Beschuit met muisjes of doopsuiker?
vrijdag 22 februari 2008 om 11:17
Vinden jullie beschuit met muisjes ook niet saai geworden?
In Belgie en Frankrijk geven ze bij de geboorte heel mooie doopsuikers, is dit teveel voor Hollanders of een goed idee?
Ik zou aan familie en goede vrienden doopsuikers geven (met naam en geboortedatum) en aan collega's beschuit met muisjes.
Wat vinden jullie hiervan?
als je foto's van doopsuikers wilt, just ask me!
Groejtes G
In Belgie en Frankrijk geven ze bij de geboorte heel mooie doopsuikers, is dit teveel voor Hollanders of een goed idee?
Ik zou aan familie en goede vrienden doopsuikers geven (met naam en geboortedatum) en aan collega's beschuit met muisjes.
Wat vinden jullie hiervan?
als je foto's van doopsuikers wilt, just ask me!
Groejtes G
vrijdag 22 februari 2008 om 11:27
Doopsuikers zijn toch een katholiek gebruik? Voor na de doop, net als bruidsuikers voor na het trouwen? En beschuit met muisjes is gewoon een oerhollandse traditie. Tijdens de kraamtijd geef je dat aan je bezoek, en de moeder eet het ook omdat de anijs zorgt voor het goed op gang komen van de melk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
vrijdag 22 februari 2008 om 11:47
Ik had bij zoon 1 kleine bakerpoppetjes( doopsuikers)
Bij Zoon 2 had ik chocoladekoekjes (ringen) en die deed ik dan even tegen een beker met heet water en dan smolt de bovenkant en dan in de blauw/witte muisjes.
Bij zoon 3 had ik marsepeinen aardappeltjes die in de anijs muisjes gedrukt waren.......
Beschuit met muisjes eet zo moeilijk en is gelijk zo veel
GRZT M
Bij Zoon 2 had ik chocoladekoekjes (ringen) en die deed ik dan even tegen een beker met heet water en dan smolt de bovenkant en dan in de blauw/witte muisjes.
Bij zoon 3 had ik marsepeinen aardappeltjes die in de anijs muisjes gedrukt waren.......
Beschuit met muisjes eet zo moeilijk en is gelijk zo veel
GRZT M

vrijdag 22 februari 2008 om 12:05
Ik had het allebei: doosjes met doopsuiker voor de kraamvisite om mee te geven (en speelgoedmuizen met chocola voor de kinderen), en cake met muisjes voor bij de thee. Ik woon in Amsterdam, maar vriend komt uit Zeeuws-Vlaanderen en schoonouders hadden dit voor mij geregeld (kende het helemaal niet). Het was hier in Amsterdam een groot succes!
Het is zoals het is
vrijdag 22 februari 2008 om 13:46
Beschuit met muisjes saai???????????? Man! Ik kom op kraamvisite in de eerste plaats voor de beschuit met muisjes. Babietjes zijn ook heel leuk - zeker als je ze vast mag houden, maar beschuit met muisjes is echt het beste! Zeker niet afschaffen zou ik zeggen. Ik zou echt vreselijk teleurgesteld zijn als ik op kraamvisite een doopsuiker of zo iets zou krijgen. Stop deze trend!
vrijdag 22 februari 2008 om 16:11
quote:ari11 schreef op 22 februari 2008 @ 12:05:
Ik had het allebei: doosjes met doopsuiker voor de kraamvisite om mee te geven (en speelgoedmuizen met chocola voor de kinderen), en cake met muisjes voor bij de thee. Ik woon in Amsterdam, maar vriend komt uit Zeeuws-Vlaanderen en schoonouders hadden dit voor mij geregeld (kende het helemaal niet). Het was hier in Amsterdam een groot succes!
Klopt. Niks afbraak aan Nederlandsche tradities!
Waar ik woon (in NL dus) is het een hele normale gang van zaken om beide te doen:
Gewoon beschuit met muisjes bij de koffie en een doopsuikertje om mee te geven.
Klopt. Niks afbraak aan Nederlandsche tradities!
Waar ik woon (in NL dus) is het een hele normale gang van zaken om beide te doen:
Gewoon beschuit met muisjes bij de koffie en een doopsuikertje om mee te geven.