CD met kinderliedjes

03-09-2008 21:48 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een cd met bekende kinderliedjes ("ik zag twee beren broodjes smeren" enzo), maar dan niet met zo'n kinderkoor met vreselijk hoge stemmetjes. Wie heeft een goede tip?
Het boekje 'Lievelingsliedjes' staat alles in van hop marjanneke tot klein klein kleutertje, met cd uiteraard. Enige nadeel is dat ik de illustraties vreselijk vind (ik heb 'm gekregen, had m zelf nooit uitgezocht op het eerste gezicht), van die computergemaakte dingen. Maar dochter is er dol op en ik draai vooral de cd geregeld, kan nu al die oude liedjes ook weer zingen.

Oh wacht, ik zoek de link even. Deze:

Je kunt m gewoon bij bol krijgen.
VOF de kunst ....of is dat hopeloosch ouderwetsch en niet meer te krijgen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Beetje groot, sorry!
Speltip 1 ; niet - ik herhaal ; NIET - die van Bassie en Adraan kopen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Cowboy Billie Boem! (ook leuk om naartoe te gaan)!

(www.cowboybillieboem.nl)
Ik heb voor Wolkenmeisje een paar cd's met kidnerliedjes gekocht bij de Blokker, kosten maar een paar euro. Het is wel met zo'n kwijlerig kinderkoor, maar Wolkenmeisje vindt het geweldig. Er zit ook een cd bij met kinderliedjes in een meer modern jasje, maar juist die vindt ze weer nix aan.

Enne, na een paar weken "driemaal daags" hoor je die kwijlerige kinderkoorstemmetjes niet meer hoor ;)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 september 2008 @ 21:57:

Speltip 1 ; niet - ik herhaal ; NIET - die van Bassie en Adraan kopen .

Check

Bedankt voor de tips!
he lara, toevallig kreeg Ole's vriendinnetje van het weekend 3 leuke kindercd's met bekende en minder bekende liedjes zonder vreselijke kinderkoortjes. Zal het eens voor je navragen.
Die cd met lievelingsliedjes doet het hier inderdaad ook goed.

En die van Kindergarten. Zijn bekende kinderliedjes, maar op weer een heel andere manier gedaan en heel erg leuk. Volgens de kleine meneren hier dan in elk geval. Vind ze zelf ook goed te doen.
quote:elev schreef op 03 september 2008 @ 21:56:

Het boekje 'Lievelingsliedjes' staat alles in van hop marjanneke tot klein klein kleutertje, met cd uiteraard. Enige nadeel is dat ik de illustraties vreselijk vind (ik heb 'm gekregen, had m zelf nooit uitgezocht op het eerste gezicht), van die computergemaakte dingen. Maar dochter is er dol op en ik draai vooral de cd geregeld, kan nu al die oude liedjes ook weer zingen.

Oh wacht, ik zoek de link even. Deze: [afbeelding]

Je kunt m gewoon bij bol krijgen.

Is een leuke cd, maar er zit wel een bloedirritante jazzige-kleuter bij... Dwriieee kllaine klleutertjes, die zaten op een hhhek, boven op een hhek. Dwriììeee kllaine klleutertjes die zaten op een hhhek, op een mooooooie zjoomersje dag ihn sjeptehmber

**beeldt zich een beeld in van een kleuter in oilily jurk, die zich drapeert over een vleugel terwijl ze met smokey eyes make up de camera intuurt**
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 september 2008 @ 21:56:

VOF de kunst ....of is dat hopeloosch ouderwetsch en niet meer te krijgen ?nee dat is zeker niet ouderwetsch Bianca, er is zelfs een relatief nieuwe en die heet "muziek op schoot". En volgens mij is dat precies wat TO bedoelt, Liedjes als: ik zag twee beren, Berend Botje, In de maneschijn, Alle eendjes enz.. in een heel leuk nieuw jasje gegoten. Het is de absolute lievelingscd van mijn dochter van 2.5!
Ik heb de site van Lievelingsliedjes gevonden en daar staan inderdaad goede liedjes op, zonder Gooisch kinderkoor (maar met jazzy kleuter). Goede tip!

Die van VOF de Kunst ga ik ook even zoeken, want dat zijn inderdaad ook precies de liedjes die ik zoek. Bedankt!
quote:tilalia2 schreef op 03 september 2008 @ 23:51:

[...]

Is een leuke cd, maar er zit wel een bloedirritante jazzige-kleuter bij... Dwriieee kllaine klleutertjes, die zaten op een hhhek, boven op een hhek. Dwriììeee kllaine klleutertjes die zaten op een hhhek, op een mooooooie zjoomersje dag ihn sjeptehmber

**beeldt zich een beeld in van een kleuter in oilily jurk, die zich drapeert over een vleugel terwijl ze met smokey eyes make up de camera intuurt**hahahahha ja inderdaad! Vreselijk genoeg is dat het favoriete 'nummer' van elevmeisje, dus ze houdt blijkbaar van jazz.
Hoi Lara,

Ik vind de cd's van www.jingo.nl een aanrader. Vooral Liedjes voor moeder en kind (wel een ouderwetse titel...papa en de rest mogen niet meedoen?)

Alle bekende liedjes staan er op, gezongen door een zangeres met een vriendelijke stem en na elk liedje komt de instrumentale versie en dan weer de gezongen versie (volop (mee)zingen dus!). Op de site kun je ook fragmenten beluisteren.

Jingo geeft ook nog thema-cd's uit (voor kerst of zo) en bijv. Engelstalige kinderliedjes.
"Liedjes met een hoepeltje erom".

Alle klassiekers bij elkaar, in een vijf-cd-set.
Moppetoet, die is toch juist met zo'n hoog kinderkoortje?

VOF de Kunst kon ik niet vinden (jammer!!!), dus ik heb de lievelingsliedjes gekocht. Zo, dan ga ik nu even met zoon mijn kinderliedjesreportoir opfrissen.
"De Band Krijgt Kinderen"

Hoera, kinderliedjes met bas en gitaar!
Wat wilde ik nou toch typen?
Bij de media markt hadden ze ook een cd, met oa cowboy billie boem er op, dochter is inmiddels 5 maar vind het nog steeds een erg leuke cd.

En de sprookjes verhalen cd's van de Efteling zijn ook leuk va een jaar of 4, sprookjes met liedjes, hier ook een succes
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Even een linkje gezocht:

Ook klein kein Kleutertje houdt van pop
Wat wilde ik nou toch typen?
Tip: Maak je zoon/dochter lid van de bibliotheek, daar kun je vaak gratis cd's lenen. Thuis even luisteren of het is wat je bedoelt en dan copiëren en je hebt zo een hele collectie bij elkaar.
Hier zijn ook de cd's van Jingo geliefd. Naast de al genoemde liedjes voor moeder en kind hebben zij een geweldige cd met een verhaaltje over de belevenissen van een peuter op een dag afgewisseld met liedjes: kindje's knuffelcd.

Ook is er nog de baby cd met liedjes over baby's, met geluidjes van baby's etc. De sint en kerstcd's zijn erg leuk.

Vaak zijn ze ook te koop bij de freerecord shop.

Liedjes met een hoepeltje erom vind ik persoonlijk afschuwelijk.
Moppekleuter groeit inmiddels gelukkig over de "liedjes met een hoepeltje" heen.

Elly-en-Rikkert is het nú helemaal, met vriendelijke dank aan de kleuterjuffen.

Maar eerlijk is eerlijk, Moppekleuter en ik hebben genoten van hun kinderconcert.

Linkje naar de Kauwgomballenboom

Hier is de cd "In de maneschijn" een groot succes en ik vind hem zelf ook erg leuk. Het is niet die van Billy Boem maar een andere. Leuke liedjes, vlot gezongen. Dus trek je dansschoenen maar aan .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven