Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh, knus zeg...
Wat wilde ik nou toch typen?
quote:kjong schreef op 23 december 2010 @ 10:56:

wat gek is omdat alle ruimtes donker zijn en geen ambtenaar meer te bereiken is.

Nou, dat is gewoon een kwestie van de verkeerde kant opkijken. Hier zit ik in een fel verlicht kantoor telefonetisch bereikbaar te zijn.

Leuk, Chip in pietenpak
Later is nu
~Zwaait naar verlichtende bereikbaarheid~
he gezellig zeg, die kerstsfeer hier ....

Wij zijn vandaag naar Nemo gewest en dat was LEUK. DAarna nog rondgesjouwd in stukje centrum van onze hoofdstad en uit eten geweest. Leuk hoor, groter wordende kinderen!

Morgen eens allle kerst boodschappen bij elkaar zien te scharrelen....
he gezellig zeg, die kerstsfeer hier ....

Wij zijn vandaag naar Nemo gewest en dat was LEUK. DAarna nog rondgesjouwd in stukje centrum van onze hoofdstad en uit eten geweest. Leuk hoor, groter wordende kinderen!

Morgen eens allle kerst boodschappen bij elkaar zien te scharrelen....
Ik zag de foto's Bent, die zagen er zeer cool uit!

Ik doe ook mijn best in kerstsferen te raken, maar kost ook moeite (ondanks al zeeeeer veel kerstriedels aan en in mijn hoofd). Mijn moeder mag heeeeel misschien 1e kerstdag naar huis en dan doen we Chinees (GATVERDAMME!!!) en moeten we binnen een uur weer opbokken want ze trekt geen kinderen (en ik WEET dat dat haar goed recht is, maar ik trek het niet zo goed, evenals haar gezeik en gezeur en bejaardengedoe en ik weet ook dat mij dat een slecht mens maakt, maar ja: what else is new??) en wij moeten ook nog boodschappen en cadeautjes en shit en ik wil niet. Ik verheug me vooral op maandag, dan mag ik met mijn zus naar de sauna.

Oh ja en dan zal ik nog iets leuks vertellen, zus is gisteren bij de longarts geweest (in het kader van ons stoppen-met-roken-project) en heeft ook emfyseem enneh... nu ben ik dus ook gesommeerd.. de 17e mag ik fijn een longfuntiedingesshittest doen en gesprek bij de longarts van de familie Pimpel, leuk, zo'n verslaving, is goed voor je.
quote:lilian02 schreef op 22 december 2010 @ 17:49:

Pimpel - wat heb jij in godinnennaam allemaal nog gedáán dat je hier rond half 5 vanochtend nog postte?!Al zat je er met je neus bovenop....
Oooh Pimpel, dikke

en kan me gedoe van ouder wordende moeder voorstellen, hoe je daarover denkt. Heb ik met schoonmoeder ook stiekem een beetje. Maarja.. wil zelf ook zo oud worden, maar dan niet zó. Bij mijn moeder kan ik dergelijke dingen af en toe nog indammen met de opmerking "je bent zo net je moeder" ..

Maar goed, ik zie m'n ouders weer een aantal maanden niet en echt, ik zou ze best wel weer eens met feestdagen bij me willen hebben. Alleen, dan moet óf ik een hoop geld extra hebben, óf zij moeten te weinig geld of goede gezondheid hebben. Vooral dat laatste is natuurlijk geen goede reden.

Klinkt als leuke dag Bentetje

Dus..

~zwaait terug naar ander verlicht, bereikbaar en besneeuwd kantoor~
Later is nu
o wat erg pim, van je zus bedoel ik...... Gaan jullie nu wel stoppen (pleazzzz?). Zie je erg op tegen dat onderzoek/uitslag?

Jemig, wel fijn dat je moeder misschien met kerst naar huis mag, maar jammer van het bericht dat ze jullie eigenlijk niet trekt (ik snap het wel, maar dat doe jij ook wel volgens mij, het is gewoon niet leuk om te horen natuurlijk, knuffel voor jou.....).

Ik ga zo maar eens op pad voor kerstboodschappen, kadootjes doen wij nooit dus dat is makkelijk:) Ik zit juist helemaal in de kerstsfeer, alleen heb ik niet het gevoel dat het nu al ineens morgen is!
voor allen.

Zelf beetje moe en brakjes, maar wel gelukkig en tevree.
Oh ja, vannacht droomde ik dat ik werkpost van Mims kreeg. Er zaten wat rapporten en notulen in, maar ook allerlei cadeaus; onder andere zes heel mooie tassen. Wat zou dat nou betekenen?
Dat ik een mooie tas cadeau krijg van Mims binnenkort

Wat een kutberciht voor je zus Pim (en in het verlengde dus voor jou). En wat jammer dat jullie kerst er noodgedwongen zo anders uitziet dan ander dit jaar. Logisch dat je daar van baalt.

Hier staat een kerstboom, maar verder kost het me moeite om enig kerstgevoel te bespeuren. Wel gaan we morgen als primeur zowaar met de hele familie naar de kerk. Mijn schoonmoeder sprong nog net geen gat in de lucht toen we beloofden mee te gaan. Ze vind het zo leuk al haar (schoon)kinderen en kleinkinderen mee.
quote:pimpel schreef op 24 december 2010 @ 02:15:

[...]

Al zat je er met je neus bovenop....

En verder bottenkrakende . Mens, je bent niet slecht of fout of verkeerd omdat je nou eenmaal niet als Florence Nightingale compleet met vleugeltjes en aereool door het leven gaat (wie wel? En als ze al bestaan, zijn die mensen vast minder leuk om mee te slempen en naar Loft te gaan...). Je bent gewoon compleet mens met alle leuke en minder leuke kanten die daarbij horen en je hebt tenminste lef en openhartigheid om dat hier te melden en je doet je best en zo is het leven nou eenmaal.

Iemand nog koffie?

Hier slomigheid troef, voor de 2e dag op rij. Ben alleen met Dot en het is heerlijk. Alle gebeurt in haar tempo en dat is l a n g z a a a a a a a mmmm. Ze zit nu naast me in een roodzijden kimono maat mini heel ingespannen te oefenen op het schrijven van haar naam . Straks gaan we kerstkrans bakken, en als ik dan nog niet veranderd ben in een kuipje Bona, dan weet ik het niet meer.

Bent - Nemo is leuk he, ik was daar vorig jaar met Zoon en vond het ook echt geweldig.
Ik vind het zo jammer dat Nemo best wel ver weg is, van ons. De kinderen zeuren vragen ook al lang over .. eh.. dat lichaam, waar je in kunt. Maar mèn, voordat ik daar ben.. ik wil wel graag, trouwens. OHja, Corpus heet dat.

Ik heb totaal geen kerstgevoel. Misschien omdat ik aan 't werk ben? Wel errug rustig hier, trouwens. Zit je bereikbaar te wezen, belt er niemand. En probeer ik wat te doen, loopt de computer vast die heeft zeker al kerst?

Vandaag wel eerder de tent dicht. Dus vrij op kosten van baas.. is ook niet erg
Later is nu
Kolere Pimp, wat een rotnieuws!

En zieke 'oude' mensen zijn niet leuk. Ook niet als ze je allessie zijn.

Vanmorgen had ik zo een ochtend. Zo een Kaandorp met kind op de fiets-lied.

Met ingredienten als dat je ein-de-lijk klaar zit in de auto, 10 min te laat, en er vanachter een sjaal een stemmetje komt, Ik moet poepen. Om de boel te ontgordelen, weer uit te pakken, over glibber terug te moeten, thuis aan te komen, en dan hoefte het ineens niet meer. En bij de tram er iemand anders, van hetzelfde brouwsel, achter kwam de de OVchipkaart pleite was. Ik de technologie-boven-papier-redenatie vervloek, want een strippenkaart dan dus erg handig was geweest, want dan kan je iemand meenemen. Plus. Plus. En ook nog...

Ik heb net iets 3 uur zitten doen, dat 2 keer technisch onderbroken moest worden en twee keer niet opsloeg, dus ik ben het nu echt heeeeel erg ZAT!!

Ik ga maar eens cadeautjes kopen. We gingen blut Sinterklaas in, waarom dan niet bankroet richting nieuwjaar?

Weet iemand wat voor een 25 jarige alto-meis? Met een antwoord gewenst tussen nu en een kwartier?
ai, nu ik mijn eigen berichtje teruglees ziet het er wel erg betuttelend uit pim, sorry meid. Dat is vast niet waar je op zit te wachten..... Het enige is dat ik emfyseem zo ontzettend kutziekte vindt (en iedereen met mij denk ik), wat in alles in je leven doorwerkt en ik gewoon niet voor kan stellen dat iemand er zo jong al last van kan hebben en hoe dat dan verder moet. Met zorgen over hoe je dan leuk oud moet worden, dat ik jou zo geweldig en mooi mens vindt enzo maakte dat ik efkes een beetje te truttig werd. Excuse me.....
Het lijkt mij alleen lief bedoeld Bent. Omdat je niet wil dat dit leuke (jonge) mensen overkomt en dan al helemaal niet de mensen waar we van houden.

En Pim, ik vind ook dat je je niet schuldig moet voelen dat je je zieke moeder niet trekt. Chronisch zieke mensen hebben soms een bepaald gedrag dat op je zenuwen gaat werken (alles draait om hen en de ziekte, daar komt het zo ongeveer op neer) en dat IS rete-irritant. En als ze nou een buurvrouw was of een ver familielid dat kun je dat nog negeren maar het is je moeder waar je ontzettend van houdt, niet van kunt verdragen dat ze uberhaupt ziek is (moest ook verboden worden; zieke ouders!) en die je veel vaker ziet dan Tante Marie uit Tiettjerkstradeel. Wat me Zus al zei; je bent gewoon een Mens.

* schenkt de glazen vol *

(effe wat anders)

HET IS KERST!!!!

Als het goed is heeft iedereen nu veuls te veel eten ingeslagen en liggen we morgen collectief op apegapen met volle buiken en een alcohol-waas. Zwart Pietje dat op het laatste moment nog moet poepen of kimono-dragend kleutertje met kerstcake erbij. De Bloesjes zijn zojuist opgehaald door de vaderfiguur en wij gaan zometeen misschien naar het Eindfeest van het Glazen Huis. Gezellige kerst allemaal, lieverds!!

Ik ben vandaag naar de opticien geweest en niet heel blij. Er zit nl een vetbultje op mijn oog met rode adertjes erbij en die kan geen kwaad maar het gaat ook niet meer weg. Da's kut want nu lijkt het of ik voordurend huil ofzo. Ik had voor de zekerheid mijn bril maar opgedaan toen ik naar de optizien ging en daar wordt ik altijd zooooooo dol van! Ze heeft dus ook mijn ogen gemeten en nu blijkt dat én mijn lenzen versleten zijn (dus kassa!!) én in één glas de cilinder ontbreekt, waardoor het compleet normaal is dat ik me net een dronken lor voel als ik dat ding op mijn neus heb... Dus ook nieuwe glazen besteld. Lekker dan, ik ga dus ook bankroet het nieuwe jaar in.....
BTW: ik heb gisteren met Marie Loft gezien en wij vonden het taalgebruik niet raar of opvallend Lil, dus het ligt aan jou. We hebben erg gelachen om de platte grappen van Jeroen van K. en houden de uitspraak : "meenemen naar het Joods Historisch Museum" erin. Kai leuk was het! En ik vond het een betere film dan ik verwacht had. Jullie?
Ja, ik ook! Superleuke film vond ik het!!

Heel Heel Heel erg bedankt voor jullie lieve woorden, doen me oprecht goed! Het is fijn om hier begrip te vinden, omdat het dingen zijn die je nooit hardop zegt en hier er dan midden in de nacht uitflikkert, met spijt als gevolg, maar ben nu echt blij dat ik het gedaan heb! Bentetje, ben ook blij met jouw woorden, vind het absoluut niet belerend of betuttelend, maar alleen maar lief.

Ja, Bentetje, wij gaan stoppen met roken. Wilden we al per 1 december, ik kreeg dan ook al gelijk die pillen van de huisarts, maar zus moest dus eerst via longarts en rookpoli (zij heeft dezelfde huisarts als mijn moeder, dus was ook wel logisch...) en daar dus van de week geweest (met schokkende uitslag) en 5-1 naar rookpoli. Ik weet dat dit als junkenpraat klinkt (IS het natuurlijk ook gewoon) maar ik wacht wel op mijn zusje. We willen het gewoon perse samen doen (ook omdat al onze pogingen altijd mislukt zijn en wij elkaar altijd weer "aansteken"). Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo gemotiveerd ben geweest als nu. En dat komt niet alleen door mijn moeder, maar ook door mijn vieze gore doorrookte stinkbek (en rotte tanden en door mijn huid die grauw is en door het geld dat ik per maand in de fik steek en en en en... al die dingen die mensen altijd zeggen, maar mij nooit echt boeiden zeg maar. Dat dus.

Maar goed, zoals Bloes al zei:

HET IS KERST!!!! En ik hoop dat jullie ontzettend genieten met jullie geliefden!
Bloes, ben je nog geweest? Wat een feest was het weer he? En wat een bedrag!

Dit keer gat het gewoon lukken, Pimpel!

En voor iedereen een fijne kerst, uiteraard.

Wij gaan zometeen kerstontbijten met een oom en tante van mij in een hotel. Half 9 aanwezig zijn. Eigenlijk vond tante dat wel wat aan de late kant. Ik had 9 uur gewild.
Later is nu
Tssssk, dat is toch geen tijd? Dat zo`n hotel zo vroeg mensen ontvangt!

Vrolijk kerstfeest meiden!!!Ik heb helemaal niets megekregen van het glazen huis dit jaar, best jammer eigenlijk, maar ook gisteren niet eens gekeken (ik heb Harry Potter zitten kijken, vandaar), ik geloof dat ze iets van 7 miljoen hebben opgehaald toch? Veel hoor, is het meer of minder dan voorgaande jaren (zonder de verdubbeling vanuit het Rijk destijds?)

Nou, ik ga de croissant eens uit de oven halen, het ruikt hier zo lekker!
voordeel van zo vroeg ontbijten is natuurlijk dat je nog een hele dag voor je hebt, gewassen en gestreken en alles. (wijzelf dan he.. kleren strijken doe ik niet (meer) aan) '

Het schijnt dat hotels wel 24 uur per dag mensen ontvangen Bentetje. Was wel leuk en gezellig enzo.

Bedrag van glazen huis was volgens mij ongeveer hetzelfde als vorig jaar, maar dan inderdaad zonder regeringssteun. Knap hoor.
Later is nu
voor allen.
zo, volgevreten en wel! Hoeveel zou een mens kunnen aankomen in een paar dagentijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven