Bemoeizuchtige moeder

09-12-2018 20:25 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil graag meningen van anderen horen over het volgende :

Ik ga iedere week met mijn zoontje van 15 maanden naar een speelochtend om hem met andere kinderen te laten spelen.
We komen er al een hele tijd en nooit zijn er problemen geweest.

Sinds kort is er een nieuw kindje die met haar moeder komt, en die moeder let in mijn ogen heel erg op mijn zoontje.

Mijn zoontje is een pittig mannetje die weet wat hij wil, en hij is best druk.
Je kunt hem geen seconde uit het oog verliezen.

Om een voorbeeld te geven; als er speelgoed op de grond legt, en hij loopt
in het rond , dan loopt hij over het speelgoed.
Als hij gaat opruimen, dan gooit hij het speelgoed in de mand.

Ik corrigeer hem natuurlijk.
Alleen 'bemoeit' die moeder zich overal mee. En met iedereen. Maar in het bijzonder dus met mijn zoontje.

Steeds komt ze op hem af van 'Nee(naam) dat mag niet , niet expres op spullen gaan staan. Neee ik zei nee. Doe dat maar niet',
Ook al zeg ik er dan iets van tegen hem, ze blijft maar doorgaan.

Ik begin mij er steeds meer aan te ergeren, omdat zij mij het gevoel geeft dat ik er zelf niets van zeg, en alles maar laat begaan, terwijl dat niet zo is.

Hoe kan ik hier het beste op reageren?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
11-12-2018 00:06
Pardon? Doet ze dat bij iedereen of heeft ze haarfijn door dat jij dat blijkbaar laat gebeuren? Wat maakt eigenlijk dat jij niet voor je kind en jezelf opkomt?
Over anderen kletst ze achter hun rug.
Ze heeft toen ze er voor de tweede keer was , aan mij gevraagd of zij het eens mocht proberen: Zoontje wilde twee stukjes appel in plaats van een.
En sindsdien bemoeit ze zich overal mee .

Ik heb er al meerdere keren gezegd van " nou bedankt he, ik neem het weer over."
Maar ik dring niet tot haar door.
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
11-12-2018 10:18
Over anderen kletst ze achter hun rug.
Ze heeft toen ze er voor de tweede keer was , aan mij gevraagd of zij het eens mocht proberen: Zoontje wilde twee stukjes appel in plaats van een.
En sindsdien bemoeit ze zich overal mee .

Ik heb er al meerdere keren gezegd van " nou bedankt he, ik neem het weer over."
Maar ik dring niet tot haar door.
Ughhh wat vervelend. Sterkte ermee zeg.. Ik hoop dat sommige tips je helpen.
Alle reacties Link kopieren
Even mijn nieuwsgierigheid hoor maar wat is dit voor soort bijeenkomst?
Het klinkt als een soort kruising tussen een peuterspeelzaal en Ballorig; het is een speelochtend waar ouders bijblijven maar waar ook een leidster is?

Het lijkt me voer voor conflicten want de leidster denkt blijkbaar dat de ouders zichzelf wel reguleren en de ouders vinden dat de leidster meer op zou moeten treden.
Waarom blijven de ouders erbij als er ook een leidster is?
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Frizz schreef:
11-12-2018 08:20
Vijftien maanden zeg.
Op die leeftijd ís opruimen je speelgoed in de mand gooien.
Dat bedoel ik. Als er dan iemand constant wat van zegt en je vindt dat niet leuk, dan moet je niet meer laten opruimen. Dat lijkt me het makkelijkste. Gewoon zelf gaan opruimen als het je stoort dat iemand zich eraan stoort. Er is echt geen kritieke fase waarin dat aangeleerd moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind altijd dat mijn kind goed luistert, maar die gooit ook speelgoed in een bak met opruimen haha. Hoort ook een beetje bij de leeftijd toch?

Vervelende moeder lijkt me, denk dat je eens hard en duidelijk moet aangeven dat ze haar mond moet houden over andermans kind.
Alle reacties Link kopieren
Zoon gooit ook zijn speelgoed in de bak met opruimen. Ik zelf trouwens ook nog steeds :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik las hier de opmerking "helicoptermoeder", wat moet ik me daar bij voorstellen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Alle reacties Link kopieren
F1823 schreef:
11-12-2018 12:20
Ik las hier de opmerking "helicoptermoeder", wat moet ik me daar bij voorstellen? Gewoon nieuwsgierigheid hoor.
Volgens mij een moeder die alles in de gaten houdt (helicopterview) en zich vervolgens overal tegenaan bemoeit - zoiets?!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
11-12-2018 12:22
Volgens mij een moeder die alles in de gaten houdt (helicopterview) en zich vervolgens overal tegenaan bemoeit - zoiets?!
Jep. Zo iemand die boven iedere interactie van haar kind hangt en zich daarmee bemoeit. Hele omgeving onder de loep nemen en aanpassen waar nodig volgens haar visie. Dat andere kinderen ook hun eigen behoeftes, wensen, voor- en afkeuren hebben komt niet in hen op. De types die op hoge poten verhaal gaan halen en al krijsend ‘samen spelen is samen delen!’ roepen als vier jochies van tien jaar hun penalty nemen gaan oefenen op een voetbalveldje en niet ‘leuk’ meedoen met een peuter van twee jaar die het speelveld oploopt en hun bal wil hebben voor een ander spel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Echt wat meer voor jezelf en je kind(!) op gaan komen hoor.
Als je het al meerdere keren vriendelijk hebt gezegd is het tijd voor een hardere aanpak: He Truusje,ik ben er nu onderhand wel klaar mee. Bemoei je met je eigen kind en niet met de mijne. Begrepen?!
Echt..... je gaat meer van dit soort figuren tegenkomen. Wacht maar totdat ze naar school gaan....
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
11-12-2018 11:13
Even mijn nieuwsgierigheid hoor maar wat is dit voor soort bijeenkomst?
Het klinkt als een soort kruising tussen een peuterspeelzaal en Ballorig; het is een speelochtend waar ouders bijblijven maar waar ook een leidster is?

Het lijkt me voer voor conflicten want de leidster denkt blijkbaar dat de ouders zichzelf wel reguleren en de ouders vinden dat de leidster meer op zou moeten treden.
Waarom blijven de ouders erbij als er ook een leidster is?
Ouder-kindgym?
paggy schreef:
11-12-2018 21:41
Echt wat meer voor jezelf en je kind(!) op gaan komen hoor.
Als je het al meerdere keren vriendelijk hebt gezegd is het tijd voor een hardere aanpak: He Truusje,ik ben er nu onderhand wel klaar mee. Bemoei je met je eigen kind en niet met de mijne. Begrepen?!
Echt..... je gaat meer van dit soort figuren tegenkomen. Wacht maar totdat ze naar school gaan....
Waarom? Ik ben nog nooit van dit soort rare moeders tegengekomen. Ook niet op school.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
12-12-2018 07:31
Waarom? Ik ben nog nooit van dit soort rare moeders tegengekomen. Ook niet op school.
Dan heb je geluk denk ik want er lopen er genoeg rond.... :roll:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
lemoos2 schreef:
11-12-2018 21:27
Jep. Zo iemand die boven iedere interactie van haar kind hangt en zich daarmee bemoeit. Hele omgeving onder de loep nemen en aanpassen waar nodig volgens haar visie. Dat andere kinderen ook hun eigen behoeftes, wensen, voor- en afkeuren hebben komt niet in hen op. De types die op hoge poten verhaal gaan halen en al krijsend ‘samen spelen is samen delen!’ roepen als vier jochies van tien jaar hun penalty nemen gaan oefenen op een voetbalveldje en niet ‘leuk’ meedoen met een peuter van twee jaar die het speelveld oploopt en hun bal wil hebben voor een ander spel.
Och ja, zulke moeders en vaders. Die denken dat hun kind, omdat het kleiner is, altijd alles mag en alleen maar leuke dingen doet.
Ik ben een strengere moeder en spreek gerust andere kinderen aan, maar alles in het perspectief van leeftijd/gedrag dat je kunt verwachten/locatie. Dus wel "jongeman, dat soort woorden wil ik hier niet horen" tegen een jongen van 12 die staat te vloeken en te schelden met kanker in de dierentuin, maar stoeiende kinderen laat ik lekker met rust.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
11-12-2018 11:13
Even mijn nieuwsgierigheid hoor maar wat is dit voor soort bijeenkomst?
Het klinkt als een soort kruising tussen een peuterspeelzaal en Ballorig; het is een speelochtend waar ouders bijblijven maar waar ook een leidster is?

Het lijkt me voer voor conflicten want de leidster denkt blijkbaar dat de ouders zichzelf wel reguleren en de ouders vinden dat de leidster meer op zou moeten treden.
Waarom blijven de ouders erbij als er ook een leidster is?
Het heet spelinloop. Het is voor ouders en kinderen. En op deze manier kunnen ouders ervaringen uitwisselen.
Ik noem het leidster, maar misschien is dat niet het juiste woord... Ze zorgt ervoor dat de speelruimte open is, voorziet ouders van koffie/thee zet stoeltjes klaar als het tijd is om te eten.
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
11-12-2018 11:42
Dat bedoel ik. Als er dan iemand constant wat van zegt en je vindt dat niet leuk, dan moet je niet meer laten opruimen. Dat lijkt me het makkelijkste. Gewoon zelf gaan opruimen als het je stoort dat iemand zich eraan stoort. Er is echt geen kritieke fase waarin dat aangeleerd moet worden.
Dat is het hem nou juist 3thee! Ze ruimen dus op een bepaalde tijd op, maar mijn zoontje ruimt tussendoor uit zichzelf op.
Als hij met iets anders gaat spelen, 'gooit' hij eerst het andere in de bak terug.
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
12-12-2018 17:20
Dat is het hem nou juist 3thee! Ze ruimen dus op een bepaalde tijd op, maar mijn zoontje ruimt tussendoor uit zichzelf op.
Als hij met iets anders gaat spelen, 'gooit' hij eerst het andere in de bak terug.
Nou, dan doet hij het eigenlijk hartstikke goed dus... hij ruimt uit zich zelf op! Dat doet menig 15-jarige hem niet na hoor!
Maar zonder gekheid, zij hoeft jou niet te overrulen. Dus haar gewoon even kort aanspreken!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
12-12-2018 16:33
Och ja, zulke moeders en vaders. Die denken dat hun kind, omdat het kleiner is, altijd alles mag en alleen maar leuke dingen doet.
Ik ben een strengere moeder en spreek gerust andere kinderen aan, maar alles in het perspectief van leeftijd/gedrag dat je kunt verwachten/locatie. Dus wel "jongeman, dat soort woorden wil ik hier niet horen" tegen een jongen van 12 die staat te vloeken en te schelden met kanker in de dierentuin, maar stoeiende kinderen laat ik lekker met rust.
Idd. Of ik leg zoon uit dat die knullen van veertien een stuk harder tegen zo’n bal aantrappen. Ook al mag hij dan van hen ‘wel even meedoen’. Dan ook niet komen piepen dat ze ‘gemeen hard’ trappen. Of gaan jengelen bij de ‘grote meiden’ die een beetje rondhangen op het bankje voor rugdekking. Ik grijp zoon ook bij zijn lurven als hij een of andere denkbeeldige ‘villager’ met het buurjochie ineen gaat beuken in de zandbak als daar een paar peuters vredig hun zandtaartjes aan het bakken zijn. En ook helemaal prima als een peuterouder zoon dringend en dwingend verzoekt om dan ergens anders een zandstorm te gaan creëren.

Maar wat heb ik een pokkehekel aan dat soort lui die kinderen die keurig in de rij staan voor een glijbaan/skelterbaan/wat dan ook aan de kant schuiven omdat ‘Anne nog zo klein is, die mag wel even voor hè’. Of doodleuk op zo’n baan gaan staan die duidelijk niet gemaakt is voor peutertjes om ‘kleine Anne’ af te schermen van al die brute en sadistische kleuters waardoor die kinderen nog niet eens een rondje kunnen rijden. Of erger, met hun 100 kg+ en 1.80 lengte wel eens eventjes zo’n vierjarige ‘sadist’ van drie turven hoog en 14 kg gaan aanspreken op ‘pestgedrag’ met geschreeuw en gemaai met armen. Of een vijfjarige bij een armpje pakken om eens even gezamenlijk de gebruiksaanwijzing van ‘kleine Anne’ door te nemen en zo’n kleuter middels schuldinductie (“Jij vindt het ook niet leuk als er niemand met jou wil spelen, toch?”) dwingt tot interactie met een hem/haar wildvreemd kind.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
**Lily** schreef:
12-12-2018 17:20
Dat is het hem nou juist 3thee! Ze ruimen dus op een bepaalde tijd op, maar mijn zoontje ruimt tussendoor uit zichzelf op.
Als hij met iets anders gaat spelen, 'gooit' hij eerst het andere in de bak terug.
o_o Nou, dan snap ik het. Ze is gewoon jaloers. Kom op zeg, dat is toch schattig als zo’n dreumes van 15 maanden al na ieder spelletje zijn spulletjes opruimt? Mijn 8-jarige gooit ook zijn spullen gewoon in de bewaarbakken. Ik was al heel trots dat ik dat punt na 6 jaar had bereikt :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
3thee schreef:
12-12-2018 07:31
Waarom? Ik ben nog nooit van dit soort rare moeders tegengekomen. Ook niet op school.
Ik wel....meer dan 1
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
10-12-2018 08:32
Eng,gevaarlijk, intens oogcontact maken en herhalen dat zij zich niet moet bemoeien met je kind. Iets te dichtbij staan terwijl je dit doet.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
10-12-2018 09:23
Gewoon zeggen; volgens mij heeft hier iemand anders last van slecht luisteren.
Zoiets zou ik dus ook zeggen. Hoe dan ook. Gooien met speelgoed is dus nog iets wat jouw zoontje moet afleren. Misschien kun je daar thuis wat meer aandacht aan besteden? Leg hem dan ook uit dat speelgoed kapot kan gaan als hij er niet voorzichtig mee is, en weggegooid moet worden als het kapot is. Hij kan er dan niet meer mee spelen. Hoe dan ook vind ik het prijzenswaardig dat hij eerst netjes het ene speelgoed opruimt, voordat hij met wat anders gaat spelen.
Maartje2016 schreef:
11-12-2018 07:53
Met fatsoenlijk normaal gedrag weet TO blijkbaar niet bij die vrouw door te dringen.

TO, kom je trouwens nog een keer reageren? Want als je het op die speelochtenden ook zo aanpakt, dan snap ik die vrouw wel. Het is nu of je je handen van je topic aftrekt en ons lekker laat aanmodderen...
Alsof dat dan wel gaat helpen.

Gewoon goed eng en boos blaffen dat ze moet opzouten.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
11-12-2018 00:02
Omdat sommige mensen gewoon zeikerds zijn. Die staan al nee te roepen als zo'n kind nog niks doet.
Nou dan ben ik ook een zeikerd. Mijn kind is heel erg zuinig op zijn spullen. Ik laat een ander kind dat echt niet kapot maken en als de moeder ik kwestie meer op haar telefoon kijkt of het wel best vindt (het zijn toch niet haar spullen) dan zeg ik daar idd wat van.
Je hebt van andermans spullen af te blijven en als er al mee gespeeld word dan dient dat op een normale manier te gebeuren. Niet er bovenop staan springen en niet gooien, dat is wat TO zelf schrijft. En nee dat hoort niet en ja daar hoort TO wat van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
13-12-2018 17:36
Nou dan ben ik ook een zeikerd. Mijn kind is heel erg zuinig op zijn spullen. Ik laat een ander kind dat echt niet kapot maken en als de moeder ik kwestie meer op haar telefoon kijkt of het wel best vindt (het zijn toch niet haar spullen) dan zeg ik daar idd wat van.
Je hebt van andermans spullen af te blijven en als er al mee gespeeld word dan dient dat op een normale manier te gebeuren. Niet er bovenop staan springen en niet gooien, dat is wat TO zelf schrijft. En nee dat hoort niet en ja daar hoort TO wat van te zeggen.
We hebben het over een kind van net een jaar dat speelgoed in een mand gooit om op te ruimen. Het is niet zo dat ie speelgoed alle kanten opsmijt of naar andere kinderen gooit ofzo. Mijn god, ik zou ook pissed worden als iemand zich dan met mijn kind zou gaan bemoeien. Wat voor belachelijke eisen stelt iemand dan aan zo’n dreumes.

Was jij trouwens niet degene die ooit een cassière aanvloog omdat zij jouw zoon corrigeerde?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven