Ben ik fout bezig?

02-12-2019 14:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Ik ben moeder van 2 kinderen. Ik wil niet meer met mijn kinderen langsgaan bij mijn schoonfamilie. Het zit zo;

Vader is een aantal jaar geleden overleden. Nog nooit hebben zijn ouders, zussen en broers naar ons omgekeken. Na de begrafenis hebben zij niks van zich laten horen. In het begin ging ik langs met kerst en oudjaarsavond bij mijn schoonmoeder. De hele familie was daar, maar wij waren niet uitgenodigd. Ik ging langs omdat ik dacht dat schoonmoeder haar zoon wel zou missen en zij alleen was.
De jaar daarop was er weer een herhaling hiervan. Ik heb letterlijk afgelopen 3 jaar 1 keer een telefoontje gehad van hun.

De kinderen van een broer van mijn man logeren daar elke week wel een avond, omdat hij gescheiden is. De broer heeft zelf geen contact met zijn kinderen.
Maar schoonfamilie mist zijn kinderen erg. Daarom gaan zij vaak die kinderen halen. Dit weet ik omdat de exvrouw de zus van een vriendin is.

Ik voel me gekwetst. Ik heb geprobeerd om erover te praten maar dan krijg ik als antwoord van: we bespreken het in de familie en dan hoor je van ons. Dat al 3 keer en tot heden niks gehoord.

Ben ik fout bezig wanneer ik ook niet meer met de feestdagen langsga? Of zie ik het misschien verkeerd en ligt het aan mij of mijn verwachtingen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je een idee waarom ze zo harteloos en ongeinteresseerd reageren?
Alle reacties Link kopieren
wat verschrikkelijk gemeen. ze hebben er vast redenen voor, maar dat boeit niet. ik snap hoe je je voelt. zo heb ik 1,5 jaar achter de vrouw van mijn vader aangelopen na zijn overlijden, maar nooit iets terug.. en met iets bedoel ik dan een kaartje of telefoontje op mijn verjaardag of zo.

op een gegeven moment heb ik een kaart gestuurd met daarin de mededeling dat mijn deur altijd voor haar open staat, maar dat ik na 1,5 jaar voor mijzelf kies.

nooit meer iets gehoord (10 jaar nu) maar die laatste kaart was voor mij afsluiting en ook op een of andere manier het einde van een vaag misplaatst schuldgevoel dat ik had.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt heel erg voor de kinderen in eerste plaats, maar ook voor jou.
Ik zou er geen energie meer in steken.
Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijk voor jou, maar nee ik vind het niet raar dat je niet meer langs gaat. Jij hebt voor hun blijkbaar ingevuld dat ze dat wel prettig vonden, maar wellicht is dat niet zo?

Kan me ook nog voorstellen dat het voor de familie pijnlijk is om de kinderen te zien omdat het gemis van zoon dan weer duidelijk wordt.
'Happiness is only real when shared'.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
02-12-2019 14:04
Heb je een idee waarom ze zo harteloos en ongeinteresseerd reageren?
Nee, er werd wel altijd al onderscheid gemaakt tussen de kinderen. Mijn kinderen mochten bijvoorbeeld nooit komen logeren, want oma was ziek. Bleek achter dat de andere kinderen wel waren komen logeren. Is ook vaak voorgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hadden ze een hekel aan je overleden man?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
02-12-2019 14:06
Hoe oud zijn de kinderen?
Kinderen zijn 10 en 12.
Alle reacties Link kopieren
Ga gewoon niet meer langs. Als zij je kinderen willen zien, nemen ze zelf maar actie.

Je kinderen merken toch ook wel dat alles van jou uit moet komen? Lijkt me niet fijn voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Noori1981 schreef:
02-12-2019 14:10
Kinderen zijn 10 en 12.
vragen ze zelf naar opa & oma??
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de feestdagen lekker met je eigen familie en vrienden doen hoor.

Krijgen de (klein)kinderen een belletje of kaartje op hun verjaardag? Of ook niet?
Nee, je bent niet te hard. Om wat voor reden dan ook zitten ze niet op jou en hun kleinkinderen te wachten, dus dan is het naar voor jou om je op te moeten dringen. Sluit het voor jezelf af.
Zoals ik het lees is het ook niet zo'n liefdevol nest, die familie. De kinderen van je zwager logeren wel bij opa en oma maar zien hun eigen vader niet? Klinkt aardig disfunctioneel. Maar goed, misschien schort er iets tussen jullie onderlinge communicatie.

Is het leuk (voor de kinderen) als jullie er wél zijn?
Noori1981 schreef:
02-12-2019 14:08
Nee, er werd wel altijd al onderscheid gemaakt tussen de kinderen. Mijn kinderen mochten bijvoorbeeld nooit komen logeren, want oma was ziek. Bleek achter dat de andere kinderen wel waren komen logeren. Is ook vaak voorgekomen.
Wat pijnlijk voor jullie! Hoe was de relatie verder tussen de schoonfamilie en jullie toen je man nog leefde TO? Was er toen wel meer contact (ondanks bovengeschreven acties) en moest dat contact altijd vanuit jullie komen of is het echt veranderd sinds het overlijden?

Als de relatie voorheen best goed was zou ik toch eens vragen hoe het zit. Als de relatie al slecht was/van 1 kant kwam etc. zou ik er geen moeite meer in steken. Zeker als de kinderen het verder ook weinig lijkt te interesseren.

Het helpt natuurlijk wel als jouw familie verder leuk zijn richting jou en je kinderen, dat hoop ik echt voor je! Die kunnen het gemis van leuke opa's en oma's, ooms en tantes compenseren. Ik zou in dat geval lekker met je eigen familie afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Ga alsjeblieft iets leuks doen met je kinderen met de feestdagen. Wat een kille en onhartelijke bedoening. “We bespreken het binnen de familie”, daar hoor jij voor hun dus duidelijk niet bij.

Ik snap je plichtsgevoel, maar laat het los. De kinderen zijn oud genoeg om zelf contacten met vaders familie te onderhouden als die behoefte er vanuit de familie is. Is die behoefte er niet, dan zou ik de kinderen meenemen naar mensen die hun wel kunnen laten voelen dat ze er wel toe doen en geliefd zijn.
Duidelijk dat je al jaren hoogstens gedoogd wordt als je zelf uit eigen beweging komt.

Ik zou ermee stoppen en alleen nog een kerstkaartje sturen.


Iemand die zelf nooit enig contact zoekt die is duidelijk niet geïnteresseerd in hoe het met jullie gaat. Jammer, maar liever de korte pijn ipv nog jaren zo doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gedaan wat je kon. Niet schuldig voelen hoor, echt niet.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Je vraagt of je fout bezig bent als je niet meer heen gaat met de feestdagen? Terwijl je niet uitgenodigd bent? Nee. Je bent juist fout bezig als je wel onuitgenodigd heen gaat. Ik begrijp het vraagstuk dus ook niet.

De kinderen zijn ondertussen ook oud genoeg om wel of geen contact op te nemen met de familie van hun vader. Pijnlijk dat ze het zo laten afweten maar je gaat toch niet koste wat het kost contact afdwingen?
Klaar mee
Kap met die kille familie . Ze doen jou alleen maar verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp je intentie maar het is eenmaal ook goed om juist voor jezelf te kiezen. Wat ik inmiddels heb geleerd is dat je misschien wel verwachtingen hebt, je bedoelt het allemaal goed maar dat het maar eenzijdig is. En hoe vervelend het ook is, soms is dat nu eenmaal zo. En eigenlijk merk je dat pas als je inderdaad je terug trekt want dan zie je de ware aard of zie je eigenlijk dat je veel energie en tijd investeert maar dat het helemaal niet van beide kanten komt. Heel veel succes! De kinderen hier zijn nog jonger maar tot nu toe heb ik ze nog niet gehoord. Alleen ze weten ook wel heel goed wie er wel aandacht aan ze besteed.
Alle reacties Link kopieren
Fout bezig? Ik was na jaar één al afgehaakt. Graag of niet. Kan mij er niets bij voorstellen dat je je neefjes/nichtjes niet wil zien, laat staan je (bloed)eigen kleinkinderen.

Jij hebt meer dan je best gedaan om dat contact voor de kinderen te behouden.
Nee heb je, ja kun je krijgen
broadway schreef:
02-12-2019 14:05
wat verschrikkelijk gemeen. ze hebben er vast redenen voor, maar dat boeit niet. ik snap hoe je je voelt. zo heb ik 1,5 jaar achter de vrouw van mijn vader aangelopen na zijn overlijden, maar nooit iets terug.. en met iets bedoel ik dan een kaartje of telefoontje op mijn verjaardag of zo.

op een gegeven moment heb ik een kaart gestuurd met daarin de mededeling dat mijn deur altijd voor haar open staat, maar dat ik na 1,5 jaar voor mijzelf kies.

nooit meer iets gehoord (10 jaar nu) maar die laatste kaart was voor mij afsluiting en ook op een of andere manier het einde van een vaag misplaatst schuldgevoel dat ik had.
TO jij kunt eventueel hetzelfde doen, een kaartje sturen met dezelfde mededeling en eventueel uitleg (Hoeft niet hoor maar misschien sluit je het zo idd goed af) dat jij echt je best heb gedaan met ze in contact te blijven maar dat je het gevoel hebt dat dat van 1 kant komt en dat je voor jezelf kiest.
Dan kun jij het afsluiten en loslaten. (En heel misschien krijg je nog reactie maar daar zou ik niet op rekenen. Daar hoef je het ook niet voor te doen)
Antwoord op je vraag: nee je bent niet fout bezig, die mensen doen retelullig tegen jou en je kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor het reageren. Om antwoord te geven op de vragen:
Omgang was wel altijd goed. Kwam wel merendeels van man en mij uit.
Wanneer we er waren vonden mijn kinderen het wel leuk. Vooral het spelen met nichtjes en neefjes.
Ik merk dat vooral de jongste er problemen mee heeft. Die heeft ook huilend gevraagd waarom oma niet van hem houdt. Erg pijnlijk.

Ik denk dat ik het inderdaad moet proberen los te laten. Het doet alleen zo’n pijn. Vooral voor mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Noori1981 schreef:
02-12-2019 16:41
Iedereen bedankt voor het reageren. Om antwoord te geven op de vragen:
Omgang was wel altijd goed. Kwam wel merendeels van man en mij uit.
Wanneer we er waren vonden mijn kinderen het wel leuk. Vooral het spelen met nichtjes en neefjes.
Ik merk dat vooral de jongste er problemen mee heeft. Die heeft ook huilend gevraagd waarom oma niet van hem houdt. Erg pijnlijk.

Ik denk dat ik het inderdaad moet proberen los te laten. Het doet alleen zo’n pijn. Vooral voor mijn kinderen.
Ja, oma gaat echt niet ineens wel van hem houden ☹️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven