Ben ik de enige die het vreemd vind?

15-07-2014 20:07 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus moet bijna bevallen.

Eind deze maand. Ze verteld me vanmiddag dat ze vakantie geboekt heeft met twee vriendinnen naar Sicilië.

Die staat geplan voor de 2e week van september. Dus ik reageer enthousiast en zeg wat leuk, gaat de kleine met je mee dan?

Nee die blijft bij papa zegt ze..



Ik reageerde wat verbaasd en dat was niet naar bedoeld maar ik vind het zo'n gek idee..

Ik zou er niet aan moeten denken zo snel die kleine 8 dagen achter te laten. Afijn schoonzus is nu wat gepikeerd omdat ik blijkbaar niet zo reageerde als had gemoeten. Al bedoelde ik dat niet zo. Ik gun het haar van harte.

Ze had het nu ook op fb gezet en iedereen reageert positief en wat leuk en dat je dat al durft etc..



Ik heb een beetje het idee dat ik de enige ben die dit een beetje vreemd vind haha
Alle reacties Link kopieren
Als ze 2 weken te laat bevalt zit er tussen dat en de 2e week van september toch echt nog op z'n allerminst 3,5 week hoor.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Zou mijn keuze niet zijn, maar het is hun kind en hun leven.



We zullen zien wat het gaat worden. Gewoon achterover zitten en Enjoy the ride.

Altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook heel vreemd, maar je schoonzus weet natuurlijk nog niet wat haar te wachten staat
Als ze nog maar recent geboekt heeft is het nog maar de vraag of de annuleringsverzekering uitkeert als ze niet op tijd hersteld is. Het is dan tenslotte verwijtbaar dat ze tussen vermeende bevallingsdatum en reisdatum te weinig speling heeft gelaten om herstel na 'n keizersnee of andere gruwelijks bevallingsverwondingen op te vangen.
quote:Zusenzoo schreef op 15 juli 2014 @ 22:48:

Zou mijn keuze niet zijn, maar het is hun kind en hun leven.



We zullen zien wat het gaat worden. Gewoon achterover zitten en Enjoy the ride.

Altijd leuk.



Ja, echt grappig.



Ik snap haar zorgen heel goed. Het gaat wel om haar neefje of nichtje dat geboren gaat worden in wat al een niet zo stabiele situatie is momenteel.
Zulke mensen zullen er inderdaad wel zijn, maar ik denk dat de kans groot is dat zij zelf meer "last" heeft van dat weekje weg dan haar baby. Als zo'n kleintje goed verzorgd achterblijft dan overleven ze dat heus wel. De moeder daarentegen zit nog vol met hormonen en is nog met duizend draadjes verbonden met haar kindje. Nogmaals, uitzonderingen zullen er zijn, maar van dappere voornemen om je oude leven gewoon voort te zetten, komt doorgaans weinig terecht. En dat is helemaal niet erg, maar daar kom je pas achter als het zover is.
TO, laat je tegen die tijd nog wel even weten of ze ook echt is geweest en hoe het bevallen is? Ik ben wel erg benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 15 juli 2014 @ 22:52:

[...]





Ja, echt grappig.



Ik snap haar zorgen heel goed. Het gaat wel om haar neefje of nichtje dat geboren gaat worden in wat al een niet zo stabiele situatie is momenteel.Nou nou zeg. Dat lijkt me een wat te voorbarige conclusie.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 15 juli 2014 @ 23:01:

[...]





Nou nou zeg. Dat lijkt me een wat te voorbarige conclusie.Zegt TO, niet ik.
Eén van de ouders is bij het kind en wellicht zijn er ook wel grootouders die staan te springen om hem wat zorgen uit handen te nemen?



Overigens zal ze dus idd niets aan een annuleringsverzekering hebben, want ik las net dat je alleen mag annuleren als de zwangerschap NA boeking geconstateerd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 15 juli 2014 @ 22:52:

[...]





Ja, echt grappig.



Ik snap haar zorgen heel goed. Het gaat wel om haar neefje of nichtje dat geboren gaat worden in wat al een niet zo stabiele situatie is momenteel.





Kom van dat hoge paard zeg.



Ze mogen toch gewoon doen wat ze willen, zolang het kind gewoon veilig is, mijn keuze zou het niet zijn en dikke kans dat als ze even afwacht, dus sit back and enjoy THE ride, dat schoonzus gewoon alsnog thuis blijft,....
quote:elninjoo schreef op 15 juli 2014 @ 23:05:



Overigens zal ze dus idd niets aan een annuleringsverzekering hebben, want ik las net dat je alleen mag annuleren als de zwangerschap NA boeking geconstateerd is.Ik heb anders een vakantie geannuleerd wegens ziekte, geboekt toen ik 3 maanden ver was.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmalien schreef op 15 juli 2014 @ 20:11:

Tja ik zou er zelf niet aan moeten denken, maar ieder z'n ding. Ik was na 6 weken pas net in een goed ritme met baby, dat toen overigens ook weer veranderde, en vond een dag zonder baby al afkicken....ik ook.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 15 juli 2014 @ 22:48:

Zou mijn keuze niet zijn, maar het is hun kind en hun leven.



We zullen zien wat het gaat worden. Gewoon achterover zitten en Enjoy the ride.

Altijd leuk.Dat moet ze zelf weten maar de gedachten....zij kiest dus eigenlijk een vakantie tussen toeristen en vriendinnen bóven de fijne prille tijd bij baby. Bbbrrrrrr, helemaal niet leuk.



Enjoy the ride? Waar slaat dat op?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Het is laat Missie, misschien snap je het morgen wel. Of niet, die kans is best aanwezig,
quote:missie_m schreef op 15 juli 2014 @ 23:19:

[...]





Dat moet ze zelf weten maar de gedachten....zij kiest dus eigenlijk een vakantie tussen toeristen en vriendinnen bóven de fijne prille tijd bij baby. Fijne prille tijd? Volgens mij wordt niemand vrolijk van nachtelijks meermaals wakker worden gemaakt door zo'n baby. En na de eerste paar dagen is het toch allemaal meer van 't zelfde: voeren, verschonen, naar gejank luisteren. Snap uberhaupt niet dat mensen dat aan kunnen. Maar goed, dat zal wel hormonaal gestuurd zijn dat ze niet aan die complete saaiheid bezwijken.
quote:elninjoo schreef op 16 juli 2014 @ 07:27:

[...]



Fijne prille tijd? Volgens mij wordt niemand vrolijk van nachtelijks meermaals wakker worden gemaakt door zo'n baby. En na de eerste paar dagen is het toch allemaal meer van 't zelfde: voeren, verschonen, naar gejank luisteren. Snap uberhaupt niet dat mensen dat aan kunnen. Maar goed, dat zal wel hormonaal gestuurd zijn dat ze niet aan die complete saaiheid bezwijken.





Eens

Vond er weinig fijns aan eerlijk gezegd, had best een weekje in Sicilië willen hangen.
De mijne had met zes weken al een ziekenhuisopname en een operatie achter de rug. Niks prille tijd, maar ook geen seconde gedacht aan vakantie eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 15 juli 2014 @ 22:40:

[...]





Geloof het of niet: sommige ouders doen dat.



Tante van mijn man ging lekker een weekje naar Ierland met broers, zussen én man. Jongste kind van 2 weken en oudste kind van 2 werden bij schoonzus uit logeren gedaan. Ze is toen ook meteen met borstvoeding gestopt, dat was makkelijker.Naar de schoonzus...twee weken lang...van de een of de andere dag ouder van twee kindjes? Poepoeh, want die doet dat dan wel.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 16 juli 2014 @ 07:27:

[...]



Fijne prille tijd? Volgens mij wordt niemand vrolijk van nachtelijks meermaals wakker worden gemaakt door zo'n baby. En na de eerste paar dagen is het toch allemaal meer van 't zelfde: voeren, verschonen, naar gejank luisteren. Snap uberhaupt niet dat mensen dat aan kunnen. Maar goed, dat zal wel hormonaal gestuurd zijn dat ze niet aan die complete saaiheid bezwijken.Dan misschien beter niet aan kinderen beginnen als je het liefste weg bent als ze er zijn. Wie moet het dan doen? De schoonzus? De buurvrouw? Moeders is (samen met paps) zelf verantwoordelijk voor de kindjes die ze samen met partner op de wereld zet. Wat is de volgende stap "pas terug komen als kind op kamers gaat?"
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Haar leven haar keuzen.



Sommige mensen willen liever zelf ondervinden wat wel en wat niet kan. Leren van eigen fouten, ipv leren van andermans fouten.



Zij kan vakanties boeken wat ze wilt. Ze komt er vanzelf wel achter of dat ze kan en wil gaan of niet. Daarnaast is er ook nog een partner/vader van het kind. Hij heeft vast ook wel inspraak.



TO hoe harder jij en de rest van de omgeving beweert dat dit niet kan, hoe meer zijn wil bewijzen dat ze dit wel kan. Werkt averechts.



Sommige mensen (ik ben daar 1 van) waar tegen gezegd wordt dat iets niet kan, gaan juist nog minder goed luisteren naar adviezen. Of te wel, die zijn stront eigenwijs.



Komt tijd komt raad.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:missie_m schreef op 16 juli 2014 @ 22:52:

[...]





Dan misschien beter niet aan kinderen beginnen als je het liefste weg bent als ze er zijn. Wie moet het dan doen? De schoonzus? De buurvrouw? Moeders is (samen met paps) zelf verantwoordelijk voor de kindjes die ze samen met partner op de wereld zet. Wat is de volgende stap "pas terug komen als kind op kamers gaat?"



Dat is heel wat anders, jij hebt het over een fijne prille babytijd, dat is puur persoonlijk. Ik vond er niets fijns en prils aan, op vakantie gaan zo vroeg zou ik persoonlijk niet doen.

Niet vanwege het fijne, prille, maar omdat ik in de kreukels lag en me megaverantwoordelijk voelde, dat laatste voel ik nog steeds, maar verder is het helemaal goed gekomen.



Kan me wel goed voorstellen dat to over een annuleringsverzekering is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de 1e 2 pagina's gelezen, maar het is zo moeilijk om voor je bevalling al zoiets vast te leggen!

Ik kreeg uiteindelijk een keizersnede (ik lag in het ZH om normaal te bevallen maar doordat er complicaties waren werd het een KS). Hiervan moest ik flink herstellen en ben pas na 9 weken weer gaan sporten. Op vakantie gaan had me echt niet gelukt!!!



En ook ik gaf (en nu na 7 maanden nog steeds) volledig borstvoeding, ik kan alleen maar op vakantie als dochter meegaat...



Maar goed, ieder haar keuze. Als jouw schoonzus denkt dat ze dan al weg kan gaan.... misschien denkt ze er na de bevalling wel anders over met al die hormonen door je lijf en je baby bij je....
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 16 juli 2014 @ 23:21:

[...]





Dat is heel wat anders, jij hebt het over een fijne prille babytijd, dat is puur persoonlijk. Ik vond er niets fijns en prils aan, op vakantie gaan zo vroeg zou ik persoonlijk niet doen.

Niet vanwege het fijne, prille, maar omdat ik in de kreukels lag en me megaverantwoordelijk voelde, dat laatste voel ik nog steeds, maar verder is het helemaal goed gekomen.



Kan me wel goed voorstellen dat to over een annuleringsverzekering is begonnen. Oké, ik denk dat ik dan het woord "fijne" weg moet laten. (maar ik vond de kraamdagen en de dagen erna (ook met het slaaptekort) geweldig) Maar de woorden "zij kiest dus eigenlijk een vakantie tussen toeristen en vriendinnen bóven de prille tijd bij baby." laat ik staan. Je zou toch denken dat men ná maanden er naar uit kijken tot de baby er eindelijk is....blij is om bij de baby te zijn, ja dan is toch geen enkel land of oud gebouw dat kan tippen aan deze gebeurtenis.



Zelf ben ik er ook van overtuigd dat de baby het voelt als mams in de buurt is. En misschien zich verlaten voelt als mams op vakantie is als hij/zij bij de moeder wil zijn. Ben ik nu té romantisch?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoooooo benieuwd, wanneer is het kind geboren en gaat ze nog op vakantie over twee weken??



TO??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven