Autostoeltje en kan mijn kind niet zien

23-06-2009 15:36 38 berichten
Hi,

Naar aanleiding van het topic over de belgische baby, kwam mijn irritatie weer naar boven over het autostoeltje.

Ik kan mijn zoon niet zien als ik aan het autorijden ben. Ik mag hem niet naast mij zetten omdat we airbag hebben. Als ik hem schuin achter mij op de achterbank zet, dan moet hij met de rug naar mij toe gezet worden. Dus, ik kan hem dan niet zien. En denk dat meerdere mensen dat hebben, maar ik vind het zwaar vervelend. Wil af en toe even een blik op hem werpen, maar dat is onmogelijk. Is daar een oplossing voor (behalve een auto kopen zonder airbag)? Ben nog een redelijk jonge moeder en nog niet van alle snufjes/handigheidjes op de hoogte. Vergeef me! :-)

Hmmmz, topictitels kun je niet meer aanpassen toch? Heb iets te snel op verzenden geklikt...
Alle reacties Link kopieren
Kan jouw airbag niet gewoon uitgezet worden? Dan mag ie wel naast je namelijk.
Toen mijn dochter nog in de maxi cosi zat en dus achterstevoren had ik een spiegel. Die hing tegenover haar en daardoor kon ik door de achteruitkijkspiegel even naar haar kijken. Ik heb 'm toen in een baby winkel gekocht. Maar wel opletten dat je ook nog op het verkeer let. Als je even googlet op auto spiegel baby, zie je wat ik bedoel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je airbag uitzetten of zo'n extra spiegeltje voor achterin kopen.
Spiegeltje op de achterbank, tegenover baby?

(niet dat ik nou een goed idee heb hoe je die nou weer vast zou moeten zetten)
Ik zag ze ook nooit, en vond dat eigenlijk geen probleem. Geen losse dingen in de maxicosi, geen te warme kleding aan, klaar.

Er zijn spiegels voor te koop, maar of dat zo veilig is?
Dat spiegeltje zet je met een zuignap vast op je raam. Ik heb m ook maar je tuurt je scheel want zo groot is die spiegel nou ook weer niet en je moet wel op het verkeer letten. Ik zou dus gaan voor de optie airbag uitschakelen.
yep, die van die spiegel wilde ik dus ook even hier neerzetten..... ik heb er zo eentje waar een kikker omheen zit, is 'ie ook nog leuk voor je baby om naar te kijken. (die van mij vindt trouwens z'n eigen spiegelbeeld nog steeds geweldig, dus die kikker was eigenlijk niet eens nodig
Dat is inderdaad handig zeg, zo'n spiegel!

En ik ga straks even aan mijn man vragen of ik de airbag uit kan schakelen. Aan de andere kant, dat ding zit er natuurlijk ook weer niet voor niets...
Ik heb ook een spiegeltje, die kun je tussen de 2 delen van je achterbank klemmen (als de rugleuning in 2 delen op te delen valt tenminste) of tussen je achterbank en de hoedenplank.

Ik vind hem alleen te klein en te donker en hij zit te laag, daardoor zie je bijna niks. Ik wil nog proberen de spiegel tussen de hoofdsteun en de achterbank te klemmen.

Helaas is airbag uitzetten hier ook geen oplossing (Ford Focus)
Als het goed is kun je de airbag aan 1 kant uitschakelen, de kant waar de maxicosi dan zou staan.
toffi

die airbag kan je aan en uitschakelen... bij sommige auto's kan je dat gewoon zelf met je sleutel in het dashboard en bij sommige moet je ervoor naar de garage. Maar met kind voorin zit ie er dus voor niets en zou ik ervoor kiezen m uit te zetten. Later kan je m altijd weer inschakelen.
quote:[message=3434824,noline]Mibb schreef op 23 juni 2009

Helaas is airbag uitzetten hier ook geen oplossing (Ford Focus)Ah, nou dan kunnen wij dat dus denk ik ook niet.
wij hebben ook een spiegeltje. Gekocht bij Halfords geloof ik. Je hebt ze met zuignap en met een klem. Werkt prima.

OGG die kikker klinkt ook leuk. waar heb je die vandaan?

edit: even googelen doet inderdaad wonderen. 1e resultaat op spiegel auto baby
Airbag uitzetten kan soms met sleuteltje maar meestal niet (Volkswagen en Audi zijn de merken waarvan ik weet dat je het zelf niet kan). Dan moet er van alles met de computer met als gevolg dat hij dus gewoon altijd uit staat. Onhandig man! Ik zou er bijna weer Alfa van gaan rijden....

Ik heb koter straks ook liefst weer op voorstoel (vorige keer reed ik dus inderdaad Alfa...) dus snap je probleem. Oplossing van spiegeltje dan maar proberen inderdaad....
Ik heb die kikker-spiegel ook en dat werkt prima. Groot genoeg om je kind goed te kunnen zien, met één blik in je eigen achteruitkijkspiegel.
quote:Suze2 schreef op 23 juni 2009 @ 16:20:

Airbag uitzetten kan soms met sleuteltje maar meestal niet (Volkswagen en Audi zijn de merken waarvan ik weet dat je het zelf niet kan). Dan moet er van alles met de computer met als gevolg dat hij dus gewoon altijd uit staat. Onhandig man! Ik zou er bijna weer Alfa van gaan rijden....Onze airbag kan wel uit en we hebben een VW. Misschien scheelt het dat hij vrij nieuw is?
Ik heb haar ook achterin. Bij ons kan de airbag ook niet uit, nou ja kan wel, maar ik wil hem dan aan 1 kant uit.... En dat kan dus niet. Meisje zit schuin achter me op de achterbank. En ach, ik vind het wel prima. Leidt ze me ook niet af zal ik maar zeggen. En gek genoeg ga ik er altijd van uit dat ze gewoon slaapt als ze stil is
Ik heb deze, ook een kikker maar dan anders
Hier hebben ze de spiegels in knuffelvorm en een goedkopere van safety4st, die laatste hebben wij, werkt prima.

http://www.easy2travel.nl/Veiligheid.php
quote:lara1978 schreef op 23 juni 2009 @ 17:15:

[...]

Onze airbag kan wel uit en we hebben een VW. Misschien scheelt het dat hij vrij nieuw is?

Ik snap er niks meer van... Bij de Fox die ik vandaag van de garage mee kreeg (500 op de teller) kan het niet. Bij de Golf van mijn vent (bouwj 2007) wel.

Ik was dus toevallig bij garage vandaag en heb het gevraagd ivm met de nwe koter en toen gaven ze als antwoord moeilijk, moeilijk, moeilijk. Zeg ik het net tegen meneer, begint hij keihard te lachen en laat direct zien dat het op zijn Golf een eitje is.

Schiet mij maar lek.... Is het misschien een optie? Op de duurdere modellen ofzo?
Wij hebben een Skoda Fabia Combi en daar kan het ook gewoon heel simpel door met de sleutel een 'contactje' om te zetten. Model uit 2005 en ook geen dure auto. Denk dus dat het aan het merk ligt.
Nee Sunemom, ik heb het over 3 auto's van 1 merk (VW). Bij 2 kan het wel, bij 1 van hetzelfde merk niet.

Best leuk!
Hier hetzelfde 'probleem'. Ik ga ook nog een spiegeltje kopen. Airbag kan in mijn auto ook niet uit. Heb het gevraagd in de garage, maar het schijnt dat ze dan het hele systeem moeten demonteren en dat is een enorme klus, kost een bak met geld en dan gaat elke airbag uit. Het zal wel. In onze andere auto gaat het ook gewoon met de sleutel. Op naar het spiegeltje dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven