boekje kerstmis van dick bruna

08-12-2010 21:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
kent iemand dit boek??

is dit leuk om voor te lezen aan kindjes van 1 en 3 jaar??
Ik vond het erg christelijk, maar prima voor te lezen!
Ja, heb het gekregen toen de mijne 1 en 3 waren echt heel leuk!
Ik ken het van vroeger, vond het toen heel leuk!

Enne, kerst is toch een christelijk feest....?
Hahaha, 'erg christelijk'?? Hoe wil je het kerstverhaal ánders vertellen??

Ik vind het een leuk boekje, wij kregen het vroeger ook voorgelezen. Eenvoudig, simpel, heel basis het kerstverhaal.
quote:RosaP schreef op 08 december 2010 @ 21:54:

Ik vond het erg christelijk, maar prima voor te lezen! Jij viert Vreten op aarde ipv kerst?
Mijn zoontje vindt het geweldig. Ik vind het helemaal niet erg christelijk. Ik ben overigens niet gelovig, maar zie het gewoon als het verhaal dat achter Kerstmis zit en vind het wel belangrijk dat mijn kinderen dat weten.
prima voor kleine kinderen. En je brengt me op een idee: Ga het morgen meteen weer even zoeken. Dochter van 3 wil nog steeds graag het sinterklaasboekje lezen, misschien kan ik haar een beetje in de kerstsfeer krijgen!
Ik heb het boekje al 5 jaar en heb het vanavond nog voorgelezen aan mijn kinderen van 4 en 6 jaar. Ze mogen allebei elke avond een boekje uitkiezen en de oudste koos deze zelf uit.

De kerststal van Dick Bruna is ook heel leuk. Het zijn dezelfde plaatjes als in het boek, maar dan van hout. Daar spelen mijn kinderen ook mee, zonder dat het stuk gaat.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
ja joh, leuk !! jeugdsentiment hier, op zolder moet ik het nog ergens hebben liggen
Ik heb geen middelvinger nodig, ik kan dat met mijn ogen !
Hoezo érg christelijk? Is gewoon 'het kerstverhaal', niets meer en niets minder. Goed voor de algemene ontwikkeling. Maar dat vind ik.
Vind een jaar trouwens wel erg klein hoor. Niet alleen voor dit boek, maar überhaupt écht voorlezen. Ze vinden het vaak wel prettig om je stem te horen, en dan zou het weer geen donder uitmaken of het erg christelijk zou zijn of niet.
Leuk boekje. Beetje te lang voor in 1 keer. Ik hak het zelf dan in 2 a 3 keer. Vroeger las mijn moeder het ook voor. En toen mijn dochter geboren was, moest ik de eerste kerst dit boek hebben.

Ik las mijn kinderen al boekjes voor vanaf 3 maanden. En met een half jaar iedere avond standaard als ze in bed liggen. Waren ook al vrij vlot lid van de bieb. Dus 1 jaar en voorlezen kan prima. (Is ook erg goed voor de woordenschat etc)

Als ze iets groter zijn is dit een heel leuk boekje:

Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Bieb schreef op 08 december 2010 @ 22:43:

Leuk boekje. Beetje te lang voor in 1 keer. Ik hak het zelf dan in 2 a 3 keer. Vroeger las mijn moeder het ook voor. En toen mijn dochter geboren was, moest ik de eerste kerst dit boek hebben.

Ik las mijn kinderen al boekjes voor vanaf 3 maanden. En met een half jaar iedere avond standaard als ze in bed liggen. Waren ook al vrij vlot lid van de bieb. Dus 1 jaar en voorlezen kan prima. (Is ook erg goed voor de woordenschat etc)

Ik las op die leeftijd ook met de kinderen, gingen ook mee naar de bieb etc. Maar een echt lopend verhaal voorlezen? Neuh. Wel plaatjes kijken en dingen aanwijzen en vertellen, maar echt vóórlezen en dat ze het lopende verhaal ook begrijpen? Nee.

Maar je hebt gelijk over woordenschat, maar dat heeft op zich weer niet met het verhaal te maken.
quote:fleurtje schreef op 08 december 2010 @ 22:27:

Hoezo érg christelijk? Is gewoon 'het kerstverhaal', niets meer en niets minder. Goed voor de algemene ontwikkeling. Maar dat vind ik.Helemaal eens.
ooo Dagmar Stam is zooo leuk!
quote:jas schreef op 08 december 2010 @ 22:58:

Als ze iets groter zijn is dit een heel leuk boekje:

[afbeelding]Jaaaa, die is leuk!!! Ik heb aan zoon de Sintverhaaltjes van Wouter en Mieke voorgelezen. Nu verder met de Kerst. Die Wouter is zo´n schatje..!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven