baby altijd huilend wakker

19-07-2018 10:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben op zoek naar tips wat betreft mijn zoontje van 12 maanden, dat altijd huilend wakker wordt. Als in: zijn ogen gaan open, hij staat op en begint te huilen (echt huilen, niet jammeren/zeuren). Dit gebeurt bij de dutjes overdag, maar ook als hij gedurende de nacht of in de ochtend wakker wordt. Hij heeft dit huilend wakker worden altijd gedaan.
Het gaan slapen is zowel overdag als 's avonds geen probleem. Hij slaapt de nacht nog niet door, maar wordt meestal rond een uur of een wakker (met soms een keertje doorslapen tot half vijf). Overdag variëren zijn slaapjes van 30/45 mins (meestal) tot 1.5 uur (af en toe).
Het is verder een heel erg vrolijk kindje dat goed zelf kan spelen en veel lacht/contact zoekt. Dus hij lijkt er overdag geen last van te hebben. Ik vind het alleen zo zielig voor hem want het lijkt alsof hij nooit uitgerust en vrolijk wakker wordt en het ziet er heel stressvol uit.
Ik vraag mij af of we iets moeten doen met dit huilen of dat het gewoon een karaktertrek van hem is? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zijn er mensen die tips hebben?

Alvast bedankt!
Hier gebeurd dat ook meestal. Gaat vanzelf over denk ik maar. Zoon is bijna 1,5.'
ook als hij naast je wakker wordt, of is het zijn manier om je te roepen?
Was hier ook altijd zo. Weet niet meer hoe lang het geduurd heeft. Volgens mij zeker totdat zoon 1,5 was, misschien langer. Heb er nooit wat achter gezocht en het werd op een gegeven moment vanzelf vervangen door: “Maaaaaamaaaaa!” :)

Edit: was hier inderdaad zijn manier van roepen
Hier was het ook zo. Peuter is nu 2,5 en nu gebeurt het nog maar een enkele keer. Nu vaak eerst roepen of jammeren.
Hier ging het over toen ze begonnen te praten. Nu hoor ik 's morgens simultaan uit 2 babyfoons mijn kleuter en dreumes roepen: "maaaa-maaaaa"
Hier altijd zo geweest, weet niet anders dan dat baby huilend wakker werd. Ik had daar ook een uiterst gevoelige snaar voor.......een soort van linking-pin met kind. Ik voelde als het ware aan wanneer het zo ver was en kon er geld op gokken dat binnen enkele seconden dan het geschreeuw begon.
@Lilalina: nee, hij doet het niet als hij naast mij/mijn man wakker wordt. Ik had het nog niet gekoppeld aan 'roepen' omdat hij meestal niet ophoudt als ik op zijn kamertje kom. Gaat dan nog even door tot ik hem uit bed haal. Maar dat kan natuurlijk komen omdat hij dan heeft wat ie wil?

@de rest: het lucht heel erg op om jullie reacties te lezen! Ik was gewoon bang dat hij ergens heel erg last van heeft (nachtmerries ofzo) en dat wij dat dan niet door hadden. Ik kan niet wachten totdat hij 'mama' gaat zeggen/roepen (famous last words? ;-) )
compleet normaal en gaat over als ze kunnen praten. Dan hoor je voortaan het hard Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Mijn dochters deden dat alle drie, ik was niet anders gewend. Tot mijn nichtje en neefje wel eens kwamen logeren als baby, echt schattig die werden/worden wakker met gezellig geklets.
@gatinmijnsok: mijn nichtjes en kindje van vrienden dus ook.. Gewoon keuvelen en een beetje spelen. Ik dacht echt: wat doen wij fout?
Gaaat vanzelf over en dat kan best een tijd duren.
asfaroth schreef:
19-07-2018 11:27
@Lilalina: nee, hij doet het niet als hij naast mij/mijn man wakker wordt. Ik had het nog niet gekoppeld aan 'roepen' omdat hij meestal niet ophoudt als ik op zijn kamertje kom. Gaat dan nog even door tot ik hem uit bed haal. Maar dat kan natuurlijk komen omdat hij dan heeft wat ie wil?

@de rest: het lucht heel erg op om jullie reacties te lezen! Ik was gewoon bang dat hij ergens heel erg last van heeft (nachtmerries ofzo) en dat wij dat dan niet door hadden. Ik kan niet wachten totdat hij 'mama' gaat zeggen/roepen (famous last words? ;-) )
Ook als hij mama kan zeggen kan het best nog een tijd duren voor hij het roept vanuit zijn bed.
Deden onzen ook altijd! Is inderdaad overgegaan toen ze goed konden praten.
Het leven is niet eerlijk
Mijn kinderen deden dat allevier en ik dacht dat dat normaal was. Ik was echt stomverbaasd toen ik ontdekte dat er ook kinderen waren die gewoon rustig wakker werden en je niet bezweet van het huilen uit hun bed hoefde te tillen ;-) .
asfaroth schreef:
19-07-2018 11:27
@Lilalina: nee, hij doet het niet als hij naast mij/mijn man wakker wordt. Ik had het nog niet gekoppeld aan 'roepen' omdat hij meestal niet ophoudt als ik op zijn kamertje kom. Gaat dan nog even door tot ik hem uit bed haal.
hij heeft zichzelf dan overstuur gehuild.
Mijn dochter deed dit ook, mijn zoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven