cadeau 5 jarig meisje

18-04-2009 11:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Heeft iemand een idee voor een cadeau voor een vijf jarig meisje voor haar verjaardag.

Ik denk aan een cadeau van ongeveer 20 euro.

Thanks alvast!
Loop een willekeurige speelgoedzaak binnen en concentreer je op iets roze-kleurigs.
Haha ja maar ik wil iets meer verantwoord, een leuk boek ofzo...

Roze en glitters is niet mijn ding (wel dat van het meisje, maar helaas voor haar)
Samen naar een theatervoorstelling? Vind ik altijd leuk om te geven.
Dus omdat jij niet van roze en glitters houdt krijgt het kind niet wat ze mooi vind? Hmmm.....

Nah....geef je haar een boek. Brilliant idee!
Ik zou geen boek geven, tenzij ze veel leest misschien, maar de meeste kinderen van 5 jaar die niet lezen, gaan, als ze een boek krijgen, niet ineens lezen. Dus als je haar toch iets verantwoords wil geven kun je haar een leerzaam spelletje geven (monopoly is duurder dan 20 euro maar wel leerzaam dus iets in die trend?) en anders geef je haar iets creatiefs, iets van play-doh ofzo, kan ze kleien. Maar een boek zou ik niet doen dus.
Doet me denken aan grooutouders van het kindje van een bevriend stel. Het kindje wilde graag een toverstafje zodat ze kon toveren. Maar nee, grootouders vonden dat kindje een fiets moest, dat was het helemaal. Kind vond er geen bál aan en had liever gehad dat grootouders die 150 e in de zak hadden gehouden en voor 4.95 een toverstafje hadden gekocht. Tja. Wat is het belangrijkste he...

Ik snap best dat je iets verantwoords wilt geven, maar...het is een kind wat jarig is en dat wil je een plezier doen toch? Opvoeden laat je maar aan de ouders over.
Verantwoord kan t hele jaar en haar hele leven nog, ze is 5. Laat haar genieten

misschien een leuk spel zoals mollenmania ofzo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
boek met kind haar eigen naam

Als je dan toch een boek wilt geven. Een boek met haar als hoofdpersoon is natuurlijk leuker dan zomaar een boek.
Er zijn anders zat roze boeken! Boeken over elfjes, prinsessen, sprookjesboeken zijn heel erg leuk bij 5 jarigen. Mijn dochter kreeg voor haar vierde verjaardag een boek van Juffrouw Tuureluur. Die was uitgenodigd voor een theepartijtje bij de koningin en piekert zich suf over wat voor hoed ze nou op moet

En een boek en een meisje-meisje-thema!
Iets om lekker te knippen en plakken... lijkt me leuk.

MissChicken: Ja, ik vind dat je een cadeau mag geven waar je zelf waarde aan hecht en over na denkt in plaats van simpel een winkel in te lopen en iets rozes te kopen.

Ik vind het ook een gebaar naar de ouders dat je je best doet. En ik weet dat ik zelf bijvoorbeeld nooit echt veel met roze heb gehad (behalve barbie dan), en dat ik zelf vroeger ontzettend heb genoten van allerlei boeken, maar misschien wat later toen ik wat ouder was.
"Ja, ik vind dat je een cadeau mag geven waar je zelf waarde aan hecht en over na denkt in plaats van simpel een winkel in te lopen en iets rozes te kopen. "

Als ik weet dat iemand van mn vrienden een bepaalde kleur mooivindt, of helemaal gek is van een servies waar ik niks aan vind, dan koop ik dat wel voor zijn/haar verjaardag, ook al sta ik in de winkel te dubben omdat ik t zelf verschrikkelijk vind.

Maar ja de ontvanger blij, en ik hoef het verder niet te gebruiken, in mn eigen kamer weg te zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mini-Loco doet het bij mijn 4- en 6-jarige ook erg goed. En verder, voor een meisje zal over het algemeen inderdaad alles wat roze is en glittert leuk gevonden worden.
Tja, ik vind dat altijd moeilijk ook hoor.. als het kind écht heel andere dingen wil dan jij eigenlijk wil geven..

Mijn nichtje van 5 wil eigenlijk alleen maar snoepjes en roze hakschoenen. Die krijgt ze van mij dus niet... wat ze wél krijgt is een roze vriendenboekje van K3. Nichtje (hopelijk) blij, ik heb nog enigszins het idee iets verantwoords te geven.
mijn dochter van 4 is dus net zo blij met een roze feeënhoed met glitters als met een sprookjesboek, een spelletje, een cd, klei, een schaartje om maar eens wat te noemen.

je kan natuurlijk ook 2 dingetjes geven, 1 wat duurder educatief-ding, waar je dan zelf een goed gevoel bij hebt, en een roze-glitter-ding van bij wijze van spreken 3euro erbij doen.
Mijn dochter van 5 is helemaal gek op de 'ouderwetse' bordspellen. Vorig jaar hebben we het bordspel van Pluk van de Petteflet gekocht en ze is er gek op. We spelen het regelmatig samen en het valt onder de 20 euro.

Het is dan wel handig of je weet of zij het ook leuk vind.

Op haar verjaardag heeft ze het bordspel van Mega Mindy gekregen, moet je de boef pakken. Is ook een succes hier.

Verder is ze helemaal gek op de disney klassiekers, denk aan assepoester, Ariel, Doornroosje e.d.

Wat iemand anders ook al schreef; mini loco doet het hier ook goed.
hallo

mijn dochter van 5 vind monopoly junior helemaal te gek. Het is leerzaam en erg leuk. Dat princessenboek zou ze ook heeeel erg leuk vinden...

groeten
quote:__Elisabeth__ schreef op 18 april 2009 @ 12:06:

I. En ik weet dat ik zelf bijvoorbeeld nooit echt veel met roze heb gehad (behalve barbie dan), en dat ik zelf vroeger ontzettend heb genoten van allerlei boeken, maar misschien wat later toen ik wat ouder was.

Ehmm, jíj bent toch niet jarig?

Dat meisje is jarig en houdt van roze en glitter maar omdat jij daar vroeger niks mee had krijgt zij het niet? Vreemde redenatie.
Puzzels doen het hier ook altijd goed (ik heb wel zonen, maar toch).

Verder dingen om in de tuin te spelen. Springtouw, bal, stelten etc.
Een Mega Mindy verkleedpak zal wel niet de suggestie zijn waar je op zit te wachten, of de Assepoester verkleedjurk. Was hier een groot succes voor mijn destijds 5-jarige stiefdochter. Net als alle andere roze - paarse - glitter meuk.

In de categorie wel verantwoord was het kwartet - en domino spel van Maan Roos Vis ook een hit. Is kwartet met woordjes en plaatjes en de domino is met woordjes en kleurtjes.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:Nellebelletje schreef op 18 april 2009 @ 14:48:

Puzzels doen het hier ook altijd goed (ik heb wel zonen, maar toch).

Verder dingen om in de tuin te spelen. Springtouw, bal, stelten etc.Stoepkrijt! Niet aan te slepen!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:__Elisabeth__ schreef op 18 april 2009 @ 12:06:

Iets om lekker te knippen en plakken... lijkt me leuk.

MissChicken: Ja, ik vind dat je een cadeau mag geven waar je zelf waarde aan hecht en over na denkt in plaats van simpel een winkel in te lopen en iets rozes te kopen.

Ik vind het ook een gebaar naar de ouders dat je je best doet. En ik weet dat ik zelf bijvoorbeeld nooit echt veel met roze heb gehad (behalve barbie dan), en dat ik zelf vroeger ontzettend heb genoten van allerlei boeken, maar misschien wat later toen ik wat ouder was.

Het is wel erg ik ik ik in jouw verhaal.

Dat JIJ niets met roze hebt (gehad) en dat JIJ van lezen hield toen je jong was, wil niet zeggen dat dit meisje dat ook vindt.

Zij is jarig en niet jij.

Vraag anders aan de ouders wat ze op haar verlanglijstje heeft staan.
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven