Baby's van maart 2017

24-04-2017 15:06 866 berichten
Hallo dames,

De topictitel klopt niet helemaal, aangezien een aantal baby's in februari en april geboren zijn, maar omdat het zwanger-topic over eind maart ging heb ik hem maar zo genoemd.
Naam Leeftijd/leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht Geboortedatum
KimJ25 27/26 1 Meisje 31-03
Madiran 29/33 4 Jongetje 13-03
Purdey1977 38/48 1 Meisje 09-04
Fruitsalad 29/35 1 Jongetje 03-03
Pinnetje 27/27 1 Meisje 28-03
Bosje15 25/28 2 Jongetje 26-03
Schelp87 29/28 1 Meisje 23-03
Zeeuwse88 28/33 1 Meisje 29-03
Sunshine246 27/30 1 Jongetje 13-02
Procne 29/30 1 Meisje 06-04
Ice-lady 28/28 1 Meisje 16-03
Floortje_0317 35/39 1 Jongetje 10-03
Wortelsap 22/33 1 Meisje 28-02
Mama1234 29/27 2 Jongetje 06-03
Ingeow 27/31 1 Meisje 20-03
Airballoon88 28/27 1 Meisje 29-03
Jazzie84 32/38 2 Meisje 06-04
Nogablok ? 2 Jongetje 27-03
Irmsz 31/28 1 Meisje 02-04
Honingbijtje ? 2 Meisje 03-04
Prutteltje1 27/28 1 Jongetje 12-03
Fientje83 ? ? Jongetje ?
Xervy 31/31 1 Meisje 23-03
Ankh1977 39 1 Jongetje 22-03
Fleur2017 ? 1 Jongetje 14-03
Iejoene 23/27 1 Meisje 20-03
Lavendel_12 ? 1 Meisje 12-03
Jo_Anna ? 1 Jongetje 16-03
ZonnigKleintje 31/32 2 Meisje 15-03
Sabine23, raisingirl, nouveauvague, ik heb jullie eerst uit de tabel gehaald wegens (lang) niet meer meeschrijven. Laat het even weten als je er wel graag weer in wil!
anoniem_276495 wijzigde dit bericht op 15-08-2017 00:59
65.33% gewijzigd
Geeft er hier nog iemand borstvoeding eigenlijk?
Volgens mij niet, honingbijtje.
Wat leuk, weer wat berichten op het forum! Leuk om even weer wat van een aantal van jullie te horen!

Hier gaat het goed. Zoon heeft 2 tandjes (al 2,5 maand) en kan kruipen (daar is hij heel blij mee). Hapjes gaan goed. We breiden het menu steeds uit en dat is bijna altijd een succes. Hij doet overdag 3 dutjes van 1-1,5 uur. Wel een onrustige periode achter de rug s nachts maar sinds hij kan kruipen is dat gelukkig weer voorbij. Hij sliep gelukkig wel s nachts maar werd vaak (6-8x) wakker voor een speen of slokje melk.

Honingbijtje: hier nog steeds volledig borstvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Ja vind ik ook best weinig maar als het voor haar prima is, meestal sochtends een uurtje, dan na de fles van 12:30 1 tot 3 uur en heel soms Savonds na het eten tot de fles nog een half uurtje. Dan snachts wel 12 uur aan een stuk doorslapen. Ze is in de laatste 5 maanden eigenlijk maar 2 keer wakker geworden snachts en dat was opgelost met een aai en een kus. Dus ik mag echt niet klagen!

Gisteren een boterham geprobeerd met smeerworst (op advies van ma) en dat vond ze toch wel lekker, veel ging er niet in maar het is een begin.

Wanneer doen jullie eigenlijk een muts op? Mijn man begon toevallig paar dagen geleden of het geen tijd werd voor een muts (met 15 graden haha) zelf vind ik het een beetje onzin, zelf draag ik er pas 1 onder de 5 graden en mijn dochter heeft het helemaal niet snel koud (zweet snel in haar haren)
Muts komt hier pas met een graad of 5. Als ik wou dat ik er een ophad op de fiets krijgt dochter een muts in de wandelwagen. Meestal doen we dan een dikke trui met capuchon aan, althans dat deden we bij nummer 1. Capuchon bleef veel beter zitten :)

Wow, kruipen al bosje. Dat is heel erg vlot.
Heeee meiden! Ik heb echt al best lang niet meer gereageerd en ik keek weer eens op het forum en zag dit topic bij ''actieve topics'' staan. Kon het topic een tijdje geleden al niet meer vinden. Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat!

Hier gaat het goed, hij is inmiddels alweer bijna 8 maanden. Wat gaat de tijd hard he? Inmiddels tijgert onze kleine de hele kamer rond. Nog geen tandjes hier, maar wel veel kwijlen.
Ook een onrustige periode momenteel 's nachts, wat wel balen is want hij sliep eigenlijk al een tijdje door. Nu dus niet meer, maar de afgelopen twee nachten wel weer (even afkloppen). Tijdje ook weer een flesje gegeven 's nachts omdat je toch ook zelf wil doorslapen. Als dan een speentje/aai over de bol/slokje water niet helpt, dan ga je toch over op een flesje.

Ik hoop dat het een fase is en wellicht tandjes die eraan komen? Ik voel nog niet echt heel duidelijk iets. Of een sprongetje in de ontwikkeling? De afgelopen week was ik er zó moe door dat ik erg prikkelbaar was en een aantal keren in huilen uitbarstte.

Qua ''schema'' volg ik nu het boek van Stephanie Lampe, dit betekent niet echt vaste tijden voor alles maar ''wakker tijden'' aanhouden. Tussen het wakker worden en het eerste slaapje houd ik zo'n 2-2,5 uur aan (volgens het boek moet dit drie uur zijn maar dit houdt hij tot nu toe niet vol), na elk volgend slaapje houd ik 1,5 uur wakker tijd aan.

Meestal ziet het er ongeveer zo uit (maar schema veranderd dus afhankelijk van wanneer ik hem uit bed haal, vanaf dat moment laat ik er 1,5 uur tussen). Soms is 1 slaapje ook opeens maar een half uur helaas, maar dan is een ander slaapje hopelijk weer langer:

Rond 06:00/06:15 uur wakker: 180+6
Valt meestal na een half uur nog 45 min in slaap tot ongeveer 07:30 uur (sinds afgelopen week proberen we dit, hopelijk blijft hij dit doen)
09:30 uur: 180+6
10:00-11:00 uur: slapen (45-75 minuten)
12:00 uur: warme hap (200 gram)
12:30 uur-14:00 uur: slapen (45-90 minuten)
14:00 uur: 180+6
15:30-16:30 uur: slapen (45-75 minuten)
16:30 uur: fruit hap (200 gram)
18:30-19:30 uur: naar bed

De laatste tijd is het laatste slaapje trouwens drama. Hij is overduidelijk HEEL moe maar gaat enorm hard huilen en wil niet slapen, terwijl hij de eerste twee slaapjes heel makkelijk doet (slaapt snel in zonder huilen).
Misschien een overgangsfase dat hij naar twee slaapjes wil maar er eigenlijk nog niet aan toe is???

Herkennen jullie dit?

Wat ik gisteren heb gedaan is dat ik hem even in mijn armen heb gewiegd, toen vielen zijn ogen steeds dicht en toen heb ik hem, nog wakker, in bed gelegd. Toen was ie zo weg. Maar deze techniek hebben wij maanden geleden bij ieder slaapje moeten gebruiken omdat hij anders niet in slaap viel, en dat hebben we toen op een gegeven moment moeten afleren. Dus we zijn voorzichtig met het toepassen hiervan!
Ik herken het niet.

Onze dochter heeft overdag twee slaapjes van ongeveer 10.15 tot 12.30 en van ongeveer 15.15 tot 17.30.

Als ze moe is leg ik haar wakker in bed, dan geef ik haar knuffel die ze vast pakt, stop dr in, doe haar muziekknuffel aan, aai over dr bol en loop de slaapkamer uit. Soms nog paar geluidjes en soms valt ze meteen in slaap.

Ze is nu bijna 8 maanden en de laatste dagen doet ze weer wat moeilijker over de fles drinken. Heb zelf het idee dat het weer een ontwikkeling is. Gelukkig kan ik dat steeds beter accepteren, dan maar niet. Volgende fles weer beter. Morgen naar cb ben benieuwd hoe ze weer gegroeid is!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, wat leuk weer wat actie hier! Had n tijdje niet gekeken.

Wat gaat het hard met onze wondertjes hè! Hier ook. Prinsesje blijft wel een slanke dame, en heeft nog niet heel veel behoefte aan actief zijn. Rolt af en toe eens, maar ligt liever op haar rug naar alles te kijken. Vooral naar wat haar grote zus doet ha ha.

Kleine krijgt nog volledig bv. Keer of 7-8 per dag. Best vaak vind ik, maar ze wil echt niet minder vaak en aangezien ze zo slank is geef ik haar maar gewoon op verzoek. een beetje bezig met hapjes, maar haar darmpjes raakten vorige week zo van slag dat ik maar even een pauze heb ingelast. Echt zielig.

vind de combi met werk trouwens best heel pittig weer... @(
Hoi fruitsalad, ik herken het wel een beetje. Laatste slaapje is bij ons ook altijd het moeilijkst. Gaat af en aan goed, dan weer niet. Ik maak me heel weinig zorgen eigenlijk, zolang het niet bij ieder slaapje zo gaat is ze nog niks verleerd denk ik maar.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Onze kleine is nu 7,5e maand oud. Wat gaat de tijd toch snel! Ik geef nog volledig borstvoeding, ons schema ziet er zo uit:
07:30 bv
09:30 fruit
11:30 bv
14:00 broodje
16:00 bv
19:00 warme hap avg oid
20:00 bv
22:00 bv

Ik probeer alles zelf te maken maar af en toe krijgt ze ook wel potjes. Soms geef ik haar wat water, is ze nog niet dol op....
Tussendoor slaapt ze meestal 3 x, sinds een week weer iets langer rond 1 a 1,5 uur, daar voor waren het vaak mini slaapjes van een half uur.
Ze heeft gelukkig nog geen tandjes, dat is wel fijn ivm bv. Verder kruipt ze nog niet echt, al probeert ze het wel, tijgeren doet ze veel. Ze kan zelf gaan zitten, maar het lukt haar nog niet elke keer. Volgende week weer naar de ka voor een inenting. We lopen een klein beetje achter ivm vakanties. Benieuwd naar lengte en gewicht :)
Ze krijgt wel echt een eigen willetje en ze is vaak ontevreden als ik de kamer uitloop, verlatingsangst? Over het algemeen is ze verder erg vrolijk en lacht ze veel. Hoe gaat het met jullie kleintjes?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met de dames die niet in het fb groepje zitten?
Ben zo benieuwd :hyper:
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik de enige die hier af en toe nog kijkt! Met onze kleine gaat alles goed nu bijna 11 maanden! Hoe gaat het bij jullie Kim?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat denk ik ook ;-)
Hier ook alles goed hoor , de tijd gaat zoo hard he o_o
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Hebben de meiden die hier nog lezen/ schrijven zin om mee te gaan naar een groeps WhatsApp? Daar zijn we al met 11 leden.
Kom gauw mee!
Hoi allemaal!!
Ik heb sinds heel lang weer eens ingelogd! Kletsen er hier nog mensen, of ergens anders? Hoe gaat het met alle niet zo baby's meer?

Met mijn kleinste gaat het heel goed. Hij vindt zelf alleen al wel dat ie 2 jaar is, doet niets onder voor zijn 2 broers van 3 haha. Wat een doerak, echt. Maar ik vind deze leeftijd zo heerlijk.

Moest ineens weer aan die topic denken. Ben benieuwd hoe het jullie allemaal afgaat!
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ook weer eens na lange tijd ingelogd.
Wij zitten allemaal op Whatsapp.
Als je erbij wilt ben je natuurlijk welkom..
Carpe diem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven