel sneller dan vroeger, ze heeft ook vaak de hik na het drinken. Vandaag krijgt ze wel 2 afgekolfde voedingen want die had ik al uit de vriezer gehaald voor bij de oppas natuurlijk dus ik zal toch wel moeten kolven. (bleh)
He Zahra, da's inderdaad vervelend. Dan maar een gezellige dag samen. Ik ben jaloers want ik mis mijn kleine alweer. Zit op mijn werk maar heb hem nog niet genoeg gezien na het weekend.

Dames ik heb weer eens een gewetensvraagje.

Een van mijn beste vriendinnen gaat trouwen (in Nederland). Nu wil ze liever geen kleine kinderen op de bruiloft.

Mijn eerste gevoel zegt dus, dat ik dan niet kom. Het voelt een beetje als afwijzing van mijn zoon en dat doet pijn in mijn moederhart.

Ik heb na vorig weekend gezegd dat ik niet meer zonder Finn ga reizen zolang ik nog borstvoeding geef.

Ik zou donderdagavond of vrijdagmorgen moeten vliegen en dan zaterdag weer terug. Mijn ouders en schoonouders wonen niet in de buurt van de bruiloft, dus ik kan niet gewoon naar het feest gaan en tussendoor ff naar huis om te voeden.

Wat vinden jullie???
Tja, ik vind het ook lastig, ik vind het eerlijk gezegd ook best raar als er kleine kinderen geweerd worden van een bruiloft maar dat is mijn persoonlijke mening. Als je in NL zou wonen en even een paar uurtjes van huis zou zijn zonder de kleine vind ik het een ander verhaal dan in jouw geval. Je bent dan gewoon 2 dagen van huis zonder de kleine.

En omdat je vorige trip je ook al niet goed bevallen was zonder Finn zou ik in jouw geval niet gaan. Het is wel een van je beste vriendinnen maar als ze geen kleine kinderen op haar bruiloft wil moet ze daar ook maar begrip voor hebben. Is het een idee om haar anders te bellen en je dilemma voor te leggen? Misschien dat ze in jouw geval wel een uitzondering wil maken? Ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n jonge baby een probleem is op zo'n dag, ik bedoel, als je kleine kinderen hebt die de hele dag gaan lopen rondrennen en kattekwaad uit gaan halen is het een heel ander verhaal natuurlijk. Finn is toch hardstikke lief? :-)
Swissie: lastig. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Finn hoort nu eenmaal bij jou, maar voor een niet-moeder is dat misschien moeilijker te begrijpen.

Ik neem aan dat je man meegaat en je in een hotel slaapt dan? Het is de dag een avond?

Tsja, als je er echt geen goed gevoel bij hebt zou je kunnen overwegen een andere vriendin te vragen een dagje op Finn te passen (woont er niemand in de buurt?). En (maar misschien gaat dat je te ver) je kunt ook je ouders een lekker weekendje weggeven. Zij een dag en nacht met Finn in een hotel in de buurt (of hetzelfde hotel?) en dan hebben ze de volgende dag om samen iets leuks te doen ergens? Je kunt ook nog een oppas charteren voor een dag daar in de buurt, maar dat gaat wel veel geld kosten ben ik bang.
Goedemorgen!!

Snotterrrsnoterrrrr ben snip verkouden...dag 2, dus het gaat al ietsjes beter. Verder is het bloedverlies gestopt. Vind het nog wel gek dat ik mij helemaal niet zwanger voel. Geen pijnlijke borsten en dergelijke.Ik ga bijna denk vaak dat ik niet meer zwanger ben. Maar goed, ik wacht af, en bel denk ik in de loop van deze week weer de VK voor een termijn echo. Uiteraard weet ik de exacte dag van conceptie maar dat hoeven zij niet te weten. Ik wil gewoon weten of alles goed is na die bloedingen!

Er is trouwens al een juni 2008!!!! Ik kon het niet laten om er even een berichtje achter te laten....Overloper ben ik hè

Maar ach, zo intensief meeschrijven net als bij ons zal er niet in zitten. Het is allemaal niet zo spannend meer.....

Mich, jij zei eerder dat jij je schuldig voelde t.o Lars. Dat heb ik dus nu ook heel erg....Het gevoel alsof we niet genoeg aan Tommy hadden....alsof we hem aan de kant zetten straks.....En dat Tommy ons een verrader vind!!! Hoe is het nu in de praktijk met Morris en Lars?

Layla Balen dat je niet even lekker kan bijkomen vandaag. Ik hoop dat Layla een beetje meewerkt vandaag!

Dus ze wil maar 1 borst? Tommy had dat ook...En als je dan ook steeds die borst geeft (wat ik deed) stort de productie van die andere borst in. Overgens vond ik dat toen geen probleem, ik was helemaal klaar met het BV drama.

Oja Layla, wat jij zegt over de VK je hebt wel gelijk. Ze kunnen nu ook nog niets voor mij doen...Over 2week moeten ze maar eens gaan checken!

Lilien Wat naar dat je poes echt definitief is weggebleven..Zou het toch met de komst van de baby te maken hebben?

Swissie Vind het heel raar van die vriendin. Tuurlijk snap ik het wel dat het irrie kan zijn om rennende en spelende kids op je bruiloft te hebben maar thats live! Ik zou dan denk ik (misschien kinderachtig) zeggen dat ik geen oppas kon regelen!

Muis Hoest met Steijn? Eerst huug en nu Steijntje! Hebben ze dezelfde klachten?

Lara fijn van je oppas! Heb je al een besluit genomen betreffende rome?
Het bijkomende probleem is inderdaad dat mijn man niet meegaat. Het feest is op vrijdag en dan kan hij geen vrij krijgen. Ik wou zelf bij een vriendin logeren en samen naar het feest gaan.

Mijn vriendin woont zelf ook in het buitenland en heeft zelfs ook directe familie met kleine kinderen in een ander land. Daarom vind ik het ten eerste vreemd, en ten tweede extra moeilijk om haarzelf het voor te leggen. Die familie moet nu ook oppassen regelen.

Het feest is bij een hotel dus ik had al gedacht om een hotelkamer te boeken, zodat ik Finn daar ook kan neerleggen. Maar volgens mij zijn die kamers best duur en als hij helemaal niet welkom is is dat ook niet echt handig.

Nu moet ik bijna meteen een lang weekend blijven zodat Finn naar de ouders kan en dan niet continu hoeft te reizen. Ik moet er maar eens rustig over nadenken, want mijn eerste gevoel zegt gewoon dat ik niet moet gaan.

Maar ik heb haar heel lang niet gezien en zou het toch wel leuk vinden.
Dat meisje van juni 2008 is afgelopen juni ook bevallen!!! Ze is nu weer op de zelfde dag uitgerekend!! En ik dacht dat ik extreem was
Goedemorgen. Tis hier al gezellig vanmorgen.

Swissie. Wat balen dat dilemma. Wel flauw dat hij niet mee mag. Het bruidspaar hoeft er toch helemaal geen last van te hebben? Misschien is het alleen savonds op het feest niet helemaal handig maar dat is altijd nog aan jou om dat te bepalen.

Woont er niemand anders die je Finn toevertrouwt in de buurt van de bruiloft. Ik zou bijna zeggen breng hem maar langs als het hier in de buurt is.

Is het trouwens het weekend van 6 oktober en kom je dan ook langs op onze meeting?

Layla. Hopelijk hebben jullie saampies een gezellig dagje.

Framboos: Wat spannend toch allemaal. Voelde je je bij je eerste zwangerschap wel meteen zwanger? Ik heb er namelijk niet echt iets van gemerkt en had pas na 7 weken in de gaten dat ik zwanger was.

Fachet: Volgens mij was het een goede zet om je uit te nodigen om hier te komen kletsen. Jij kletst wat af

Hier gister een raar dagje. Eerst gezellig op mijn werk langs geweest. Koen heeft alle harten gestolen. Echt iedereen was verliefd op hem. Maar toen ik terugreed ging ik me steeds broerder voelen. Thuis Koen wat eten gegeven en toen wilde ik mijn bed in omdat ik mij zo slecht voelde maar toen moest ik eerst twee keer overgeven. bluhhhh. Vervolgens wilde koen niet slapen waarschijnlijk door de vele indrukken van die morgen. En dat is echt niet leuk als je je niet lekker voelt. Maar gelukkig zijn we er nu weer een beetje overheen.

Misselijk = zwanger? Volgens mij niet hoor. Ben nog niet ongesteld geweest. Nog meer dames die bij voledige bv nog niet ongesteld zijn geweest?

Koen slaapt tegenwoordig ineens 's avonds heel slecht in. Hij wil alleen maar aan de borst in slaap vallen. Leg ik hem dan in zijn bedje dan zet hij het op een krijsen omdat hij dan nog niet helemaal uitgedronken blijkt te zijn. En dit dus een paar keer op herhaling. Gisteren wilde ik dus niet aan die herhaling beginnen omdat hij gewoon moet leren in 1x te drinken. Nou dan blijft hij heeeeeeel lang huilen todat ik hem toch nog weer wat eten heb gegeven. En vervolgens komt hij dus ook snachts weer al een paar dagen. pfff. Nou het zal vast weer beter worden als we thuis weer een beetje in ons ritme komen zo na de vakantie....
woh framboos ... ik vind jou ook al snel hoor.

Binnen een jaar twee kindjes is wel heeeeeel snel
Ga ff een monoloog houden.

Maar heb een vraagje. Ik heb afgelopen weekend de bugaboo omgebouwd naar wandelwagen. Voor de meiden die dat ook al gedaan hebben. Hebben jullie de reiswieg gewassen en hoe is dat gegaan. Wordt ie daar lelijk van?
Buitenmeisje!!! jaaaaahaaaaa zwanger!!!!!!

Hihihihi Was je de eerste ZS ook misselijk in het begin? Hmm je merkte het pas bij 7wk hè? of je bent al langer heen!

Je zou het wel leuk vinden hè? Ik iig wel! Ben ik niet meer zo alleen...

Met reiswieg bedoel je de kinderwagen bak? Ik heb een quiny en daar zat een soort bontkraagje omheen. Bij het wassen werd hij wel iets minder mooi...Ik heb hem dan ook geen 2de keer meer gewassen. Gewone stoffen moeten toch in goede staat blijven?

Ik heb liever schoon, en iets lelijker, dan vies en nieuw!
Ik voelde mij trouwens ook niet echt zwanger de 1ste X, maar had wel pijnlijke borsten en die heb ik nu niet.

Ook ben ik nooit misselijk geweest...Wel moe, en vaak plassen int begin!

(en op het eind)

Probeer dus nu 1van die dingen te herkennen, maar dat is nog niet het geval.

Ach ja....misschien is deze ZS wel weer heel anders...
Swissie, waar is die bruiloft?
Trouwens, ik had hetzelfde dilemma. Een vriendin van mij in CH gaat trouwen, komende zaterdag. En ik zie er tegenop om Robbie nog vaker alleen te laten, dus ik heb ook min of meer afgezegd. (Mocht er nog een sollicitatie vrijdag aankomen dan kan ik het combineren en doe het natuurlijk wel. Desondanks zou ik dan balen van het feit dat Robbie weer zonder mama moet!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven