Autostoeltjedilemma

19-09-2010 15:25 13 berichten
We zitten een beetje met een dilemma en ik ben benieuwd naar jullie idee daarover, het gaat om het al dan niet overstappen naar een ander autostoeltje. De situatie is als volgt:

2 lange ouders, niet veel ruimte achter de bestuurdersstoel van de auto en een groot kind wat steeds groter wordt. De kleinste zit in de MC achter de bijrijdersstoel, die moet daar zitten, anders past het niet.

De oudste is over 2 maanden 3 jaar, is bijna 15 kilo en langer dan gemiddeld. Ze zit in een MC Priori SPS en zit behoorlijk dicht achter de bestuurdersstoel (met schoenen uit gaat het al beter). De stoel kan niet verder naar voren, want dan kunnen we beide niet meer goed rijden = dus niet veilig. Haar benen kunnen niet goed langs haar stoel vallen, dus ze trekt ze op.

Moeten we haar nog even 'klem' laten zitten, en schoenen uit op de lange ritten? Of is het veiliger om over te stappen op een groep 2 stoeltje? Die is minder groot en dieper dan de stoel die ze nu heeft.

Een grotere auto is op dit moment geen optie (tenzij iemand zijn auto heel graag kwijt wil aan ons ).
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zo'n groep 2 stoel eens proberen in de winkel. Zit ze er goed in, dan zou ik overstappen. Zeker de lengte is van belang.

En ook passen in de auto als het gaat.

Mijn oudste is rond die leeftijd overgestapt en de jongste iets ouder.
Groep 2 stoeltjes zijn vanaf 15 kg als ik correct ben, ik zou haar dus lekker in een groter stoeltje zetten, mijn jongste ging ook rond die tijd over naar een groter stoeltje en het paste prima!
Stoeltjes van groep 2 zijn vanaf 15 kilo, ik zou haar in zo'n stoeltje zetten. Even naar de winkel en kijken of de gordel goed langs haar schouder loopt.
Ze moet echt 15 kilo zijn (en liever meer), heeft niets met lengte te maken. Onder de 15 kilo blokkeert de gordel niet bij impact dus dan vliegt ze gewoon door de auto!
Eeka, daar was ik dus een beetje naar op zoek, naar dat soort informatie (liever niet natuurlijk, dan is het probleem namelijk opgelost). Het is niet de bedoeling dat ze door de auto vliegt...De weegschaal rond nog iedere keer af naar 14,5 kilo, dus dat kan ook tussen de 14 en 14,5 zijn.
Ik zou het even navragen bij de fabrikant want met opgetrokken benen zitten is bij een eventuele botsing ook niet goed. Kiezen uit twee kwaden dus in jouw geval.
Slapen is goud
goed idee noppie, ga ik doen!
het wordt een nieuwe stoel. Heb MC niet gebeld, nog verder rondgevraagd en een nieuwe stoel is de beste oplossing.

Dank voor het meedenken.
Onze zoon is 3 jaar en ook net 15 kilo en die zit sinds kort op een verhoger (is geloof categorie 3). Voor ons was de reden dat hij hier makkelijker zelf in kan en ik met mijn zwangere buik hem goed vast kan zetten. Misschien is dat een optie?
mamamuis, is dat niet heel karig? onze dochter kon zelf in een groep 1 klimmen, ook handig toen ik zwanger was. het is een Rodi XR geworden. Ziet er veiliger en comfortabeler uit.
Hij zit heel goed in zijn verhoger en omdat een 'grote jongens'stoel is blijft hij ineens van zijn gordels af. (uit elk stoeltje wist hij zich te wurmen). Als je een lange afstand moet rijden en ze vallen in slaap is een verhoger niet ideaal maar voor normaal gebruik.....

En het voordeel vind ik ook dat hij los zit, dus als opa en oma even met hem weg willen pak ik hem zo uit de auto. Maar iedern zijn eigen ding natuurlijk.
Ik heb ook zo'n verhoger zoals muis.

Waarom? Omdat ik zelf niet eens een rijbewijs heb. Omdat die andere stoelen erg duur zijn en omdat ik een verhogertje ook mee kan nemen in het openbaar vervoer om later bij een vriendin bijvoorbeeld in de auto te gebruiken.
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven