bijbalontsteking en vruchtbaarheid

12-07-2009 22:37 1 bericht
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend heeft voordat hij mij kende ten gevolge van chlamydia een forse bijbal ontsteking links gehad... de bijbal was daarbij wat vergroot - uroloog zegt dat die bijbal een grote kans heeft niet meer goed te werken, maar dat als rechts wel werkt dat genoeg zou zijn om toch een kind te verwekken

verder heeft hij rechts in de bijbal een zeer kleine cyste - volgens uroloog onschuldig

daarbij heeft hij ook nog varicocele graad 1, dat zijn een bettje vergrootte aders in het scrotum, men is het er niet mee eens of dit wel of niet vruchtbaarheid beinvloed, waarschijnlijk niet zo zeer

tijdens zn chlamydia behandeling was er een spermatogram gemaakt en het bleek dat er geen zaadcellen in zaten. dit kan omdat hij een actieve infectie had, maar toch... je moet ook altijd 3 zo een testen doen in 6 maanden tijd voor zekerheid.

weet niet zo goed waarom ik het bericht hier plaats, misschien omdat het mij bezighoudt. we willen nu nog geen kinderen maar ooit wel.

iemand met een vriend/man met een vergelijkbaar probleem en wat zijn de bevindingen? natuurlijk weet ik dat ik dit gewoon bij een uroloog moet bespreken, maar ik wil gewoon iets van andere mensen horen hierover ook nog

thanks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven