chronisch ziek als ouder....

05-04-2009 15:52 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben chronisch ziek. En moeder. En die combinatie is soms confronterend en frustrerend...

Ik ben vaak moe, moet vaak naar het ziekenhuis, veel medicijnen slikken. Dat is sinds de geboorte van mijn dochter. Hierdoor heb ik (vaak) geen energie om vanalles met haar te doen en dat doet pijn. Dan zegt ze " mama ben je alweer moe?" Ze is ook erg zorgzaam (te). "mama heb je je pillen wel genomen?" "komt het door mij dat je ziek bent?" ... Zijn hier meiden die dit herkennen en hoe gaan ze hiermee om?

(f) Luzzeke
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat lief van je dochter.
Ik herken het in die zin dat mijn moeder chronsich ziek is en ik ook al van kind af aan de neiging heb om voor haar te zorgen. Dat is mooi maar ergens waren de verhoudingen scheef. Ik snap dus wel dat je je zorgen maakt over haar bezorgdheid. Ik zou haar, waar mogelijk, zo goed mogelijk uitleggen wat er met je aan de hand is. dat blijven doen. Blijven benoemen dat het niet haar schuld is als ze die bevestiging nodig heeft.

Hoe oud is ze?

Iig ben je een fijne moeder die, ondanks haar gebrek aan energie er alles aan doet om een zo leuk mogelijke moeder te zijn en niet bij de pakken neer te zitten.. dat siert je!!!
..
Dank voor jullie reacties. Mijn dochter is 4. Dus gelukkig kan ik haar dingen wel uitleggen. Soms lijkt het alsof ze te serieus is, dan is ze met dingen bezig die nog helemaal niet bij haar leeftijd horen. |Gelukkig zijn er ook momenten dat ik me goed voel en kan ik lekker gek doen met haar. Dat ze echt kind is.

We proberen ziekenhuisopnames ook 'leuk' voor haar te maken. Dan mag ze met papa lekker picknicken op mijn bed.

Ik heb veel aan tips van meiden die zelf zo'n kind zijn geweest; dan kan ik haar misschien beter begrijpen en haar meer steunen waar nodig. Ondertussen maken we er het beste van!