Bekkenmeting?

19-08-2010 14:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die meer weten over of ervaring hebben met een bekkenmeting. Mijn moeder en haar zussen, maar ook de generatie daarvoor hebben een smal of afwijkend gevormd bekken. De meeste bevallingen zijn uitgelopen op keizersnedes of moeilijke bevallingen waarbij de kindjes een schouder of sleutelbeen braken of erger. Tegen mijn moeder is altijd gezegd dat wanneer haar dochter (ik dus) zwanger zou raken ze tijdens de zwangerschap onderzocht moet worden. Tevens heeft mijn voormalige huisarts (inmiddels met pensioen) mij aangegeven mezelf te laten checken om de nodige ellende te voorkomen.

Ik ben nu 35 weken zwanger van mijn eerste kind. Aan het begin van de zwangerschap heb ik bovenstaand verhaal keurig aangegeven bij de vlk. Er werd mij toen verteld dat ze er niet veel mee konden. Inmiddels hebben ze nav de 20-wekenecho wat extra groeiechos laten maken en loopt ons kindje inmiddels 4 weken voor op groei. Er wordt een 9-ponder verwacht. Ik was 7 pond en dat was onmogelijk voor mijn moeder. Deze week dus de vlk weer op bovenstaand verhaal icm groot kindje gewezen. Er werd mij echter gemeld dat er geen bekkenmetingen meer gedaan worden en er altijd een proefbaring plaatsvind. Ze zien dan vanzelf of het lukt of niet, en dan vind er uiteindelijk een spoedkeizersnede plaats. Op het moment zelf dacht ach we zien wel. Maar nu ik erover nadenk vind ik dat het erg makkelijk van tafel geschoven wordt. Waarom niet voor mijn geruststelling een onderzoekje doen? Zou het heel erg vinden als mijn kindje onnodig nare dingen zou overkomen bij de bevalling.

Hoor graag hoe jullie ervaringen zijn!
Miss eigenwijs, een vriendin van mij heeft, weliswaar bij een tweede kindje, al vóór ze opnieuw zwanger raakte een gesprek aangevraagd bij een gyn voor een 'wat als' gesprek. Ze gaf daarbij ook aan dat ze tot nu toe nog niet had gedurfd zwanger te raken omdat in haar geval haar eerste bevalling echt een traumatische ervaring was geweest. Die gyn deed niet moeilijk en heeft direct toegezegd dat als ze weer zwanger zou raken, hij ervoor zou zorgen dat ze een geplande keizersnee zou krijgen.

Ik wil niet zeggen dat alle gyns hiervoor open staan, als ik Floortje zo lees is dat dus zeker niet zo, maar het is het proberen waard. Ik denk dat je een goede reden hebt, helemaal omdat je zegt dat je bijv. ook al geen spiraaltje mag e.d.

Is dat niet überhaupt al een goede reden om vóórdat je eventueel zwanger raakt, eens een gesprek aan te vragen om dit te bespreken?
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Lees trouwens dat ik voor een deel al flink mosterd ben...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven