Bemoeizuchtige moeder

09-12-2018 20:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag meningen van anderen horen over het volgende :

Ik ga iedere week met mijn zoontje van 15 maanden naar een speelochtend om hem met andere kinderen te laten spelen.
We komen er al een hele tijd en nooit zijn er problemen geweest.

Sinds kort is er een nieuw kindje die met haar moeder komt, en die moeder let in mijn ogen heel erg op mijn zoontje.

Mijn zoontje is een pittig mannetje die weet wat hij wil, en hij is best druk.
Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen.

Om een voorbeeld te geven; als er speelgoed op de grond legt, en hij loopt
in het rond , dan loopt hij over het speelgoed.
Als hij gaat opruimen, dan gooit hij het speelgoed in de mand.

Ik corrigeer hem natuurlijk.
Alleen 'bemoeit' die moeder zich overal mee. En met iedereen. Maar in het bijzonder dus met mijn zoontje.

Steeds komt ze op hem af van 'Nee(naam) dat mag niet , niet expres op spullen gaan staan. Neee ik zei nee. Doe dat maar niet',
Ook al zeg ik er dan iets van tegen hem, ze blijft maar doorgaan.

Ik begin mij er steeds meer aan te ergeren, omdat zij mij het gevoel geeft dat ik er zelf niets van zeg, en alles maar laat begaan, terwijl dat niet zo is.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?
Lekker het probleem bij haar laten. Zij heeft een probleem, jij niet toch?
Je kind wordt er niet slechter van als hij in de normale, sociale omgeving om zich heen gecorrigeerd wordt (op een nette manier dan).

Ik zou een lekker bakkie koffie pakken en me even omdraaien naar haar met de woorden: “jij let wel op hem hè, ga ik even met Annie kletsen”. ;)
nina1966 schreef:
09-12-2018 21:36
Maar hoe kan het dat zij er iedere keer eerder bij is dan jijzelf dan?
Als jij op je kind let hoeft zij niets te zeggen omdat jij dat dan al gedaan hebt hé.
Enne, pittig?? Je mag niet gooien en geen spullen stuk maken, daar mag je best streng op zijn hoor.
Omdat sommige mensen gewoon zeikerds zijn. Die staan al nee te roepen als zo'n kind nog niks doet.
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
09-12-2018 21:11
Zo een soort gelijke opmerking heb ik al eens gemaakt, maar ze blijft het doen.

Laatst zei ze ' Zie je, het heeft allemaal met opvoeding te maken, want naar mij luistert hij wel.'
Pardon? Doet ze dat bij iedereen of heeft ze haarfijn door dat jij dat blijkbaar laat gebeuren? Wat maakt eigenlijk dat jij niet voor je kind en jezelf opkomt?
Alle reacties Link kopieren
Uit mijn persoonlijke ervaring: extreem duidelijk zijn is het enige dat helpt.

“Beste Truus, als ik vond dat jouw aanpak geweldig was dan had ik uiteraard dezelfde aanpak. Ik vind ‘m echter beneden peil en verzoek je vriendelijk om je niet meer met mijn kind te bemoeien.”

Ik heb in het verleden te vaak ‘liefjes’/netjes gedaan waardoor mensen die overtuigd waren van hun superieure aanpak in de veronderstelling verkeerden dat ik open stond voor discussie.

Ik heb recentelijk nog zo’n aanvaring gehad met een helicoptermoeder. Die vond dat alles en iedereen zich maar moest aanpassen aan haar zoontje en dat ze allemaal leuk samen moesten spelen en delen. Het kwam erop neer dat zoon en buurjochies hun spullen moesten laten vernielen door haar zoontje (die natuurlijk niets bij zich had omdat het anders ‘stuk kon gaan’). Na acht jaar moederschap ben ik dan wel zo gepokt en gemazeld om rechtuit te zeggen dat mijn zoon niet verplicht is om zijn hele hebben en houden te delen met iedere smurf die in zijn tuin wandelt en het opeist. En dan ook echt nog in MIJN tuin het buurjochie berispen vanwege zijn drukke en daardoor ‘intimiderende’ gedrag. Rot even op zeg, het jochie komt hier al vijf jaar over de vloer en nog nooit meegemaakt dat dat kind een onvertogen woord of gebaar zegt/maakt naar een ander.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Gedraag je anders eens hetzelfde als zij doet, misschien ziet ze dan in wat ze doet.
Als zij bezig is met het corrigeren van jouw kind, spreek haar kind dan aan op wat hij doet. En als zij zonder te overleggen iets te eten aan jouw kind geeft, geef dan een koekje aan haar kind.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-12-2018 03:55
Gedraag je anders eens hetzelfde als zij doet, misschien ziet ze dan in wat ze doet.
Als zij bezig is met het corrigeren van jouw kind, spreek haar kind dan aan op wat hij doet. En als zij zonder te overleggen iets te eten aan jouw kind geeft, geef dan een koekje aan haar kind.
Ja handig zeg, zo passief agressief.
Ik zou het probleem niet alleen bij die vrouw zoeken. Een kind dat speelgoed in de mand gooit, zou ik niet meer laten opruimen. Eerst leren niet te gooien, dat opruimen komt later wel weer. Ik stel me nu een kind voor dat gooit en een moeder die iedere week zegt 'dat mag niet' terwijl de boodschap totaal niet over komt.

En zodra het kind met zijn voet boven speelgoed hangt in een stap, het hele kind omhoog hijsen.

Dan maar ingrijpen voordat er door iemand gecorrigeerd moet worden. Jouw correcties komen bij niemand over, en de correcties van die andere moeder komen alleen bij jou aan.
**Lily** schreef:
09-12-2018 21:11
Zo een soort gelijke opmerking heb ik al eens gemaakt, maar ze blijft het doen.

Laatst zei ze ' Zie je, het heeft allemaal met opvoeding te maken, want naar mij luistert hij wel.'
Waar bemoeit die vrouw zich mee?
Vreemde ogen dwingen trouwens.
Zeg dat je het vervelend vind wanneer een ander zich met de opvoeding van jouw kind bemoeit en of ze zich aub niet met jouw zaken wil bemoeien.
Als ze zich daar niks van aantrekt, kind bij hand pakken en weglopen.

Nog een idee: dit topic uitprinten en in haar handen stoppen wanneer ze zich weer ermee bemoeit ;-D
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
11-12-2018 07:02
Ja handig zeg, zo passief agressief.
Met fatsoenlijk normaal gedrag weet TO blijkbaar niet bij die vrouw door te dringen.

TO, kom je trouwens nog een keer reageren? Want als je het op die speelochtenden ook zo aanpakt, dan snap ik die vrouw wel. Het is nu of je je handen van je topic aftrekt en ons lekker laat aanmodderen...
Alle reacties Link kopieren
Als jouw kind een ander kind pijn doet, dan zou ik het logisch vinden dat ze ingrijpt, in andere gevallen niet. Wees duidelijk.
Maartje2016 schreef:
11-12-2018 07:53

TO, kom je trouwens nog een keer reageren? Want als je het op die speelochtenden ook zo aanpakt, dan snap ik die vrouw wel. Het is nu of je je handen van je topic aftrekt en ons lekker laat aanmodderen...
hou op zeg :-D :-D
15 mnd he
dan kunnen ze nog niet zoveel
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-12-2018 07:41
Ik zou het probleem niet alleen bij die vrouw zoeken. Een kind dat speelgoed in de mand gooit, zou ik niet meer laten opruimen. Eerst leren niet te gooien, dat opruimen komt later wel weer. Ik stel me nu een kind voor dat gooit en een moeder die iedere week zegt 'dat mag niet' terwijl de boodschap totaal niet over komt.

En zodra het kind met zijn voet boven speelgoed hangt in een stap, het hele kind omhoog hijsen.

Dan maar ingrijpen voordat er door iemand gecorrigeerd moet worden. Jouw correcties komen bij niemand over, en de correcties van die andere moeder komen alleen bij jou aan.
Vijftien maanden zeg.
Op die leeftijd ís opruimen je speelgoed in de mand gooien.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
11-12-2018 08:20
Vijftien maanden zeg.
Op die leeftijd ís opruimen je speelgoed in de mand gooien.

Die van mijn gooiden met 15 maanden niet eens raak :-(
Alle reacties Link kopieren
[...]
[/quote]
Oh ik herken het hoor. Bij ons wat het mijn schoonzus die zo reageerde. Ik ben even heel duidelijk geweest; mijn kind, mijn zorg! Ze vond dat hij zo anders speelde als haar prinsesje (echt, dat zei ze).... Haar tweede was en is nog steeds een echte draak. Karma noemen ze dat 😄
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-12-2018 10:28
Reden: OP gequote, maatregelen zijn genomen.
68.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eh... als iemand mij vraagt of mijn kind iets extra's te eten mag en ik zeg nee en zij geeft het toch dan heeft ze ruzie hoor

(en smeer ik dat broodje in haar haren)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-12-2018 08:28
Die van mijn gooiden met 15 maanden niet eens raak :-(
Ik vroeg me al af of kinderen nou echt al zo opvoedbaar waren dat je ze kon vragen niet te gooien :lol: Het leek me al zo jong.
Vreselijk, zo'n moeder die elke seconde van de dag bezig is met opvoeden en dat arme kind maar geen rust gunt. Krijg je volgens mij alleen maar gefrustreerde kinderen van.
Alle reacties Link kopieren
Tja lastig.
Ik heb in mijn nabije omgeving iemand met een kind wat echt een ongeleid projectiel is. Slaan, wild doen, schreeuwen continu.
Ouders reageren er niet op of zeggen ‘tja jongens he’.

Ik zeg er soms wel wat van. Misschien word ik ook wel zo gezien door de ouders van dat jongetje.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-12-2018 07:53
Met fatsoenlijk normaal gedrag weet TO blijkbaar niet bij die vrouw door te dringen.

TO, kom je trouwens nog een keer reageren? Want als je het op die speelochtenden ook zo aanpakt, dan snap ik die vrouw wel. Het is nu of je je handen van je topic aftrekt en ons lekker laat aanmodderen...
Haha arme TO
anoniem_379951 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 09:13
Reden: Fout
22.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is dat een bepaald lid hier 2 jongens heeft maar anders zou ik zweren dat zij de moeder was ;) Sommige vrouwen zijn gewoon verschrikkelijke draken. Mijn moeder is ook zo, verschrikkelijk, zich overal mee bemoeien en helaas niet de opvoeding. Mijn ervaring is dat wat je ook doet of zegt, het toch geen zin heeft want het zin ingebakken bij deze types. Je gaat ze ook nog vaak tegenkomen in je leven als moeder.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb ze vluchtig even doorgelezen, en reageer later op een rustiger moment.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
11-12-2018 08:28
Die van mijn gooiden met 15 maanden niet eens raak :-(
Ja precies :rofl:

Oudste van 2,5 gooit alles ook in (en helaas vooral uit) de mand. Nou en! Ben allang blij als ie opruimt. En ik ben eigenlijk een professioneel opvoeder.. maar goed dat schijnen vaak de slechtste te zijn met hun eigen kinderen he :hihi;
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
damas schreef:
11-12-2018 09:10
Tja lastig.
Ik heb in mijn nabije omgeving iemand met een kind wat echt een ongeleid projectiel is. Slaan, wild doen, schreeuwen continu.
Ouders reageren er niet op of zeggen ‘tja jongens he’.

Ik zeg er soms wel wat van. Misschien word ik ook wel zo gezien door de ouders van dat jongetje.
Als ouders er dus niets van zeggen, vind ik dat een ander er wel iets van mag zeggen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop1 schreef:
10-12-2018 23:58
Lekker het probleem bij haar laten. Zij heeft een probleem, jij niet toch?
Je kind wordt er niet slechter van als hij in de normale, sociale omgeving om zich heen gecorrigeerd wordt (op een nette manier dan).

Ik zou een lekker bakkie koffie pakken en me even omdraaien naar haar met de woorden: “jij let wel op hem hè, ga ik even met Annie kletsen”. ;)
Haha :-D Daar heeft ze geen probleem mee hoor, ze laat de leidster ook op die van haar letten, en staat gerust 20 min op de gang aan de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
11-12-2018 03:55
Gedraag je anders eens hetzelfde als zij doet, misschien ziet ze dan in wat ze doet.
Als zij bezig is met het corrigeren van jouw kind, spreek haar kind dan aan op wat hij doet. En als zij zonder te overleggen iets te eten aan jouw kind geeft, geef dan een koekje aan haar kind.
Dat kan niet, haar kind is kleiner dan die van mij, staat aan een tafeltje en verroert zich niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven