Autorit met 4 maanden oude baby

09-12-2008 20:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon niet in NL en wil heel graag met de auto die kant opkomen. Het is echter een uur of 9 rijden en volgens mij is dat niet echt aan te raden met een 4 maanden oude baby. Wie weet hoelang hij in zo'n auto zitje mag zitten als je regelmatig pauzes neemt en hem er uit neemt?

Vliegen is geen optie op dit moment want het zou om de nieuw jaars periode gaan en tickets zijn voor die periode niet meer beschikbaar.

Groetjes.
Ik lees even mee
Ze zeggen dat een kindje 2 uur mag zitten en dan een ruime rustpauze moet hebben. Kun je niet halverwege ergens overnachten? Maak je van de reis alvast een uitje. 9 Uur rijden is wel heeeeel erg lang met zo'n kleintje denk ik...
Wij hebben met een baby van 10 weken een autorit gemaakt naar Italie, 14 uur.

Ging hartstikke goed, ze heeft veel geslpaen, maar je moet wel goed opletten dat je elke twee a drie uur een lange pauze neemt waarbij je, je kindje de gelegenheid geeft om zich even helemaal te strekken en even lekker plat te liggen.

Kijk, het is natuurlijk niet supergoed, maar je doet het toch maar heel af en toe. Mijn kleine had er geen moeite mee hoor.

Als je elke dag zoiets doet is het een ander verhaal. Maar gewoon veel en lange pauzes, rustig aan en gewoon lekker gaan!
Oh ja, je kunt je cosi natuurlijk ook iets meer naar achteren doen, zodat je kindje iets meer ligt en minder rechtop zit
Twee, tweeenhalf uur. Dat was het max wat wij reden naar bijvoorbeeld mijn oma, dan waren we er gelukkig. Ik zou of heel vroeg vertrekken en veel pauzes nemen, of overnachten.
Toen jongste vier maanden was zijn wij ook naar Nederland gaan rijden (woon ook buiten nederland). Rit duurde ongeveer zeven uur. Twee keer gestopt om de benen te strekken en een borstvoeding te geven en een schone luier te geven. Het ging erg goed. Ik had een cd met kinderliedjes mee (ook voor de oudste) en dat hielp erg goed op lastige momenten.

De terugreis was wat minder, maar de heenreis ging super!

Succes!
Wij zijn met baby van toen vijf maanden naar Toscane gereden. Wel in twee keer gereden trouwens. Volgens het cons.bureau maakt het echt niet uit als je baby eens een paar dagen veel in de maxicosi zit, het is pas slecht voor de rug als je het met regelmaat doet. Dochterlief sliep bijna de hele reis, ging prima!
Wow, 6 reacties binnen het half uur! Ik had eigenlijk verwacht dat iedereen zou zeggen dat het toch echt niet kon.

Maar elke 2 uur dus een goede pauze is goed genoeg.

En inderdaad, we doen dit niet dagelijks. Dit zou de eerste keer zijn en daarna wil ik gewoon gaan vliegen maar de tickets zijn gewoon onbetaalbaar en ik wil zooooooooooooooooo graag terug. Overnachten gaan we niet doen want we zullen maar 3 dagen blijven.

Nou ik ga er nog eens over nadenken. Bedankt!
Mijn dochter is 3 en halve maand oud en zo zou ik het ook doen. Ik heb nog nooit zo'n lange rit gemaakt, maar wel een uur of 4 en wij stopten inderdaad voor elke voeding. Ik weet niet hoe je rijdt of waar je woont, maar in Duitsland zijn de tankstations prima uitgerust voor babies.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Oudste dochter was 10 weken toen ze meeging op wintersport naar Oostenrijk, zeker 10 uur rijden. Een enkele lange autorit maakt idd. niet uit. De waarschuwing om je kind niet langer dan 2 uur in de maxi-cosi te laten zitten is er gekomen omdat er mensen waren die de mc gebruikten als wipstoeltje en de baby iedere dag lang in zette, dan kan de rug van je kindje vergroeien. Maar niet van een dag autorijden en weer terug.

Ik moet zeggen, het was de makkelijkste reis met kinderen toen ze zo klein was. Ze sliep de hele tijd. Om de 3/4 uur een voeding, daarna even in de kinderwagenbak liggen en weer in de auto slapen.
Ok goed, jullie hebben mij overgehaald en nu mijn man nog ....
De maximale tijd in het autstoeltje is met name in het leven geroepen doordat toen de maxi-cosi's net in de handel waren (ééuwen geleden) de baby's daar ook ingezet werden ipv een wipstoeltje of kinderstoel. Daardoor zaten de kindjes er veel te lnag in.

Maar voor eenmalig lijkt me dit geen probleem hoor
Mosterd, zie ik...........
Dat zeiden ze trouwens ook op mijn CB, dat het vooral gezegd wordt zodat je de maxi cosi niet ook nog eens binnenshuis gebruikt.
Wij zijn naar Zuid-Frankrijk gereden toen mijn zoontje 2,5e maand was en dat ging prima. Elke 2,5 uur even stoppen en hem lekker lang uit laten liggen en hij heeft bijna alleen maar geslapen. Juist op deze leeftijd is het prima te doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven