April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hallo,

BIB,

Helaas, ik kom jullie dus geen babynieuws brengen.

En idd nog ff en het worden mei-baby's

Miss dat een van de andere bezig danwel bevallen is...aangezien het erg rustig is...

nou ik ga gtst kijken en ik hoop snel met goed nieuws te komen.

Deze kleine meid zit nog prima geloof ik, af en toe schuift er een kontje heen en weer en dan slaapt ze weer hihi...klein eigenwijsje... .

daaagggg
Hoi!

Pamster, hier nog een moeder die overgegaan is op volledige flesvoeding. En oh jee, wat heb ik me schuldig gevoeld, maar het ging echt niet meer. Teun snapte er niets van, wist niet wat hij met mijn tepels aan moest (heeft eerste 2 dagen van zijn leven op de kinderafdeling gelegen en heeft daar flesvoeding gekregen), ik kolfde me gek en het resultaat was weinig tot niets. Tot vloekend toe zat ik iedere 2 uur op de bank. Tot vorige week, toen was ik het zat. Heb afgebouwd, duurde precies 1 dag en daarna het apparaat teruggebracht naar de verhuurder. Teun doet het prima op de flesvoeding. Ik ben er zelf ook groot mee geworden (en ben noooooooooooit ziek!!!) dus maar je geen zorgen, het is goed zo...

Ik vond die 3 weken in het ziekenhuis het ergste, ik verveelde me dood, maar had volledige bedrust, dus er alleen uit om te plassen en te douchen. De keizersnede vond ik echt een eitje, en ik kijk er met veel plezier op terug! Het was een geweldig o.k. team en we hebben veel lol gehad. Ook erna had ik weinig tot geen last...

Met Teun gaat het uitstekend. Ik mis alleen slaap, maar dat kom later wel weer goed. Volgende week maandag voor het eest naar het consultatiebureau. Teun is dan 5 weken....

mjdh
Ruma, ik vind dat toch ook wel lekker klinken idd, een borrel en de rest lekker rustig. Helaas vindt P dat niks....ik had het denk wel gewild misschien.

Hier ook nog bib. Laatste weekje is in gegaan :-). Voel wel wat meer gebeuren in mijn buik, weet even niet wat. Wat meer harde buiken en wat steken/krampen. Morgen ochtend naar de vk.

Groetjes !!
Hallo ladies!

mijn kleine prinses is geboren op 14 april!!!

Najade Jazzley Johaira is de naam!!

Het was een zware bevalling van 22uur!,, maar gelukkig gaat alles goed!

voor de dames die de kleine nog moeten uitpoepen veel succes!!

Ik had rugweeen en de ruggenprik was echt een uitkomst!

ik moet de kleine weer melk geven...hahaha!
LEEF!doe de dingen die je moet doen,geniet,spring,dans,ben blij,enthousiat en spontaan,ga uit maak plezier.Niet echt een motto maar dat kwam nu even in me op!
Johaira gefeliciteerd met jullie dochteer Najade. wat een bijzondere namen zeg!

Verder niet zo veel nieuws. wat een rot weer buiten vandaag, en moet nog boodschappen halen blegh.......
Johaira: Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!

Hier BIB......

verder ook geen nieuws........

Ondanks t weer; een fijne dag allemaal!

Liefs
Hoi meiden,

Johaira; van harte gefeliciteerd met je dochter! Spreek je het uit als Najade, of als Najadée?

Mjdh; fijn dat Teun het zo goed doet op de fles. Ik kijk net als jij, ook zo positief terug op de keizersnede.

Hier gaat het wel, Stef is een beetje ziek, eergister 37,9 verhoging, hoesten en proesten. Gister verhoging weg, en leek het beter te gaan. Vannacht was hij erg benauwd, en erg kreunen en weer vaker last van onregelmatigheden in z'n ademhaling. De dokter komt op kraamvisite, dus ze kan hem dan meteen even nakijken.

Flodder; is het al meer aan het rommelen?

Ik ga even voeden,

Groetjes!
Zo ik leef ook weer hahahaha heb bewust ff een paar dagen helemaal niks gedaan.

Het stoppen met de borstvoeding vind ik nog steeds moeilijk maar er is wel rust in de tent. Bedankt voor jullie lieve woorden dames!

Allereerst Johaira en Wendy gefeliciteerd met jullie kleintjes en wat een bijzonder mooie namen hebben jullie gekozen zeg! Ook jullie veel geluk en genietse van jullie wonders!

Hier gaat het goed eigelijk Anouk doet het super. Huilt alleen voor een krampje of als ze wilt eten. En dan moet die fles ook direct komen anders heb je al ruzie met haar hahahaha driftkikker. Vandaag weer naar het CB geweest en ik moet haar 120 cc gaan geven maar ze krijgt 90 cc niet eens op ze blijft steken op 70/80cc toch groeit ze er goed op aangezien ze in 4 weken 800gram is aangekomen wat neerkomt op 200 gram per week en perfect in de curve ligt. En alweer 7cm gegroeit dus ze past eindlijk in maatje 50 wiehoeeee

Moet nu opletten dat ze niet uitdroogt. Maandag weer terug naar het Cb om te wegen.

Wij hebben de kraamvisite alleen op dinsdag, donderdag ochtend en avond en zaterdag ochtend. Vind ik wel genoeg hahaha staan nu wel tot juni volgepland maar jammer dan.

Ik zak weer terug op de bank, moet echt meer rust nemen want ik ben verrot zeg pffff

BIB Hou vol meiden het is het wachten waard!
Goedemiddag allemaal,

Johaira, Louise P en Wendy gefeliciteerd met jullie kindjes!

Hopelijk gaat alles goed en kunnen jullie genieten van de kraamtijd. Wendy: wat een flinke dame!

Overigens heeft Flip ook het liefste een schone luier om in te poepen. Eerst trekt hij dan een moeilijk hoofd en kreunt, nou dan weet je hoe laat het is.

Knap overigens dat sommige van jullie flesvoeding geven. De eerste paar dagen deed ik dat ook omdat de borstvoeding nog niet op gang was. Wat een drama soms, Flip die huilt om zijn eten en dan moest je nog de fles warmen......stress!

Wat hebben jullie veel kraamvisite zeg, wij hebben alleen steeds het weekend volgeboekt. Doordeweeks komt er eigenlijk niemand. Wat wel fijn is, want ik zie me nog niet echt in mijn eentje voor iedereen koffie zetten en entertainen.

Flip vindt al het bezoek soms wel vervelend en zeker als we op bezoek zijn, dan gaan we gewoon naar huis. Het ritme hier is afgestemd op de kleine. Nou klein, kind groeit als kool en gedraagt zich goed. Hij komt elke drie uur voor drinken en in de middag vaker.

Voor alle BIB's: kom op dadelijk worden het meikindjes! Grapje, alhoewel ik wel nieuwsgierig ben of er nog baby's komen op Koninginnedag.

Fijne dag nog,

Puck
Wendy en Johaira: Van harte gefeliciteerd met jullie baby's! Goed zeg! Was de bevalling goed gegaan?

Ik heb ene hoop gemist en kom er even niet toe om alles bij te lezen. Ik eb een drukke week achter de rug. (Te) veel visite gehad en druk vind ik het met 2 kinderen. ik vind het erg wennen. Sofia is mijn eerste baby. (Stief)zoon kwam in the picture toen hij 3 was dus een baby ben ik niet gewend. Alles is nieuw maar ik heb ook die mijn zoontje er nog naast. Hij is gelukkig erg lief naar zijn zusje maar verder vraagt hij wel heel veel aandacht en ik vrij vervelend. ik hoop dat het snel weer een beetje bijtrekt.

Sofia gaat goed, al zit er nog steeds totaal geen ritme in. Maar dat komt ookw el omdat ik zelf niet echt ritme heb nu. ik moet echt even wennen aan al het nieuwe. Maar zal wel goedkomen. Soms erg korte nachten hier, maar toch pak ik over het algemeen wel net genoeg slaap. ik ben moe, maar niet totaal gesloopt ofzo.

Verder eind vorige week een huis gekocht. Leuk, maar ook meteen druk.

Verder vandaag bij het CB geweest. Sofia is nu 4 weken en 5 dagen en 1 kilo en 200 gram aangekomen. Helemaal prima dus!

Morgen kom ik weer even neuzen.

Fijne avond iedereen!
Johaira, van harte meid! Leuk dat je ff wat van je laat horen. Inderdaad een hele bijzondere en mooie naam.

Hier ook nog BIB. Ben vandaag naar de VK geweest. Die vond dat mijn hoofd wel op bevallen stond, maar dat hoefde niks te zeggen...daar hebben we wat aan! Als het met Koninginnedag komt moet ik eerder bellen want wij wonen ongeveer op de Dam... En als het nog 1 wk duurt, gaan we strippen...en daar heb ik eigenlijk niet zo'n behoefte aan dus ik hoop op een natuurlijk verloop.

Heb net bijna alle enveloppen geschreven, nu nog de laatste adressen van manlief lospeuteren :-).

Dat is dus ook weer klaar. Zijn het nog niet helemaal eens over de kleur van het kaartje, maar dat komt volgende week wel. Onze ontwerpster is nl ff op vakantie.

Wel gek dat er nu nog maar zo weinig over zijn...iedereen is als een gek bevallen. Ook veel te vroeg volgens mij.

Slaap lekker!
@ india: Daar heb je inderdaad weinig aan zeg! Maar laten we jopen dat de baby zich op koninginnedag nog even koest houdt dan. Met zo;n drukte en een herrie buiten lijkt het me inderdaad niet ideaa. Alhoewel...wel een gezellig dag:-).

Hou je taai india!
Ik leef ook nog, maar zo weinig tijd. Noerie ik snap hoe je je voelt. Ik vond van 1 naar 2 ook heel erg zwaar, en voor jou is het je eerste baby, dus kan me voorstellen dat het even wennen is!

Hier ook korte nachten, meestal haal ik de vijf uur niet. De kinderen hebben nu vakantie, dus ik vind het echt wel even heftig. Het huis ontploft iedere dag, en daar kan ik ook niet zo goed tegen, maar heb gewoon te weinig tijd en energie ervoor. En dan inderdaad nog het bezoek. Beertje heeft op zich wel al een rtime, komt om de drie-vier uur, dus dat valt wel mee.

Sofia trouwens goed aangekomen zeg, fijn hoor!

Johaira gefeliciteerd met je dochter!

India, in A'dam bevallen op koninginnedag is wel heel speciaal hoor! Sterkte met je BIB status, hopelijk snel BUB!
Hoi allemaal!

Even afdalen vanaf onze roze wolk...

Wij hebben een dochtertje gekregen op 16 april. Ze heet Isa Anne-Noor en het is een klein poppetje! Ze is geboren in het ziekenhuis, na 24 uur hard werken met vreselijke rugwee-en, maar wel op eigen kracht gedaan allemaal.

Gelukkig ging mijn herstel snel en was ik tijdens de kraamweek al weer zo goed als de oude, op een vervelende hechting na. Kraamtranen nog niet gezien, maar alles gaat ook hartstikke goed! Ze drinkt meteen goed, was al na 5 dagen 150 gram aangekomen en slaapt lekker. We zijn zo verliefd, wat een wondertje zeg!!

Al moet ik zeggen dat ze gister en vandaag wat vaker begint te huilen als we haar in bedje leggen. Hartverscheurend is dat en lastig wat te doen, als ze opgepakt wordt is ze meteen stil, maar dat is waarschijnlijk niet slim om haar dat aan te leren. Ben nu dus maar 'regelmaat en inbakeren' aan het lezen omdat ik dat van alle kanten getipt kreeg.

Genoeg ego...

Even scannen wat er allemaal geboren is hoor...ben zo benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Alle nieuwe mams: gefeliciteerd!!! Wat een leuke namen allemaal!! Veel geluk met de kleintjes!

En voor degenen die het nog mee gaan maken: succes met de laadste loodjes en zometeen de bevalling!

Ik ga even lekkere machiato maken en dan bijlezen!
Asjemenou: Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!

Hm dat klinkt minder, die rugweeëen, en dan 24 uur lang.

Maar gelukkig gaat het nu goed met jullie, en wat leuk om te lezen dat jullie helemaal verliefd zijn

Beer en Noeri: ik kan me voorstellen dat jullie het druk hebben ja..pfff, en dan niet zoveel slaap krijgen, veel sterkte voor jullie!!

Alle anderen: alles goed met de baby's?

En met de rest van mijn mede-BIB-ers?

Hier nog BIB, vandaag is de uitgerekende datum.

maar daar trekt onze meid zich niks van aan blijkbaar haha.
Johaira en Asjemenou: gefeliciteerd met jullie meiden!! Wat een leuke namen ook weer. Er worden veel meisjes geboren deze maand zeg!

Nou meiden met BIB, op Koninginnedag bevallen is natuurlijk ook wel heel leuk

Beer en Noerie: knap dat jullie het volhouden die korte nachten. Emma is over het algemeen 's nachts wel rustig, maar heb net twee doorwaakte nachten achter de rug. Gelukkig heeft oma gisteren even opgepast, kon ik boven even een paar uurtjes slaap inhalen. Ga van het weekend denk ik toch maar een puckababy aanschaffen, heb er goede verhalen over gehoord en ik hoop dat ze dan wat rustiger ligt te slapen, nu slaat ze soms zo om zich heen.

Pamster: fijn dat het zo goed gaat met Anouk en dat de overgang van bv naar flesjes jullie beiden zo goed bevalt. Kom je al weer een beetje tot rust?

Fijne dag verder!!
Asjemenou gefeliciteerd met jullie dochter! Klinkt wel heftig zo lang weeen waar je niks mee kan! Hopelijk is het je uiteindelijk toch nog wel meegevallen......

Steenbokje: de dag is nog niet voorbij haha

Beer: hier is het nu ook even but wat betreft slapen en niet zozeer door Gwen maar meer omdat ik gewoon niet uitrust in de uren dat ik wel kan slapen. Echt enorm irritant. En hoe doe je dat nu ze allemaal thuis zijn? Gaan jullie nog een dagje ergens heen ofzo?

Noerie: ik kan me voorstellen dat het wel even heftig is zo met die 2 kleintjes. Zeker omdat het wel je 1e baby is maar niet je 1e kind. Dus toch weer helemaal opnieuw wennen aan zoiets kleins en een ritme zien te vinden valt echt niet mee.

Hier verder niet veel nieuws ben bezig met orienteren voor een baan na mijn prmotie volgend jaar. Gwen ligt net op bed dus ik ga maar eens even kijken of er nog wat leuks te spotten valt op het internet.....
Hey assevas even nog voor jou, we zaten tegelijk te posten. i

k had die puckababy piep besteld maar gwen paste er met geen mogelijkheid in, dat ding was veels te krap. En de puckababy mini (hebben we nog liggen van zoon) is nog veel te groot dus gwen ligt nu in een swaddle me. Maar als ie niet past kan je hem altijd terugsturen naar de fabrikant dat is wel fijn!
Elmanita: haha dat is waar....dan moet het wel een snelle bevalling worden, nou daar heb ik geen moeite mee natuurlijk
Heey april meiden, straks haal ik jullie nog in !! Ik hoop alleen niet morgen :-)
Asjemenou, van harte met jullie dochter! Inderdaad weer een prachtige naam en leuk dat er weer een jurken-dragend wezentje op de wereld is gekomen

Hier nog BIB en verwacht er ook nog niks van. Ik mag nog tot dinsdag dus we wachten af, maar soms denk ik wel...waarom gebeurt er bij anderen opeens wel wat en bij mij gewoon helemaal niks??!!

Vannacht nog even op het terras gestaan voor Koninginnenacht en ga zo de vrijmarkt op, het is zulk beeldig weer.

Dames met babies...respect voor jullie weinig slaap nachten...ik moet nog even wachten maar dan weet ik ook hoe dat is (en waarschijnlijk denk ik dan met weemoed terug aan dit mailtje...haha)

Fijn feestje!
Hoi hoi,

BIB.

India: ik vroeg me af wat je bedoeld met: ik mag tot dinsdag?

Je bedoeld dat ze je dan gaan strippen?

Dat werkt toch niet altijd?Hopelijk natuurlijk wel ,maar als de baby er nog niet klaar voor is, heeft t strippen ook geen resultaat heb ik begrepen....

Het is idd lkkr weer, maar ver lopen zit er niet in, dus ff kijken wat wij gaan doen.....

Iedereen een hele fijne koninginnedag!

Liefs
Goeiemorgen,

zijn er nog oranje babies geboren gisteren?

Hier niet veel nieuws, nog steeds moehoe. Moet nog steeds in het ritme komen van fles geven en in slaap vallen haha. Nu ben ik dus iedere keer rond 2 uur erg wakker dat schiet niet op natuurlijk.

Hoe gaat het met de rest van de dames??
Assevas, Elmenita, wij hebben ook een Swaddle me, ideaal ding en ze vind het heerlijk! Heb goede voorbeelden in mijn omgeving van ingebakerde kindjes.

We laten haar handjes ook boven de dekens, maar lekker in de Swaddle me gerold slaapt ze erg goed!

Gister leuke Koninginnedag gehad, met kleintje in de wagen de stad in geweest en hele middag bij vrienden op een woonboot zitten kijken naar alles. Voel me wel erg slechte moeder want heb zelfs twee (!) glazen bubbles gedronken. En omdat ik nog geen ervaring heb met kolven ofzo,ook gewoon gevoed.

Hoeveel gekolfte borstvoeding geef je een kleintje van twee weken eigenlijk, als ik dat wel had willen doen? En wanneer is dan een goed kolfmoment? Net na het voeden afkolven wat over is?
Asje: http://www.angelfire.com/ma2/abelskamp/kolven.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven