Cadeau vaderdag kopen of is werkje voldoende
zondag 7 juni 2020 om 20:47
Mijn ex ziet onze kinderen meestal één, soms twee dagen per maand. De volgende keer is (hopelijk) op vaderdag. De laatste jaren heb ik samen met de kinderen voor vaderdag een fles doucheschuim gekocht en ingepakt. Zo hadden ze een werkje en een cadeautje.
Is het onaardig van mij als ik vanaf dit jaar stop met dat cadeautje en dat ze dus alleen het werkje geven? Of vinden kinderen alleen het werkje prima en is er niks onaardigs aan?
Ik weet dat ik het ze ook zelf kan vragen en ik weet dat een euro voor een fles doucheschuim een kleine moeite is. Ik weet dat het om de kinderen gaat en ik speel de show mee als er toch weer een fles gekocht moet worden. Ook weet ik dat het commerciële dagen zijn.
Ik ben gewoon benieuwd naar meningen van derden. Is alleen het werkje voldoende?
Is het onaardig van mij als ik vanaf dit jaar stop met dat cadeautje en dat ze dus alleen het werkje geven? Of vinden kinderen alleen het werkje prima en is er niks onaardigs aan?
Ik weet dat ik het ze ook zelf kan vragen en ik weet dat een euro voor een fles doucheschuim een kleine moeite is. Ik weet dat het om de kinderen gaat en ik speel de show mee als er toch weer een fles gekocht moet worden. Ook weet ik dat het commerciële dagen zijn.
Ik ben gewoon benieuwd naar meningen van derden. Is alleen het werkje voldoende?
zondag 7 juni 2020 om 22:07
Ik hoop niet dat je dit ook zo laat merken aan je kinderen. Dat jij niet vind dat hij een goede vader is daar kunnen zij niets mee natuurlijk. Voor hen blijft hij toch papa. En dat jij hier een topic over opent en nu aangeeft dat jij “de verstandigste bent en je mening wel achter wege laat” geeft wel aan dat jij er het zijne van denkt en hem eigenlijk helemaal niet zo’n goede vader vind. Of hij dat nou wel of niet is doet niet ter zake, krijg inderdaad controle over je emoties en ga gewoon een cadeautje halen met je kinderen zonder steken onder water te geven. Of houd het bij de knutsel maar niet met zo’n dubbele ondertoon.Koffieliefhebster schreef: ↑07-06-2020 21:20Oké oké, ik zal de versie van de verstandige en positieve moeder doen en ik zal het ze vragen en als ze het willen, ga ik met ze het centrum in.
Dan kan ik mijzelf in de spiegel aankijken, dan ben ik de verstandigste en laat ik mijn mening keurig achterwege![]()
Weet iemand wat de goedkoopste en de goorste douchegel is?![]()

zondag 7 juni 2020 om 22:09
Mm ja dat is wel de leeftijd om ze nog een beetje te helpen.

zondag 7 juni 2020 om 22:20
Er is er vast wel een te vinden met glitters.Koffieliefhebster schreef: ↑07-06-2020 21:20
Weet iemand wat de goedkoopste en de goorste douchegel is?![]()
zondag 7 juni 2020 om 22:23
Of zoiets: https://m.drogisterij.net//verzorging/l ... gLxjvD_BwE
On topic: ik zou de eer aan jezelf houden en als je kinderen het willen gewoon een kleinigheidje kopen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
zondag 7 juni 2020 om 22:42
Mijn jongste dochter wilde de 1ste 2 jaar nadat vader is weggegaan wel graag wat kopen, dat vond ik dan ook goed en regelde dan samen met haar het cadeau, haar vader is niet echt betrokken, dit jaar heeft ze er geen zin in, zegt ik wel hem wel bellen of iets maken als we elkaar kunnen zien maar geen cadeau geven (ze is nu 13) Ze wil wel graag een cadeautje voor haar Opa (vader van vader) kopen voor zijn vaderdag, Opa ziet ze namelijk wel bijna wekelijks en doet dingen met haar. Ik had aan één kant graag dat ze ook wat zou kopen voor haar vader om attent te zijn maar respecteer haar wil.
zondag 7 juni 2020 om 22:44
[quote=Polsjef post_id=31491751 time=1591556964 user_id=372936]
Toen de kinderen klein waren hadden we enkel het knutselwerkje. Dat is zoveel meer waard dan de gekochte douchegel.
Nu ze wat ouder zijn gaan ze de stad in om iets voor hun vader te kopen. Ik bemoei mij daar niet mee.
Hier ook vandaag hebben ze in de stad van hun zakgeld zijn fav chocolade gekocht . Ze zijn 15&12
Toen de kinderen klein waren hadden we enkel het knutselwerkje. Dat is zoveel meer waard dan de gekochte douchegel.
Nu ze wat ouder zijn gaan ze de stad in om iets voor hun vader te kopen. Ik bemoei mij daar niet mee.
Hier ook vandaag hebben ze in de stad van hun zakgeld zijn fav chocolade gekocht . Ze zijn 15&12

zondag 7 juni 2020 om 23:45
Vriendelijk van je om je hoop uit te spreken. Geen zorgen, ik ben een ware actrice en mijn kinderen merken niets van mijn afkeuring jegens hun vader. Geloof het of niet, je wordt een kei in het verbloemen van oordelen. Het kan zo in Jambers: overdag is ze een fantastische moeder, maar 's avonds wordt ze een ware heks die zich afvraagt of haar ex een extra cadeautje verdient.madamecannibale schreef: ↑07-06-2020 22:07Ik hoop niet dat je dit ook zo laat merken aan je kinderen. Dat jij niet vind dat hij een goede vader is daar kunnen zij niets mee natuurlijk. Voor hen blijft hij toch papa. En dat jij hier een topic over opent en nu aangeeft dat jij “de verstandigste bent en je mening wel achter wege laat” geeft wel aan dat jij er het zijne van denkt en hem eigenlijk helemaal niet zo’n goede vader vind. Of hij dat nou wel of niet is doet niet ter zake, krijg inderdaad controle over je emoties en ga gewoon een cadeautje halen met je kinderen zonder steken onder water te geven. Of houd het bij de knutsel maar niet met zo’n dubbele ondertoon.
zondag 7 juni 2020 om 23:46
Die korting!!schorpioentje28 schreef: ↑07-06-2020 22:23Of zoiets: https://m.drogisterij.net//verzorging/l ... gLxjvD_BwE
On topic: ik zou de eer aan jezelf houden en als je kinderen het willen gewoon een kleinigheidje kopen..

maandag 8 juni 2020 om 11:54
Wat jammer dat het zo gaat.
Je hebt gelijk hoor, ik zou het ook heel jammer vinden als mijn ex zoon niet een beetje helpt met Moederdag en mijn verjaardag enzo (hij is 5).
Wij zijn absoluut niet leuk uit elkaar gegaan maar houden inderdaad wel altijd het belang van zoon voor ogen, en nu na 3 jaar zijn alle heftige emoties wel over en kan ik oprecht zeggen dat we goed met elkaar omgaan.
We geven meestal het knutselwerk met een lekkere doos van de rituals, of voor mij bloemen of iets in huis ofzo. We laten zoon ook knutselen als opa en oma jarig zijn etc.
Eigenlijk vind ik dat je ex daar best op mag aanspreken, maar als hij ze al 2x in de maand ziet heeft dat misschien ook geen zin.
Eer aan jezelf houden en het voor je kinderen goed doen, dan kan jij jezelf inderdaad altijd in de spiegel aankijken.
Je hebt gelijk hoor, ik zou het ook heel jammer vinden als mijn ex zoon niet een beetje helpt met Moederdag en mijn verjaardag enzo (hij is 5).
Wij zijn absoluut niet leuk uit elkaar gegaan maar houden inderdaad wel altijd het belang van zoon voor ogen, en nu na 3 jaar zijn alle heftige emoties wel over en kan ik oprecht zeggen dat we goed met elkaar omgaan.
We geven meestal het knutselwerk met een lekkere doos van de rituals, of voor mij bloemen of iets in huis ofzo. We laten zoon ook knutselen als opa en oma jarig zijn etc.
Eigenlijk vind ik dat je ex daar best op mag aanspreken, maar als hij ze al 2x in de maand ziet heeft dat misschien ook geen zin.
Eer aan jezelf houden en het voor je kinderen goed doen, dan kan jij jezelf inderdaad altijd in de spiegel aankijken.

maandag 8 juni 2020 om 13:12
Toen ik dertien was zei ik tegen mijn moeder dat ik mijn vader niet meer wilde zien. Mijn ouders zijn gescheiden en ik vond het heel moeilijk om te switchen van het ene naar het andere huishouden, dat de regels bij mijn vader strenger waren, en daarbij opgeteld: puber. Mijn moeder vond het prima om mijn wens te respecteren. En stiekem was zij er wel blij mee, ze zag er volgens mij een pluim voor haar opvoeding in (ik koos voor haar) en ze voelde zich ook door mijn vader in de steek gelaten sinds die scheiding.kes49240 schreef: ↑07-06-2020 22:42Mijn jongste dochter wilde de 1ste 2 jaar nadat vader is weggegaan wel graag wat kopen, dat vond ik dan ook goed en regelde dan samen met haar het cadeau, haar vader is niet echt betrokken, dit jaar heeft ze er geen zin in, zegt ik wel hem wel bellen of iets maken als we elkaar kunnen zien maar geen cadeau geven (ze is nu 13) Ze wil wel graag een cadeautje voor haar Opa (vader van vader) kopen voor zijn vaderdag, Opa ziet ze namelijk wel bijna wekelijks en doet dingen met haar. Ik had aan één kant graag dat ze ook wat zou kopen voor haar vader om attent te zijn maar respecteer haar wil.
Resultaat: 15 jaar geen contact met mijn vader, een moeizame verzoening en blijvende gevolgen in onze band want we hebben elkaar zo lang niet gezien, dat maak je niet eventjes weer goed.
Ik zou je dus vanuit mijn ervaring (die niet een op een geldt voor jullie want ik denk niet dat je dochter en ik dezelfde vader hebben) adviseren om natuurlijk de wens van je dochter te respecteren maar ook om wat verantwoordelijkheid te houden voor de relatie tussen haar en haar vader. Ze is nog maar dertien en als ik aan mezelf denk van 13 jaar oud: dat is nog best jong, ik wist van toeten noch blazen en ik kon dat soort verstrekkende beslissingen helemaal niet overzien.
Wat eten we vanavond?

maandag 8 juni 2020 om 13:31
Ik heb altijd wat voor mijn ex gekocht wat de kinderen konden geven. Zowel voor vaderdag als voor zijn verjaardag. Meestal bleef het in de kast liggen en werd het soms een paar weken later gegeven, dit omdat de kinderen vaak niet welkom waren. Hij vierde deze dagen ook liever met zijn nieuwe kinderen. Kocht overigens ook altijd wat voor mijn kinderen om te geven als papa weer eens vader was geworden. Ik heb er nooit spijt van gehad. Mijn oudste heeft al jaren geen contact meer met hem, mijn jongste (puber) gaat heel af en toe. Vorig jaar in totaal 3 keer.
Maar stel dat jongste nu met vaderdag wel welkom zou zijn (nieuwe gezin is inmiddels ingeruild voor een buitenlandse dame) dan zou ik ook weer zorgen dat hij een cadeau bij zich heeft. Ondanks dat vader nooit iets met de kinderen kocht voor mijn verjaardag of moederdag.
Het gaat om de kinderen, dat zij iets kunnen geven. En mijn oudste zegt nu ook nog wel eens dat hij het knap vindt dat ik daar altijd voor zorgde zodat hij en zijn broertje iets kon geven.
Met andere woorden; ik zou altijd zorgen voor een cadeautje. Ook een beetje een gevalletje van de eer aan jezelf houden.
Maar stel dat jongste nu met vaderdag wel welkom zou zijn (nieuwe gezin is inmiddels ingeruild voor een buitenlandse dame) dan zou ik ook weer zorgen dat hij een cadeau bij zich heeft. Ondanks dat vader nooit iets met de kinderen kocht voor mijn verjaardag of moederdag.
Het gaat om de kinderen, dat zij iets kunnen geven. En mijn oudste zegt nu ook nog wel eens dat hij het knap vindt dat ik daar altijd voor zorgde zodat hij en zijn broertje iets kon geven.
Met andere woorden; ik zou altijd zorgen voor een cadeautje. Ook een beetje een gevalletje van de eer aan jezelf houden.
maandag 8 juni 2020 om 13:37
Op de leeftijd van jouw kinderen zou ik wel nog een klein iets kopen. Als ze dat zelf ook heel leuk vinden natuurlijk! Wat jammer om te horen dat je ex daar zelf niks aan doet voor jou 
Hier een zelfde soort situatie, behalve dan dat de kinderen al pubers zijn (en het in principe zelf kunnen regelen.....) en behalve dan dat er geen wrevel tussen mijn man en z'n ex is.
Man stuurt zijn kinderen altijd een appje (of belt) als het bijna Moederdag is, of als hun moeder bijna jarig is, of ze wel aan haar denken en even wat lekkers of bloemen kopen voor haar.
Andersom gebeurt dat dus helaas niet. Man ligt er niet wakker van (mannen he....) maar ik vind het zelf wel jammer. Dat niet alleen de pubers er zelf niet aan denken, maar dat er kennelijk ook geen (lichte) aansporing van hun moeder is.

Hier een zelfde soort situatie, behalve dan dat de kinderen al pubers zijn (en het in principe zelf kunnen regelen.....) en behalve dan dat er geen wrevel tussen mijn man en z'n ex is.
Man stuurt zijn kinderen altijd een appje (of belt) als het bijna Moederdag is, of als hun moeder bijna jarig is, of ze wel aan haar denken en even wat lekkers of bloemen kopen voor haar.
Andersom gebeurt dat dus helaas niet. Man ligt er niet wakker van (mannen he....) maar ik vind het zelf wel jammer. Dat niet alleen de pubers er zelf niet aan denken, maar dat er kennelijk ook geen (lichte) aansporing van hun moeder is.

maandag 8 juni 2020 om 14:38
Hier kopen we sowieso niks. Kinderen niet en de ouders ook niet.
Ze maken wat op school, zeker met die leeftijd. Dit jaar met moederdag was dat dus thuis met ideetje van de leerkracht. Heeft mijn partner de kinderen geholpen. Prima.
Oudste zou wat kunnen kopen, genoeg zakgeld en pinpas maar van mij hoeft het niet.
Werkjes vinden wij hier zat. En als de werkjes stoppen is koffie zetten en een lekker ontbijtje maken ook genoeg.
Ze maken wat op school, zeker met die leeftijd. Dit jaar met moederdag was dat dus thuis met ideetje van de leerkracht. Heeft mijn partner de kinderen geholpen. Prima.
Oudste zou wat kunnen kopen, genoeg zakgeld en pinpas maar van mij hoeft het niet.
Werkjes vinden wij hier zat. En als de werkjes stoppen is koffie zetten en een lekker ontbijtje maken ook genoeg.
maandag 8 juni 2020 om 19:09
Koffieliefhebster schreef: ↑07-06-2020 23:45Vriendelijk van je om je hoop uit te spreken. Geen zorgen, ik ben een ware actrice en mijn kinderen merken niets van mijn afkeuring jegens hun vader. Geloof het of niet, je wordt een kei in het verbloemen van oordelen. Het kan zo in Jambers: overdag is ze een fantastische moeder, maar 's avonds wordt ze een ware heks die zich afvraagt of haar ex een extra cadeautje verdient.

Ik snap je helemaal hoor
maandag 8 juni 2020 om 23:06
Excuus, vandaag geen tijd gevonden om te lezen! Bedankt voor de reacties, hoor. Ik denk dat ik inderdaad een soort van op zo'n twijfelpunt zit: als ik nu nog wat koop, blijf ik dat dus met ze doen tot ze oud genoeg zijn om het zelf te doen. Maar ik ga het dus doen. Ook al is het niet wederzijds, maar ik houd de eer inderdaad aan mezelf.
dinsdag 9 juni 2020 om 15:15
Bedankt voor je lange en interessante reactie. Ik probeer juist idd het contact te stimuleren. Ex mag altijd hier komen om haar te zien of op te halen, altijd bellen, bovendien heeft ze een mobieltje. Heb al tig keer tegen hem gezegd ook dat het in deze leeftijd juist zo belangrijk is maar hij doet geen moeite naar haar kant uit, af en toe eens met haar naar de Mac maar is al 2 jaar weg en geen enkel weekend de kinderen genomen, hij woont nu bij nieuwe vriendin tot zijn eigen huis klaar is en daar willen ze de kids niet hebben. Ik kan het alleen stimuleren helaas niet dwingen.makreel schreef: ↑08-06-2020 13:12Toen ik dertien was zei ik tegen mijn moeder dat ik mijn vader niet meer wilde zien. Mijn ouders zijn gescheiden en ik vond het heel moeilijk om te switchen van het ene naar het andere huishouden, dat de regels bij mijn vader strenger waren, en daarbij opgeteld: puber. Mijn moeder vond het prima om mijn wens te respecteren. En stiekem was zij er wel blij mee, ze zag er volgens mij een pluim voor haar opvoeding in (ik koos voor haar) en ze voelde zich ook door mijn vader in de steek gelaten sinds die scheiding.
Resultaat: 15 jaar geen contact met mijn vader, een moeizame verzoening en blijvende gevolgen in onze band want we hebben elkaar zo lang niet gezien, dat maak je niet eventjes weer goed.
Ik zou je dus vanuit mijn ervaring (die niet een op een geldt voor jullie want ik denk niet dat je dochter en ik dezelfde vader hebben) adviseren om natuurlijk de wens van je dochter te respecteren maar ook om wat verantwoordelijkheid te houden voor de relatie tussen haar en haar vader. Ze is nog maar dertien en als ik aan mezelf denk van 13 jaar oud: dat is nog best jong, ik wist van toeten noch blazen en ik kon dat soort verstrekkende beslissingen helemaal niet overzien.
donderdag 18 juni 2020 om 22:51
Och, wat sneu dan voor ze... Dan maar weer vader en moeder in 1 zijn. Wie weet hebben ze niks voor moederdag kunnen maken en vinden ze het leuk om aan jou te geven?
Kunnen jullie een leuke picknick houden?
Kinderdag ervan maken? Omdat het jouw liefste en leukste kinderen zijn?
Ach, wat moet je nu weer bedenken.
donderdag 18 juni 2020 om 22:56
Wat een lul.Koffieliefhebster schreef: ↑18-06-2020 22:45Mijn zorgen van vorige week waren klein. Inmiddels weet ik dat er helemaal geen vaderdag gaat zijn, ze zijn niet welkom... Hij heeft afgezegd![]()
Staan ze dan met hun werkjes....
donderdag 18 juni 2020 om 22:58
Koffieliefhebster schreef: ↑07-06-2020 23:45Vriendelijk van je om je hoop uit te spreken. Geen zorgen, ik ben een ware actrice en mijn kinderen merken niets van mijn afkeuring jegens hun vader. Geloof het of niet, je wordt een kei in het verbloemen van oordelen. Het kan zo in Jambers: overdag is ze een fantastische moeder, maar 's avonds wordt ze een ware heks die zich afvraagt of haar ex een extra cadeautje verdient.

donderdag 18 juni 2020 om 23:04
Het wordt opadag. Inclusief vreterij voor hen en wijn voor mij. Ik haal gewoon een keer die te dure.Bloem1970 schreef: ↑18-06-2020 22:51Och, wat sneu dan voor ze... Dan maar weer vader en moeder in 1 zijn. Wie weet hebben ze niks voor moederdag kunnen maken en vinden ze het leuk om aan jou te geven?
donderdag 18 juni 2020 om 23:07
Koffieliefhebster schreef: ↑18-06-2020 23:04Het wordt opadag. Inclusief vreterij voor hen en wijn voor mij. Ik haal gewoon een keer die te dure.
Wat goed van je. Petje af hoor, kan niet makkelijk zijn om altijd maar weer de scherven op te moeten rapen. Natuurlijk doe je het want dat is in het belang van je kinderen, maar van binnen zal dat best (weleens) aan je vreten.
donderdag 18 juni 2020 om 23:07
Ja. En een oet- en een laffe ook, ik mag morgen de boodschapper zijn. En voor iedereen reageert dat hij dat zelf kan doen: nee dus. Weigert ie ook nog eens. Hou maar op. Ik weet het....