Bemoeizuchtige moeder

09-12-2018 20:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag meningen van anderen horen over het volgende :

Ik ga iedere week met mijn zoontje van 15 maanden naar een speelochtend om hem met andere kinderen te laten spelen.
We komen er al een hele tijd en nooit zijn er problemen geweest.

Sinds kort is er een nieuw kindje die met haar moeder komt, en die moeder let in mijn ogen heel erg op mijn zoontje.

Mijn zoontje is een pittig mannetje die weet wat hij wil, en hij is best druk.
Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen.

Om een voorbeeld te geven; als er speelgoed op de grond legt, en hij loopt
in het rond , dan loopt hij over het speelgoed.
Als hij gaat opruimen, dan gooit hij het speelgoed in de mand.

Ik corrigeer hem natuurlijk.
Alleen 'bemoeit' die moeder zich overal mee. En met iedereen. Maar in het bijzonder dus met mijn zoontje.

Steeds komt ze op hem af van 'Nee(naam) dat mag niet , niet expres op spullen gaan staan. Neee ik zei nee. Doe dat maar niet',
Ook al zeg ik er dan iets van tegen hem, ze blijft maar doorgaan.

Ik begin mij er steeds meer aan te ergeren, omdat zij mij het gevoel geeft dat ik er zelf niets van zeg, en alles maar laat begaan, terwijl dat niet zo is.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?
Sjulia schreef:
10-12-2018 08:32
Eng,gevaarlijk, intens oogcontact maken en herhalen dat zij zich niet moet bemoeien met je kind. Iets te dichtbij staan terwijl je dit doet.
Het helpt nog beter als je er ook een beetje bij schuimbekt..


:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
13-12-2018 17:51
We hebben het over een kind van net een jaar dat speelgoed in een mand gooit om op te ruimen. Het is niet zo dat ie speelgoed alle kanten opsmijt of naar andere kinderen gooit ofzo. Mijn god, ik zou ook pissed worden als iemand zich dan met mijn kind zou gaan bemoeien. Wat voor belachelijke eisen stelt iemand dan aan zo’n dreumes.

Was jij trouwens niet degene die ooit een cassière aanvloog omdat zij jouw zoon corrigeerde?
Nee. Ik ben wel eens iemand aangevlogen omdat die mijn kind een klap gaf. Hij gilde, was overprikkeld maar ik stond al bij de kassa en was al bijna aan de beurt. Hij is autistisch en kon het even niet aan. Maar terug, alles van de band halen enz had langer geduurd dus bleef ik staan. Dus gaf zij hem een klap omdat hij zo gilde want daar kon ze niet tegen.
nina1966 schreef:
13-12-2018 18:12
Nee. Ik ben wel eens iemand aangevlogen omdat die mijn kind een klap gaf. Hij gilde, was overprikkeld maar ik stond al bij de kassa en was al bijna aan de beurt. Hij is autistisch en kon het even niet aan. Maar terug, alles van de band halen enz had langer geduurd dus bleef ik staan. Dus gaf zij hem een klap omdat hij zo gilde want daar kon ze niet tegen.
Begrijpelijk dat je lik op stuk beleid hebt toegepast.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-12-2018 18:12
Nee. Ik ben wel eens iemand aangevlogen omdat die mijn kind een klap gaf. Hij gilde, was overprikkeld maar ik stond al bij de kassa en was al bijna aan de beurt. Hij is autistisch en kon het even niet aan. Maar terug, alles van de band halen enz had langer geduurd dus bleef ik staan. Dus gaf zij hem een klap omdat hij zo gilde want daar kon ze niet tegen.
Mijn god! Ik was er ook opgedoken, is ze nou helemaal gek! Staande voet ontslag mag ik hopen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
26-08-2018 22:37
Ja ik corrigeer andere "kinderen" maar dat is eigenlijk nooit nodig omdat er altijd wel ouders in de buurt zijn. Eén keer een stel ettertjes op het strand bij de oren gepakt. Ik kreeg applaus trouwens. Ze riepen al jankend dat ze hun vader gingen halen, gráág want daar had ik graag een woordje mee gewisseld maar logischerwijs kwam die niet :)
Een ander mag mijn kind never nooit niet corrigeren. Ten eerste is dat niet nodig want ik ben er bij. En als ik er voor kies hem iets te laten doen bv gillen dan heb ik daar een verdomde goede reden voor. Dus mevrouw bij de kassa die dacht mijn zoon even boos toe te spreken.. De duw die je kreeg was zeer verdient, kind heeft er zo ontzettend last van gehad dat alle vooruitgang van een maand of wat weer teniet was gedaan.
Zoon is speciaal en dat kun je niet zien aan de buitenkant.
Dit zei je toen Nina1966 ..
(Overigens snap ik je nog steeds heel goed, zei ik toen ook al, maar het is wel wat anders dan een klap.)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
13-12-2018 21:14
Dit zei je toen Nina1966 ..
(Overigens snap ik je nog steeds heel goed, zei ik toen ook al, maar het is wel wat anders dan een klap.)
Elke versie word het erger.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-12-2018 21:23
Elke versie word het erger.
Oh dan ben ik benieuwd wat hierna komt :-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven