Beschuit met muisjes of doopsuiker?

22-02-2008 11:17 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie beschuit met muisjes ook niet saai geworden?

In Belgie en Frankrijk geven ze bij de geboorte heel mooie doopsuikers, is dit teveel voor Hollanders of een goed idee?

Ik zou aan familie en goede vrienden doopsuikers geven (met naam en geboortedatum) en aan collega's beschuit met muisjes.

Wat vinden jullie hiervan?

als je foto's van doopsuikers wilt, just ask me!

Groejtes G
Huh?

Ik vind het allebei onzin.

Lijkt trouwens wel reclame dit.
Is geen reclame, ik woon sinds kort in Nederland en was gewoon benieuwd naar de gewoontes van de Nederlanders.

Zelf ben ik opgegroeid in Belgie. daar is het normaal om doopsuikers te geven :-)

Groetjesss G
Doopsuikers zijn toch een katholiek gebruik? Voor na de doop, net als bruidsuikers voor na het trouwen? En beschuit met muisjes is gewoon een oerhollandse traditie. Tijdens de kraamtijd geef je dat aan je bezoek, en de moeder eet het ook omdat de anijs zorgt voor het goed op gang komen van de melk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had bij zoon 1 kleine bakerpoppetjes( doopsuikers)

Bij Zoon 2 had ik chocoladekoekjes (ringen) en die deed ik dan even tegen een beker met heet water en dan smolt de bovenkant en dan in de blauw/witte muisjes.

Bij zoon 3 had ik marsepeinen aardappeltjes die in de anijs muisjes gedrukt waren.......

Beschuit met muisjes eet zo moeilijk en is gelijk zo veel

GRZT M
Brr alweer een engen buitenlander die onze hollandse cultuur de nek om wil draaien. Waar is Antonio als je m nodig hebt?
Ik had het allebei: doosjes met doopsuiker voor de kraamvisite om mee te geven (en speelgoedmuizen met chocola voor de kinderen), en cake met muisjes voor bij de thee. Ik woon in Amsterdam, maar vriend komt uit Zeeuws-Vlaanderen en schoonouders hadden dit voor mij geregeld (kende het helemaal niet). Het was hier in Amsterdam een groot succes!
Het is zoals het is
Beschuit met muisjes saai???????????? Man! Ik kom op kraamvisite in de eerste plaats voor de beschuit met muisjes. Babietjes zijn ook heel leuk - zeker als je ze vast mag houden, maar beschuit met muisjes is echt het beste! Zeker niet afschaffen zou ik zeggen. Ik zou echt vreselijk teleurgesteld zijn als ik op kraamvisite een doopsuiker of zo iets zou krijgen. Stop deze trend!
Wij Friezen drinken het liefst een 'poppeslok' (beerenburg) als we op kraambezoek zijn...Combineert trouwens prima met beschuit met muisjes...
.
quote:ari11 schreef op 22 februari 2008 @ 12:05:

Ik had het allebei: doosjes met doopsuiker voor de kraamvisite om mee te geven (en speelgoedmuizen met chocola voor de kinderen), en cake met muisjes voor bij de thee. Ik woon in Amsterdam, maar vriend komt uit Zeeuws-Vlaanderen en schoonouders hadden dit voor mij geregeld (kende het helemaal niet). Het was hier in Amsterdam een groot succes!

Klopt. Niks afbraak aan Nederlandsche tradities!

Waar ik woon (in NL dus) is het een hele normale gang van zaken om beide te doen:

Gewoon beschuit met muisjes bij de koffie en een doopsuikertje om mee te geven.
Ik houd erg van de ouderwetse beschuit met muisjes! Mjammie!!!! Ik houd wel van tradities en ik vind het superlekker!
Heerlijk, beschuit met muisjes! Ik eet nu de blauwe, de visite krijgt de roze .
Ik wil wel foto´s zien eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven