Bambino of Mini Loco?
donderdag 3 november 2011 om 21:19
Voor mijn oudste (3,5) wil ik voor Sinterklaas wat 'leer'spelletjes kopen; ik merk dat ze op het moment veel wil weten, zich aardig goed kan concentreren en wat meer uitdaging nodig heeft.
Ik zat oa te denken aan Loco; zal ik Bambino of Mini nemen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Hebben jullie nog andere ideeën wat uitdagend voor haar kan zijn en wat ze evt ook alleen kan doen?
Ik zat oa te denken aan Loco; zal ik Bambino of Mini nemen? Wat is jullie ervaring hiermee?
Hebben jullie nog andere ideeën wat uitdagend voor haar kan zijn en wat ze evt ook alleen kan doen?
donderdag 3 november 2011 om 21:24
Ik zou beginnen met Bambino. Mini loco is best pittig, zelf kinderen in mijn klas van 5 jaar hebben soms moeite met het systeem.
Al die getallen ook
Mijn zoontje van 2,5 is gek op Bambino, en wat zo leuk is is dat je ook nog moeilijkere boekjes kunt kopen.
En als het je oudste is kunnen je volgende kinderen er ook nog mee spelen.
Misschien wat puzzels?
Al die getallen ook
Mijn zoontje van 2,5 is gek op Bambino, en wat zo leuk is is dat je ook nog moeilijkere boekjes kunt kopen.
En als het je oudste is kunnen je volgende kinderen er ook nog mee spelen.
Misschien wat puzzels?

donderdag 3 november 2011 om 22:05
Wij hadden al mini-loco door de oudere kinderen. Mijn jongste zoon speelde er al mee toen hij 2 was. Eerst alleen de cijfers op de goede plek leggen, maar hij was nog geen drie toen hij al samen met mij de opdrachtjes uitvoerde. Ik zou dus niet zo snel Bambino kopen voor een kind van bijna 4, ik zou denken dat je daar niet zo lang plezier van hebt.
donderdag 3 november 2011 om 22:16
Op advies van de peuterspeelzaal hebben wij onlangs bambino loco aangeschaft voor dochter ( wordt eind januari 4) en ik denk bij een aantal opdrachten echt dat ze te makkelijk voor haar zijn. Ze krijgt nu voor Sinterklaas Mini Loco.
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochter "iets" met cijfertjes heeft. Ze herkent ze en is er uitermate in geïnteresseerd.
Ik weet niet hoe dat voor jouw dochter is, misschien kun je kijken in een boekje van beide en dan kun je dus ook inschatten of je dochter de opgaves al kan (al dan niet met wat hulp)
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn dochter "iets" met cijfertjes heeft. Ze herkent ze en is er uitermate in geïnteresseerd.
Ik weet niet hoe dat voor jouw dochter is, misschien kun je kijken in een boekje van beide en dan kun je dus ook inschatten of je dochter de opgaves al kan (al dan niet met wat hulp)
donderdag 3 november 2011 om 22:33
Mijn dochter kreeg mini loco voor haar derde verjaardag. Ik had om bambino gevraagd, maar ze kreeg dus mini . In het begin had ze een beetje hulp nodig, maar nu speelt ze er geheel zelfstandig mee (bijna 4). Ik zou dus niet zo snel voor bambino gaan, aan mini loco heb je langer iets. Maar jij kunt dat het beste inschatten denk ik.
donderdag 3 november 2011 om 22:51
Ik zou inderdaad eerst naar je kind kijken. Hoe ver is ze met cijfers bijvoorbeeld?
Bij mini loco moet ze het systeem gaan snappen dat er 12 cijfers corresponderen met 12 plaatjes en dat ze die bij elkaar moet zoeken.
Bij bambino loco zijn het maar 6 kaartjes en staan er symbolen op in plaats van cijfers.
In mijn klas vinden de oudste kleuters van 5-6 jaar bambino loco ook nog steeds heel erg leuk. Dit komt natuurlijk deels door de grote succeservaringen die ze hiermee op doen. Ze hebben het altijd goed. Maar ook doordat ze er niet vaak mee mogen werken (te simpel) en dat maakt het specialer.
Volgens mij is in bijna iedere kleuterklas mini loco aanwezig, dus de kans dat ze er op school mee gaat werken is ook groot.
Ik zou eerlijk gezegd nu met bambino beginnen, zodat ze ook het systeem leert kennen van plaatjes en antwoorden bij elkaar zoeken en kaartjes erop leggen en het antwoord controleren. Daarna is de stap naar mini loco kleiner en weer een extra uitdaging, omdat het weer nieuw is.
Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, dus ik weet niet of je twee keer zo'n aanschaf zou willen doen.
Als het lang mee moet gaan kun je beter voor mini loco gaan, daar hebben ze langer wat aan, maar ik weet dus niet of ze daar dan op dit moment al veel mee kan.
Succes!
Bij mini loco moet ze het systeem gaan snappen dat er 12 cijfers corresponderen met 12 plaatjes en dat ze die bij elkaar moet zoeken.
Bij bambino loco zijn het maar 6 kaartjes en staan er symbolen op in plaats van cijfers.
In mijn klas vinden de oudste kleuters van 5-6 jaar bambino loco ook nog steeds heel erg leuk. Dit komt natuurlijk deels door de grote succeservaringen die ze hiermee op doen. Ze hebben het altijd goed. Maar ook doordat ze er niet vaak mee mogen werken (te simpel) en dat maakt het specialer.
Volgens mij is in bijna iedere kleuterklas mini loco aanwezig, dus de kans dat ze er op school mee gaat werken is ook groot.
Ik zou eerlijk gezegd nu met bambino beginnen, zodat ze ook het systeem leert kennen van plaatjes en antwoorden bij elkaar zoeken en kaartjes erop leggen en het antwoord controleren. Daarna is de stap naar mini loco kleiner en weer een extra uitdaging, omdat het weer nieuw is.
Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, dus ik weet niet of je twee keer zo'n aanschaf zou willen doen.
Als het lang mee moet gaan kun je beter voor mini loco gaan, daar hebben ze langer wat aan, maar ik weet dus niet of ze daar dan op dit moment al veel mee kan.
Succes!
vrijdag 4 november 2011 om 12:51
Mijn driejarige speelde enthousiast met mini-loco, terwijl de 27-jarige kleindochter van de verkoopster met bambino-loco speelt.
Het verschilt per kind, maar Bambino-loco is jammer van je geld.
Mini-loco kunnen ze snel genoeg mee werken, en is er met Nijntje, Sesamstraat e.d. voor in de auto is er ook pocket-loco, een ringbandsysteem met een stevige houder. Daar doen we ook al jaren mee, en begint ook met Sesamstraat.
Het verschilt per kind, maar Bambino-loco is jammer van je geld.
Mini-loco kunnen ze snel genoeg mee werken, en is er met Nijntje, Sesamstraat e.d. voor in de auto is er ook pocket-loco, een ringbandsysteem met een stevige houder. Daar doen we ook al jaren mee, en begint ook met Sesamstraat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 4 november 2011 om 12:55

vrijdag 4 november 2011 om 16:33
bambino loco is erg leuk en minder complex dan mini. Mijn zoontje kon 12 steentjes niet overzien. Bij Bambino zijn makkelijker en moeilijker boekjes. Als er nog een broertje/zusje achteraan komt, zou ik Bambino kopen. Op koninginnemarkt kan je echt massa's Mini vinden voor 1 a 2 euro.
Wat verder leuk is: smartgames (zijn er ook van over Dora). Electro, Picolo rondo.
Wat verder leuk is: smartgames (zijn er ook van over Dora). Electro, Picolo rondo.