baby projector of hartslag/witte ruis knuffel

zondag 29 december 2019 om 13:44
Heeft iemand ervaring met 1 van deze dingen of wellicht andere suggesties.
Al vanaf de geboorte hebben wij een bijzonder slechte slaper. Hij is nu 9 mnd en slaapt snachts max 3 uur achter elkaar en overdag max 2. Zelf in slaap vallen lukt hem niet.
We hebben ons erbij neergelegd. Laten huilen voelt niet goed. Een keer de methode 5 minuten huilen en troosten geprobeerd maar dit werkt niet en het voelt voor ons niet goed om dit uren te doen.
.
Nu wiegen wij hem in slaap en ligt hij in zijn ledikant naast ons bed of bij ons in bed. We zijn niet "op" maar kijken wel naar oplossingen. Ergens ben vooral ik bang dat we straks n blijvend slechte slaper hebben.
Dus ik ben benieuwd of de projector of de knuffel voor iemand heeft gewerkt
Al vanaf de geboorte hebben wij een bijzonder slechte slaper. Hij is nu 9 mnd en slaapt snachts max 3 uur achter elkaar en overdag max 2. Zelf in slaap vallen lukt hem niet.
We hebben ons erbij neergelegd. Laten huilen voelt niet goed. Een keer de methode 5 minuten huilen en troosten geprobeerd maar dit werkt niet en het voelt voor ons niet goed om dit uren te doen.
.
Nu wiegen wij hem in slaap en ligt hij in zijn ledikant naast ons bed of bij ons in bed. We zijn niet "op" maar kijken wel naar oplossingen. Ergens ben vooral ik bang dat we straks n blijvend slechte slaper hebben.
Dus ik ben benieuwd of de projector of de knuffel voor iemand heeft gewerkt
zondag 29 december 2019 om 14:04
Bij ons werkt een YouTube filmpje met witte ruis goed.
Ik denk alleen dat als je echt blijvende verandering je wilt, je moet denken aan slaaptraining. Je kleintje heeft nu geleerd om dmv wiegen in slaap te vallen en misschien kan hij dit zelf niet. Dit kan hij wel leren. Je hebt heel veel slaaptraining zonder huilen hoor! Ik weet niet of ik hier namen mag noemen?
Ik denk alleen dat als je echt blijvende verandering je wilt, je moet denken aan slaaptraining. Je kleintje heeft nu geleerd om dmv wiegen in slaap te vallen en misschien kan hij dit zelf niet. Dit kan hij wel leren. Je hebt heel veel slaaptraining zonder huilen hoor! Ik weet niet of ik hier namen mag noemen?
zondag 29 december 2019 om 14:24
Projector nachtlampje met een muziekje werkt hier goed. We hebben een sterrenlamp van haba met 3 verschillende sterrenhemels die afwisselen. Gaat na iets van 20 min vanzelf uit. Best duur voor een nachtlampje, maar hij is nu 3 en we gebruiken hem nog iedere dag.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!

zondag 29 december 2019 om 14:25
Geef je toevallig nog borstvoeding? Ik heb geen ervaringen met zo'n projector of knuffel, wel met een baby die slecht sliep en niet zelf in slaap kon vallen. Ook van alles geprobeerd, niets werkte. Om de paar uur werd hij wakker en 'vroeg' hij om voeding. Wij wilden hem ook niet laten huilen, dus ik legde hem aan zodat hij kon drinken, wiegde hem daarna in slaap en legde hem dan weg.
En ineens, toen hij zo'n 1,5 jaar oud was, ontdekte hij hoe het moest. Van de ene op de andere nacht sliep hij de hele nacht door. Ik ben toen ook maar gestopt met borstvoeding geven.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien helpt het om te weten dat het 'probleem' zichzelf soms oplost als je kindje er aan toe is.
En ineens, toen hij zo'n 1,5 jaar oud was, ontdekte hij hoe het moest. Van de ene op de andere nacht sliep hij de hele nacht door. Ik ben toen ook maar gestopt met borstvoeding geven.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar misschien helpt het om te weten dat het 'probleem' zichzelf soms oplost als je kindje er aan toe is.
zondag 29 december 2019 om 14:34
Wij hadden deze app. https://apps.apple.com/nl/app/sound-sle ... d507967709
Stofzuiger zetten wij dan aan. En hard, echt alsof we in haar slaapkamer aan het stofzuigen waren! Het viel ons op dat als we gingen stofzuigen in de kamer en zij in de box lag ze altijd in slaap viel. Toen ik deze app zag meteen geprobeerd en werkte als een malle.
Er zitten meer geluiden op. Even testen welke werkt en hoe hard.
Stofzuiger zetten wij dan aan. En hard, echt alsof we in haar slaapkamer aan het stofzuigen waren! Het viel ons op dat als we gingen stofzuigen in de kamer en zij in de box lag ze altijd in slaap viel. Toen ik deze app zag meteen geprobeerd en werkte als een malle.
Er zitten meer geluiden op. Even testen welke werkt en hoe hard.

zondag 29 december 2019 om 14:36
Welnee. Dat gaat vanzelf goed komen.acupoftea schreef: ↑29-12-2019 14:04Bij ons werkt een YouTube filmpje met witte ruis goed.

zondag 29 december 2019 om 14:36
Sophielagirafe schreef: ↑29-12-2019 14:24Projector nachtlampje met een muziekje werkt hier goed. We hebben een sterrenlamp van haba met 3 verschillende sterrenhemels die afwisselen. Gaat na iets van 20 min vanzelf uit. Best duur voor een nachtlampje, maar hij is nu 3 en we gebruiken hem nog iedere dag.
welke hebben jullie?

zondag 29 december 2019 om 14:38
ik ben erg benieuwd naar die trainingen. Het is ons derde kindje en ik vrees zelf dat het o.a te maken heeft met prikkels en het mee moeten in ritme vh gezin. dus een training met schema's werkt niet om dat we hobbys van kinderen hebben, schooltijden etcacupoftea schreef: ↑29-12-2019 14:04Bij ons werkt een YouTube filmpje met witte ruis goed.

zondag 29 december 2019 om 14:39
ja! en ja dit helptPietjePuk_WeetIkVeel schreef: ↑29-12-2019 14:25Geef je toevallig nog borstvoeding? Ik heb geen ervaringen met zo'n projector of knuffel, wel met een baby die slecht sliep en niet zelf in slaap kon vallen. Ook van alles geprobeerd, niets werkte. Om de paar uur werd hij wakker en 'vroeg' hij om voeding. Wij wilden hem ook niet laten huilen, dus ik legde hem aan zodat hij kon drinken, wiegde hem daarna in slaap en legde hem dan weg.

zondag 29 december 2019 om 14:41
Hier ook een slechte slaper gehad en nog steeds slaapt ze pas laat.
Overdag sliep ze als baby amper, twee keer een slaapje van met geluk een uur. Sliep ook heel licht en overdag alleen in onze armen.
Sliep wel snel s nachts “door” maar dat was dan van 23.00 uur s avonds (met pech soms pas 01.00 of 02.00 uur s nachts als ze niet kon inslapen) tot 05.00/05.30 uur.
Ze sliep altijd in door het drinken van haar flesje, maar als dat mislukte (lawaai buiten of ze sloeg zichzelf wakker) dan uren wiegen tot het weer lukte. Of rondjes rijden in de auto terwijl we aan een stuk door slaapliedjes zongen.
Elkaar aankijkend en hand vasthouden en ons afvragen of hier ooit nog een einde aan kwam, dat moeilijke slapen.
Met een maand of 10 ging ze lopen en dat was blijkbaar zo inspannend dat ze ineens s middags langer ging slapen en s avonds ook makkelijker in slaap kwam. Met een jaar ging ze ineens over naar een flinke middagslaap van een uur of twee/drie en nu met twee jaar en vijf maanden geef ze die nog steeds. Ook kan ze vanaf haar eerste verjaardag goed zelf in slaap komen.
Hier ook geen duim of speen. Witte ruis deed niets.
Bij sommige kindjes duurt het wat langer maar uiteindelijk is het bij ons allemaal goed gekomen en bij jou vast ook.
Wij hebben altijd aan ons eigen gevoel vastgehouden, ondanks alle tips en bemoeienissen van iedereen om ons heen. Van slaapcoaches tot fles afpakken tot laten huilen: alles hebben we gehoord. Allemaal niet gedaan. En het is vanzelf goed gekomen.
Overdag sliep ze als baby amper, twee keer een slaapje van met geluk een uur. Sliep ook heel licht en overdag alleen in onze armen.
Sliep wel snel s nachts “door” maar dat was dan van 23.00 uur s avonds (met pech soms pas 01.00 of 02.00 uur s nachts als ze niet kon inslapen) tot 05.00/05.30 uur.
Ze sliep altijd in door het drinken van haar flesje, maar als dat mislukte (lawaai buiten of ze sloeg zichzelf wakker) dan uren wiegen tot het weer lukte. Of rondjes rijden in de auto terwijl we aan een stuk door slaapliedjes zongen.
Elkaar aankijkend en hand vasthouden en ons afvragen of hier ooit nog een einde aan kwam, dat moeilijke slapen.
Met een maand of 10 ging ze lopen en dat was blijkbaar zo inspannend dat ze ineens s middags langer ging slapen en s avonds ook makkelijker in slaap kwam. Met een jaar ging ze ineens over naar een flinke middagslaap van een uur of twee/drie en nu met twee jaar en vijf maanden geef ze die nog steeds. Ook kan ze vanaf haar eerste verjaardag goed zelf in slaap komen.
Bij sommige kindjes duurt het wat langer maar uiteindelijk is het bij ons allemaal goed gekomen en bij jou vast ook.
Wij hebben altijd aan ons eigen gevoel vastgehouden, ondanks alle tips en bemoeienissen van iedereen om ons heen. Van slaapcoaches tot fles afpakken tot laten huilen: alles hebben we gehoord. Allemaal niet gedaan. En het is vanzelf goed gekomen.

zondag 29 december 2019 om 14:41
Dat denk ik ergens ook, maar soms toch ineens onzeker

zondag 29 december 2019 om 15:12
Dat is heel normaal maar het is echt een kwestie van uitzitten vaak. Ook de slechtste slapers gaan beter slapen.

zondag 29 december 2019 om 15:12
Naatje2000 schreef: ↑29-12-2019 14:41Hier ook een slechte slaper gehad en nog steeds slaapt ze pas laat.
Dit geeft hoop

zondag 29 december 2019 om 15:18
little_angel89 schreef: ↑29-12-2019 15:02Kijk eens bij zazu. Dat merk heeft diverse mogelijkheden en varianten.
Dochter was ook erg onrustig en voor haar werkt het konijn het beste. Ze slaapt er al ruim 2,5 jaar mee en kan niet zonder. Konijn staat hier altijd op standje ruis.
dankjewel!
zondag 29 december 2019 om 16:50
Mijn oudste sliep overdag maximaal 45 minuten en sliep in met veel moeite. Vanaf 1 jaar ging het beter met inslapen, maar werd ze 's nachts nog heel regelmatig wakker en slapen ho maar. Ze heeft in die periode vaker in ons bed geslapen dan in haar eigen bed. Vanaf 2 sliep ze niet meer overdag en sindsdien slaapt ze door. Ze is nu bijna 9 en is nu juist een hele goede slaper (vanaf 4 ongeveer) en kan fantastisch uitslapen. Helaas geen tips, maar wel een positieve afloopCOtweepuntnul schreef: ↑29-12-2019 15:12Dat is heel normaal maar het is echt een kwestie van uitzitten vaak. Ook de slechtste slapers gaan beter slapen.

zondag 29 december 2019 om 17:17
Ja, hier ongeveer hetzelfde verhaal.okkervil schreef: ↑29-12-2019 16:50Mijn oudste sliep overdag maximaal 45 minuten en sliep in met veel moeite. Vanaf 1 jaar ging het beter met inslapen, maar werd ze 's nachts nog heel regelmatig wakker en slapen ho maar. Ze heeft in die periode vaker in ons bed geslapen dan in haar eigen bed. Vanaf 2 sliep ze niet meer overdag en sindsdien slaapt ze door. Ze is nu bijna 9 en is nu juist een hele goede slaper (vanaf 4 ongeveer) en kan fantastisch uitslapen. Helaas geen tips, maar wel een positieve afloop
zondag 29 december 2019 om 17:23
Thisisme1980 schreef: ↑29-12-2019 14:38ik ben erg benieuwd naar die trainingen. Het is ons derde kindje en ik vrees zelf dat het o.a te maken heeft met prikkels en het mee moeten in ritme vh gezin. dus een training met schema's werkt niet om dat we hobbys van kinderen hebben, schooltijden etc
Sommige kinderen zijn gewoon zo. Mijn eerste sliep nooit en die hoefde nergens rekening mee te houden. En deed dat ook niet
Het is wel beter geworden, maar ze slaapt nog steeds heel erg weinig. Gelukkig merk ik er tegenwoordig nog maar weinig van, en dat telt

zondag 29 december 2019 om 19:14
oh wat een verademing kan herkenning zijn.. Hier ligt hij inderdaad ook vaker tussenin dan in zijn eigen bed. Vooral lezen dat het uitzitten is, maakt veel goed. Het CB was zo negatief: "dat ze slapen echt moeten leren". Ik kreeg echt het idee dat we nu tot hij t huis uitgaat met m moeten rond lopen en in ons bed.. Enige oplossing leek volgens om te laten huilen, ook uren achtereen.."hij moest t maar leren". gelukkig lees ik hier anders

zondag 29 december 2019 om 19:17
Je hebt gratis apps met allerlei geluiden. Daar zit ook witte ruis, hartslag , stofzuiger, regen enz tussen. Die kan je instellen met een timer en gaat dan vanzelf uit.
(App gebruik ik nu niet meer dochtertje slaapt redelijk goed en is nu bijna 8 maanden)
Ook heb ook een lampje met slaap muziek en opstaan muziek dus nacht en dag. Volgens mij van chicco. Deze gaat na volgens mij 20 of 30 min ook vanzelf uit. Deze werkt bij ons best goed mocht ze de slaap niet te pakken kunnen krijgen.
Ik kreeg de tip om een wekker (zo'n "ouderwetse") die tikt op de kamer te zetten dat vinden sommige baby's erg fijn.
Maar deze mama kon daar niet van slapen
(App gebruik ik nu niet meer dochtertje slaapt redelijk goed en is nu bijna 8 maanden)
Ook heb ook een lampje met slaap muziek en opstaan muziek dus nacht en dag. Volgens mij van chicco. Deze gaat na volgens mij 20 of 30 min ook vanzelf uit. Deze werkt bij ons best goed mocht ze de slaap niet te pakken kunnen krijgen.
Ik kreeg de tip om een wekker (zo'n "ouderwetse") die tikt op de kamer te zetten dat vinden sommige baby's erg fijn.
Maar deze mama kon daar niet van slapen

05-2019 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 20:04
14.49% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
zondag 29 december 2019 om 19:28
Thisisme1980 schreef: ↑29-12-2019 19:14oh wat een verademing kan herkenning zijn.. Hier ligt hij inderdaad ook vaker tussenin dan in zijn eigen bed. Vooral lezen dat het uitzitten is, maakt veel goed. Het CB was zo negatief: "dat ze slapen echt moeten leren". Ik kreeg echt het idee dat we nu tot hij t huis uitgaat met m moeten rond lopen en in ons bed.. Enige oplossing leek volgens om te laten huilen, ook uren achtereen.."hij moest t maar leren". gelukkig lees ik hier anders![]()
Mijn dochter is nu 10. Ze sliep door met 2,5. Vanaf dat moment kostte het ons ook geen gedoe meer, hoewel we pas een avond hebben sinds ze kan lezen - vanaf toen legden we haar gewoon op bed met een stapel boeken. Ook al sliep ze niet, we hoefden ook niet te zorgen.
Mijn zoon werd geboren toen ze 5 was. We hebben hem vanaf het begin bij ons in bed gelegd. Ik wilde het gedoe niet meer. Dat was heel fijn. Hij sliep niet zo weinig als zijn zus, maar vergeleken met normale kinderen nog steeds weinig. Gelukkig had ik er een stuk minder last van omdat ik er niet uit hoefde. Ik heb ook jaren borstvoeding gegeven bij hem, omdat hij er altijd mee in slaap te krijgen was. Alles voor een goede nacht

zondag 29 december 2019 om 19:31
Ook heel herkenbaar! Wij hebben de mening van het CB echter naast ons neergelegd omdat laten huilen of allerlei trainingen uitproberen gewoon niet goed voelde. We luisteren naar hun tips, maar nemen alleen over wat goed voelt.Thisisme1980 schreef: ↑29-12-2019 19:14oh wat een verademing kan herkenning zijn.. Hier ligt hij inderdaad ook vaker tussenin dan in zijn eigen bed. Vooral lezen dat het uitzitten is, maakt veel goed. Het CB was zo negatief: "dat ze slapen echt moeten leren". Ik kreeg echt het idee dat we nu tot hij t huis uitgaat met m moeten rond lopen en in ons bed.. Enige oplossing leek volgens om te laten huilen, ook uren achtereen.."hij moest t maar leren". gelukkig lees ik hier anders![]()

zondag 29 december 2019 om 19:59
Tja. Anything goes, zei een bekende filosoofThisisme1980 schreef: ↑29-12-2019 19:14oh wat een verademing kan herkenning zijn.. Hier ligt hij inderdaad ook vaker tussenin dan in zijn eigen bed. Vooral lezen dat het uitzitten is, maakt veel goed. Het CB was zo negatief: "dat ze slapen echt moeten leren". Ik kreeg echt het idee dat we nu tot hij t huis uitgaat met m moeten rond lopen en in ons bed.. Enige oplossing leek volgens om te laten huilen, ook uren achtereen.."hij moest t maar leren". gelukkig lees ik hier anders![]()

Onze twee kinderen hebben veel en vaak bij ons geslapen en slapen sinds hun 2e/3e jaar de hele nacht in hun eigen bed. Het meerendeel van de tijd. Zijn nu 3 en 6. Hebben we nooit veel in gestuurd. Af en toe sneaken ze wel zelf in ons bed, ook als wij nog niet naar bed zijn. Ga je naar bed, ligt er zo'n hummel te slapen