Baby drinkt alleen fles bij kinderdagverblijfleidster

20-11-2018 13:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn zoon is een flesweigeraar. Nu dachten we hem aan de fles te hebben gekregen met 4,5 maand (hij is nu 5.5 maanden). Hij dronk het op het kdv, bij mijn man. Nu weigert hij bij iedereen weer behalve bij 1 leidster van het kdv.
Heeft iemand ervaring hiermee dat het echt maar 1 persoon gebeurd? En heb je dit kunnen doorbreken?
Heb me er al een beetje bij neergelegd dat het maar zo is, maar ben nieuwsgierig.

Groetjes
meid1989 wijzigde dit bericht op 21-11-2019 10:58
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gevraagd/geobserveerd hoe die begeleidster hem te drinken geeft? Misschien is het iets simpels als een bepaalde houding of een andere speen (prettigere structuur, smaak, vorm, hoeveelheid drinken).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Die KDV leidster ruikt natuurlijk niet zo naar mama en mama=melk. Misschien is het inderdaad een simpel trucje, maar het kan ook best zijn dat jouw baby het stukken gezelliger bij jou aan de borst vindt dan uit een fles te drinken. Ik ken zelfs het verhaal van een baby van een vriendin die ook de fles weigerde en dan 's nachts bij mama alles bij dronk.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat het dan ook echt bij 1 leidster is. Ik denk dat ze op het kdv ook al gekeken hebben waar het verschil dan in zou kunnen zitten? Aangezien tips&tricks op dit gebied voor hun ook waardevolle kennis zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen ze het dan als die leidster er niet is?
Doe dezelfde parfum als haar op
Mijn baby dronk bij niemand uit de fles. Ik ben de eerste 2 maanden live gaan voeden, daarna maakten ze op kdv pap met rijstebloem en voerden met een lepel. Ben nog steeds blij dat ze daar geduld en tijd voor maakten. Met 8 maanden dronk ze uit een tuitbeker, maar fles is het nooit meer geworden.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar bij oppaskindje van mijn moeder. Weigerde ook de fles totdat ze op de grond lag ( vloerbedekking). Wellicht helpt het je zoon niet vast te houden tijdens het voeden maar op tafel op een Aankleedkussen of zo.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had haar vandaag aan de telefoon.
Ze zegt: de fles is helemaal op. Eerst was hij bij Annelou maar wilde hij echt niet. Hij zat mij met een grijns aan te kijken. Toen nam ik hem over en deed hij zijn mond open en dronk.

Het is erg wonderbaarlijk. Ze doet niks (meer) bijzonders. Ze heeft hem gewoon vast en voedt hem.

Op woensdag gaat hij naar mijn pa, maar weigert daar ook vreselijk. En thuis dus ook weer bij mijn man.

Eigenaardig ventje ;) haha
Alle reacties Link kopieren
Als die leidster er niet is dan ga ik naar het KDV mocht het echt niet lukken. Maar we blijven gewoon proberen hoor.
Ik dronk zelf als baby maar bij één leidster van het kdv. Gelukkig werkte zij fulltime, maar als ze ziek was, dronk ik dus de hele dag niks (tot 's avonds bij m'n ouders). Op de peutergroep was ik ook nogal eenkennig en gericht op één leidster. Ik heb geen tips voor je, helaas kan ik me niet herinneren waarom nu juist die leidster. :proud:

(Ik dronk overigens sowieso geen flesvoeding, alleen afgekolfde borstvoeding uit diezelfde fles, tot er een lepel pap bij kon, toen werd ik ook wat makkelijker in wie de fles gaf volgens mij.)
Alle reacties Link kopieren
Lang geleden had een van mijn kinderen dit ook. Alleen drinken bij een bepaalde leidster. Als die er niet was wilde ze niet drinken.
Ze hebben het opgelost door haar in de kinderstoel te zetten en zelf dan verstopt erachter de fles in haar mond te stoppen. Moet er echt heel grappig uit hebben gezien. Maar het werkte wel.
Alle reacties Link kopieren
Leidster vragen of ze ook de nachtflesjes komt doen? ;-D
Alle reacties Link kopieren
hahaha @ regenhaag dat is wel hilarisch hoor, maar wie weet als die kan zitten dat ze dit ook kunnen toepassen :')

@ friezin71 dat zou effe lekker zijn :p

Vanmiddag gaat mijn man het weer proberen. Ben aan het werk en hij is thuis. We'll see.
Alle reacties Link kopieren
Kun je misschien een sjaal lenen van de leidster?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
@ Belle73 Neeeh ik maakte een grapje naar haar. Normaal neem je een doekje mee van thuis (die de hele nacht in je bh heb leggen ''weken'') om op het kdv te hebben. En toen zei ik dat ik maar een doekje van haar moet hebben :p. Maar zover ga ik het niet doen. Het is nu ook een andere leidster gelukt, maar papa of opa, nee hoor. Misschien blijft het hier gewoon bij.

Hij is nu een half jaar, zal nu wel kunnen oefenen met een tuitbeker of beker oid. Ik heb gister zon pyamapapje gekocht in de smaak aardbei om te proberen in de avond. Ik dacht misschien pakt die wel zoiets heel anders dan borstmelk. Theb niet mijn voorkeur die klaargemaakte papjes. Maar misschien om een avondje weg te kunnen. Ik laat het weten :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven