Baby 12 weken slaapt moeilijk overdag

17-09-2019 23:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, 12 weken geleden ben ik moeder geworden van een prachtige dochter.
Het is een heel alerte en actieve baby. Ze is heel goed mee in haar ontwikkeling en drinkt zeer goed, maar het slapen overdag lukt haar niet zo goed en dat baart me zorgen.

's Nachts slaapt ze na haar laatste fles (22u30-23u) door tot 's morgens (6u30-7u30). Ik leg ze wakker in bed en ze slaapt zelf rustig in.
Soms moet ik haar 's nachts eens haar speentje geven, maar anders doet ze het vrij goed. Ze ligt in een co-sleeper, dus daarvoor moet ik mijn bed niet uit. Na haar eerste flesje en verse luier, leg ik haar meteen terug wakker in haar bedje en slaapt ze meestal nog tot 10u30 - 11u. Ook hier slaapt ze zelf in. Helemaal prima zou je zeggen, maar de rest van de dag is het echt een strijd om haar in slaap te krijgen.

Ze wordt ingebakerd, want ze is heel beweeglijk. Ik hou de wakkertijden aan (nu ong. 1,5u) en kijk naar slaapsignalen. Bij het eerste geeuwtje neem ik haar mee naar boven, baker ik haar in en leg ik haar in de co-sleeper, strak ingestopt. De kamer is volledig donker. Maar zodra ze haar bed nog ziet, begint ze te huilen. Ze moet dan echt gewiegd worden om rustig te worden. Over hoofdje aaien lukt echt niet! Ze kan heel hard en luid huilen. Als ik haar laat huilen, huilt ze steeds harder en moet ze soms naar adem happen, dus dit doe ik niet meer. Dus overdag wieg ik haar vaak in slaap.
Als ik geluk heb slaapt ze, maar vaak 45 minuten, soms 1,5 u. Ik doe exact hetzelfde als 's avonds en 's morgens, maar ze lijkt het niet te pikken. Ze heeft wel haar slaap nodig, want vaak wordt ze overstuur wakker en begint ze te huilen na tiental minuten. Na een goed slaapje is ze erg vrolijk en lacht ze veel. Ze slaapt ook nog vaak op ons en heel soms leg ik haar op haar buikje, maar alleen wanneer ik erbij ben.
Ik probeer veel rust, regelmaat en ritme in te bouwen. We gaan niet vaak weg. Als we toch eens op familiebezoek gaan, dan kan ze de dag erop erg overstuur zijn.

Ze is heel alert, dit was ze ook meteen na de geboorte al. Ze wil ook alles zien en wil precies al veel 'doen'. Ze is ook heel sterk en kan al lang haar nekje omhoog houden. Ze vecht overdag ook heel hard tegen haar slaap. Tijdens wandelingen slaapt ze ook amper, maar zit ze rond te kijken (zowel in reiswieg als in Maxi-Cosi). In de draagzak slaapt ze ook wel wat, maar ook niet heel veel.

Ik vind het vooral zielig voor haar dat ze zo weinig slaapt, terwijl ze wel nodig heeft. Ik probeer er alles aan te doen om haar te doen slapen en vind het echt frustrerend dat het me niet lukt. Mijn man helpt me hier wel ook bij, maar overdag is hij natuurlijk uit werken. 's Avonds neemt hij het dan over. Ik maak me ook zorgen, want binnenkort moet ze naar de creche en zij zullen natuurlijk niet met een baby op de schoot liggen.

Iemand nog tips of iets dat ik over het hoofd zie? Ik denk niet dat ze reflux of koemelkallergie heeft of iets dergelijks...

Ik heb ook al het boek 'Baby in een droomritme' gelezen en de tips daaruit toegepast... Het is volgens mij ook geen sprongetje, want dit is al vanaf de geboorte moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Zelfde soort baby hier (inmiddels 1) en een goede vriendin met dezelfde struggles zien lopen een halfjaar lang. Ik begrijp echt nooit waarom mensen zich hier zo druk om maken. Waarom moet ze van jou na 1,5 uur slapen?? Ik heb altijd gekeken naar mijn kind, de ene keer was ze na 30 min al moe en de andere keer pas na 3 uur. Als zij nog niet moe genoeg is en jij bakert haar in en legt haar in een donkere kamer, dan zou ik ook keihard gaan huilen. ‘S nachts slaapt ze onwijs goed, maakt gewoon een nacht van 12 uur met twee voedingen, dus relax lekker overdag. De ene baby heeft gewoon meer slaap nodig dan de andere. Die vriendin hield zich ook zo strak aan de tijden en het eerste geeuwtje... man wat een strijd heeft ze een halfjaar gevoerd. En wat denk je? Ze liet het los en nu is het kind veel meer wakker, maar gaat ook met veel minder bombarie slapen als ze echt moe is.

Je dochter is pas 12 weken, ritmes enzo zitten er echt nog niet in. Zij beseft zelf echt niet of ze een halfuur of 2 uur wakker is, dus kijk gewoon waar zij behoefte aan heeft. Blijkbaar is dat vooral lekker rondkijken, prima toch??
Alle reacties Link kopieren
Wauw ze slaapt in de nacht al goed door.
Ik zou me van overdag geen zorgen maken.
Mijn dochtertje is nu 4.5 maanden en toen zij die leeftijd had wou ze ook niet overdag slapen. Soms een hazeslaapje van 15 a 20 min.
Gewoon lekker veel bij je houden het komt allemaal vanzelf wel.

Overdag leg ik haar nooit weg in het donker. Mijn kraamhulp zei toen dat het beter was om dag en nacht ritme te krijgen.

Ik vind jouw dochtertje best veel slapen hoor op 24 uur gerekend.
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
Minik schreef:
17-09-2019 23:34

Je dochter is pas 12 weken, ritmes enzo zitten er echt nog niet in. Zij beseft zelf echt niet of ze een halfuur of 2 uur wakker is, dus kijk gewoon waar zij behoefte aan heeft. Blijkbaar is dat vooral lekker rondkijken, prima toch??
Als ik haar gewoon laat rondkijken, slaapt ze helemaal niet en is ze 's avonds hysterisch aan het huilen omdat ze oververmoeid is. Vandaar dat ik me druk maak, ze hoeft ook helemaal nog geen ritme.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is 2.5 en daar moet ik nog steeds bij zitten tot hij slaapt. Toen hij zo oud was hadden we totaal geen ritme. Hij sliep in mijn armen, of niet. Ik herkende ook al die vermoeidheidssignalen niet geloof ik. Dan geeuwde hij en lag hij kraaiend op bed en dan lag hij te kraaien en dat sloeg dan ineens om in totale vermoeidheid.

Ik deed maar wat. En op dat erbij zitten na is het helemaal goedkomen. Ik heb vertrouwen dat ie op z’n 18de niet meer wil dat mama zijn handje vasthoudt bij het inslapen dus ook dat komt vast goed.

Met andere woorden: relax. Het komt wel goed, met jonge baby’s is het gewoon rommelen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Elianora schreef:
17-09-2019 23:40
Als ik haar gewoon laat rondkijken, slaapt ze helemaal niet en is ze 's avonds hysterisch aan het huilen omdat ze oververmoeid is. Vandaar dat ik me druk maak, ze hoeft ook helemaal nog geen ritme.
Heb je dat al echt geprobeerd? Niet geforceerd laten slapen maar gewoon lekker neerleggen als je denkt dat ze moe is, even erbij blijven of een paar keer heen en weer lopen. Slaapt ze na tien min nog niet? Lekker weer mee naar de woonkamer en zo wel, lekker laten slapen.

Als je echt denkt dat ze niet in slaap kan komen terwijl ze dat wel wil, kun je haar ook gewoon in een draagdoek/zak doen en bij je houden. Ze kan allang zelf in slaap vallen in haar eigen bedje want dat doet ze ‘s nachts ook, dus t is helemaal geen probleem als ze overdag soms eens lekker tegen jou aan slaapt.

Oh en dat van die 45 min achter elkaar slapen is heel normaal, loopt ook een ander topic over. Baby’s op die leeftijd kunnen nog niet zo goed slaapcycli aan elkaar plakken, echt niet vreemd als ze na 45 min weer wakker is. T is echt eerder heel bijzonder dat ze t ‘s nachts zo onwijs goed doet.

Mijn hele punt is gewoon; laat het los. Hoe meer jij je druk maakt, hoe meer dat zijn effect op haar gaat hebben. En op de crèche gaan ze ook echt niet een baby de hele dag laten huilen dus daar moet je je echt niet druk om maken.
Ik herken je verhaal to. En ik geloof niet dat je een kindje hebt dat het niet nodig heeft of niet moe is. Mijn kinderen zijn allebei zo (geweest). In bed van die korte slaapjes of lukt helemaal niet. Maar ze zijn echt wel moe! Dochter is nu 2 en dat gaat prima. Zoontje is 6 weken en is precies zo. Maar als ik m bij me heb slaapt hij dus makkelijk 2,5 uur. Als ik hem niet laat slapen wordt ie moe en gaat huilen. Dus het is niet dat je gezellig 3 uur wakker rond ligt te kijken ofzo.

Snachts gaat t prima dan slapen ze dieper. Hij kan ook echt wel zelf in slaap vallen. Maar hij schrikt wakker na 10 minuten overdag en dan is de grootste slaap weg ofzo... Ik probeer zo relaxt mogelijk te zijn en als het in bed niet lukt heb ik hem bij me omdat hij anders totaal oververmoeid raakt. Bij dochter heb ik het ook veel meer in bed geprobeerd. Ik werd er gek van. En met peuter nu lukt t gewoon niet. Mijn zoontje is echt een relaxt mannetje dat bijna niet huilt, maar ik zal hem voorlopig wel af en toe moeten helpen met slapen anders heb ik een huilbaby.

Niet echt een tip maar het wordt echt beter en neem je kindje lekker bij je.
Alle reacties Link kopieren
Sommige kindjes hebben minder slaap nodig dan andere kindjes, dat is nu eenmaal zo.
Hier ook een wakkere tante die er altijd bij wilde zijn en absoluut niet alleen op haar kamertje wilde overdag.
Dus overdag in bedje in de kamer als ik dingen moest doen of op Mn arm mee het huis door.
En slapen deed ze soms in dat bedje maar ook vaak op mijn arm.
Doorslapen deed ze hier ook al met een paar weken oud, dus ze kwam echt wel aan haar slaap.

45 minuten slapen is inderdaad zoals iemand hier al zegt precies een slaapcyclus van een baby en soms plakken ze er daar nog eentje achteraan, hangt van veel factoren af, onder andere hoe moe ze zijn.

Ons meisje deed een dutje om een uur of tien en eentje om een uur of vier en soms hadden we geluk en sliep ze een hele of dubbele cyclus maar vaak haalde ze dat niet eens.
Toen ze een jaar was sloeg ze ineens het ochtendslaapje over en liet ze zich voor een middagslaapje in bed leggen. Ze is nu twee maanden geleden twee geworden en nog steeds slaapt ze elke middag heerlijk tussen de 1 en soms zelfs 3 uur lang in haar eigen bedje tussen de middag.

Dus het gaat over. Maar dat eerste jaar heb ik veel met een in mijn armen slapend kindje gezeten, of doodstil op de bank beneden omdat ze al spelend in haar woonkamerbedje vanzelf in slaap was gevallen (ze sliep ook nog heel licht).
En me afgevraagd of dit ooit nog overging. Ja dus ;)

Ik zou er niet te sterk aan hangen dat ze in de ochtend MOET slapen, hier mislukte het vaak genoeg ook omdat er net iemand aanbelde of een hond ging blaffen of weet ik veel. Dan probeerde ik het anderhalf uur later nog eens en lukte het meestal wel.
Dat ze hard gaat huilen is natuurlijk onder andere omdat ze zo alert is en overal bij wil blijven.
Heb je al eens geprobeerd haar beneden bij jou in te laten slapen ( op je borst/in je armen/in bedje beneden) en dan eventueel weg te leggen boven? Dat inbakeren s nachts werkt (want goed dag en nachtritme dus baby heeft door dat inbakeren bij de nacht hoort en wordt overstuur als de nacht “nu al weer begint”) wil nog niet zeggen dat het overdag ook werkt.
Het blijft uitzoeken voor jezelf wat werkt want een ritme kan met de week, wat zeg ik, met de dag veranderen.
Sterkte met het uitvogelen!
Het kan heel erg frustreren als je kindje het niet doet volgens het boekje, dus het beste werkt om alle boekjes los te laten en te accepteren dat niet ieder kindje zich laat omschrijven in een standaard.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, je zou baby massage kunnen doen. Babies worden er vaak heel rustig door, het maakt dat ze beter in hun velletje komen te zitten, ze slapen beter en dieper.
Doe het overdag, vlak voor ze gaat slapen.
Doe het bijv in een rustige ruimte waar ze haar bedje niet ziet.
Zo kan ze ook goed gaan ontspannen.
Je kunt veel over baby massage vinden online en je kunt ook samen met bub een cursus gaan doen.
Het is heel goed voor de binding
Alle reacties Link kopieren
Ik zou over gaan op 2 slaapjes per dag. Dus die van de ochtend later en dan smiddags nog een keer. Bijvoorbeeld rond 10 uur en dan rond 14-15 uur.
Alle reacties Link kopieren
En ipv in een bedje alleen, op jou laten slapen? In een draagdoek?
Ik zou vanaf drie maanden, is ze bijna toch (?), het inbakeren gaan afbouwen. Vanaf drie maanden moeten sowieso de armen vrij, heb je dat al? Best een kans dat ze van het bakeren zo hysterisch wordt, mijn dochter werd dat in elk geval vanaf een maand of twee al. Zou je dat durven proberen?
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:47
99.92% gewijzigd
Sowieso slaapt ze s nachts al heel goed, krijgt dan een fles en slaapt tot ongeveer 11. Dan heeft ze er vanaf die laatste fles al bijna 12 uur opzitten.
Bijna aan 1 ruk begrijp ik, met ff een fles tussendoor. Dan is ze waarschijnlijk wel na max 2 a 3 uurtjes het een beetje zat, maar zal ook moeilijk slaap kunnem vatten.

Ik zou zeggen, maar dat is ook maar een idee, gewoon 6.30/7.30 bed uit. Flesje geven, lekker spelen. 2 uur later ofzo pas dutje proberen. Moet ze wel aan wennen.
Zo krijgt ze een "natuurlijker" dagritme. Want s ochtends vroeg zijn die slaaphormonen lekker laag. Daarom wordt ze wakker. Gedurende de dag bouwt dat weer op. Het zou haar dus kunnen helpen om haar dus s ochtends gewoon uit bed te halen.

De meeste uren van haar slaap, die ze ongeveer nodig zou hebben krijgt ze al tussen 22.30-11.00. Dan gaat na 90 min weer slapen heel moeilijk zijn.

Ook eventjes:nooit, maar dan ook nooit INGEBAKERD op de buik leggen. Dan liggen ze namelijk sowieso al niet stabiel en kan ze helemaal haar armen niet gebruiken om goed plat te liggen. Mocht ze toch eens kort zonder toezicht liggen en ze komt met haar gezicht direct in het matras te liggen, kan ze dat bijna niet corrigeren.
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 08:24
15.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leg je haar niet te snel in bed? Bij de eerste gaap meteen ingebakerd in bed leggen lijkt me wel heel kordaat. En ik zou niet te strak naar die richtlijnen kijken. Van 22.30 tot 10.30 met een fles tussendoor is niet bepaald standaard (wel heel fijn), dus als het ‘s nachts geen standaard baby is dan is ze dat overdag misschien ook wel niet.
Mijn dochtertje (inmiddels 9 maanden) is vanaf haar geboorte al perioden van 2-2,5 uur wakker geweest. Veel te druk met kijken en de wereld ontdekken om te gaan slapen. Ik moest echt wachten tot ze flink moe was voordat ik haar in bed kon leggen, op het punt dat ze zeurderig werd zonder dat daar een reden voor was (dus ook met nieuwe speeltjes bijvoorbeeld). En het hielp bij haar erg om de voeding voor het slaapje te doen i.p.v. erna, met een volle maag ging ze makkelijker slapen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik probeer hier even op te reageren.

Natuurlijk leg ik haar nooit ingebakerd op de buik! Momenteel kan ze nog niet rollen, maar zodra ze een poging waagt, stop ik met inbakeren.

Overdag ligt ze na haar fles op haar speelkleed of onder de mobiel of kijk ik met haar in een boekje met zwart-witpatronen of spelen we met haar favoriete knuffel. Ze kan dan heel druk doen en begint dan ook jengelig te worden. Dan geeuwt ze ook, dus vandaar dat ik denk dat ze moe is en ik haar naar bed breng. Als ik niks doe, kan ze wakker blijven van de ene fles tot de andere en daar zit toch al snel 3,5 tot 4 u tussen.

Ik heb haar tot 9 weken beneden laten slapen in haar wieg, maar dit was te druk voor haar. Precies of ze teveel prikkels kreeg, vandaar dat ik ze nu op een donkere kamer leg.
Ik liet ze eerst slapen in een Puckababy, maar ben later toch gaan inbakeren, want ze kon nog teveel met haar handen bewegen.

Ik dacht er inderdaad al eens aan om ze vroeger uit bed te halen 's morgens, maar durf het niet, omdat het haar beste slaapje is. Meestal slaapt ze pas in rond 8u - 8u15, dan ligt ze nog wat rond te kijken vooraleer ze in slaap valt.

Gewoon lekker neerleggen wanneer ze moe is, werkt precies niet overdag. Dan kijkt ze nog even rond, kan ze wel een half uur volhouden en begint dan te huilen. Dan ben ik ook rondom haar, soms lig ik naast haar of rommel ik in de kast. Als ik haar vastneem en rondwandel, valt ze meteen in slaap. Maar ook dat is geen garantie. Als ik haar lekker bij me neem, gebeurt het soms dat ze ook gewoon rond zit te kijken en plotseling begint te huilen.

In de draagzak slaapt ze soms, maar als ik haar erin doe is het een drama. Ze weet precies dat ze dan zal slapen en ze verzet zich hevig, uiteindelijk slaapt ze daar dan 45 minuten in.

Ik ben inderdaad gefrustreerd, maar mijn frustratie komt omdat ik precies mijn baby niet begrijp en ik bang ben dat ze te weinig slaap krijgt. Ze slaapt inderdaad veel 's nachts en 's morgens en daar ben ik dankbaar voor. Maar naarmate de dag vordert, wordt ze steeds minder vrolijk en jengeliger.

Misschien moet ik het inderdaad loslaten... Ik heb zolang op een baby'tje gewacht en wil alles goed doen...
Alle reacties Link kopieren
Elianora schreef:
18-09-2019 08:57



Ik ben inderdaad gefrustreerd, maar mijn frustratie komt omdat ik precies mijn baby niet begrijp en ik bang ben dat ze te weinig slaap krijgt. Ze slaapt inderdaad veel 's nachts en 's morgens en daar ben ik dankbaar voor. Maar naarmate de dag vordert, wordt ze steeds minder vrolijk en jengeliger.
baby's zijn vrij egoïstische types :)
en ze zijn erg gericht op overleven,
als jij je baby volgt, gaat het eigenlijk vanzelf goed. Dan hoef je niet bang te zijn, dat je baby te weinig slaap krijgt
Goed kijken, goed luisteren en heel veel bij je houden (daarmee kom je tegemoet aan de intense huidhonger die baby's hebben En leer je baby het snelst goed kennen, dan ga je klein geluidjes sneller goed interpreteren)
Maar To, hoeveel slaapt je baby dan overdag? Wat je schrijft klinkt mij echt volstrekt normaal in de oren.
Mijn baby is nu 6 maanden en op die leeftijd leerde ze net zelf in slaap vallen overdag. Maar nu heeft ze ineens weer een fase dat ze gewiegd wil worden. Komt vanzelf.

Over de crèche zou ik me geen zorgen maken. Daar weten ze echt wel om te gaan met baby's. Mijn baby wordt daar als het moet ook gewoon in slaap gewiegd.
Alle reacties Link kopieren
Elianora schreef:
18-09-2019 08:57


Ik ben inderdaad gefrustreerd, maar mijn frustratie komt omdat ik precies mijn baby niet begrijp en ik bang ben dat ze te weinig slaap krijgt. Ze slaapt inderdaad veel 's nachts en 's morgens en daar ben ik dankbaar voor. Maar naarmate de dag vordert, wordt ze steeds minder vrolijk en jengeliger.

Misschien moet ik het inderdaad loslaten... Ik heb zolang op een baby'tje gewacht en wil alles goed doen...
je baby begrijpt zichzelf ook niet. Dus dat jij haar niet begrijpt is eigenlijk helemaal niet zo erg. Mijn baby (nu 10 maanden) weigert ook pertinent overdag te slapen en hij leeft nog steeds. Ik heb besloten (zo ergens rond de 10 weken) me er gewoon niet druk om te maken. Wel heb ik veel gewoon op de bank of in bed met hem gezeten en rustige liedjes gezongen (en nee ik heb geen zangtalent, maar hij vond het mooi) zodat hij toch een beetje iets rustigs kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Vooral later op de dag wordt het slaapje lastiger, het lijkt wel of hun hoofdje nog te druk is met prikkels verwerken, na tien minuten schrikken ze wakker van hun eigen draaiende armpjes want dat lijfje zit nog vol adrenaline, als ze een speentje heeft zou ik er bij blijven zitten want als je die er gelijk weer indoet kunnen ze vaak de slaap hervatten en als jij of speentje weg zijn is het vaak gedaan met de slaap, of een doekje dat naar jou ruikt of pyama bij haar leggen, ze moet in een iets diepere slaap komen dat eerste kwartier. En lukt het niet, dan rondwandelen met de draagzak dat kalmeert ook.
Alle reacties Link kopieren
Als ze zoals je zegt in no time slaapt als je met haar gaat rondlopen, is dat toch een optie voor een slaapje overdag?
Kun je daarna rustig met haar gaan zitten en blijft ze dan slapen?
Of kun je haar dan zachtjes in bed leggen dat ze doorslaapt?
Hier wisselde de periodes zich af van een warme fles en op schoot in slaap en in slaap wiegen.
Tot vrij laat had onze kleine meid die behoefte aan dat contact om in slaap te komen overdag.

Ook in de kinderwagen sliep ze goed, hoe gaat dat bij jou? Lekker de hobbelige wegen uitkiezen en hup daar ging ze. Vaak kon ik dan heel voorzichtig de wagen binnenrijden en dan sliep ze zo nog een half uur door ( wel even dekentjes opzij slaan als het buiten koud is).
Voor jezelf ook lekker: fijn de buitenlucht in, in plaats van je thuis druk zitten te maken omdat ze niet slaapt.

En je doet het goed hoor, maak je maar geen zorgen. Je hebt niet voor niets een topic geplaatst. Gewoon kijken naar je kindje en daarin meebewegen.
En babies zijn gewoon niet altijd te snappen. Wat meer loslaten lijkt me inderdaad goed. Leg jezelf niet zoveel druk op om het perfect te moeten doen. Perfecte moeders bestaan niet. Iedereen rommelt uiteindelijk maar wat aan naar goeddunken ;)
Alle reacties Link kopieren
Soms helpt het als je het flesje melk iets warmer maakt heb ik gemerkt, dat maakt slaperig en daarna wegleggen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb hier al drie topics over geopend, lees die ook maar terug :hyper:

Ik snap je frustratie dus maar al te goed. Ik moet zelf ook nog leren loslaten, de gemiddeldes, de zogenaamde wetenschap, internet, de
boekjes, het consultatiebureau, baby's van vriendinnen, allemaal loslaten.

Ik zal je vertellen, gisteren opende ik alle wanhoop weer een topic over het overdag slapen van mijn baby. En vandaag ligt ze nu al te maffen sinds 9.00. Heb ik nog nooit meegemaakt! Nu denk ik weer, oh jee, moet ik d'r wakker maken voor een voeding, het is al bijna vijf uur geleden.

Zo zie je maar, slaapt je baby eindelijk eens lekker lang, is het weer niet goed. Hahaha.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips en geruststellingen, het doet me goed.
In mijn omgeving zijn er precies alleen maar baby's die van voeding tot voeding slapen en kijken ze me raar aan.

In de kinderwagen slaapt ze niet, ze kijkt dan rond en na een uurtje is ze het zat en begint ze te huilen/zeuren. Hobbelige wegen vindt ze niet echt fijn.

Het slaapje 's ochtends reken ik niet mee als 'dag', omdat dit haar nacht is denk ik. Overdag slaapt ze zo'n 2,5 u. Vooral tussen haar voorlaatste fles en laatste fles slaapt ze helemaal niet. Meestal knuffelen we dan op de bank, omdat ik denk dat ze het nodig heeft.

Er ligt een pyjama van me bij haar (op een veilige afstand). Soms zit ze gewoon te lachen naar de pyjama, het heeft een leuk patroontje :bonk: .

Ik moet het gewoon maar accepteren denk ik, zo te lezen heb ik al alles geprobeerd wat ik kan. Dit zal idd ook voorbij gaan.

deijscoboer schreef:
18-09-2019 11:44
Nou, ik heb hier al drie topics over geopend, lees die ook maar terug :hyper:

Ik snap je frustratie dus maar al te goed. Ik moet zelf ook nog leren loslaten, de gemiddeldes, de zogenaamde wetenschap, internet, de
boekjes, het consultatiebureau, baby's van vriendinnen, allemaal loslaten.
Het loslaten is misschien idd het moeilijkste, maar ik besef dat het belangrijk is om te doen. Het staat me echt in de weg om te genieten van deze periode en dat is zonde. Daar zal ik zeker spijt van hebben binnen enkele maanden.
Alle reacties Link kopieren
Twee en half uur overdag vond ik al veel hoor met onze kleine meid! Met geluk haalde ik de anderhalf uur dus tja klinkt mij niet gek in de oren. ;)

Vooral niet luisteren naar die andere ouders die zogenaamd perfecte babies hebben. Mij werd ook van alles aangepraat door mijn vriendinnen (tot aan een slaapkliniek aan toe) en gewoon genegeerd. Dit is gewoon jouw kindje nu en het kan zo weer veranderen over een week of een maand.

En inderdaad lekker gaan genieten van die kleine alerte hummel! Die van mij is nog steeds een nieuwsgierig Aagje en dat is reuze gezellig hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven