buikpijn in begin zwangerschap?

26-01-2009 12:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben van nature nogal ongerust en ook heel erg ongeduldig. Ik ben 33 wil heel graag een kindje ; ik ben daarom begin decembre gestopt met de pil, en na veel gevrij ( :-) ) in de "juiste" periode jammer genoeg toch ongesteld geworden in januari. Ik heb er wel uit kunnen concluderen dat mijn cyclus iets korter is dan normaal, dus dat is toch wel handig. We hebben deze maand weer netjes regelmatig sex gehad rond "De Ovulatie", en als het goed is komt mijn menstratie (of liever niet!) aan het einde van deze week. Maar ik heb al sinds gisteren buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Ik vroeg me af of jullie misschien weten of het kan zijn dat ik dan zwanger ben. Het is dan nog wel heel pril, maar toch... Zou dat kunnen? Want voor menstruatie is het wel een beetje vroeg... Ik zou natuurlijk ook rustig een paar dagen af kunnen wachten, maar zoals ik al zei ; ik ben heel erg ongeduldig! Heeft iemand raad?
afwachten, testen heeft geen zin en je moet echt geduld hebben tot het einde van de week.

Prille zwangerschaps verschijnselen en ongesteldheid lijkt op elkaar. Dus je kan er nog niets van zeggen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Bovendien, als je graag zwanger wilt worden, kan je lichaam je behoorlijk voor de gek houden. Het half jaar voordat ik zwanger werd, dacht ik constant dat ik nu weleens zwanger zou kunnen zijn, want dit en dat....

Helaas, er zit niks anders op dan wachten.
Ja dat kan. Maar het kan ook zijn dat je buikgriep hebt of je gewoon eens onverklaarbare buikpijn hebt. Ik had juist buikpijn in week 5 en 6 vooral van mijn zwangerschap. Voor ik het wist was er niets wat er op wees.
Bedankt voor jullie snelle reacties! Weten jullie misschien hoe lang het kan duren voor je ook echt zwanger wordt? Kan het ook mislukken als het het allemaal netjes doet ? (vrijen in de juiste periode, etc.) Na hoeveel maanden moet ik me zorgen gaan maken?
Ik geloof dat men er gemiddeld een jaar over doet om zwanger te raken, en dat huisartsen meestal pas in actie komen als je al een jaar aan het proberen bent.

Mochten er nog andere dingen spelen (bijvoorbeeld een erg onregelmatige of lange cyclus) dan kun je eerder bij de huisarts terecht.
quote:leontientje schreef op 26 januari 2009 @ 13:19:

Bedankt voor jullie snelle reacties! Weten jullie misschien hoe lang het kan duren voor je ook echt zwanger wordt? Kan het ook mislukken als het het allemaal netjes doet ? (vrijen in de juiste periode, etc.) Na hoeveel maanden moet ik me zorgen gaan maken?Ja dat kan mislukken. Je hebt elke maand 20% kans op zwangerschap.
En ja, het kan mislukken, ook als je het allemaal volgens het boekje doet. Je hebt iedere maand iets van 20% kans als je jonger dan 30 bent, en die kans loopt terug naarmate je ouder wordt.

En er zijn genoeg stellen die kinderloos blijven, ondanks dat beide partners gezond en vruchtbaar zijn verklaard... helaas...
Het is heel verschillend hoe lang mensen er over doen, wij zijn inmiddels nu 2 jaar bezig, maar er zijn ook stellen die vanaf dag 1 (na het stoppen met de pil) zwanger zijn
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Niet om je te beledigen hoor maar ben je niet ietwat TE ongeduldig?? je bent net gestopt en hebt een cyclus geprobeerd een kind te krijgen en nu al zo erg bezig met het wel of niet zwanger zijn?

Beetje zonde van de sex lijkt me.

Zoals Star schrijft...je hebt maar 20% kans iedere maand en dan alleen in gezonde toestand van jullie beiden, dus heb wat geduld hoe moeilijk ook.

Succes meid en dat het snel mag lukken!
Een gemiddelde van een jaar geloof ik niet. Dacht dat het gemiddeld een half jaar duurt toch?

Ik snap best dat je graag zwanger wilt worden, maar je komt wel érg ongeduldig over!
Hoe drukker je je maakt, hoe meer je lichaam "spelletjes" met je gaat spelen. ook ben ik van mening dat er heel veel tussen de oren zit voor wat betreft niet zwanger kunnen raken, dus maak je niet te druk (ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan) en laat het over je heen komen, als het zover is dan weet je het snel genoeg.

Wanneer je nu al elke maand op de kalender gaat "klussen" dan wordt je relatie daar ook niet beter van en mocht het dan wat minder makkelijk gaan dan duurt het komende jaar wel heel erg lang.

Succes met alles.
En helaas ook een zwangerschap kan mislukken. Het is gewoon allemaal onzeker en hangt met veel toevalligheden aan elkaar. Als je nagaat wat er allemaal moet gebeuren en hoeveel er goed moet gaan wil er uiteindelijk een gezond kind op de wereld gezet worden zou je haast denken dat het onmogelijk is. Maar gelukkig gaat het onzettend vaak goed en met geduld kom je er wel.
Ik ben al een jaar bezig, we doen het op de juiste momenten maar dat is dus geen garantie. We weten inmiddels wel dat het kan (miskraam bijna een jaar geleden) en daarna niets meer. Maar we gaan vrolijk door!
still crazy after all these years
Ook ik heb het op de juiste momenten gedaan, en was vrij snel zwanger. De eerste keer 2 maanden nadat ik gestopt was met de pil. De eerste keer kreeg ik een buitenbaarmoederlijke, en de tweede keer (ook de juiste momenten) een miskraam.

Mocht je zwanger worden, dan heb je ook nog kans dat het mis gaat. Zeker als je er veel teveel op gefocust bent. Laat het los, laat het gebeuren en wacht gewoon af wanneer het gebeurd.

Je kan ook best een paar dagen overtijd raken omdat je er eigenlijk al vanuit gaat dat je wel eens zwanger kan zijn. Dan ga je aan het eind van de week een test doen, en als hij negatief blijkt wordt je diezelfde dag nog ongesteld.

Het zit tussen je oren, en je lijf reageert daar op. Wacht gewoon af tot mother nature er klaar voor is
Lieve mensen,

Bedankt voor alle reacties! Ik zei dus al dat ik erg ongeduldig en ongerust ben, dus dat moeten jullie me niet kwaijk nemen. Ik weet het zelf ook wel. Ik hoopte op wat geruststellende reacties, zodat ik het een beetje beter los kan laten...

In ieder geval bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven