Cadeaus kinderfeestjes (schoolvriendjes)

21-04-2017 11:04 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eens peilen wat de gemiddelde mening alhier is.

Onze kinderen worden met enige regelmaat uitgenodigd voor verjaarfeestjes van klasgenootjes.

Wat bij ons vaak lastig is ivm de cadeautjes.

Wij zitten financieel heel erg moeilijk, maar proberen de kinderen daar zo veel mogelijk in te ontzien.



De cadeautjes voor die feestjes kocht ik meestal van cadeaukaarten van de blokker, die ik door het invullen van onderzoeken verdien via TNS Nipo.



Nu doet zich de laatste maanden echter het fenomeen voor dat er op de uitnodigingskaartjes word aangegeven dat er een cadeaubon van de intertoys word gevraagd..

Allemaal leuk en aardig, maar die dingen zijn toch kostbaar (de laatste keer €10 voor betaald.)



Aankomende week mag ik er daar dan 2 van halen, en dat gaat uit ons budget lastig.

Is dan toch €20 van het weekgeld.



Hoe gaat dat bij anderen alhier?

Zien jullie ook die trend? en zo ja hoe word daar mee omgegaan?



Met dank voor het lezen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou daar niet blij van worden en wat je wel wil uitgeven overmaken. Ik houd absoluut niet van dat soort dwingelanderij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ben wel zeer benieuwd of elke ouder dat gewoon stort of dat er ook iemand durft te zeggen dat dat bedrag teveel is of zonder iets te zeggen gewoon 5 euro stort.
Je gaat een andere ouder toch niet opleggen wat ze moeten betalen nog wel....
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de laatste tijd gewoon een kaart van € 5.- met iets kleins erbij.
Geen kind en OUDER die daar iets van zegt hoor.

Je bent zelf baas van je portemonnee een ander niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is net jarig geweest ( 11 geworden). Wilde op de uitnodiging van haar slaapfeestje ook een cadeautip zetten ( bon intertoys) dat mocht van mij niet. Maar als vriendinnetjes aan haar vroegen wat zij wilde hebben gaf ze wel aan Intertoys bon. Bij ons is het gebruikelijk dat iedereen een 10,- geeft. Mocht het minder zijn is dat natuurlijk absoluut niet erg en geen reden om een kind niet uit te nodigen. Ik bespreek met dochter heel duidelijk dat we een feestje geven om te vieren dat zij jarig is en wij dat gezellig vinden. Niet om cadeautjes te krijgen. Dan begrijpt zij ook maar zij vindt cadeautjes krijgen toch wel erg fijn.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren
gemini2009 schreef:
30-10-2017 21:57
Hier is een nieuwe trend sinds kort.
Kind geeft een feestje en de moeder van een van de genodigde maakt een groepsapp aan.
Daar wordt een bedrag bepaald wat iedereen bij elkaar kan leggen. Meestal €10, wat dus neerkomt op zo'n €60 voor cadeaus.
Daar worden dus PlayStation spellen en Lego voor gekocht. Beide kinderen zijn uitgenodigd, of ik even €20 wil overmaken.

Echt, dit vind ik veel te veel.

:rofl: <- deze even over de app sturen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook meestal een cadeau twv €10,- voor kinderfeestjes, soms iets meer en soms iets minder. Hangt er ook vanaf hoe ‘diep’ de vriendschap gaat. Maar zo belachelijk veel is dat toch niet? Ik vind het overigens wél bijzonder dat iemand anders voor mij bepaalt hoeveel ik geef.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar gemini! Het kopen/uitzoeken van een cadeautje is toch ook onderdeel van de voorpret voor een feestje? Dat ontzeg je de andere gasten dan ook meteen.
Ik zou daar ook niet aan meedoen hoor. Dat grotere cadeau vraag je dan maar aan familie, maar niet op je kinderfeestje.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Ze gaan naar een binnenspeeltuin, kost dus €10pp.
Op zo'n manier koop je toch eigenlijk de uitnodiging van het feestje.
Makkelijk verdiend zo.
Alle reacties Link kopieren
Zoon kreeg in groep 6 een keer een cadeaukaart waar 5 euro op zou staan. Bleek dus niet geactiveerd en ik had natuurlijk geen bonnetje.
Lekker lullig, gelukkig kreeg zoon dit niet mee, cadeaukaarten koop ik altijd van hem over, hij heeft liever echt geld. En dat spaart hij, hij is nu 15 en spaart zelfs van zijn 5 euro zakgeld.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hier geven ze altijd een kadokaart van 5 euro van de intertoys. Ik kan echt wel meer betalen, maar ik vind het gewoon genoeg.
Alleen voor een beste vriend wil ik wen uitzondering maken en dan 10 euro doen
gemini2009 schreef:
31-10-2017 18:16
Ze gaan naar een binnenspeeltuin, kost dus €10pp.
Op zo'n manier koop je toch eigenlijk de uitnodiging van het feestje.
Makkelijk verdiend zo.
En wat als ze een feestje hadden gegeven met karten of lasergamen wat duurder is dan 10 euro pp? Of je geeft een feestje van 3 euro pp?
De kosten van het feestje moeten toch niet uitmaken wat je geeft?
Alle reacties Link kopieren
Maar de ouders van degene die het feestje geeft hebben die app toch niet aangemaakt? Dus hoezo 'makkelijk verdiend'? Wat kunnen die mensen eraan doen?

Bij ons worden er ook vaak gezamenlijke cadeaus gegeven op een kinderfeestje, maar als je niet mee wil doen en zelf iets uit wil zoeken dan is dat ook prima.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is waar. Was vanuit irritatie geschreven.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het de laatste jaren blijkbaar een trend om helemaal geen cadeautjes meer te geven of iets goedkoops van de action. Nou vindt mijn dochter de action helemaal geweldig dus helemaal goed.

Helemaal geen cadeautje vind ik persoonlijk een beetje lullig maar het is ook niet zo dat mijn kinderen iets tekort komen. Dus ik ga daar niks van zeggen.
Hier geven kinderen wel kadootjes op feestjes, maar geen idee hoe duur. Gewoon leuk. Mijn dochter mag iets geven tot 10 euro max. Ze zoekt het zelf uit, ze stemt vooral af met de jarige wat hij of zij wil hebben en neemt me dan mee de stad in om het te kopen. Geen kadootje zou ik een beetje sneu vinden, al kan ik het vanuit duurzaamheidsoogpunt helemaal begrijpen.
gemini2009 schreef:
30-10-2017 21:57
Hier is een nieuwe trend sinds kort.
Kind geeft een feestje en de moeder van een van de genodigde maakt een groepsapp aan.
Daar wordt een bedrag bepaald wat iedereen bij elkaar kan leggen. Meestal €10, wat dus neerkomt op zo'n €60 voor cadeaus.
Daar worden dus PlayStation spellen en Lego voor gekocht. Beide kinderen zijn uitgenodigd, of ik even €20 wil overmaken.
Behalve dat ik liever zelf bepaal hoeveel... dus de moeder van een ander kind dat is uitgenodigd verzamelt het geld en koopt iets? Is er nog iemand die controleert of ze echt 60 euro heeft uitgegeven???
Alle reacties Link kopieren
Hoe jij het doet vind ik helemaal prima TO, ik zou me echt niet laten pushen om cadeaukaarten van 10 euro te kopen! Wij zitten veel ruimer dan jij, maar cadeautjes voor kinderfeestjes koop ik ook voor zo'n 5-10 euro. Meer vind ik gewoonweg niet nodig als er voor dat bedrag ook genoeg leuke dingen te koop zijn (klein doosje Lego/Playmobil/Knex, knutselspul, etc.).

Als ik het heel krap zou hebben en er zouden veel kinderfeestjes zijn dan zou ik proberen er een sport van te maken om dingen voor 2-5 euro te kopen. Bijv. in de aanbieding bij Kruidvat, of een mok met snoepjes, een kleurboek met stickers van de Action o.i.d. Ik heb een keer voor een feestje een Knex setje gekocht voor 8 euro, wat ik later tegenkwam bij de Action voor 3,50. Dus toen had ik ook voor 3,50 een prima cadeautje kunnen hebben.

Mijn zoon kreeg op zijn eigen feestje ook cadeautjes van rond de 5 euro (waaronder ook zo'n Knex setje, geen idee of ze dat voor 3,50 of 8 euro gekocht hebben en dat zal me ook worst wezen). Hij was overal blij mee. Ik zou als ouder ook nooit ongevraagd cadeausuggesties durven geven en al helemaal niet als de enige suggestie een cadeaubon is. Het komt erg inhalig op me over. Als mensen aan me vragen wat zoon wil hebben dan geef ik een aantal suggesties van dingen die je onder of rond de 5 euro kunt kopen, want ik wil andere ouders niet op kosten jagen.

Als je toch graag cadeaubonnen wilt geven dan zou ik ze met de waarde van 5 euro geven, dat is helemaal prima hoor. Ken je niet iemand die wel een Intertoys in de buurt heeft (of bij zijn werk in de buurt ofzo) en er een keer een paar voor je wil meenemen, zodat je een voorraadje hebt? Ik zou dat als vriendin graag voor je doen. Of je kunt geld geven (het idee van munten in een fotolijstje of iets in die geest is heel leuk, of een ketting van munten met plakband aan elkaar, de naam of leeftijd met munten op karton geplakt, etc). Of je kunt een bon van Blokker geven, daar kun je ook speelgoed kopen, dus vast wel iets leuks uit te zoeken voor de jarige. Dan kan hij het niet combineren met Intertoys bonnen voor iets groters, maar jammer dan hoor, dat is geen must. Of hij wisselt het met zijn ouders voor geld en gebruikt het wel bij de Intertoys.
Alle reacties Link kopieren
Handig als de Intertoys faillieet gaat want dan doen die bonnen het niet meer. En het gaat nou niet bepaald goed met Intertoys.
anoniemviva26120953 schreef:
26-12-2017 00:22
Handig als de Intertoys faillieet gaat want dan doen die bonnen het niet meer. En het gaat nou niet bepaald goed met Intertoys.
Dat is nu ook zo.

Best raar want iedereen herinnert zich toch wel wat een problemen er eind 2015 waren met de V&D bonnen? Ik heb sindsdien nooit meer een cadeaubon gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten financieel goed, maar geen haar op mn hoofd die eraan denkt een cadeau van 25 euro te gaan geven bij een kinderfeestje.

Meestal een leuke kaart met daarin 5 euro of als het een jonger kind is iets leuks voor buiten (stoepkrijt of bellenblazen ofzo) in ieder geval niet duurder dan 5 euro.

Ik als ouder vindt nooit iets van cadeautjes die mijn kinderen krijgen, alles is leuk en wordt mee gespeeld.
Alle reacties Link kopieren
ieniemienie82 schreef:
21-04-2017 11:20
Je kunt ook bonnen van 5 euro halen bij intertoys.
De kinderen van tegenwoordig zien dat ook. Zij weten ook dat ze van de een wel €15 kregen en van de ander 'maar' €5. Ik geef zelf minstens €10, maar vaak meer. Niet omdat ik zo rijk ben. Maar wel omdat ik het echt tof vind dat mijn kind uitgenodigd wordt.

Een totaal andere discussie: het geven van feestjes! Dat kost veel geld! Hier in mijn omgeving zijn het echt uitjes naar de dierentuin, een pretpark, e.d. Koek happen is er niet meer bij! Dat vind ik wel echt te gek worden.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
21-04-2017 11:20
quote:vivasis schreef op 21 april 2017 @ 11:18:

[...]

Daar valt mij de mond van open. Echt waar? Dat vind ik raar. Hoe halen die ouders dat in hun hoofd?Vreselijk! Ik kom juist uit een omgeving waar de meeste ouders extra lief zijn voor kinderen die het thuis niet zo breed hebben.
Mijn zoon had een vriendinnetje die zelfs geen brood mee naar school kreeg, smeerde ik er 2 extra met haarfav beleg, en die “kreeg mijn zoon dan niet op,” en gaf die aan haar .
xxDaantjexx schreef:
23-04-2017 15:57
Bij ons op school hebben ze al jaren dat een moeder geldt inzameld voor een feestje. Het bedrag staat nog altijd op 2.50 euro per kind. Daar wordt dan een cadeaubon of cadeau voor gekocht. Dan is er altijd een leuk cadeau en niet zo'n overdaad. Ik vind het erg leuk.
Want alle kinderen komen/worden uitgenodigd op alle kinderfeestjes?

Hoe werkt dat precies?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
17-02-2020 13:24
Want alle kinderen komen/worden uitgenodigd op alle kinderfeestjes?

Hoe werkt dat precies?
Als er 6 kinderen worden uitgenodigd regelt 1 ouder dat er 6 x 2,50 binnenkomt en koopt daar dan een
bon van € 15 van.
girasole3 schreef:
17-02-2020 15:30
Als er 6 kinderen worden uitgenodigd regelt 1 ouder dat er 6 x 2,50 binnenkomt en koopt daar dan een
bon van € 15 van.
Ah, zo. Logisch natuurlijk.


Ik vind dat echt niet zo leuk. Mijn kinderen vinden echt wat leuks kopen voor hun vrienden gewoon iets wat ze zelf graag doen. En van die speelgoedwinkelsbonnen ben ik ook geen fan, zeker nu niet. ;-) Of de jarige wil dat echt heel graag zelf, dan haal ik het graag.

Maar ieder zijn ding, ik had daar meteen van gezegd dat ik zelf wat regel. Voor 7,50 meestal en soms voor wat meer, net wat ze willen en wie het zijn. Beste vriend(inn)en van mijn dochters let ik niet op een paar euro. Maar boven de 12,50 is het nog nooit gewees denk ik.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 15:41
23.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven