Cadeaus aan kraamhulpen/juffen/meesters etc

25-01-2021 22:36 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. een ander topic:

Wat is jullie mening over het geven van cadeaus aan de kraamverzorgster/ juf/meester/ pedagogisch medewerker?

Ik snap dat het leuk is om soms eens een aardigheidje te geven, een dat doe ik zelf ook wel eens. Maar dan naar aanleiding van een bijzondere gebeurtenis ofzo.

Maar op Facebook zag ik laatst een draadje voorbij komen: "Heb jij je cadeau aan de kraamhulp al klaar staan?" Alsof het standaard is, of zelfs een verplichting. De ene na de andere post met Rituals pakketten en allerhande "voor de liefste kraamverzorgster" items passeerde de revue. Heel erg veel van hetzelfde ook.

En (nu nog niet aan de orde voor mij) eens in de zoveel tijd is het juffendag o.i.d., volgens mij speelt daar een beetje hetzelfde ding?

Volgens mij kunnen die mensen allemaal wel een marktkraam beginnen met de goedbedoelde pakjes thee, chocolade, douchefris en kaarsen die ze steeds maar weer krijgen.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de verhalen van de ontvangers, wat vind je ervan?

Een blijk van waardering is natuurlijk altijd leuk, maar zit je ook echt op zulke cadeautjes te wachten?

Hoeveel "voor de liefste juf" mokken heb je al in de kast staan?

Wat zijn de stomste cadeaus en wat was wel leuk?

Geef jij zulke cadeaus?

Totaal aantal stemmen: 112

Nee (46%)
Ja, vanwege groepsdruk e.d. (11%)
Ja, leuk (24%)
Ja, maar niet op een "nationale dag" maar op mijn eigen moment (19%)
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
28-01-2021 08:23
hier komt tegen kerst voor duizenden euro's aan (vooral) wijn binnen. Mooie champagnes etc.
Als het goed is, levert iedereen die iets krijgt het in, en wordt alles verloot.
Af&toe komt er gedurende het jaar ook wel wat binnen, alles wat verdeeld kan, zetten we in de kantines
Wij zijn een kleine organisatie, vijf mensen. De kerstcadeaus worden meestal onder de heren van beneden verdeeld. Dit vind ik niet erg, is meestal wijn en champagne. Ik drink geen alcohol en mijn man krijgt ongeveer vijtien flessen drank per jaar. Hij drinkt ook heel weinig, dus we geven het weg of komen erin om...we hebben serieus een stellingkast vol flessen in de kelder staan.

Helaas heb ik ook niks meer gezien van een 5 liter blik olijfolie dat ik op een gegeven moment zag staan. Dat vind ik het enige jammere...

Het eten, vooral het Surinaamse eten, komt in van die gezellige gebloemde jaren 70 pannen. Nadat het eten op is, wassen de heren de pannen af en zorgen dat ze weer bij hun eigenaar terecht komen :)
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
26-01-2021 08:46
Ik heb de kraamhulpen beide keer bos bloemen gegeven bij afscheid en de vk ook. Maar eigenlijk is t best gek ze doen hun werk en krijgen salaris. Ik krijg ook geen kado’s op mijn werk😅
Nee precies dat dacht ik ook. Het is gewoon hun werk. Ik snap dat het leuk is om wat te geven, maar ik krijg op mijn werk toch ook geen cadeaus ( behalve het kerstpakket dan)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Wij hebben bij het afscheid van de opvang aan alle leidsters en de directrice een boekenbon van 50 euro gegeven. Maar ons kind had een jaar ervoor een chronische ziekte gekregen die veel extra werk van ze vereiste en ze hebben zich zonder te klagen of moeilijk te doen daar 100% voor ingezet. Ze waren zelfs allemaal op cursus gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven